Sæsonen 13/14
- RasmusKring
- Gæst
-
El Rojo skrev: Fair nok, en gang imellem må man bare bruge den gode gamle "agree to disagree". Jeg mener bestemt at Benz mangler kvalitet i rigtigt mange kampe, og det mener du ikke, og sådan er det bare :) Mht. offsides er det ikke det værste ved Benzemas spil, og det er meget muligt at Cris løber ind i flere, men som SF skriver, så virker det i mange tilfælde bare ukoncentreret når det er franskmanden der falder i fælden. Det er simpelthen så irriterende at se på.
Når vi nu er på angriber-snakken, vil jeg gerne ytre min store afsky for Suarez. Ingen kan vel benægte mandens kvaliteter, han har nærmest allerede sikret sig prisen som topscorer i PL i år, men han er bare så vanvittigt usympatisk og grænsende til ulækker i sin opførsel, at jeg aldrig vil se ham trække kongeklubbens trøje over hovedet. I øvrigt tror jeg, som en anden nævner, heller ikke, at han vil komplementere vores nuværende spillertrup særlig godt. Ellers tak.
Hvad siger folk til Rooney? Mata er blevet købt og med mindre Moyes skal have gang i noget juletræ, så ligner det da unægteligt at de har en hængende angriber i overskud.. Hvad siger folk til ham? Personligt er jeg ret positivt indstillet over for Shrek2 (i topform vel at mærke, og det er naturligvis den største bekymring, at han ikke har spillet sit bedste i lang tid nu). Men Rooney har netop alle de kvaliteter som jeg ser i Benz, og så har han en stør kontinuitet i sit spil (igen, når det kører). Han har et fantastisk øje for sine medspillere, er god til at trække ned i banen (jeg ser ham egentlig som en falsk 9'er type, skulle det blive aktuelt), god teknik, godt spark, stort løbepensum. Kort sagt: Rooney på toppen ville i mine øjne passe fabelagtigt ind mellem Cris og Gare-bear. Hvad synes I?
Rooney er interessant. Han er en klassespiller med mange kvaliteter og en fantastisk energi. Jeg ville ikke være modstander af at hente ham ind til sommer som konkurrent til Benzema, men det skyldes mest, at jeg syntes vi har hårdt brug for alternativer i angrebet. Rooney minder som type meget om Benzema. Hans store styrke er at gå ned i banen og deltage i spillet. Han er nærmest efterhånden bedre som 10'er end som spidsangriber. Jeg ser måske hellere, at vi henter en decideret spidsangriber, der kan komplementere Benzema bedre. Mine ønskespillere ville være Suarez og Aguero. Begge fantastiske og komplette angribere.
Omkring Suarez' person, så ser jeg det ikke som noget stort problem. Hans talent er såt stort, at jeg godt kan se igennem fingre med det. Som jeg ser det er hans handlinger (Evra sagen og biddet) en konsekvens af, at han har været overtændt mere end de var kyniske og planlagte handlinger. Det gør det ikke i orden, men jeg kan leve med. Mht. hans redning af målet til VM, så tror jeg, at alle passionerede fodboldspillere havde gjort det samme, hvis de kunne. Jeg havde ihvertfald. Selv hvis nogle af jer ikke havde, så må I i det mindste kunne sætte jer ind i situationen. Hans handling blev opdaget og straffet efter reglerne, og han tog sin straf. Den sag har på ingen måde skadet mit syn på ham.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real tracks Courtois
The future of one of the world's top goalkeepers, Thibaut Courtois has half of Europe on tenterhooks and Real Madrid is no exception.
'Los Blancos' are closely monitoring the Atlético keeper: his contact with other teams, the possibility of him extending his deal with their cross-city rivals, Barcelona's interest in signing him to replace Valdés, the possibility that Chelsea might take him back to Stamford Bridge on a permanent basis...
Courtois has publicly said that he wants first-team football next season, and Real currently has not one, but two starting keepers in its squad: Diego López and Casillas. Despite this, Real already compiled an exhaustive report on the Belgian shotstopper when Mourinho was coach, and the club has not forgotten about him.
- RasmusKring
- Gæst
-
El_Juan skrev:
Real tracks Courtois
The future of one of the world's top goalkeepers, Thibaut Courtois has half of Europe on tenterhooks and Real Madrid is no exception.
'Los Blancos' are closely monitoring the Atlético keeper: his contact with other teams, the possibility of him extending his deal with their cross-city rivals, Barcelona's interest in signing him to replace Valdés, the possibility that Chelsea might take him back to Stamford Bridge on a permanent basis...
Courtois has publicly said that he wants first-team football next season, and Real currently has not one, but two starting keepers in its squad: Diego López and Casillas. Despite this, Real already compiled an exhaustive report on the Belgian shotstopper when Mourinho was coach, and the club has not forgotten about him.
