Sæsonen 13/14
Dios skrev:
BBB skrev:
M_linding skrev: "In a cast like Real Madrid's, which is set up for the stars to grab the limelight, Benzema is establishing himself as a candidate for the best supporting actor award. He is a key member of the attacking triad, knitting together the attack and midfield with aplomb."
Mere behøves der egentlig ikke siges, når snakken falder på førstevalget som Real Madrid's 9'er;)
Men man har da lov til at fortsætte den desperate søgning, efter nye irrelevante argumenter, som kan tale imod Benzema...
Hvis man giver Benzema kredit for at binde angreb og midtbane sammen, så har man for alvor tabt kastanjerne. Den artikel fortjente intet andet end hovedrysten. Den er fyldt med påstande, og tildeler Benzema mange flotte egenskaber uden på nogen måde at underbygge dem. I bedste fald så kan man skrive sådan noget lort på sin blog, fordi man der godt må være usaglig.
Et par af artiklens andre påstande:
"Benzema offers flair by the bucketloads. A delight to watch for fans of good football, he is the type of player who makes the entry fee worth paying."
Hvis man skal tale for Benzema, så brug da hans målsnit, som i øjeblikket er pænt.
Men man har da lov til at fortsætte den desperate søgning, efter nye irrelevante argumenter, som kan tale for Benzema...
Jeg synes da netop det er spillet på banen Benzema er god til. Han er jo vores "playmaker" og ligger inde centralt og spreder spillet. Han skal ikke kun roses for én ting, men mange ting!
Er det seriøst det der? At en søgen efter argumenter mod Benz er irrelevant? Helt ærligt, manden har et bundniveau der får Di Maria til at brække sig af grin.
JA, Benzema er en dygtig fodboldspiller, rigtig dygtig, det tror jeg ikke der er nogen herinde der betvivler. Men der er forskel på at være en god fodboldspiller og så spille godt. Du kan have nok så meget potentiale, selv mener jeg at Benz har potentiale til top5-angriber i verden, top3 hvis han var mere ærgerrig, men potentiale er ikke lig med udbytte.
Jeg tror heller ikke der er mange der betvivler hans evner i det opbyggende spil, i hvert fald potentiale indenfor den facet af spillet. Han er uselvisk, dygtig teknisk, har en god fodboldforståelse og søger nogle gode rum mellem midtbane og angreb. Men at kalde ham vores playmaker Dios? Citationstegn eller ej: Han laver så mange fejl, at halvdelen af de bolde der går igennem ham bliver tabt. Han spiller for langsomt og gennemfører ikke nok. Det ligner ofte at han ikke koncentrerer sig når han spiller fodbold.
Igen, jeg er ikke ude på at (genop)starte en smædekampagne mod vores kære Benz, jeg elsker ham, men at italesætte ham som om at han er en del af verdenstoppen og uundværlig for vores mandskab mener jeg er decideret forkert.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
www.insidespanishfootball.com/94773/grie...-fan-of-real-madrid/
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Er det seriøst det der? At en søgen efter argumenter mod Benz er irrelevant? Helt ærligt, manden har et bundniveau der får Di Maria til at brække sig af grin.
JA, Benzema er en dygtig fodboldspiller, rigtig dygtig, det tror jeg ikke der er nogen herinde der betvivler. Men der er forskel på at være en god fodboldspiller og så spille godt. Du kan have nok så meget potentiale, selv mener jeg at Benz har potentiale til top5-angriber i verden, top3 hvis han var mere ærgerrig, men potentiale er ikke lig med udbytte.
Jeg tror heller ikke der er mange der betvivler hans evner i det opbyggende spil, i hvert fald potentiale indenfor den facet af spillet. Han er uselvisk, dygtig teknisk, har en god fodboldforståelse og søger nogle gode rum mellem midtbane og angreb. Men at kalde ham vores playmaker Dios? Citationstegn eller ej: Han laver så mange fejl, at halvdelen af de bolde der går igennem ham bliver tabt. Han spiller for langsomt og gennemfører ikke nok. Det ligner ofte at han ikke koncentrerer sig når han spiller fodbold.
Igen, jeg er ikke ude på at (genop)starte en smædekampagne mod vores kære Benz, jeg elsker ham, men at italesætte ham som om at han er en del af verdenstoppen og uundværlig for vores mandskab mener jeg er decideret forkert.
