Ancelotti vil spille sig til sejr: Magi eksisterer ikke

Carlo Ancelotti har i dag afholdt sit pressemøde forud for det skæbnesvangre møde med Arsenal på Bernabéu onsdag aften, og her følger de vigtigste nedslag.

Ancelotti lagde ud med at betone fansenes vigtighed:
- Fansene bliver meget vigtige. Mange gange har deres opbakning hjulpet os enormt. Især i de seneste år. Sådan bliver det også i morgen. Vi skal præstere på vores allerbedste niveau for at forsøge at vende et opgør, der lige nu er meget kompliceret. Vi vil forsøge at ændre vores indstilling og levere en solid præstation, med hovedet, hjertet og vores mod. Lad os håbe, det bliver sådan. Holdet er motiveret og ivrigt. Både mentalt og hvad angår engagement er vi i god form. Et køligt overblik bliver meget vigtigt for at få kontrol over kampen.

Ancelotti fortsatte:
- Real Madrid har alle de ressourcer, vi behøver for at vende det her opgør. Vi har kvaliteten, engagementet, erfaringen hos mange spillere, og vi har fansene. Vi har ressourcerne, vi skal bare have det bedste ud af hver enkelt spiller. I tidligere år blev der heller ikke sagt, at vi spillede spektakulær fodbold, og det kan der være noget om. Men frem for spektakulært vil vi spille effektivt.

Om hans fremtid afhænger af kampen i morgen:
- Det tror jeg ikke.

Adspurgt ind til det taktiske oplæg, svarede Ancelotti:
- Jeg vil forklare spillerne kampstrategien tydeligt. Vi prøver nogle ting af til træning, og jeg vil have, at spillerne går på banen med helt klare idéer. Jeg forsøger at forklare det så tydeligt som muligt. Når en spiller har klarhed, kan han præstere bedre individuelt.

Måske fordi der ikke rigtig kom nogle taktiske pointer ud af det spørgsmål, blev Ancelotti spurgt yderligere ind til strategien til kampen:
- Vi vil forsøge at spille med høj intensitet, presse mere og have bedre kontrol, end vi havde i første kamp. Ingen magi, for magi eksisterer ikke.

Om motivationen til kampen:
- Jeg vil have, at spillerne er rolige og selvsikre, så de tør gøre hvad som helst. Vi ved ikke, om vi kan vende det, men den eneste sikkerhed, vi har, er, at vi vil give alt.

Stemningen på Bernabéu:
- Den stemning har hjulpet os meget, og den vil gøre det igen. Det er den samme bane, græsset har samme farve, men atmosfæren omkring os løfter én.

Om Arsenal:
- Jeg vil sige, at Arsenal er meget velorganiserede. Godt nok er de ikke det mest erfarne hold, men Arteta arbejder rigtig godt med dem, og de har meget klare idéer, både offensivt og defensivt. De er meget fokuserede på det, de skal gøre, frem for alt det udenfor.

Om behovet er størst for løbestærke spillere eller spillere, der kan gøre en forskel:
- I morgen har vi brug for at skabe god sammenhæng mellem den kvalitet, vi har, og at levere en komplet præstation, fysisk og som kollektiv. Og så har Bernabéu magi, alle ved, det er en særlig atmosfære. Intet af det må svigte, hvis vi vil vende det her opgør.

Om at bevare roen:
- Det er ikke første kamp på det her niveau for mig, og jeg håber ikke, det bliver den sidste, for det er en meget speciel turnering for mig. Jeg ser frem til at være på bænken til sådanne kampe. Den begejstring hjælper mig med at bevare roen.

Om Mbappé:
- Han var ramt og skuffet over det, der skete i Vitoria (imod Alavés, hvor han fik rødt kort, red.). Men han trænede rigtig godt i går. Han er meget motiveret, og vi har helt bestemt brug for ham. Han skal score mål. Han har scoret mange denne sæson, men i morgen har vi brug for dem mere end nogensinde før.

Om værdien af et tidligt mål:
- Jeg tror ikke, det er altafgørende, men det er en vigtig del af vores spil. Det vigtigste er at have god kontrol og gøre vores bedste fra starten. Når du har kontrol over kampen, kan målet komme når som helst.

Seneste artikler...