Ancelotti: Vi fortjente at vinde

Real Madrid tabte med pinlige 1-2 hjemme på Bernabéu til Valencia i går, og her følger Ancelottis ord om kampen.

Ancelotti lagde ud med lidt blandet floskler og undskyldninger:
- Nu er det sværere at kæmpe med om ligaen, men vi vil gøre det godt helt til slut, fordi vi stadig har muligheder. Vi skal blive ved med at kæmpe til sidste kamp. Vi må huske, at små detaljer har kostet os. Straffesparket, dødbolden og det annullerede mål. Det er små detaljer, der ændrer kampens dynamik. Valencia gjorde det fantastisk, men Real Madrid fortjente at vinde kampen. Der er også ting, vi skal forbedre.

Straffesparksskytter:
- Det har været en kompliceret sæson for straffesparkskytterne. Bellingham brændte mod Valencia, Mbappé brændte i Bilbao og mod Liverpool, og Vinícius brændte også mod Atlético. I dag ville jeg give ham tillid til at tage det, og han brændte også.

Vurdering af kampen:
- Vi skabte mange chancer i kampen, vi var meget tæt på at score, men manglede lidt effektivitet og generobringer af bolden. Vi tillod meget lidt, men modstanderne behøver ikke arbejde hårdt for at score imod os. De scorede på en dødbold, og til sidst tog vi en chance for at vinde kampen, og så scorede de på en kontra.

Målmandsituationen:
- Courtois har trænet i dag og følte sig godt tilpas, han træner i morgen igen. Vi ville ikke tage nogen risiko med Lunin, så han får to-tre dage mere til at komme sig. Så må vi se på tirsdag, for jeg tror, vi har begge muligheder.

Om defensiven:
- Vi gjorde det godt offensivt og skabte mange chancer, men vi manglede effektivitet. Defensivt kunne vi have gjort det bedre, ikke så meget på grund af Valencias chancer, men mere fordi det kostede os at generobre bolden.

Vinícius:
- Vinícius er fokuseret på det, han laver. Han kan gøre det godt eller skidt, men han giver altid alt, hvad han har.

Selvkritik:
- Du har ret til at kritisere, hvad du vil, ligesom jeg har ret til at sige, hvordan jeg så kampen. Vi har fortjent nogle nederlag i denne sæson, men i dag var ikke et af dem. Der manglede ikke attitude i dag.

Arsenal:
- Vi missede chancen for at kæmpe om ligaen med større styrke. Kampen mod Arsenal bliver anderledes, fordi de vil angribe mere, og vi skal være mere solide. Derudover skal vi være mere effektive foran mål.

Om Mbappé som førstevalg på straffespark:
- Det må vi se.

Om kampprogrammet:
- Det er et meget krævende program, og vi må lide. Der er ingen nemme kampe, vi har kæmpet i dem alle, og vi prøver at gøre vores bedste. Nogle gange lykkes det, andre gange ikke.

Seneste artikler...