Sæsonen 13/14
Hans Modrid-video er også pænt vild (måske er der allerede linket til den - i så fald undskylder jeg!):
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Gareth Bale is the first Real Madrid player to reach double digits in goals and assists (11 goals - 10 assists)
Søndag den 23. marts kl. 21:00 på Santiago Bernabeu bliver verdens vel nok største rivalopgør spillet.
Can't wait!
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
1. Spillertruppen. Vores nye unge spillere og først og fremmest de spanske er elsket af de fleste Madridistas. Her er der tale om unge Jesé med hans lynhurtige løb ned langs venstre kanten og hans eminente teknik. Der er tale om Carvajal der ser ud til at blive en fantastisk offensiv højre back for Real Madrid over de næste ti år. Der er tale om Illaramendi der godt nok ikke har fundet sidste års Sociedad niveau men som de fleste stadig nærer et håb om at han kan lave en 'Modric' og hæve sit niveau på anden sæsonen. Vi har igennem tiden set utallige indkøb der ikke slog igennem i første sæson og som senere har vist sig at være guld værd. I denne trup er kan man drage eksempler fra Marcelo, Pepe, Modric og Benzema der alle havde problemmer i første sæson.
Endnu vigtigere er tilgangen af Carlo Ancelotti.
2. Carlo Ancelotti har virkelig fået styr på Real Madrid. Han har ikke kun respekt i ledelsen men også i spillertruppen. Han skaber et roligt billede af Real Madrid og der er ikke længere 'skandale'-historier om kongeklubben ugenligt. Man fristes næsten til at sige, at han nærmest kun mangler at få styr på rygterne om at Pepe er en hårdere hund end de fleste andre forsvarsspillere. Forsvaret har stået stærkere end set længe og angreb kører på skinner som altid. Som vi husker lykkedes Ancelotti også med at sælge den mest dovne spiller i truppen i sommers og til trods for kæmpe kritik senere hen, har det vist sig at italieneren gjorde ret i at hive en rekord stor sum ud af Arsenals lille pengepung. Real Madrid spiller som en enhed og kører al modstand over. Tør man sige det? Jeg håber på en årti med Ancelotti: Soy de Ancelotti.
Kassow out. Hvad synes I?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Jeg er svært tilfreds med alt der foregår i, og omkring klubben i disse tider.
1) Spillerne skal blive fuldt fortrolige med spillestilen.
2) Et par spillere skal udlejes eller sælges til sommer. (Casemiro (udlejes), Morata (Sælges med tilbagekøbsklausul), Coentrao (sælges), Casillas eller Lopez (sælges)).
3) Der skal hentes forstærkninger til enkelte pladser:
A: En ny angriber som er villig til at sidde en del på bænken, da Benz vil være det absolutte førstevalg i næste sæson, som i denne ditto.
B: En venstreback som kan leve med at dele spilletid med Marcelo. Alberto Moreno som er blevet nævnt mange gange, vil være et godt bud, og vil samtidig gå godt i spænd med Perez's nye "unge-spanske-spillerer-til-Real-Madrid-FTW"-stil.
C: Så kunne vi passende kigge efter en ung belgisk målmand - som er ejet af en engelsk mafiabetalt klub, beligende i fæstningen - til kassen.
Og må jeg lige tilføje: Lad os håbe at Bale også kan lave en "Modric" og hæve sit niveau til næste sæson...
Hvis det går op, så tror jeg vi vil være rigtig godt kørende til næste sæson. Jeg håber ikke vi skal ud og vise de store muskler til sommer. Det er simpelthen ikke nødvendigt.
Jeg er her stadig XOXO
- Pepe
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Jeg vil gerne ud med lidt tanker om den indeværende sæson og høre om andre deler mine synspunkter. Jeg synes vi kan se to klare forskelle fra sidste sæson til denne:
1. Spillertruppen. Vores nye unge spillere og først og fremmest de spanske er elsket af de fleste Madridistas. Her er der tale om unge Jesé med hans lynhurtige løb ned langs venstre kanten og hans eminente teknik. Der er tale om Carvajal der ser ud til at blive en fantastisk offensiv højre back for Real Madrid over de næste ti år. Der er tale om Illaramendi der godt nok ikke har fundet sidste års Sociedad niveau men som de fleste stadig nærer et håb om at han kan lave en 'Modric' og hæve sit niveau på anden sæsonen. Vi har igennem tiden set utallige indkøb der ikke slog igennem i første sæson og som senere har vist sig at være guld værd. I denne trup er kan man drage eksempler fra Marcelo, Pepe, Modric og Benzema der alle havde problemmer i første sæson.
2. Carlo Ancelotti har virkelig fået styr på Real Madrid. Han har ikke kun respekt i ledelsen men også i spillertruppen. Han skaber et roligt billede af Real Madrid og der er ikke længere 'skandale'-historier om kongeklubben ugenligt. Man fristes næsten til at sige, at han nærmest kun mangler at få styr på rygterne om at Pepe er en hårdere hund end de fleste andre forsvarsspillere. Forsvaret har stået stærkere end set længe og angreb kører på skinner som altid. Som vi husker lykkedes Ancelotti også med at sælge den mest dovne spiller i truppen i sommers og til trods for kæmpe kritik senere hen, har det vist sig at italieneren gjorde ret i at hive en rekord stor sum ud af Arsenals lille pengepung. Real Madrid spiller som en enhed og kører al modstand over. Tør man sige det? Jeg håber på en årti med Ancelotti: Soy de Ancelotti.
