Ancelotti: Holdet er fokuseret på at vinde

Carlo Ancelotti har tidligere i dag afholdt sit traditionelle pre-match-pressemøde, og her følger italienerens udtalelser i forbindelse med Alavés-opgøret søndag eftermiddag.

Ancelotti lagde fra start med ordene:
- I morgen vil jeg se et Real Madrid-hold, der er i stand til at finde tilbage til vores gode fornemmelser. Det er klart, at alle tænker på kampen onsdag (imod Arsenal, red.), men det afhænger af, hvordan vi præsterer i morgen. Vi er stadig med i kampen om ligaen, vi skal spille godt og vinde. Vi har talt om at levere en god præstation i morgen og forsøge at vinde. Vi skal give alt, for det er fundamentalt for os at få de gode følelser tilbage, når vi spiller.

Generelt om Real Madrids for mange nederlag denne sæson:
- Hvert nederlag bringer svære øjeblikke med sig. Man skal tænke over, hvordan man vender det og fokusere på det, der kommer. Heldigvis får man i fodbold altid chancen for at komme tilbage og spille en god kamp. Holdet har trænet rigtig godt de sidste to dage og er fokuseret på at vinde kampen.

Sin egen fremtid:
- Det er ikke et spørgsmål, du skal stille mig. Kontrakten er ret klar, jeg har fire år. Vi taler som altid om fremtiden, når sæsonen er slut. Jeg har ikke noget at tilføje. Klubben støtter mig altid og hjælper mig, især i svære perioder.

Om mødet med Alavés:
- Vi ser det som en stor mulighed for at vinde igen efter en svær uge. Vi spiller mod en modstander, der kæmper hårdt og forsøger at undgå nedrykning. Det bliver svært, men holdet er forberedt og ved, at i morgen er en meget vigtig kamp.

Om den skuffende statistik, der fortalte, at Real Madrid løber markant færre kilometer i Champions League end resten af holdene:
- Statistikkerne er ret klare. Vi løb mindre end vores modstandere, og det har påvirket os. Vi kunne have gjort mere, men det er ikke kun dét. Vi kigger på statistikkerne, som alle andre.

Om et eventuelt comeback på Bernabéu imod Arsenal:
- Vi vil forsøge. Real Madrid er det eneste hold, der har gjort det mange gange før, og vi vil prøve igen. Vi ved, hvor meget vores fans og stadion kan hjælpe os. Vi kæmper til sidste minut og til sidste bold, og det starter i morgen.

Defensiven:
- Det handler om spillernes egenskaber. Det samme er sket tidligere år. Vi har vundet ved at løbe mindre overordnet set. Statistikker siger meget om den totale distance, men ikke om sprint-distancen, og den er ikke den samme. Alligevel har vi vundet to Champions League-titler. Mod Arsenal gjorde vi mindre på alle parametre: sprintdistance, totaldistance, acceleration. De arbejdede hårdere end os.

Ceballos:
- Han er til rådighed til i morgen og til onsdag.

Om de manglende mål:
- Der har generelt været et fald, ikke kun i vores offensive effektivitet. Vi har lukket for mange mål ind i de seneste kampe, og det er dér, vi skal stramme op. Defensiv soliditet er meget vigtigt, især når angriberne ikke er så effektive, som de plejer at være.

Om at Real Madrid er det eneste kvartfinalehold, der spiller søndag:
- Vi forstår det ikke, men sådan er det bare. Denne sæson har været sådan. Vi forstår det ikke, men vi har mere end 72 timers hvile, så vi kan ikke klage.

Seneste artikler...