Hvis man kan udnytte hans situation i Chelsea til at lave en fornuftig handel, så ville det være stort. Lopez og Casillas er fine målmænd, men om et par sæsoner kan Courtois være blandt verdens bedste.
RasmusKring skrev: Rooney er interessant. Han er en klassespiller med mange kvaliteter og en fantastisk energi. Jeg ville ikke være modstander af at hente ham ind til sommer som konkurrent til Benzema, men det skyldes mest, at jeg syntes vi har hårdt brug for alternativer i angrebet. Rooney minder som type meget om Benzema. Hans store styrke er at gå ned i banen og deltage i spillet. Han er nærmest efterhånden bedre som 10'er end som spidsangriber. Jeg ser måske hellere, at vi henter en decideret spidsangriber, der kan komplementere Benzema bedre. Mine ønskespillere ville være Suarez og Aguero. Begge fantastiske og komplette angribere.
Jeg er ikke ueing i det du skriver, men for mig at se er Rooney altså 100% komplet.
Han kan skyde inde i og udenfor feltet, et fysisk monster, han kan løbe solen sort, lange/korte pasninger i verdensklasse, jern-mentalitet, hovedstød, volleys.. Han kan tackle, presse og nedbryde et forsvar.
Jeg kan ikke huske hvem af United legenderne der udtalte det, men det var noget i retning af, at uanset hvilken position man placerede Rooney på, ville han gøre det perfekt der.
Min pointe er, at hvis han får besked på at spille som 9'er og gå ned og modtage den, så gør han det. Men hvis han får besked på, at skulle blive i boksen, så ville han gøre det.
Det er selvfølgelig gisninger fra min side, men jeg har fulgt Rooney i mange år og jeg mener han altid har været og stadig er, og vil være i mange år endnu, blandt de allerbedste angribere i verden.
Så klart ja tak til Rooney herfra. Men det vil være på bekostning af Benz. Ingen af de to vil fungere som backup til hinanden IMO.
Mathiaska skrev:
RasmusKring skrev: Rooney er interessant. Han er en klassespiller med mange kvaliteter og en fantastisk energi. Jeg ville ikke være modstander af at hente ham ind til sommer som konkurrent til Benzema, men det skyldes mest, at jeg syntes vi har hårdt brug for alternativer i angrebet. Rooney minder som type meget om Benzema. Hans store styrke er at gå ned i banen og deltage i spillet. Han er nærmest efterhånden bedre som 10'er end som spidsangriber. Jeg ser måske hellere, at vi henter en decideret spidsangriber, der kan komplementere Benzema bedre. Mine ønskespillere ville være Suarez og Aguero. Begge fantastiske og komplette angribere.
Jeg er ikke ueing i det du skriver, men for mig at se er Rooney altså 100% komplet.
Han kan skyde inde i og udenfor feltet, et fysisk monster, han kan løbe solen sort, lange/korte pasninger i verdensklasse, jern-mentalitet, hovedstød, volleys.. Han kan tackle, presse og nedbryde et forsvar.
Jeg kan ikke huske hvem af United legenderne der udtalte det, men det var noget i retning af, at uanset hvilken position man placerede Rooney på, ville han gøre det perfekt der.
Min pointe er, at hvis han får besked på at spille som 9'er og gå ned og modtage den, så gør han det. Men hvis han får besked på, at skulle blive i boksen, så ville han gøre det.
Det er selvfølgelig gisninger fra min side, men jeg har fulgt Rooney i mange år og jeg mener han altid har været og stadig er, og vil være i mange år endnu, blandt de allerbedste angribere i verden.
Så klart ja tak til Rooney herfra. Men det vil være på bekostning af Benz. Ingen af de to vil fungere som backup til hinanden IMO.
Ronney er fantastisk. Måske det største fodboldtalent jeg har set, da han - som du siger - kan spiller alle pladser.
Men Rooney's personlighed? Arhhh... Og Rooney's personlighed kombineret med Real Madrid, spansk fodbold osv....? Endnu mere arhhh...
I øvrigt kan Rooney stadig ikke tale engelsk. Så der er ingen chance for, at han ville kunne lære spansk;)
- RasmusKring
- Gæst
-
Mathiaska skrev:
Jeg er faktisk helt enig i det, du skriver. For du nævner netop ikke kølighed foran mål som en af hans styrker :)
Han er en komplet fodboldspiller, men ligesom Benzema mangler han indimellem den sidste kølighed foran kassen - det er ihverfald min observation.
@M_Linding: Kunne man ikke godt ønske sig lidt engelsk arbejdermentalitet på vores hold indimellem?
Det har Atletico stor succes med, og det er sku' også sjovere at se på, hvis spillerne er tændte og aggressive. Der er indimellem en lidt flad attitude på vores hold, hvis det ikke lige går den rigtige vej.
