Sæsonen 13/14

12 år 7 måneder siden #1381 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 13/14

Dios skrev: Faktisk kunne det være interessant, hvis der var en som kunne fremlægge en statistik over hvem der er mest offside i Real Madrid. Jeg er så dårlig til og finde sådan nogle statistikker hehe :) Men jeg tør godt og lægge hovedet på blokken og sige Ronaldo er den Real Madrid spiller som løber mest offside. Slagt mig endelig hvis jeg tager fejl :).

Den dovne version:
La Liga: Ronaldo: 33 offsides, 1,7 pr. kamp, 22 mål; Benzema: 28 offsides, 1,4 pr. kamp, 11 mål; Morata: 8 offsides, 0,7 pr. kamp, 3 mål (Arbeloa: 5 offsides, 0,4 pr. kamp, 0 mål)

CL: Ronaldo: 8 offsides, 1,6 pr. kamp, 9 mål; Di Maria: 4 offsides, 0,7 pr. kamp, 3 mål, Benzema: 2 offsides, 0,4 pr. kamp, 2 mål.

Eta. For the fun of it, kun ligaen: Ronaldo er på 3. pladsen over de spillere hyppigst offside i de fem største ligaer, kun overgået af Di Natale i Udinese og Okazaki i Mainz. Kun Di Natale er løbet ind i flere offsides end Ronaldo i absolutte tal, med 35. Benz ligger på 10. pladsen. I den inter-Europæiske offsideliga fører Real Madrid stort med 99 offsides alt i alt, svarende til 4,7 pr kamp, foran PSG med 85 (3,9 pr. kamp) og Mainz med 69 (3,8).
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 7 måneder siden #1382 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14

MMM skrev:

Dios skrev: Faktisk kunne det være interessant, hvis der var en som kunne fremlægge en statistik over hvem der er mest offside i Real Madrid. Jeg er så dårlig til og finde sådan nogle statistikker hehe :) Men jeg tør godt og lægge hovedet på blokken og sige Ronaldo er den Real Madrid spiller som løber mest offside. Slagt mig endelig hvis jeg tager fejl :).

Den dovne version:
La Liga: Ronaldo: 33 offsides, 1,7 pr. kamp, 22 mål; Benzema: 28 offsides, 1,4 pr. kamp, 11 mål; Morata: 8 offsides, 0,7 pr. kamp, 3 mål (Arbeloa: 5 offsides, 0,4 pr. kamp, 0 mål)

CL: Ronaldo: 8 offsides, 1,6 pr. kamp, 9 mål; Di Maria: 4 offsides, 0,7 pr. kamp, 3 mål, Benzema: 2 offsides, 0,4 pr. kamp, 2 mål.

Det væsentlige må så alligevel være, at Ronaldo ofte er offside fordi det er svært at time afleveringen kontra Ronaldo's fart - Imens Benzema laver for mange offsides, hvor han burde kunne spotte linien noget bedre...

12 år 7 måneder siden #1383 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14

M_linding skrev:

MMM skrev:

Den dovne version:

Det væsentlige må så alligevel være, at Ronaldo ofte er offside fordi det er svært at time afleveringen kontra Ronaldo's fart - Imens Benzema laver for mange offsides, hvor han burde kunne spotte linien noget bedre...

Hvad er Arbeloa's undskyldning så? Haha :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #1384 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 13/14

Dios skrev:

M_linding skrev:

MMM skrev:

Den dovne version:

Han når aldrig med ned når modstanderen skubber linjen frem ;)

Ellers også er man nødt til at satse på en dommerfejl fordi Arbeloa har brug for forspringet!

12 år 7 måneder siden #1385 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14

Brylle skrev:

Dios skrev:

M_linding skrev:

MMM skrev:

Den dovne version:

Ellers også er man nødt til at satse på en dommerfejl fordi Arbeloa har brug for forspringet!

Kammertonen, D´herrer ;-)

I må sgu ikke være onde ved Grande Arbeloa, hehe....

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Brylle

12 år 7 måneder siden #1386 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 13/14

Siempre Madrid skrev:

Brylle skrev:

Dios skrev:

M_linding skrev:

MMM skrev:

Den dovne version:

Kammertonen, D´herrer ;-)

I må sgu ikke være onde ved Grande Arbeloa, hehe....

