Ancelotti før Arsenal-brag: Vi er godt forberedte

Carlo Ancelotti mødte mandag pressen til en snak om braget imod Arsenal tirsdag aften, og her følger italienerens vigtigste udtalelser.

Om kampen generelt:
- Det kommer til at handle om mod og personlighed. Det betyder, at vi skal gøre vores bedste og bevare motivationen. Et vigtigt aspekt er at præstere godt i den kamp, vi har forberedt os på. Det er meget svært altid at være på 100 %. Det er umuligt. Vi har haft mange skader, og det har gjort rotationerne sværere, selvom de er vigtigere end normalt lige nu. Vi hvilede Asensio, fordi han var udmattet efter kampen mod Real Sociedad.

Ancelotti fortsatte:
- Jeg fokuserer kun på at forberede os godt til kampen, og vi mener, vi er godt forberedt. Vi møder et hold, der gør mange ting godt, og de er et komplet hold. De er gode til at presse højt, stå lavt og på omstillingerne. Vi har en klar plan, og vi vil forsøge at føre den ud i livet i morgen. Holdet er i god fysisk form, og vi kan spille med intensitet i morgen.

Om erfaring i disse kampe:
- Erfaring i denne turnering er meget vigtig. Viden og erfaring betyder, at du ikke er bange for at spille disse kampe med så meget pres. Det er en meget vigtig turnering. Det er vigtigt at have spillere, der har spillet mange af den slags kampe, for det hjælper de unge og giver dem mere selvtillid.

Om kritikken:
- Vi kan ikke tænke på kritik, når vi har en kamp hver tredje dag. Vi har analyseret og evalueret kampen mod Valencia. Nu skal vi forberede os godt til denne kamp. Det er 90 vigtige minutter. De bliver ikke afgørende, for der venter yderligere 90 minutter på Bernabéu.

Dødbolde:
- Arsenal er meget farlige på dødbolde, og vi vil forsøge at forsvare os, så godt vi kan. Vi kan også selv være farlige på dødbolde. Det er et meget vigtigt aspekt af kampen.

Vinícius:
- Jeg har ikke talt med ham, og det behøver jeg heller ikke. Jeg ved udmærket, at han måske kunne have spillet bedre mod Valencia, men når han selv føler, han ikke spillede godt, spiller han som regel rigtig godt i den næste kamp, og jeg er overbevist om, at han spiller godt i morgen.

Om straffesparksskytterne:
- Det har vi tænkt over, og vi forsøger at håndtere det i morgen.

Valverde:
- Han gør mange ting godt, både som back og på midtbanen. Vi vil overveje, hvor han kan bidrage mest til holdet.

Ancelotti blev utroligt nok spurgt ind til chancerne for at vinde The Treble:
- Vi har alle ressourcerne til at gøre vores bedste og forsøge at kæmpe om trofæerne helt til slut. Man er nødt til at forsøge. Hvis det lykkes, vinder man. Hvis ikke, må man tænke på næste sæson.

Om folk er blevet træt af ham:
- Det ved jeg ikke. Måske er folk trætte, men det vigtigste er, at den vigtigste person ikke er det. Han er glad for mig, han hjælper og støtter mig. Det, der kan ændre dynamikken, er, hvis den vigtigste person i klubben bliver træt, og det er han ikke.

Om spillerne i karantænefare:
- Jeg ændrer ikke noget. Vi ved, at hvis de ikke kan spille i Madrid, så har vi reserver. Tchouaméni er i karantæne til i morgen.

Om Ødegaard, der fik debut for Real Madrid under netop Ancelotti:
- Han er lige så talentfuld nu, som han var, da han var 16. Intet har ændret sig på det punkt. Han havde personligheden og modet til at tage ud og hente erfaring, så han kunne komme tilbage og blive en af de bedste i Europa. Han var meget ung og fik ikke muligheden for at spille på førsteholdet. Der var ikke plads til at vise, hvad han kunne. Han valgte at tage et andet sted hen og få spilletid. Det var en god beslutning. Nu er han i en af de bedste klubber i Europa.

Seneste artikler...