Ancelotti: Real Madrid vil altid være i mit hjerte

Carlo Ancelotti har i dag holdt sit tredjesidste pre-match-pressemøde i forbindelse med kampen imod Mallorca onsdag aften, og her følger de vigtigste nedslag.

Overordnet om kampen sagde han:
- Jeg forventer en jævnbyrdig kamp, ligesom de seneste har været. Vi vil stille med et konkurrencedygtigt hold for at give alt og vinde de tre resterende kampe. LaLiga er ikke slut, og vi vil ikke bare aflevere den til modstanderen. Vi vil gøre det godt i disse tre kampe og afslutte en svær sæson på en god måde.

Ancelotti forholdt sig også til den nyhed, som det brasilianske fodboldforbund har afsløret, nemlig at han bliver den nye cheftræner for Brasiliens landshold:
- Fra den 26. er jeg Brasiliens træner, og det er en vigtig udfordring, men lige nu er jeg Real Madrid-træner, og jeg vil gerne afslutte dette sidste stykke og dette fantastiske eventyr her på bedste vis. Den tid, jeg har tilbage her, er den tid, jeg har tilbage, og på grund af den store respekt, jeg har for denne klub, disse fans og disse spillere, er jeg fokuseret på den sidste fase af dette spektakulære eventyr.

Her er der et par udtalelser til Carlo-nostalgikerne:
- Fodbold er ligesom livet et eventyr, der har en begyndelse og en slutning. Da jeg ankom, vidste jeg altid, at det en dag ville være slut. Den dag bliver den 25. Det har været en vidunderlig periode, hvor vi alle har haft det fantastisk, men alt i livet har en ende. Livet ender, og det gør en periode i en fodboldklub også. Jeg har nydt det, og min seriøsitet og professionalisme forpligter mig til at afslutte det godt. Det har været en vigtig periode. Jeg har aldrig haft problemer med klubben, og det vil jeg aldrig få. Det er en klub, der altid vil være i mit hjerte. Dette eventyr måtte ende en dag. Vi har haft det sjovt og vundet mange titler. Fantastiske minder, der vil vare hele livet.

- Jeg tager ikke herfra med frustration. Hvis nogen på min første dag havde sagt til mig, at jeg ville vinde 11 titler på fire år, havde jeg skrevet under med blod. Den samlede vurdering af perioden er uforglemmelig, trods det sidste år. Jeg er meget glad, selvom i dag ville have været en fantastisk dag, hvis ikke der var en pressekonference, og jeg skulle forklare ting, jeg ikke har lyst til at tale om. Jeg bærer Real Madrids trøje, jeg respekterer den dybt, og jeg vil respektere den til sidste dag, så jeg vil ikke svare på mere. Jeg ville gerne have vundet LaLiga og Champions League, men jeg er tilfreds med det, der er sket.

- Jeg har ikke været uhøflig over for spillerne, og jeg fortryder intet. Jeg har haft en fantastisk tid her og vil nyde de sidste dage. Jeg har givet alt, og titlerne taler for sig selv. Jeg har aldrig følt, at Madrid ikke elskede mig. Madrid vil altid elske mig og vise mig hengivenhed. Sådan er livet. Jeg kunne ikke være træner for Madrid for evigt.

Ancelotti sendte også en tak til klubben:
- Ting ender, fordi klubben måske har brug for ny energi, og der er ingen grund til at gøre det dramatisk. Jeg vil gerne takke denne klub tusind gange. Vi går hver til sit, og jeg vil altid være Real Madrid-fan med al kærlighed i verden. En spektakulær periode er slut, og jeg havde aldrig troet, jeg ville få lov til at træne Real Madrid i seks sæsoner. Nu er det slut, og jeg må takke klubben for det.

Bernabéu:
- Vi har haft det fantastisk, og ikke alt er gået perfekt, men der har været nogle vidunderlige aftener med uforglemmelige comebacks. Dem glemmer jeg aldrig, og det tror jeg heller ikke, fansene gør.

Pludselig skulle Ancelotti forholde sig til noget helt andet, nemlig Rodrygo, der både er blevet syg og har fået skadesproblemer, netop som rygterne om et forestående exit er begyndt at florere:
- Han havde feber i sidste uge, som forhindrede ham i at nå sit bedste niveau. I dag havde han problemer med låret, jeg ved ikke hvilket ben, og vi skal vurdere det. Han er ikke på toppen, og der har været meget spekulation. Alle har et særligt forhold til Rodrygo, især jeg. Når en spiller ikke er fysisk klar, er han heller ikke mentalt på toppen. Han vil gerne hjælpe holdet med sin kvalitet, og han er skuffet. Skadede spillere kan ikke hjælpe holdet.

Om Xabi Alonso, der rygtes som Ancelottis afløser:
- Jeg holder meget af ham, og jeg har ikke nogen råd at give, for han har alle de egenskaber, der skal til for at blive en fantastisk træner i fremtiden.

Seneste artikler...