Sæsonen 13/14
- Brylle
- Gæst
-
En anden er inde på Lukaku. Hvis ikke der var VM til sommer, så havde det måske været muligt at få ham til en fair pris hvis ikke Mourinho tror på ham, men jeg er overbevist om, at han kommer til at bombe til VM. Han er simpelthen komplet. Han er fysisk stærk, udmærket fart, rigtig gode afslutninger og han kan deltage i spillet. Det ville være en rigtig god spiller at have i truppen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
For at blive ved Real Madrids nuværende sæson og spillere - rettere holdets nuværende angriber:
Benzema on cloud 9
All the talk these days is about false number 9s, but there is nothing false about Karim Benzema's scoring record this season. The Frenchman has hit the target in the last three games and boasts five goals in his last six matches. His overall tally of 15 goals in 29 appearances is on a par with his best year at Real.
As well as coming up with the goods in front of goal, Benzema offers flair by the bucketloads. A delight to watch for fans of good football, he is the type of player who makes the entry fee worth paying. He is also an ideal target for supporters who come to the stadium set on booing and venting the tension they have stored up over the week on a player from their own team. But when he scores, everyone is happy, not least Karim.
In a cast like Real Madrid's, which is set up for the stars to grab the limelight, Benzema is establishing himself as a candidate for the best supporting actor award. He is a key member of the attacking triad, knitting together the attack and midfield with aplomb.
This is shaping up to be an unforgettable season for the former Lyon man. For the first time since joining 'Los Blancos' he is a nailed-on starter and he has the full backing of the coach, Zidane and the president. He is gradually winning over the fans, too, after surpassing one hundred goals for the club. Indeed, he now lies just two goals from equalling the tally of his idol, the Brazilian Ronaldo, and is gradually working his way up Real's all-time goalscoring charts.
Franskmanden står i øvrigt noteret for fem mål i seks kampe i 2014. Samme antal som Cristiano Ronaldo, der dog har brugt syv kampe.
El_Juan skrev: Franskmanden står i øvrigt noteret for fem mål i syv kampe i 2014. Samme antal som Cristiano Ronaldo.
Jeg ved godt at fodbold handler om at lave mål, men jeg mener ikke at man kun kan gøre det op i statistikker. Spiller du dårligt skal du lave mål på Ronaldo-niveau ( normale niveau, ikke det der 2 mål i 3 kampe ;) ), for at være berettiget... Sagen er vel, at ALLE angribere kan lave mål for Real Madrid. Du er garanteret 2-3 store chancer pr. kamp, som du ikke selv behøver arbejde for, og hvis du har et nogenlunde niveau vil du sandsynligvis komme frem til flere.
At Benz laver mål er ikke godt nok i mine øjne. Hans spil skal også høre med. Jeg er ikke en stor modstander af franskmanden, for jeg mener han har så meget potentiale. Min pointe er blot, at det for mig ikke er okay at han har haft sidste fod på fem mål efter årsskiftet. Mod Granada spiller han gennemgående en dårlig kamp. Han scorer så en kasse, og det er selvfølgelig en kvalitet når en dårligt spillende angriber stadig dukker op på det rigtige sted. Men det er ikke nok i Real Madrid. Du kan ikke stå offside 75% af de gange du modtager bolden, og du kan ikke have førsteberøringer som Morten Duncan... Heller ikke hvis du scorer næsten hver gang, for når vi skal til at møde City, Bayern, Barca og Atletico, så er det ikke lige så let at score.
Lukaku er i mine øjne mere spændende end Dzeko, selvfølgelig pga alder og potentiale, men jeg ser ham heller ikke som en ligeså stationær spiller. Mine bekymringer angår hans type, for jeg ser ham virkelig som en PL-angriber. Er ikke sikker på hans evner på de små rum, men mere som end angriber der skal bruge lidt plads for at komme op i fart osv. Jeg drømmer stadigvæk om Agüero...
Vores nuværende offensiv er så fleksibel og alsidig, at man kan rokere rundt på spillerne og opnå forskellige resultater. Jeg har aldrig været fan af man lægger taktikken efter modstanderen, men at det er modstanderen som lægger taktikken efter vores spil.
