Manuel Velázquez er død, 72 år gammel

Real Madrid har mistet endnu en af sine store legender, nemlig Manuel Velázquez, som blev 72 år.

Manuel Velázquez var en af de store spillere på Real Madrids Yé-Yé-hold som vandt den 6. mesterholdstitel i 1966 og gennem 12 år var han spiller i klubben.

Han blev født i Madrid den 24. januar 1943 og var udover mesterholdstitlen også med til at vinde 6 mesterskaber og 3 Copas de España.

Florentino Pérez har med sorg modtaget meddelelsen om den legendariske midtbanespillers død og har offentliggjort følgende meddelelse:

- I dag føler Madridismoen dyb sorg over et farvel til en af vores store legende. Først vil jeg gerne udtrykke min kondolence og min støte til hans familie og venner.

Dem, som havde heldet til at opleve ham spille nød hans elegance, hans intelligens og talent på banen.

Med hans livs hold, hans Real Madrid, vandt han den 6. mesterholdstitel, 6 spanske mesterskaber og 3 Copas de España. 402 kampe med vores logo og vores trøje. En af de store referencer på den tids Real Madrid Yé-Yé, som markerede en epoke. Et født eksempel på vores ungdomsrækker, som gennem 12 år vandt beundring og respekt hos alle Madridistas, hos alle fodboldtilhængere og hele sportsverdenen.

Vi vil altid huske Manolo Velázquez, fordi han gennem sit liv har været et eksempel på Real Madrids værdier. En af de store forlader os. Hans legeme er en del af vores legende og han får en plads i hjertet af vores historie.

Real Madrid holder et minuts stilhed for Manuel Velázquez før morgendagens kamp mod Sporting Gijón. Æret være hans minde.

Seneste artikler...