Ja, selvfølgelig er det seriøst, ellers ville jeg ikke skrive det. Som sagt så synes jeg han spiller godt, og han er den angriber jeg helst vil have i Real Madrid med hans nuværende form. Det kommer an på hvordan du ser spillet, og hvad du forventer af vores angriber.
Vores playmaker forstået på den måde, at han står for utrolig mange assist, og altid søger sine holdkammarater. Han er god til at modtage bolden, holde på den og spille den videre, at han til tider smider bolden væk, er vel ligesom når Ronaldo gentagende gange aflevere til modstanderen.
Igen, så ville jeg ikke bytte ham for nogen anden angriber, hvis vi lige ser bort fra Zlatan. Benzema skal klart forbedre sig, men det synes jeg også man kan se han gør. Han har brændt for mange chancer, og står til tider for meget offside, men det gør hele Real Madrid's hold generelt.
Han virker uoplagt, men jeg tror sådan set bare det er hans udstråling på banen, og det må man tage med. Hvis han virkelig ikke gad, så tror jeg heller ikke på, at han ville være på holdet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hvis man vil have Benzema til at være angriberen, som laver +25 mål i La Liga, så er og bliver han et flop, men det er jeg altså bange for, at Cavani/Agüero/Suárez/Falcao ville blive også, for vi har allerede den +25-målscorer på holdet, nemlig Cristiano Ronaldo.
I stedet bidrager Benzema med et stort løbepensum - selv om det ind i mellem ikke ser sådan ud - og deltager i det opbyggende spil.
Ja, der er stadig ting, som kan og skal forbedres, men der er ingen grund til desperat søgen efter en afløser.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Dios skrev: Ja, selvfølgelig er det seriøst, ellers ville jeg ikke skrive det. Som sagt så synes jeg han spiller godt, og han er den angriber jeg helst vil have i Real Madrid med hans nuværende form. Det kommer an på hvordan du ser spillet, og hvad du forventer af vores angriber.
Vores playmaker forstået på den måde, at han står for utrolig mange assist, og altid søger sine holdkammarater. Han er god til at modtage bolden, holde på den og spille den videre, at han til tider smider bolden væk, er vel ligesom når Ronaldo gentagende gange aflevere til modstanderen.
Igen, så ville jeg ikke bytte ham for nogen anden angriber, hvis vi lige ser bort fra Zlatan. Benzema skal klart forbedre sig, men det synes jeg også man kan se han gør. Han har brændt for mange chancer, og står til tider for meget offside, men det gør hele Real Madrid's hold generelt.
Han virker uoplagt, men jeg tror sådan set bare det er hans udstråling på banen, og det må man tage med. Hvis han virkelig ikke gad, så tror jeg heller ikke på, at han ville være på holdet.
Det med om det var seriøst var nu til M_Lindings kommentar om, at en søgen efter argumenter mod Benzema er irrelevant. Det synes jeg virker voldsomt at sige: Skulle manden spille så godt, at han er urørlig for kritik?
Jeg tror egentlig vi er enige på mange punkter, for jeg mener også at Benz har de kvaliteter du nævner i sit spil. Jeg mener bare, at det er alt for sjældent, at man får dem at se på et kontinuerligt niveau. Det er længe siden at han har spillet 2 eller 3 gode kampe i træk i mine øjne, det kommer alt for meget i glimt.
Mange assists: Fair nok, han har lavet 5 i denne sæson, hvilket vel er ganske acceptabelt efter hans position og mængde af spilletid. Det samme har Marcelo og Cristiano, Modric har lavet 6 og Gareth har lavet 7. Det er ikke fordi han er assistkongen jo. Og Siempre - skal vi beholde Benzema pga. hans løbeniveau? Nu synes jeg godt nok vi strammer den :) - enig, han arbejder for holdet, men det er altså fordi man sammenligner med Ronaldo (både verdens bedste og fænomenet) og ikke fordi at hans sidestykke ikke findes indenfor det område.
