Davide Ancelotti: Mbappé har undskyldt

Ikke nok med, at han fik lov til at agere cheftræner for en dag, var Davide Ancelotti også manden med ansvaret for at udtale sig til pressen, efter Real Madrid havde slået Alavés med 1-0 søndag eftermiddag.

Her sagde Ancelotti Junior:
- Sejren giver os selvtillid. Det var det, vi kom efter her, og vi vidste, det ikke ville blive let. Det, der skete i kampen, gjorde det endnu mere kompliceret for os, men det faktum, at vi vandt, giver os selvtillid frem mod det, vi håber på skal ske på onsdag. Jeg nød at stå i spidsen. Jeg var lidt nervøs i starten, som man er første gang, men derefter var det ren fornøjelse.

Mbappés røde kort:
- Jeg har ikke talt med ham efter kampen. Han er ikke en voldelig fyr, han har undskyldt og er bevidst om sin fejl. Det er et klart rødt kort, og han har taget konsekvensen. Jeg er sikker på, at de mange små frispark, der blev begået mod ham, fik ham til at reagere på den måde, selvom det var en forkert reaktion. Jeg undskylder det ikke, men det kan have været derfor.

Davide Ancelotti blev spurgt, hvorvidt der nemmest at vinde LaLiga eller gå videre i Champions League:
- Begge dele er svære, men vi vil forsøge. Vi har både selvtilliden og kvaliteten til at klare det, både i Champions League og i ligaen. Vi skal gøre os fortjent til det. Det er ikke nok bare at have kvalitet, nogle ting skal også gå vores vej. Alle er med på, hvad vi forsøger at gøre.

Ceballos:
- Han har trænet godt de sidste tre-fire dage og er helt klar. Hans indskiftning gav lidt mere ro i en kamp, der var lidt kaotisk. Han er helt klar til onsdag. Han har gjort det rigtig godt i denne sæson og kommer til at hjælpe os meget. Om han starter inde eller ej, er ligegyldigt. Han kommer til at bidrage.

Der blev råbt mange grimme ting til Asencio i løbet af kampen grundet sagen om distribution af seksuelt indhold, og om det sagde den unge Ancelotti:
- Det, der sker, er skuffende på et samfundsmæssigt plan. Vi som hold skal konkurrere, vi er ikke dem, der skal tage affære, hvis noget som dette sker. Alle håber, at sådanne ting ikke sker længere. På banen skal der være kommunikation mellem spillerne og dommeren. Det er dommeren, der beslutter på banen, og han bør følge protokollen, hvis han finder det nødvendigt.

Om at stå i spidsen for Real Madrids førstehold:
- Alt er blevet håndteret meget naturligt. Det var ikke første gang, det skete også for to år siden, da min far havde COVID, tilfældigvis mod den samme træner. Han har givet mig meget tillid. Han har altid givet mig tillid, lige siden jeg begyndte at arbejde med ham. Der har ikke været behov for at sige noget. Vi har kommunikeret, men han har ladet mig styre de sidste minutter. At jeg står her i dag, er takket være ham.

Seneste artikler...