Ancelotti: Vi er alle enige om at kæmpe om de resterende titler

Carlo Ancelotti mødte lørdag pressen til en snak om status i Real Madrid efter Arsenal-nederlagene og op imod Athletic Club-kampen søndag aften, og her følger italienerens udtalelser.

Adspurgt ind til søndagens kamp sagde Ancelotti:
- Vi skal levere en intens præstation. Begge hold spillede europæisk i midtugen, og jeg vil gerne ønske Athletic tillykke med at have nået semifinalen i Europa League. De er tæt på deres mål om at spille finalen på San Mamés. Athletic Club er et intenst hold, der spiller god fodbold. Vi har haft tid til at forberede os, og vi vil fortsætte kampen om LaLiga i morgen.

Om tiden efter Champions League-exitet:
- Jeg har talt med klubben og spillerne, og vi er alle enige om at kæmpe for de titler, der stadig er på spil. Vi er alle skuffede, ligesom fansene, over at være røget ud af en så vigtig turnering, hvor klubben har haft stor succes de seneste år, men sådan er fodbold. Man kan ikke vinde hele tiden. Vi står alle sammen. Der er ingen konflikt med klubben. Det har der aldrig været, for vi er i samme båd, både i medgang og modgang.

Ancelotti slog igen fast, at han har Florentino Pérez’ opbakning:
- Hvis nogen siger, at der er en konflikt med klubben eller præsidenten, så taler de ikke sandt. Sandheden er, at det netop er i sådanne øjeblikke, at præsidenten viser mig størst opbakning. Endnu mere end når vi vinder. Det er den virkelighed, vi lever i, hvor der bliver stillet spørgsmålstegn ved alt hele tiden. Dette er en klub, der har vundet næsten 30 trofæer på 11 år. Jeg bekymrer mig ikke om, at folk stiller spørgsmål ved mig.

Forholdet til klubben:
- Jeg fortryder intet. Jeg har altid haft et fantastisk forhold til klubben, lige siden jeg kom hertil. Det er stadig sådan, og det vil det blive ved med at være. Vi står altid sammen, som vi har gjort i alt det, vi har opnået og i det, vi fortsat arbejder på. Der har aldrig været, og vil aldrig være, nogen form for konflikt. At sige, at der har været sammenstød mellem klubben og mig, er forkert og vildleder folk.

Om målsætningerne for sæsonen:
- Champions League er den største turnering, ikke kun for Real Madrid, men for alle klubber. Turneringens historie er heldigvis også den mest succesfulde del af denne klubs historie. Det er ikke sandt at sige, at resten ikke betyder noget. At kæmpe for LaLiga, Copa del Rey-finalen og Klub-VM er også vigtigt.

Om sin trup sagde Ancelotti:
- Jeg vil bare gerne takke spillerne, for jeg har haft det fantastisk indtil nu, og jeg håber, det fortsætter. Vi kæmper stadig, vi har et godt forhold, og vi står alle sammen. I dag vil jeg bare takke dem for, at jeg har fået lov til at vinde to Champions League-titler på fire år.

Om hvilken kritik, der har gjort mest ondt:
- Jeg synes, spørgsmålene omkring en klub, der har vundet 27 titler på 11 år, er stærkt misvisende. Det har frustreret mig mest.

Om det vigtigste at arbejde på i resten af sæsonen:
- At genfinde den positive stemning, især i lyset af hvor mange mål vi har lukket ind i de seneste kampe. Det er det samme problem som altid – at blive mere solide. I sæsonens afsluttende fase vil det hjælpe os at stå mere solidt.

Om fremtiden:
- Alt kan ske. Vi skal foretage en vurdering for fremtiden, når sæsonen er slut, eller når det nu bliver. Vi kæmper stadig for store trofæer. Vi er med i LaLiga-ræset, vi spiller Copa del Rey-finalen i næste uge, og så har vi Klub-VM. Det giver ikke mening at diskutere det nu. Selvfølgelig tager vi snakken, når sæsonen er ovre. Jeg vil ikke tale om min fremtid lige nu.

Om rygterne om det brasilianske landshold:
- Der er intet at sige om det. Det tager vi til den tid, når sæsonen er slut.

Seneste artikler...