Og nej, jeg eftersøger ikke at Benzema skal bombe kasser ind før jeg er tilfreds. Hans scoringsniveau er fint for tiden, for som du siger Siempre, så har vi Cristiano til at lave kasserne. Det jeg eftersøger er kvalitet i hans spil - færre dårlige førsteberøringer, færre dårlige afleveringer, færre offsides. At du kun mener han smider bolden væk "til tider" Dios kan jeg undre mig over. Og nej, jeg sammenligner ikke med Ronaldo, for Ronaldo står for målene. Som I siger har Benzema en anden rolle på holdet, og hvis man skal fungere som "playmaker" så skal man bare være mere sikker på bolden, og give en større garanti for man kan få den, uden at smide den væk igen.
Real Madrid kan hver sæson vælge imellem næsten samtlige angribere i verden. Men man har (stort set) valgt Benzema siden 2009.
Og er det så idioter som har truffet det valg?
Nej, det er nok folk med mere fodboldforstand end os. Trænerne har i hvert fald været Pellegrini, Mourinho og Ancelotti - En ganske kompetent trio.
Når jeg kalder argumenterne imod Benzema for irrelevante, så er det fordi der bliver fokuseret på nogle "forkerte" ting. Jeg kan ikke finde ét eneste hold i Europa, som har mere end én bomber... Ud over Real Sociedad;) Og det er der en grund til. Vores bomber er Ronaldo, og Benzema binder angrebene sammen, så Ronaldo kan banke bolden ind, i den sidste ende.
Derfor finder jeg det håbløst, når folk ser en 9'er bombe for en anden klub, og så tror at det er hvad Real Madrid har brug for... Det ville aldrig kunne fungere med Bale og Ronaldo på banen.
For at forstå Benzema, skal man ikke kigge på ham når målet falder (eller burde falde). For der er der 70% risiko for, at han enten brænder, står offside eller at det er Ronaldo der scorer. Man skal se på Benzema 5-10 sekunder før scoringen falder, for der er han ofte bagmanden;)
M_linding skrev: En anden simpel pointe man lige kunne overveje er denne:
Real Madrid kan hver sæson vælge imellem næsten samtlige angribere i verden. Men man har (stort set) valgt Benzema siden 2009.
Nej, det er nok folk med mere fodboldforstand end os. Trænerne har i hvert fald været Pellegrini, Mourinho og Ancelotti - En ganske kompetent trio.
Når jeg kalder argumenterne imod Benzema for irrelevante, så er det fordi der bliver fokuseret på nogle "forkerte" ting. Jeg kan ikke finde ét eneste hold i Europa, som har mere end én bomber... Ud over Real Sociedad;) Og det er der en grund til. Vores bomber er Ronaldo, og Benzema binder angrebene sammen, så Ronaldo kan banke bolden ind, i den sidste ende.
Derfor finder jeg det håbløst, når folk ser en 9'er bombe for en anden klub, og så tror at det er hvad Real Madrid har brug for... Det ville aldrig kunne fungere med Bale og Ronaldo på banen.
For at forstå Benzema, skal man ikke kigge på ham når målet falder (eller burde falde). For der er der 70% risiko for, at han enten brænder, står offside eller at det er Ronaldo der scorer. Man skal se på Benzema 5-10 sekunder før scoringen falder, for der er han ofte bagmanden;)
Selvfølgelig er Real Madrids stab ikke en bande idioter, det er der vel ingen der påstår.
Men der er stadig en misforståelse som jeg føler er udbredt: Fordi Benzema ikke er en "typisk 9'er" eller "boksspiller" eller "bomber", så betyder det jo ikke han er den bedste på sin position. Det lyder nærmest som om folk siger, at det er meget godt at Benzema spiller lidt dårligt en gang imellem, for ellers ville han jo tage noget af Cristianos klasse fra ham..
Det jeg sætter spørgsmålstegn er ikke Benzemas spillertype, jeg er helt enig, han har de kvaliteter vi har brug for. Binder spillet sammen, er god for sine holdkammerater, søger de rigtige rum. Det jeg eftersøger er mere kvalitet i det han foretager sig, og jeg sætter spørgsmålstegn ved folks idé om, at Benzema er den eneste (/en af de eneste) der besidder de kvaliteter i verden, og det mener jeg bare er helt forkert.
- rene
- Gæst
-
Mener helt klart at det er på angriber pladsen vi skal forstærke os til sommer og der er mit drømmekøb Luis Suarez, da han på nuværende tidspunkt nok er den farligste angriber i verden og mener også at han sagtens ville kunne finde ind i et fremragende samarbejde med Bale og Ronaldo.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Jeg mangler altså noget saglighed og ikke mindst reflektion i denne her debat.
