Florentino Pérez: Ancelotti fortsætter uanset hvad
Florentino Pérez valgte i dag med kort varsel at indkalde til pressemøde på Estadio Santiago Bernabéu.
Baggrunden var de seneste dages tiltagende rygter om Carlo Ancelottis snarlige fyring i klubben, som i dag fik ekstra liv, da Marca publicerede en forside med titlen "Ni una más" (Ikke en gang til), som henviste til, at den italienske træner er færdig i klubben, hvis man taber El Clásico til Barcelona.
Her er i hovedtræk, hvad Florentino Pérez sagde på dagens pressemøde:
Forlængelse af Ancelottis kontrakt:
- Kontraktforlængelser laver man altid efter sæsonen.
Er Ancelotti den bedste træner?
- At sige om en træner er den bedste eller ej...Vi har spillet spektakulær fodbold, skaderne har ødelagt os....Da vi havde fået opbygget en spektakulær midtbane, ødelagde skaderne os.
Ancelottis metoder:
- Ancelotti har givet os fire titler i sin første sæson, titler, som Madridismoen længtes efter. Jeg vil ikke være den, der ændrer hans måde at være på. Til træneren sagde jeg da han kom, at det han havde oplevet før, ville han aldrig have oplevet her. Her er forventningerne de højeste. Her er alt horribelt, træneren ønsker at fyre træneren, spillerne har det dårligt.....
Besked om sammenhold:
- Sammenholdet bør være vores styrke over for konstruktiv kritik og over for dem, som søger andre mål. Jeg beder tilhængerne om at støtte spillerne og træneren, for alt det de har givet os. De behøver vores hjælp og vores kærlighed. Støtten er meget vigtig, når vi behøver den.
Hvad sker der med holdet:
- Vi er ikke inde i en god periode, det er sandt. Skaderne har gjort ondt og der er et niveau af forventninger, som ikke altid er let at fastholde.
Har holdet nået bunden:
- Vi har haft gode etaper og dårlige etaper. En redaktør ser det, han publicerer og tror, at vi er rykket ned i anden division. Vi har haft skader centralt på banen. Jeg ved ikke om det er at ramme bunden. Vi er nr. 2 i La Liga og vi er i kvartfinalerne med mulighed for at vinde CL. Real Madrid kan ikke altid vinde La Liga og CL. Vi har aldrig vundet alt.
Cristiano Ronaldo:
- Jeg vil ikke nu begå den fejl at stille spørgsmålstegn ved Cristiano Ronaldo. Jeg behøver ikke at oplæse hans bedrifter. For meget kort tid siden fik han Guldbolden. Nogen bringer disse anekdoter for at bringe os ud af rytme. Vi har ikke snakket meget om festen, der kom nogle venner og Madridismoen tog ikke notits af det. Nogle spillere forstår ikke kritikken og jeg har ikke snakket om emnet om tavshed med CR7, men jeg er sikker på at han vil snakke. Om ikke andet, så når vi har vundet La Undécima.
Bale:
- Jeg købte Bale forrige sommer. Som I ved havde han brok, da han blev præsenteret og det vidste vi alle. Og nu, hvor han ikke har brok, skal vi droppe systemet og bænke Bale. Vi skal ikke glemme, at Bale i sin første sæson scorede mål i to finaler. Men angrebene mod ham er konstante.
Snakke med spillerne:
- Jeg går altid ned i omklædningsrummet efter kampene. Jeg hilser på spillerne, snakker med nogen og jeg snakker altid med træneren. Den anden dag spillede vi en dårlig kamp og sådan er det. Efter Atlético Madrid-kampen tænkte jeg, at jeg var nødt til at tage ud til Valdebebas og sådan er det, men ikke nu.
Kampen mod Schalke:
- Da kampen mod Schalke sluttede, følte jeg tilfredshed, for at komme i kvartfinalerne er meget svært. Vi har store drømme om at kunne kæmpe for La Undécima.
Præsidentens grad af skyld:
- Jeg har ikke set en eneste seriøs meningsmåling. Hvis man ønsker at skyde skylden på mig, så skal man gøre det. I din avis har jeg altid skylden. Avisen AS har en interessant kampagne og det ønsker jeg at medlemmerne skal vide. Jeg vil ikke stå og dementere nyheder hver eneste dag.
El Clásico:
- Vi går ind til El Clásico med alle drømme og hele vores ansvar. Vi vil forsøge at vinde. Jeg ser spillerne med stor lyst til at vinde over Barcelona og genindtage førstepladsen. Real Madrid er forberedt på at vinde over alle, for, indtil andet er bevist, er vi mestre i Europa, mestre i verden...
Ancelotti og den kommende sæson:
- Jeg har sagt, hvad der skal siges om det. Ønsker I at vi skal fyre ham? Han har præsidentens og bestyrelsens tillid og jeg vil ikke hver dag dementere det, I publicerer.