Alonso tager den med ro efter pragtstart: 6 kampe er ingenting

Kampene kommer som perler på en snor for tiden, og allerede tirsdag aften møder Real Madrid oprykkerne fra Levante på udebane. I den forbindelse har Xabi Alonso mødt pressen til en snak om kampen samt løst og fast i Real Madrid.

Kampen generelt:
- Alle udekampe er svære. Levante spiller godt, ikke kun på grund af deres seneste sejr i Girona (4-0, red.), men også mod Betis, og i den første ligakamp voldte de Barcelona store problemer. De har en fremragende træner, Calero, som har været meget konkurrencedygtig i alle de klubber, han har været i. I morgen skal vi gøre mange ting godt: spille med kvalitet, med tempo, med fokus og være klar til at gøre det, vi skal gøre, og arbejde hårdt hele kampen igennem.

- Den anden dag leverede vi en stærk, solid præstation. Vi kan forbedre os, men det viser, at vi gør tingene rigtigt. Det er kun seks kampe, det er ingenting. Vi skal have ambitionen om at ville mere og være sultne. I år vil vi samle mange point, og for at gøre det skal vi vinde mange kampe.

Spillernes vrede over at blive udskiftet:
- Jeg har selv været spiller, og når man bliver skiftet ud, er det heller ikke det rareste øjeblik. Jeg tager det roligt og betragter det som normalt. Vi taler om tingene. Jeg kan godt lide at være tæt på spillerne og tale om, hvordan de havde det efter kampen. Jeg gør ikke noget stort ud af en lille ting.

Carreras:
- Jeg var optimistisk, fordi jeg havde fulgt ham i et stykke tid, men hans personlighed og konkurrenceevne har positivt overrasket mig. Han laver meget få fejl, er meget fokuseret og har fremragende tekniske og taktiske færdigheder. Han er meget komplet. Den øjeblikkelige effekt, han har haft, er bemærkelsesværdig. Vi har også Fran (García, red.), Alaba og Mendy, som kan spille på den position, men hans præstation har indtil nu været fremragende.

Alonso blev spurgt ind til Vinícius, og uden at komme nærmere ind på brasilianeren lød svaret:
- Efter kampen talte jeg med spillerne, og de var alle glade. De havde en god fornemmelse og var ivrige efter at fortsætte med at forbedre sig. Vi skal arbejde som et hold og have en kollektiv ånd for at kunne håndtere de udfordringer, der venter. Alle forstår den rolle, vi ønsker for holdet, og alle bidrager.

Bellingham og Camavinga:
- De kan være startere i morgen. Alle, der er i truppen, kan starte. De har trænet og spillet mere og er i bedre form.

Alonso blev spurgt ind til sin foretrukne fronttrio:
- Det er et meget svært spørgsmål at svare på. Jeg ville komme i problemer. Vi har brug for dem alle, og jeg er glad. Vi kan gøre det endnu bedre. På den sidste tredjedel af banen skal vi udvikle os og fortsætte med at prøve forskellige ting. Men vi bygger et fundament, og det fundament vil være solidt resten af sæsonen, og alle gør det godt. Nogle kunne have scoret et par mål mere, end de har, og andre venter på deres første mål, men de er ivrige efter at score.

Det offensive spil:
- Den anden dag havde vi boldbesiddelse, men vi havde svært ved at skabe mere på den sidste tredjedel. Vi har talt om det og prøvet at rette det, vi kan. Levante kan lægge pres på dig, deres angribere er i god form, og de har kantspillere, der kommer godt fremad. Vi skal forberede os på alle faser af spillet.

Camavinga:
- Jeg er begejstret, fordi han ikke har været hos os så længe. Jeg kender ham fra at have set ham spille, men jeg glæder mig til at arbejde med ham. Jeg synes, han har et enormt potentiale og mange kvaliteter. Inden for det kollektive projekt er der individuelle projekter, og han er et af dem. Det, han har gjort indtil nu, er vigtigt, men han har stadig lang vej igen. Han er ivrig og motiveret. Individuelt har han meget forskellige kvaliteter. Fra 6’er-positionen kan han med sine driblinger komme ind på den sidste tredjedel. Han er ikke statisk, han er dynamisk.

Ballon d’Or-gallaen:
- I morgen har vi en kamp i Levante. Det er en ligakamp, og i år går vi efter mange point, og hver kamp er meget vigtig. Jeg tænker ikke på det. Overhovedet ikke.

De mange minutter til Carreras, Tchouaméni og Mbappé:
- De er vigtige spillere, og vi har kun spillet fem ligakampe. Der vil være tid til det hele, og de vil komme ind i rotationen. Jeg ved ikke hvornår endnu. Vi skal fordele belastningen. Mange af dem er med deres landshold. Vi får se, som tiden går.

Seneste artikler...