Regnestykket er jo blot sådan, at hvis Benzema skulle nette 29 mål i 29 kampe, så skulle Cristiano score tilsvarende mindre, og så ville kritikken blot blive rettet mod ham i stedet for.
Sagen er jo faktisk, at Benzema er dybt involveret i meget, og hans indvirken på det offensive flow er enormt. Taget den rolle i betragtning, så er over et ½ mål per kamp ganske fornemt.
Et køb af en mere målfarlig angriber er jo ikke automatisk lig med flere mål. Blot fordi man fx ville hente Suarez, så begynder vi jo ikke at vinde 7-0 i stedet for 4-0. Trods alt!
Og forstå mig ret, jeg bander også tit over Karims manglende teknik og forståelse af offside-reglen, men jeg har stor forståelse for det, taget hans påvirkning af spillet som helhed med i ligningen. Jeg er klar over, at det kræver lidt dybere fodboldindsigt at fokusere på andet end blot måltal, men det ville være ønskeligt, at vi fik udvidet perspektivet for debatten en smule.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
El Rojo skrev:
M_linding skrev: En anden simpel pointe man lige kunne overveje er denne:
Selvfølgelig er Real Madrids stab ikke en bande idioter, det er der vel ingen der påstår.
Men der er stadig en misforståelse som jeg føler er udbredt: Fordi Benzema ikke er en "typisk 9'er" eller "boksspiller" eller "bomber", så betyder det jo ikke han er den bedste på sin position. Det lyder nærmest som om folk siger, at det er meget godt at Benzema spiller lidt dårligt en gang imellem, for ellers ville han jo tage noget af Cristianos klasse fra ham..
Det jeg sætter spørgsmålstegn er ikke Benzemas spillertype, jeg er helt enig, han har de kvaliteter vi har brug for. Binder spillet sammen, er god for sine holdkammerater, søger de rigtige rum. Det jeg eftersøger er mere kvalitet i det han foretager sig, og jeg sætter spørgsmålstegn ved folks idé om, at Benzema er den eneste (/en af de eneste) der besidder de kvaliteter i verden, og det mener jeg bare er helt forkert.
Nogen gange skal man bare holde fast i det der virker - selvom der også er andre gode spillere derude;)
Når Benzema er en del af en angrebstrio, bliver der sat rekorder i scorede mål. Helheden passer bare sammen. I denne sæson har vi jo også scoret flere mål en Barcelona og Atletico - så angrebet fungerer jo, på en eller anden måde:)
rene skrev: Jeg er helt klart fortaler for et Suarez køb til sommer, da jeg tror han kunne være fantastisk som makker til Ronaldo, og der er heller ingen tvivl hos mig om at Suarez er en bedre angriber end Benzema og så føler jeg bare at Benzemas tid i klubben er ved at være over, nuvel han laver mål, men 15 mål i 29 kampe synes jeg ikke er meget + han løber fortsat i konstant offside og så synes jeg stadig at han er for doven, selvfølgelig er der forbedringer at spore hos ham, men sidder ikke med en følelse af at han kan vinde Champions League for os.
Mener helt klart at det er på angriber pladsen vi skal forstærke os til sommer og der er mit drømmekøb Luis Suarez, da han på nuværende tidspunkt nok er den farligste angriber i verden og mener også at han sagtens ville kunne finde ind i et fremragende samarbejde med Bale og Ronaldo.
Du er da en lidt kræsen Madrid fan, 15 i 29 kampe er super når manden ikke er "målscoreren" på holdet. Bare fordi du er blevet vant til de urealistiske højder fra Cristiano, betyder det ikke at et mål hver anden kamp ikke er godt.
Til Suarez, ja han er en super god angriber. Dog kan jeg ikke følge dig i at han ville få et godt samarbejde med Bale og Ronaldo. Det er 3 spillere der vil meget selv. Nu ved jeg ikke hvor meget du rent faktisk har set Suarez spille, men der er meget risici i hans spil, han prøver at lave tunnel hele tiden og mister bolden 4 ud af 5 gange. Så kan det godt være han scorer en masse mål, men for dælen hvor prøver han også meget selv. Præcis ligesom Bale og Ronaldo. Og vi ved hvor frustrerende det er at se et "hold" spille med 11 individualister.