Ancelotti: Ønskede at vise en reaktion efter CL-exitet

Real Madrid vandt på et sent drømmemål af Fede Valverde i går aftes imod Athletic Club, og uruguayaneren var forståeligt nok det første, Carlo Ancelotti kom ind på, da pressen spurgte ham til ind kampen efterfølgende.
- Valverde var afgørende. Han scorede sejrsmålet. Holdet gjorde det godt. Vi var lidt langsommere i første halvleg, men i anden halvleg gjorde vi det rigtig godt på alle parametre. Vi ville vinde og reagere efter Champions League-exitet, og det gjorde holdet.

Ancelotti fortsatte sine lovpriser omkring sit hold:
- I første halvleg havde vi god kontrol, fordi vi havde flere spillere på midtbanen. Vi led ikke under det pres, vi normalt kommer under fra Athletic Club. Vi skabte ikke chancer, fordi vi manglede spillere mellem linjerne. Dem fik vi sat ind i anden halvleg. I første halvleg var vi aggressive og vandt bolden hurtigt tilbage. Holdet var mere solidt og samlet, og vi lukkede ikke mål ind. Det er gode nyheder, og lad os se, om vi kan fortsætte med at forbedre os.

Ændringerne til startopstillingen:
- Jeg valgte en opstilling med mere kontrol ved at spille med Modrić og Ceballos, som spillede godt i 60 minutter efter en lang skadespause. For at prøve at score satte jeg Endrick og flere offensive spillere ind. Vi har en ny kamp allerede onsdag, og den her sejr er god for os, fordi den giver et boost.

Om dommerpræstationen:
- Det er det nye fodbold. Der er ingen tvivl om det annullerede mål (som Vinícius scorede, red.), for det er automatisk, men det er ikke automatisk, at VAR kalder dommeren ud for at tjekke straffesparket mod Bellingham. Det er moderne fodbold.

Vinícius:
- Han er en ekstraordinær spiller med en fantastisk attitude. Han kæmpede hårdt og sled i anden halvleg Athletic Clubs back op. Han scorede et mål og lavede to-tre rigtig gode afleveringer. Han var afgørende. Det har ikke været lykkelige dage for ham eller for os. Jeg kunne virkelig godt lide hans reaktion på banen, og han bliver en meget vigtig spiller i de kommende kampe. Det er jeg ikke i tvivl om. Han er meget vigtig for os, både på grund af det, han laver på banen, og for sin attitude.

Fansene:
- Jeg var ikke i tvivl om, at de ville støtte os, og stemningen på stadion var som altid fantastisk. Både vi og fansene tror på, at vi kan få noget ud af denne sæson.

Om positioneringen af Bellingham i anden halvleg:
- Det er den position, der gav os en fordel sidste år. Han spillede sådan i anden halvleg, og han var klar i feltet, når vi slog indlæg. Han fortjente et mål.

Målmanden til Copa del Rey-finalen:
- Enten Lunin eller Courtois, selvom jeg ikke vil udelukke Fran González, som gjorde det rigtig godt.

Om sit foretrukne spilsystem:
- Mit foretrukne system er 4-4-2, fordi det er det bedste defensivt. Det betyder ikke, at jeg skal spille med fire midtbanespillere. Faktisk har vi spillet sådan med Vinícius på den ene fløj og Rodrygo på den anden. Man kan også spille 4-4-2 med seks midtbanespillere, fordi to af dem kan fungere som angribere.

Seneste artikler...