Så ku man argumentere med at Ronaldo sikkert er involveret i 3-4 gange så mange kampsituationer pr kamp, så han er væsentlig færre gange off side pr situation han er involveret i osv. Det er ik fordi vi behøver diskutere Benzemas evner ift at forstå off side-reglen - hvis nogle mener at han er glimrende til at holde sig fri af off siden, så ska man da bestemt ha lovat mene det. Personligt sidder jeg og græmmer mig tit og ofte - og noterer mig da også at det også bemærkes af kommentatorerog sådan. Men nok om det - jeg mener nu ik det er nødvendigt med statistik for at på øje på Benzemas off side-problemer - de er sådan rimeligt åbenbare..

12 år 7 måneder siden #1387 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14
Siempre fiel skrev:

Så ku man argumentere med at Ronaldo sikkert er involveret i 3-4 gange så mange kampsituationer pr kamp, så han er væsentlig færre gange off side pr situation han er involveret i osv. Det er ik fordi vi behøver diskutere Benzemas evner ift at forstå off side-reglen - hvis nogle mener at han er glimrende til at holde sig fri af off siden, så ska man da bestemt ha lovat mene det. Personligt sidder jeg og græmmer mig tit og ofte - og noterer mig da også at det også bemærkes af kommentatorerog sådan. Men nok om det - jeg mener nu ik det er nødvendigt med statistik for at på øje på Benzemas off side-problemer - de er sådan rimeligt åbenbare..

Nu var det egentlig også bare for at sætte tingene i perspektiv. Det er lidt ligesom med Di María og hans løbearbejde. Han er den eneste spiller man ser presse og jagte bolde, kun han jagter, og derfor gik man udfra han var den der løb mest, men det var langtfra tilfældet.

Jeg vil overhovedet ikke forsvare Benzema's mange hovedløse offsides, men nu har det alle dage været nemmere og komme nede fra og undgå offsiden. Skylden kan oftest også ligge hos spilleren med afleveringen, men timingen er langt nemmere end og rykke sig fri imellem 2 forsvarspillere og holde linjen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 7 måneder siden #1388 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14

Fab Illarramendi taking Xabi's teachings on board

Asier Illarramendi put in one of his most complete performances since joining Real Madrid against Espanyol. The central midfield starlet was everywhere, had the courage to try several long passes, brought the ball out well and won possession back more times than anyone except Alonso and Ramos.

The 'Los Blancos' faithful have been slightly on edge about Illarramendi lately, as he is struggling to hold down a first-team place and his recent performances had left a lot to be desired. In some quarters he has even been compared to Sahin owing to his seeming unwillingness to take the game by the scruff of the neck in the middle of the park.

Illarra showed no such misgivings at the Bernabéu on Tuesday. As well as demonstrating his full range of passing, he had no qualms about dribbling past several opposition players to take the heat off when Espanyol tried to press.

The former Real Sociedad man knows that Modric and Alonso are the first-choice pairing in the big games, so when he gets a shot, he has to seize it with both hands.

The youngster did just that. A highlight came early in the second half, when a defensive mix-up saw Sergio García forge past Xabi Alonso, who was covering at full-back. But Illarramendi was quick to spot the danger and foiled the Catalan as he was about to cut the ball back. Including this incident, the 23-year-old won possession 11 times, two fewer than Ramos and three fewer than Alonso.

(MARCA)

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 7 måneder siden #1389 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 13/14
Igen. Er det muligt, at vi bare nøjes med at poste links isf. lange artikler?

Tak.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

12 år 7 måneder siden #1390 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Sæsonen 13/14

Dios skrev: Der er ingen i Real Madrid der er for urørlige for kritik, men det siger nok mere om størrelsen. Og egentlig klubbens helst store problem. Hvor andre klubber er mere end tilfredse med kvalitetsspillere som Di María, Benzema etc. der står vi snotforkælede Real Madrid fans tilbage, og vil altid have det der synes langt bedre andetsteds.

Jeg har aldrig nævnt Benzema skulle være nogen assistkonge, ej heller den bedste målscorer, men sammenligner man Benzema, Suarez, Agüero's sidste sæson så lavede Benzema 15 assist i ligaen og Cl, Agüero lavede 2 i ligaen og Cl og Suarez lavede 5 i ligaen og El.
Suarez og Agüero's sæson har indtil videre været bedre end Benzema's, og specielt Suarez har været forrygende, men han er stjernen i Liverpool, og i Real Madrid vil han blot være én af flere tjenere til Ronaldo.

