Sæsonen 13/14
Varane's comeback takes a twist
Pepe and Ramos' continued fitness levels have possibly been the best news for Real Madrid this season. Especially since Varane missed the first half of the campaign and there is still no date in the diary for his comeback.
It has already been more than eight months since the Frenchman fell injured and his physical fitness is still unknown. According to Ancelotti, Varane could make his comeback in 10 days time, but nobody at Real Madrid dares set a date. Fortunately, Pepe, Ramos and Nacho are all playing well in his absence.
(www.marca.com/2014/01/23/en/football/rea...drid/1390479864.html)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real Madrid is the team with most assists in la Liga
Madrid’s players have 42 assists in the 20 matches they have played
The second half of the season started last weekend in La Liga with match day number 20. Real Madrid head into this part of the season as the team which has made most assists. The players in Carlo Ancelotti’s team, with Bale in the front on seven, are in the lead for this statistic with 42 assists.
Madrid is the team with most assists in the Spanish championship, ahead of Barcelona (40) and Atlético de Madrid (31). Bale is the player with most assists (7), followed by Modric, Cristiano Ronaldo and Benzema, who each have five. The week 11 match against Sevilla, with five, and week 14 against Almería, with four, are the matches with the most assists.
(www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actua...sists_in_la_Liga.htm)
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
- 13 clean sheet i de sidste 16 kampe
- Samlet målscorer på 41- 5 (sidste 16 kampe)
Hvornår har det sidst set så lyst ud?
Hvis bare Isco snart kunne slå igennem, så vil jeg være meget meget tilfreds!
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Et navn er dukket op i mit hoved, og jeg er generelt nysgerrig på folks billede af ham, som dobbelt-makker til Benzema.
Edin Dzeko.
Jeg må indrømme, at jeg givetvist er lidt forblændet af ham, men som jeg ser det, er han virkelig, virkelig verdensklasse. Fysisk stor, stærk med hovedet og samtidig også ganske habil med bolden med fødderne.
Samtidig kunne City med garanti lokkes til at sælge; deres sommerindkøb inkluderer oftest 2-3 forwards, så han kommer alligevel snart i overskud :-D
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Mon han vil tage endnu en tørn som umiddelbar reserve?
DarioGomez skrev: Jeg har en besnærende teori om, at Morata er væk til sommer, og i den henseende, skal vi finde en erstatningsangriber med masser af kvalitet, der samtidig godt kan lokkes til at sidde på bænken.
Et navn er dukket op i mit hoved, og jeg er generelt nysgerrig på folks billede af ham, som dobbelt-makker til Benzema.
Edin Dzeko.
Jeg må indrømme, at jeg givetvist er lidt forblændet af ham, men som jeg ser det, er han virkelig, virkelig verdensklasse. Fysisk stor, stærk med hovedet og samtidig også ganske habil med bolden med fødderne.
Samtidig kunne City med garanti lokkes til at sælge; deres sommerindkøb inkluderer oftest 2-3 forwards, så han kommer alligevel snart i overskud :-D
Jeg har også tænkt over Dzeko tidligere. Angriber-situationen i City taget i betragtning (de køber vel også snart en ny 70 mio € angriber) gør det ikke helt urealistisk at bosnieren kunne fristes til en super-sub rolle i Madrid. Hans kvaliteter er ikke til at tage fejl af. Stærk. Fylder meget i feltet. Rigtig god i hovedspillet. Kynisk afslutter. Jeg er sikker på, at han ville lave mål hos os.
Mine betænkeligheder drejer sig om hans bevægelighed. Benzema har, med rette, været meget udskældt, men noget jeg altid synes han formår, er at bevæge sig rundt blandt forsvarsspillerne og skabe lidt virvar. Med Bale og Ronaldo på kanterne tror jeg det er ret vigtigt ikke at have en stationær angriber, men snarere en 'flakker' der først er i højre, så venstre og så centralt, sådan at vores to gange pophår også kan få lov at bevæge sig rundt. Det synes jeg Benz mestrer, han deltager næsten altid i spillet, selvom han selvfølgelig smider for meget væk, og er offside hver anden gang han modtager bolden. Dzeko er for mig indbegrebet af en boksspiller, og jeg er bange for at det ville være ødelæggende for vores spil. Stik mig Agüero i stedet, please.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Og her savner jeg netop en spiller som Dzeko, der netop er stationær, og som i kampe mod meget defensive hold kan være den boksspiller, der skaber chancen eller scorer målet via en høj bold ind i feltet.
Lad os være ærlige, Benzema er lidt af det hele, men nogen udpræget targetman bliver han sgu nok aldrig! :-D
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Det er ikke fordi jeg er fuldstændigt afvisende, jeg tror som sagt sagtens at Dzeko kunne få succes hos os. Han ville bare aldrig være mit førstevalg, dertil er hans type for langt fra det vi har haft i mange år. Har vi egentlig haft en boks-spiller siden Morientes? Klaas tæller vel ikke helt? Det er ikke fordi jeg er så konservativ, at jeg kategorisk afviser forandringer, jeg mener bare ikke at den måde Real spiller fodbold på gør særlig meget godt for Dzeko, eller omvendt.
Morata er ganske enkelt ikke god nok til Real Madrid, hvorfor klubben skal ud og investere i en spiller, som er villig til at tage til takke med en overvejende reservetjans.
VM kan meget vel diktere den næste Real Madrid-angriber.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Ps. Og så har han vist en lille drengedrøm om at komme til Real.
espnfc.com/news/story/_/id/857349?cc=3436
No solo soy perfecto, también soy Madridista
En ting er næsten sikkert, Morata skippes pga niveau.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg tror VM bliver afgørende, det har vi set utallige gange før. Der er ekstrem prestige i, at hente en af de to-tre største profiler fra et VM, og der er vel næppe noget Perez går mere op i en prestige.