Sæsonen 13/14

12 år 7 måneder siden #1321 af Lykke
Besvaret af Lykke på emne Sæsonen 13/14

M_linding skrev: Moderic og Varerne...?

Stavefejl er helt ok, men spillernavne bør man have styr på!;)

jeg syntes nu at man ser mange gode versioner af navnene, concentrao er stadig den bedste jeg har set indtil videre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 7 måneder siden #1322 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14

Lykke skrev:

jeg syntes nu at man ser mange gode versioner af navnene, concentrao er stadig den bedste jeg har set indtil videre.

I virkeligheden var det jo en spansk journalist, som spurgte Cristiano Ronaldo om hvordan han syntes at Concentrao havde gjort det....hvilket fik CR7 til at flække af grin.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid 7

12 år 7 måneder siden #1323 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Sæsonen 13/14

Siempre Madrid skrev:

Real Madrid 7 skrev: Varerne træner med igen hvor er det godt men jeg tror ikke han for lov at spille på tirsdag

Hvis man nu pakker Varerne godt ind, så sker der nok ikke noget ;-)

Haha jeg skulle skrive raphael varane men jeg skriver på en iPhone lidt svært når man skriver hurtigt.

12 år 7 måneder siden #1324 af Lykke
Besvaret af Lykke på emne Sæsonen 13/14

Siempre Madrid skrev:

Lykke skrev:

I virkeligheden var det jo en spansk journalist, som spurgte Cristiano Ronaldo om hvordan han syntes at Concentrao havde gjort det....hvilket fik CR7 til at flække af grin.

ja har godt set det klip, utrolig morsomt. Det er dog også blevet brugt siden. Der var en kamp som jeg så via espn (tror jeg) hvor de kom til at kalde ham det da han skulle skiftes ud/ind

12 år 7 måneder siden #1325 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Og for anden weekend i træk, kan vi sige tak for gaven til Barcelona og Atléti! Jeg sagde det sidste weekend og nu siger jeg det igen. Ligaen lever!

Jeg er i øvrigt ganske tilfreds med, at have ramt krydset i både Getafe mod Real Sociedad og Atlético mod Sevilla!
Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo

12 år 7 måneder siden #1326 af El_Juan
Truppen til kampen mod Espanyol i morgen (20 mand udtaget):

Målmænd: Casillas, Diego López, Jesús Fernández
Forsvar: Pepe, Sergio Ramos, Nacho, Arbeloa, Carvajal, Marcelo
Midtbane: Xabi Alonso, Illarramendi, Casemiro, Di María, Modric, Isco, Bale
Angreb: Cristiano Ronaldo, Benzema, Jesé, Morata

Lidt nyt op til kampen. Jeg bider især mærke til den interessante udtalelse om Isco, noget jeg selv tidligere har været inde på:

Defender Ramos an injury doubt for Espanyol first leg
The Spain man is in the squad for Tuesday's match but is doubtful with a knee problem. Meanwhile, Isco could play as a false nine at Cornellà-El Prat.

Carlo Ancelotti discussed Sergio Ramos’ upturn in form during Monday’s press conference, but admitted that the central defender is doubtful for the Copa del Rey quarter-final first leg against Espanyol. The Italian will wait until Tuesday before making a decision on Ramos, who is suffering with a knee knock.

“Ramos is in good physical shape and is very focused,” Ancelotti said. “He understands that we need his quality on the pitch. He had a problem in his knee in the match against Real Betis, but we’ll see tomorrow [Tuesday]. At this moment in time, he doesn’t feel so comfortable. If he improves he’ll play, if not he’ll be rested.”

Meanwhile, the Real Madrid coach acknowledged that the current 4-3-3 formation, which does not accommodate an attacking midfielder, is detrimental to Isco’s chances. However, Ancelotti sees the former Málaga man taking Karim Benzema’s place as a possible false nine or potentially playing instead of Ángel Di María or Luka Modric: “This system gives us greater balance, with Modric and Di María alongside Xabi Alonso. Isco can play where Di María or Modric play, but he isn’t as comfortable, and he can play as a false nine, as he did against Osasuna. Perhaps tomorrow he could play in Benzema’s position.”

Real Madrid have announced an initial squad to face Espanyol, which will be trimmed of two players: Casillas, Diego López, Jesús, Arbeloa, Carvajal, Pepe, Ramos, Nacho, Marcelo, Xabi Alonso, Bale, Modric, Illarra, Casemiro, Isco, Di María, Cristiano, Benzema, Morata and Jesé Rodríguez.

as.com/diarioas/2014/01/20/english/1390227952_026907.html

Og lidt generelt nyt. Et udsnit fra en artikel om titel-kampen. Jeg har postet hele indlægget i tråden 'Om vores rivaler VII' (madridista.dk/index.php/forum/debat/46-o...vii?start=3264#41703). Her er et udsnit om Real Madrid:

[...] The team that are now really finding their feet are Real Madrid.