Er Enige i at Carvajal og jesse kan blive kæmpe gevinst for os.
Selv er jeg stor fan af Ancelottis personlighed, han minder meget om Del bosque hvilket er meget positivt, som du også nævner Ingen kontroversielle udtalelser om dommer ,modstander osv osv.
Jeg vil lige rette mig selv og sige at selv om vi ikke vinder nogle pokaler i år så skal Ancelotti stadig være træner fra næste sæson af.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg er helt enig :)Kassow-Rossing skrev: Jeg vil gerne ud med lidt tanker om den indeværende sæson og høre om andre deler mine synspunkter. Jeg synes vi kan se to klare forskelle fra sidste sæson til denne:
Dog tør jeg heller ikke sige for meget, før holdet bliver sat op mod nogle af de største hold. Det er glædeligt, at spillet ser ud til at fungere og defensiven står super godt, men hvis vi f.eks. ser på Bilbao kampen, så var der store problemer og midtbanen blev løbet over flere gange. Derfor er jeg spændt på at se hvordan det vil fungere mod de allerstørste. Heldigvis var vi i fuld kontrol mod lillesøster.
Jeg er yderst tilfreds med det system, som Ancelotti arbejder på og den måde, han bruger spillerne på. Der er rigtig gode tegn for fremtiden og spillerne bliver mere og mere fortrolige med systemet. Det ser også du til, at han er rigtig god til at arbejde med sine spillere. Pepe er blevet genoplivet og spiller fantastisk hver gang, ligesom Jesé har fået en drømmestart på førsteholdet. Man kan også se en stor forskel på Arbeloa i forhold til sidste sæson, men det må have mere med taktikken at gøre end påvirkningen fra træneren. Jeg ser rigtig mange positive ting ved denne sæson, og holdet er i en positiv udvikling.
- Storken
- Gæst
-
Hvis jeg skal finde et kritikpunkt, så mangler Real Madrid nogle ledere på banen. Jeg synes ikke rigtig Ramos udvikling går den rigtige vej, Casillas er på bænken og Xabi Alonso er mere the strong silent type. I min bog er hverken Pepe eller Ronaldo rigtige lederskikkelser, da de har alt for opgivende attituder. Jeg ved dog ikke rigtig med Arbeloa.
Personligt har jeg umiddelbart svært ved at se hvem der hiver Real Madrid op, hvis de pludselig løber ind i en dårlig stime.
Storken skrev: Ancelotti har gjort et virkelig flot stykke arbejde. Det er ikke kun resultaterne, men spillet har også været inde i en positiv udvikling hen over sæsonen. Især Modrics opblomstring skal Ancelotti have ros for. Derudover virker Real Madrid langt mere som et hold end en flok individualister, især offensivt.
Hvis jeg skal finde et kritikpunkt, så mangler Real Madrid nogle ledere på banen. Jeg synes ikke rigtig Ramos udvikling går den rigtige vej, Casillas er på bænken og Xabi Alonso er mere the strong silent type. I min bog er hverken Pepe eller Ronaldo rigtige lederskikkelser, da de har alt for opgivende attituder. Jeg ved dog ikke rigtig med Arbeloa.
Personligt har jeg umiddelbart svært ved at se hvem der hiver Real Madrid op, hvis de pludselig løber ind i en dårlig stime.
Hvad mener du, vi har da Benzema :P Helt enig. Findes de ikke på banen, så burde de findes på bænken i form af træneren, men Ancelotti er heller ikke lige typen som giver spillerne en opsang i kampens hede.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Storken skrev: Hvis jeg skal finde et kritikpunkt, så mangler Real Madrid nogle ledere på banen. Jeg synes ikke rigtig Ramos udvikling går den rigtige vej, Casillas er på bænken og Xabi Alonso er mere the strong silent type. I min bog er hverken Pepe eller Ronaldo rigtige lederskikkelser, da de har alt for opgivende attituder. Jeg ved dog ikke rigtig med Arbeloa.
Ronaldo. Gang på gang på gang på gang. En af de mest moderne ledere, der giver støtte til hele holdet på banen, binder midten og angrebet sammen og som trækker hele holdet op minutterne før kampen går i gang i spillertunnellen. Han går altid forrest.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Ronaldo. Gang på gang på gang på gang. En af de mest moderne ledere, der giver støtte til hele holdet på banen, binder midten og angrebet sammen og som trækker hele holdet op minutterne før kampen går i gang i spillertunnellen. Han går altid forrest.
Ronaldo har dedikation, men han vejleder og korrigerer ikke ligefrem medspillere, han gestikulerer. Han er ikke en leder.
- RasmusKring
- Gæst
-
BBB skrev:
Kassow-Rossing skrev: Ronaldo. Gang på gang på gang på gang. En af de mest moderne ledere, der giver støtte til hele holdet på banen, binder midten og angrebet sammen og som trækker hele holdet op minutterne før kampen går i gang i spillertunnellen. Han går altid forrest.
Ronaldo har dedikation, men han vejleder og korrigerer ikke ligefrem medspillere, han gestikulerer. Han er ikke en leder.
Han "leads by example" (det lyder bare så meget bedre på engelsk). Man behøver ikke at være højlydt for at være en leder. Ronaldo går forrest i de fleste kampe.
Det var specielt tydligt i perioder sidste år, hvor moralen var lav. Jeg husker en kamp, hvor Ronaldo startede på bænken og holdet spillede fuldstændig fladt og uden energi. Da han så kom på banen, så kom der gang i holdet og vi vandt til sidst.