Ancelotti: Arsenal var bedre i begge kampe

Under Carlo Ancelottis ledelse havde Real Madrid indtil i går aftes kun prøvet at vinde Champions League eller ryge ud i semifinalen, så det var en uvant situation, som italieneren skulle udtale sig om efter kampen.

Her lagde han ud med at sige:
- Det er en skuffelse at ryge ud af Champions League, det er helt normalt at tænke sådan. Det er fodboldens bagside. Der er den glade side, som vi har oplevet mange gange, og så er der den triste side. Vi skal håndtere den triste side på samme måde, som vi håndterer den glade. Nu er der tre turneringer tilbage, og vi skal fokusere på LaLiga, Copa del Rey-finalen og Klub-VM.

Ancelotti analyserede Arsenal-kampene således:
- Arsenal var bedre end os i begge kampe. Vi prøvede alt i opgøret. Det kunne have ændret sig med det straffespark, der blev taget. Det kunne have ændret kampens momentum. Men Arsenal forsvarede sig godt, og det var svært for os at finde plads. Hvad angår intensitet, gjorde vi det bedre, men det var ikke nok.

Ancelotti blev også spurgt ind til det mentale aspekt:
- Jeg synes ikke, det er rigtigt at lave en analyse i dag. Vi skal acceptere opgøret og de tilbageslag, der vil komme. Vi skal holde hovedet højt, for vi har gjort det rigtig godt i denne turnering i de senere år. I år må vi holde ud og lide. Det kan ske i sport, for der findes ikke uovervindelige hold. Jeg var ærlig over for mine spillere. Vi skal holde hovedet højt, lære af det og kæmpe videre i næste kamp.

Om han stadig er træner, når Klub-VM løber af stablen:
- Det kan jeg ikke sige noget om nu.

Med udsigten til at blive cheftræner for Brasilien frem for en Champions League-relevant klub kunne dette meget vel have været Ancelotti sidste kamp i turneringen:
- Jeg ved det ikke. Måske beslutter klubben at skifte. Det kan være i år eller næste år, når min kontrakt udløber. Den dag jeg stopper her, kan jeg kun gøre én ting, og det er at takke klubben. Det kan være i morgen, om ti dage eller om et år, og det eneste, jeg vil gøre, er at sige tak. Jeg er ligeglad med, om min kontrakt slutter i år eller næste år.

Om forberedelserne til LaLiga og Copa del Rey-finalen:
- Hvis nogen mener, at jeg alene har skylden, ændrer det ikke på, hvad jeg tænker i de kommende dage. Jeg tænker kun på at forberede det næste opgør for at holde os inde i kampen om mesterskabet og forsøge at vinde Copa del Rey.

Om holdets tilgang:
- Holdet gav alt, hvad angår indstilling. Vi kunne ikke altid få det til at fungere. Sammenlignet med sidste år manglede vi en smule kollektiv indstilling.

Om han selv har tænkt over, om han er den rette mand til jobbet:
- Det har jeg ikke tænkt over.

Holdets motivation:
- Hvis vi giver op og ikke er motiverede, betyder det, at vi ikke håndterer den triste side godt. Der er kampe, vi skal spille, og de er vigtige.

Ceballos:
- Ceballos var ikke 100%, og derfor startede han ikke inde.

Om han ville ændre noget, hvis kampen skulle spilles igen:
- Nej.

Seneste artikler...