Beckham nægtede Barcelona-skifte: Det var Real Madrid eller ingenting

Måske kender du allerede historien, men hvis ikke får du her en kort redegørelse for måden, hvorpå David Beckham endte i Real Madrid i 2003 som den fjerde Galáctico efter Luis Figo, Ronaldo og Zinedine Zidane i årene forinden.

Beckham tog nemlig en snak om forløbet hos CBS Sports for nylig, og her lød det således:
- Mit hold havde altid været Real Madrid. Og det er sjovt at tænke på, at jeg blev solgt fra Manchester United til Barcelona. Jeg var på ferie, da Peter Kenyon (daværende direktør hos Manchester United, red.) ringede til mig og fortalte, at de havde accepteret et bud fra Barcelona. Og jeg sagde: "Hvis I vil sælge mig, er den eneste klub, jeg er villig til at skifte til, Real Madrid." Jeg havde altid drømt om at spille for Madrid, lige siden jeg var barn. Jeg troede ikke, jeg skulle forlade United, men hvis jeg skulle, ville jeg have, at det var for at tage til Madrid. Og hvis United ønskede, at jeg skulle væk, måtte det være for at tage til Madrid. De måtte trække sig fra det hele. På halvanden dag var det hele klaret og annulleret igen.

Dengang i 2003, hvor Galáctico-projektet endnu ikke helt var krakeleret, var Real Madrid ud over Beckham også efter Ronaldinho, der spillede hos PSG, før den franske hovedstadsklub blev den størrelse, den er i dag. Historien går på, at da det ikke var muligt at betale for dem begge i samme transfervindue, hvilket også ville være ude af sync med strategien med at hente én stjerne hver sommer, og derfor lovede man Ronaldinho, at man ville gå efter ham i sommeren 2004.

Som bekendt valgte brasilianeren at tage skiftet samme sommer til ærkerivalerne fra Barcelona, der fik stor glæde af hans evner i en håndfuld år.

Seneste artikler...