Jeg synes helt klart vi skal have en mere bevægelig angriber som skaber plads til vores kanterne kan skærer ind i banen og skabe et rum centralt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Før vi kan placere Benzema i kategorien top-10 angribere i verden, så skal han altså levere i de store kampe. Det bliver spændende at se om dette bliver foråret hvor han lukker munden på sine kritikere.
Mere behøves der egentlig ikke siges, når snakken falder på førstevalget som Real Madrid's 9'er;)
Men man har da lov til at fortsætte den desperate søgning, efter nye irrelevante argumenter, som kan tale imod Benzema...
M_linding skrev: "In a cast like Real Madrid's, which is set up for the stars to grab the limelight, Benzema is establishing himself as a candidate for the best supporting actor award. He is a key member of the attacking triad, knitting together the attack and midfield with aplomb."
Mere behøves der egentlig ikke siges, når snakken falder på førstevalget som Real Madrid's 9'er;)
Men man har da lov til at fortsætte den desperate søgning, efter nye irrelevante argumenter, som kan tale imod Benzema...
Hvis man giver Benzema kredit for at binde angreb og midtbane sammen, så har man for alvor tabt kastanjerne. Den artikel fortjente intet andet end hovedrysten. Den er fyldt med påstande, og tildeler Benzema mange flotte egenskaber uden på nogen måde at underbygge dem. I bedste fald så kan man skrive sådan noget lort på sin blog, fordi man der godt må være usaglig.
Et par af artiklens andre påstande:
"Benzema offers flair by the bucketloads. A delight to watch for fans of good football, he is the type of player who makes the entry fee worth paying."
Hvis man skal tale for Benzema, så brug da hans målsnit, som i øjeblikket er pænt.
Men man har da lov til at fortsætte den desperate søgning, efter nye irrelevante argumenter, som kan tale for Benzema...
- CristianoRonaldo
- Gæst
-
www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actua..._Castilla_player.htm
BBB skrev:
M_linding skrev: "In a cast like Real Madrid's, which is set up for the stars to grab the limelight, Benzema is establishing himself as a candidate for the best supporting actor award. He is a key member of the attacking triad, knitting together the attack and midfield with aplomb."
Hvis man giver Benzema kredit for at binde angreb og midtbane sammen, så har man for alvor tabt kastanjerne. Den artikel fortjente intet andet end hovedrysten. Den er fyldt med påstande, og tildeler Benzema mange flotte egenskaber uden på nogen måde at underbygge dem. I bedste fald så kan man skrive sådan noget lort på sin blog, fordi man der godt må være usaglig.
Et par af artiklens andre påstande:
"Benzema offers flair by the bucketloads. A delight to watch for fans of good football, he is the type of player who makes the entry fee worth paying."
Hvis man skal tale for Benzema, så brug da hans målsnit, som i øjeblikket er pænt.
Men man har da lov til at fortsætte den desperate søgning, efter nye irrelevante argumenter, som kan tale for Benzema...
Jeg synes da netop det er spillet på banen Benzema er god til. Han er jo vores "playmaker" og ligger inde centralt og spreder spillet. Han skal ikke kun roses for én ting, men mange ting!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
In four-and-a-half years he has become the perfect striker, and effectively the number nine, partly because, if he stays on the wing and doesn’t defend, he makes life difficult for the defence and also because the team is now better balanced with Xabi Alonso, Luka Modric and Angel di Maria to perform those kind of tasks, looking after the spaces he leaves empty.
This leaves him free to do what he does best, and that’s scoring goals. No less that 233 of them with Madrid includes free kicks, majestic soaring headers, right foot, left foot, amazing runs, lightning pace, superb dribbling—you name it. And in the process he has become the leader of the club and accepted by everyone as such.
[...]
Bale also still needs to develop a better understanding with players on the pitch. Jese and Carvajal work much better on the flanks, for example, and they have a more orthodox right wing-right back relationship.
When he is there, Bale inevitably tries to go one-on-one with defenders who now know that, if they can push him wide, the only option left to him is to put in a cross. Meanwhile Spanish defences collectively are better equipped to deal with him when he does try to cut inside.
Læs hele artiklen her, om Cristiano Ronaldo og Gareth Bale: After Reclaiming Ballon D'Or, What Comes Next for Cristiano Ronaldo?
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
CristianoRonaldo skrev: Suprise, suprise. ;)
www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actua..._Castilla_player.htm
Der har vi jo vores angriber!
No solo soy perfecto, también soy Madridista