Sergio Ramos: Vi er kun arbejdere, Pérez er kongen
Sergio Ramos mødte spansk presse efter storsejren på 10-2 over Rayo Vallecano og Real Madrid-anføreren kom med nogle måske tvetydige bemærkninger.
I hvert fald er det blevet bemærket i spansk presse, at Ramos forsømte en oplagt mulighed til at udvise sammenhold i klubben. Det skete, da han blev bedt om at kommentere på Florentino Pérez ord om, at Benítez er løsningen og ikke problemet. Her sagde Ramos følgende:
- Hvis præsidenten siger, at Benítez er løsningen, så er han det. Vi er kun arbejdere, han er kongen.
Herudover kommenterede Sergio Ramos på følgende emner:
Historiske 10 mål:
- Det er en smule urimeligt at dømme denne kamp efter udvisningerne, men man skal have i tankerne, at vi scorede 10 mål.
Dårlig start:
- Vi respekterer alle holdninger og efter en fejl – efter min mening var der frispark til Pepe – og efter at være kommet bagud, formåede vi at reagere og vi må arbejde videre med det gode.
Tilhængerne:
- Det er en svær situation, for vi er heller ikke, hvor vi ønsker at være. Folk er meget krævende og de ønsker altid at holdet vinder og spiller godt. Vi må bevare roen, stå sammen og samle resultater til at nå målene.
Kritik:
- Jeg ville gerne have, at når I fortæller mig, at nogen i klubben dømmer mig, at I så fortæller mig hvem det er, så jeg kan svare. Jeg ville gerne have et navn, så jeg kan bede om forklaringer, men når I ikke giver mig et navn, så kan jeg ikke svare.
Rayo Vallecano:
- Det ville være urimeligt at dømme et hold som Rayo, som spiller vidunderlig fodbold. Jeg beundrer Rayos træner for at komme til Bernabéu og vise den personlighed på en bane som denne.
300 sejre (til Ramos, red.):
- På det personlige niveau er det en rekord, som man slår og jeg er fortsat animeret til at opnå personlige rekorder og frem for alt kollektive rekorder. Hvem ville have troet, at jeg skulle opnå 300 sejre.
Cristiano Ronaldos gestus:
- Det er mere et spørgsmål til Cristiano Ronaldo end til mig. Spillerne skal også kunne udtrykke det, de føler. Det er en meget klar spiller og han viser det, han føler.
Piqué:
- Ingen kommentarer.
Tilhængerne:
- Jeg har ikke sagt, at de ikke er med os, men de forlanger at vi spiller godt og nogen gange går fodbold ikke som planlagt. Sidst på sæsonen må vi se, hvad der sker.