Benzema har da klart sine udfald, og han er ikke ham som vinder kampene på egen hånd, men det er vel også derfor vi har Ronaldo og nu Bale? Jeg er bare uenig med dig i, at Benzema ikke spiller godt, og han mangler mere kvalitet i det han foretager sig.

Faktisk kunne det være interessant, hvis der var en som kunne fremlægge en statistik over hvem der er mest offside i Real Madrid. Jeg er så dårlig til og finde sådan nogle statistikker hehe :) Men jeg tør godt og lægge hovedet på blokken og sige Ronaldo er den Real Madrid spiller som løber mest offside. Slagt mig endelig hvis jeg tager fejl :).
Jeg tror det er omvendt psykologi ligesom man også troede Di María var ham som løb mest på Real Madrid's hold, men det faktisk viste sig og være med Özil i toppen. Der var en bruger herinde som fremlagde en statistik på det efter Dortmund kampene sidste år.

Fair nok, en gang imellem må man bare bruge den gode gamle "agree to disagree". Jeg mener bestemt at Benz mangler kvalitet i rigtigt mange kampe, og det mener du ikke, og sådan er det bare :) Mht. offsides er det ikke det værste ved Benzemas spil, og det er meget muligt at Cris løber ind i flere, men som SF skriver, så virker det i mange tilfælde bare ukoncentreret når det er franskmanden der falder i fælden. Det er simpelthen så irriterende at se på.

Når vi nu er på angriber-snakken, vil jeg gerne ytre min store afsky for Suarez. Ingen kan vel benægte mandens kvaliteter, han har nærmest allerede sikret sig prisen som topscorer i PL i år, men han er bare så vanvittigt usympatisk og grænsende til ulækker i sin opførsel, at jeg aldrig vil se ham trække kongeklubbens trøje over hovedet. I øvrigt tror jeg, som en anden nævner, heller ikke, at han vil komplementere vores nuværende spillertrup særlig godt. Ellers tak.

Hvad siger folk til Rooney? Mata er blevet købt og med mindre Moyes skal have gang i noget juletræ, så ligner det da unægteligt at de har en hængende angriber i overskud.. Hvad siger folk til ham? Personligt er jeg ret positivt indstillet over for Shrek2 (i topform vel at mærke, og det er naturligvis den største bekymring, at han ikke har spillet sit bedste i lang tid nu). Men Rooney har netop alle de kvaliteter som jeg ser i Benz, og så har han en stør kontinuitet i sit spil (igen, når det kører). Han har et fantastisk øje for sine medspillere, er god til at trække ned i banen (jeg ser ham egentlig som en falsk 9'er type, skulle det blive aktuelt), god teknik, godt spark, stort løbepensum. Kort sagt: Rooney på toppen ville i mine øjne passe fabelagtigt ind mellem Cris og Gare-bear. Hvad synes I?

12 år 7 måneder siden #1391 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæsonen 13/14
Apropos Benzemas præstation er jeg lidt delt. På den ene side kunne man sagtens forvente mere, men på den anden side så er er græsset altid grønnere hos naboen. Forstår I?

Fabregas var en stor stjerne hos Arsenal. I Barcelona er hans status dalet jævnfør han er iblandt andre stjerne. På en eller anden plan føler jeg det samme er tilfælde med Benzema: han var en stjerne i Lyon, mens hans værdi er dalet her i Madrid hvor Ronaldo, Ramos, Alonso er at finde. - Måske bør man affinde sig med at det ikke er muligt at have 11 funklende stjerner med top-præstationer på én gang. Nogen skal bøje sig for andre.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

12 år 7 måneder siden #1392 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 13/14

El Rojo skrev: Men Rooney har netop alle de kvaliteter som jeg ser i Benz, og så har han en stør kontinuitet i sit spil (igen, når det kører).

Den formulering er lidt sjov. Benzema har også større kontinuitet i sit spil end Rooney... når det kører for Benzema ;-) Kontinuitet er vel, at man rammer et højt (eller lavt) niveau så ofte at man reelt altid er på det niveau.

Leveret af Kunena Forum