RasmusKring skrev:
Mathiaska skrev:
Jeg er faktisk helt enig i det, du skriver. For du nævner netop ikke kølighed foran mål som en af hans styrker :)
Han er en komplet fodboldspiller, men ligesom Benzema mangler han indimellem den sidste kølighed foran kassen - det er ihverfald min observation.
Det er vigtigt du skriver indimellem. Jeg finder Rooney langt mere kynisk end Benzema for mål. Han er (/virker) utrolig klog og med et stort overblik. Man kan på mange af Rooneys tap-ins og fritspilninger se, hvordan han både har læst keeperen men også hvordan keeperen ikke er i nærheden af at læse hvordan Rooney ligger den ind. Om det er curves, knaldhårde spark eller indersider - han mestrer dem alle.
Men du har da helt ret, manglende skarphed ser vi vel hos alle angribere.
Beklager for den meget Rooney-liderlige tone, men jeg vil slet ikke skjule min begejstring for ham :D
M_linding skrev: I øvrigt kan Rooney stadig ikke tale engelsk. Så der er ingen chance for, at han ville kunne lære spansk;)
Jeg har altid selv frygtet netop sproget som en stor udfordring for brittiske spillere i Spanien, men her kan Bale tage Rooney underarmen til undervisning. Mon ikke også, at Ronaldo står mere end parat for at Rooney integreret i truppen.
Det skal dog nævnes, at det er lidt af et luksusproblem at sige, at man vil erstatte Benzema, for der skal ikke herske nogen tvivl om, at manden er en god spiller. Rooney er bare bedre...
Når jeg siger kontinuitet, så mener jeg mere at spilleren skal kunne præstere over en hel sæson, gerne flere i træk. Det har man (næsten) aldrig set Benz gøre, han havde vel lige én supersæson da vi vandt mesterskabet, men ellers ikke. Rooney på toppen hører med på den helt øverste hylde, og han var da i 3-4 år i træk blandt de allerbedste angribere i verden. At han så har haft en down-periode fjerner ikke min tro på, at han kan blive en af de allerbedste igen, for han har så vanvittigt meget kvalitet i mine øjne. Jeg tror han har været lidt hæmmet af alt det lort der er sket omkring hans person, men også omkring hele holdet i United.
@RasmusKring
Jeg taler egentlig også om Suarez’ person udover de helt sindssygt iøjnefaldende ting han laver. Straffet i VM-kvartfinalen har jeg egentlig heller aldrig klandret ham for, som du siger tager han sin straf. At man mere end én gang kan finde på at bide en modstander siger meget om hans personlighed i mine øjne, men det er mere hans generelle opførsel jeg har det dårligt med. Altid super teatralsk. Altid i offer-rollen. Det der ”hele-verden-er-imod-mig”-udtryk han laver hele tiden. Egentlig er det overhovedet ikke fra et fodboldmæssigt synspunkt, for jeg er sikker på han ville blive en kæmpe gevinst, så meget svækker det heller ikke et hold, at én spiller filmer og skaber sig for meget, men jeg kan bare ikke lide at se på det, simple as that ;)
Til dem der ikke mener at Rooney er målfarlig nok: Er det ikke netop derfor Benzema får så meget ros. Fordi han kan alt det andet. Som sagt er jeg helt enig i, at Benzema er den rette spillertype for Reals ”9’er”, men jeg tror ikke der er meget Benzema kan gøre bedre end Rooney for at være helt ærlig. Oven i det – Rooney lavede da masser af mål dengang han var topangriber. Jeg mener da i hvert fald han har været +20 i PL af flere omgange dengang han ikke var blevet omskolet til hængende angriber/midt-midt endnu.
Faldt lige over denne her video. Nok de bedste 8 min. jeg har brugt på internettet idag.
Jeg synes bestemt man skal ligge mærke til Benzema i videoen. Det er måske overraskende for nogle, hvor meget han går igen i størstedelen af vores angreb. Mange angribere ville måske vælge andre "egoistiske" løsninger, som i mange tilfælde også adskiller de gode fra de bedste.
Jeg synes bare det er vidunderligt og se en angriber som har så stor forståelse for sine holdkammerater, og ikke er bleg for at lægge bolden tilrette for sine medspillere, og lade dem komme i centrum som målscorer.
Dette er ikke endnu en ny angriber debat jeg vil starte op, men nok mere min begejstring for franskmanden som kommer til udtryk. Nu er det dog de smukkeste 8 min. Real Madrid har spillet i 4 år, så det er ren guf :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- DonSelf
- Gæst
-
- Men jeg lagde også mærk til, at en 10'er står for mange af angrebene, han er hel fantastisk!! Du ved nok selv hvem jeg mener .