Carlo Ancelotti is settling on a 4-3-3 formation, albeit with a line-up that has changed following the injury to Sami Khedira.

Angel Di Maria is getting the nod in midfield, ahead of the highly rated Isco who Ancelotti clearly believes is not yet ready to command an automatic place in the Real Madrid starting XI. The Argentinian has scored in each of his last two games and, while he is perhaps a bit too direct to be a natural midfielder, works harder without the ball than his Spanish counterpart.

Alongside him are Xabi Alonso and Luka Modric. The latter has been outstanding and is certainly Real Madrid’s best player this season.

We still have yet to see the very best of Gareth Bale and probably won’t this time around because, despite scoring, he is not involved enough in the game, although this will surely come.

Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved El_Juan.

12 år 7 måneder siden #1327 af Fernando M.
Besvaret af Fernando M. på emne Sæsonen 13/14
Hvis nogen ønsker at læse lidt mere om rygeren Carletto, kan jeg stærkt anbefale dette interview i Financial Times - jeg begynder så småt at blive fan.

www.ft.com/cms/s/2/7e89c58e-7e45-11e3-b4...0.html#axzz2r1aouNEr
Følgende bruger(e) sagde tak: Dahl, El_Juan, JimmyBroe, El Rojo

12 år 7 måneder siden #1328 af Dahl
Besvaret af Dahl på emne Sæsonen 13/14
Fernando M.
Det er altså et lækkert link du henviser til der:-)
Tak for det, det er spændende læsning.
Underligt at han bare sidder på sit kontor og ryger:-)

No worries!!!!!!

12 år 7 måneder siden #1329 af El_Juan

Fernando M. skrev: Hvis nogen ønsker at læse lidt mere om rygeren Carletto, kan jeg stærkt anbefale dette interview i Financial Times - jeg begynder så småt at blive fan.

www.ft.com/cms/s/2/7e89c58e-7e45-11e3-b4...0.html#axzz2r1aouNEr

Det var lige den jeg ledte efter! Mange tak! :-)

12 år 7 måneder siden #1330 af El_Juan

Real Madrid have yet to play to full potential

I remember saying after they lost El Clasico that Real Madrid still had a very real chance of winning the league and I stand by that.

Why? No team in La Liga has more room for improvement than Real - even though Barcelona can expect a lot more from Lionel Messi, who hasn't scored in the league since his return from injury.

Messi looked sharp against Getafe but he says he's not 100 per cent yet and we have to believe him.

While he tries to find his form, Barcelona continue to play like a team waiting for an individual moment of quality rather than a team that collectively makes the best of what they've got.

I doubt that will change. With the quality they have up front they are capable of beating anybody but that lack of togetherness makes them vulnerable.

Difficult

They still haven't sorted out some of their problems in terms of defending at set pieces and I see the same with Atletico Madrid.

Diego Simeone has decided to play the rest of the league as the 'Apertura' and 'Clausura' tournaments in Argentina; over there you win the league after just 19 games - or what we might call half a season - and you will win another title in the second half of the season.

Simeone is trying to give his players that mind-set - he wants them to think that they've started a new season now.

The problem is that he's not rotating his players and the team isn't creating as many chances even though they are still working hard. Simeone says it is nothing to do with tiredness or a lack of creativity; I think it's because teams are defending deeper against them and making life more difficult.

I think Atletico will finish third in that group of three, below Real, who can expect more from Gareth Bale and from Angel Di Maria in the centre of midfield when they play 4-3-3. I also don't think Cristiano Ronaldo is at his sharpest yet, while Karim Benzema can score more.

So Real Madrid can get better - they've an extra gear to change up into.

(www1.skysports.com/football/news/12087/9...ay-to-full-potential)

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 7 måneder siden #1331 af El_Juan
Der har været meget kritik af Di María på det seneste - for det meste berettiget - men jeg synes faktisk, at han har gjort det ganske fint i de seneste kampe, efter Celta-kampen, hvor han har spillet inde centralt på midtbanen i en tremandsmidtbane (4-3-3 (4-4-2 når holdet forsvarer)). Nuvel, Carletto var selv ude og udtale efter Khediras skade, at Di María var en mulighed på den position og nu synes jeg han viser, at det rent faktisk er tilfældet. Energisk, løbestærk og en ganske habil bolderobrer. Han arbejder for sagen - den ros skal han trods alt have.

Forlader han som ventet klubben til sommer, så er jeg stadig af den holdning, at man ikke bør kigge efter en direkte erstatning, altså en decideret offensivspiller (eller kantspiller, om man vil), men en mere naturlig central midtbanespiller.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real-MOU

12 år 7 måneder siden #1332 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 13/14
Di Maria øverst på listen over dem med flest kampe - overrasker mig faktisk en smule, omend der kun er tale om een kampe mere.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum