Sæsonen 13/14

12 år 6 måneder siden #1513 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Sæsonen 13/14

El_Juan skrev: Det øjeblik, hvor en fodbold-kamp udvikler sig til så ynkelig en affære, at man overvejer om det egentlig er det værd...

Ynkelig? Det er da den fedeste kamp jeg kunne forestille mig. Kæmpe kredit til Atleticos passion. Pepe er dog en kæmpe klovn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #1514 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14
Hvorfor vælger Ancelotti og spillerne at tabe kampen, når de ved præcis hvordan man slår Atletico!?

Jeg er rystet over taktikken og spillernes adfærd - Det giver ingen mening...

12 år 6 måneder siden #1515 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Sæsonen 13/14
Jeg vil se ændringer!

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 6 måneder siden #1516 af M_linding
Så undrer jeg mig endnu en gang over, hvad der skal til for, at Casillas igen ryger på kassen. Målet til 2-1 var aldrig gået ind på Iker.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista, Siempre fiel

12 år 5 måneder siden #1517 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14
opinion.as.com/opinion/2014/03/10/portad...94408686_774242.html

Interessant artikel fra Alfredo Relaño, som i korte træk handler om, at Cristiano Ronaldo måske bør anerkendes mere som verdens bedste, fordi han også præsterer på hold, som ikke fungerer som en velsmurt maskine (De første år i Real Madrid, samt det portugisiske landshold), mens man har set Lionel Messis begrænsninger for Barcelona i den seneste tid, ligesom han heller ikke er altoverskyggende hos Argentina.

Skyd ikke budbringeren. Intentionen var blot at starte en debat.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #1518 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 13/14

Siempre Madrid skrev: opinion.as.com/opinion/2014/03/10/portad...94408686_774242.html

Interessant artikel fra Alfredo Relaño, som i korte træk handler om, at Cristiano Ronaldo måske bør anerkendes mere som verdens bedste, fordi han også præsterer på hold, som ikke fungerer som en velsmurt maskine (De første år i Real Madrid, samt det portugisiske landshold), mens man har set Lionel Messis begrænsninger for Barcelona i den seneste tid, ligesom han heller ikke er altoverskyggende hos Argentina.

Skyd ikke budbringeren. Intentionen var blot at starte en debat.

Jeg synes i høj grad, at dette argument var solidt tidligere i Messis karriere, men i de sidste par år har han trådt lidt i karakter. Barcelona led virkelig, da han blev skadet i sidste sæson. Men han mangler måske stadig succes med Argentina. Men hvad hvis han vinder VM til sommer?

12 år 5 måneder siden #1519 af M_linding
Og nu lider Barcelona, efter at han er kommet tilbage. Deres spil fungerede langt bedre, da Messi var skadet, og Pedro, Neymar og Alexis kunne spille mere frit...

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #1520 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 13/14
Jeg tænkte i et lidt større perspektiv. 3 nederlag i ligaen på en god måned er ikke det, der afgører debatten, i mine øjne. De er stadig med i kampen om alle 3 turneringer i denne sæson.

12 år 5 måneder siden #1521 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14
Har det ikke altid været et af Pro-Ronaldo argumenterne? dog giver jeg dog ikke meget for, at Messi ikke skal anerkendes for hans niveau i Barcelona, fordi han intet har vundet med Argentina og aldrig har spillet for et andet hold end det bedste hold i verden, dengang!

Ronaldo skal jo heller ikke klandres for, at Portugal er så skidt kørende, eller at Real Madrid aldrig har været gode nok til at vinde Cl. Det er en holdsport, og Real Madrid har altid lige manglet det sidste for at vinde Cl, men der er ingen tvivl om, at det er Ronaldo som afgøre tingene i sidste ende. Han kan dog bare ikke gøre det hele alene, men de kommende år, og måske også dette, der har vi holdet samtidig med individualisten.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, JimmyBroe, andreashn

12 år 5 måneder siden #1522 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14

Dios skrev: Har det ikke altid været et af Pro-Ronaldo argumenterne? dog giver jeg dog ikke meget for, at Messi ikke skal anerkendes for hans niveau i Barcelona, fordi han intet har vundet med Argentina og aldrig har spillet for et andet hold end det bedste hold i verden, dengang!

Ronaldo skal jo heller ikke klandres for, at Portugal er så skidt kørende, eller at Real Madrid aldrig har været gode nok til at vinde Cl. Det er en holdsport, og Real Madrid har altid lige manglet det sidste for at vinde Cl, men der er ingen tvivl om, at det er Ronaldo som afgøre tingene i sidste ende. Han kan dog bare ikke gøre det hele alene, men de kommende år, og måske også dette, der har vi holdet samtidig med individualisten.

Jeg er fuldstændig enig i, at Messi ikke skal klandres for ikke at have prøvet sig af på et andet hold. Det argument giver mig nærmest bræk-fornemmelser, for så kunne vi med lethed pege fingre af Iker Casillas og sige, at han aldrig har været (eller ER) verdens bedste målmand, når han kun har stået i Real Madrid.

Men Relaños pointe (eller den tanke, han har fået efter en snak med en kammerat) er jo, at Cristiano Ronaldo nærmest egenhændigt sørgede for Portugals VM-billet og at han selv på et svingende Real Madrid-hold har holdt et markant højt scorings-snit.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 5 måneder siden #1523 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 13/14
Det er svært at sige. Det ikke ligefrem et helt nyt argument. Mange har ment Ronaldo er bare er den bedste fordi han stråler uanset holdets styrke og uanset holdets form og situation.
Messi har spillet helt elendigt og har ikke lignet en, der kan specialt meget, når holdet ikke spiller godt. Men problemet er bare vores bedømmelsesgrundlag kun lægger på baggrund af 2 dårlige måneder. Barca ser alligevel ud til at være i en krise i længere tid nu og i forhold til Real ser det heller ikke særlig godt ud for Barca næste sæson, så forhåbentlig kan vi diskutere det efter længere tid, når pointen er bevist og Ronaldo vinder sin 3. Ballon d'or ;)

Men ja hans præstationer i Argentine taler også for det samme. Her har han kun formået at præstere imod små hold i venskabskampe og enkelt kval-kampe. Store kame i slutrunder har han aldrig præsteret i og det er faktisk skræmmende. Især når man tænker på Argentina ikke ligefrem er dårlige.

12 år 5 måneder siden #1524 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev: Har det ikke altid været et af Pro-Ronaldo argumenterne? dog giver jeg dog ikke meget for, at Messi ikke skal anerkendes for hans niveau i Barcelona, fordi han intet har vundet med Argentina og aldrig har spillet for et andet hold end det bedste hold i verden, dengang!

Jeg er fuldstændig enig i, at Messi ikke skal klandres for ikke at have prøvet sig af på et andet hold. Det argument giver mig nærmest bræk-fornemmelser, for så kunne vi med lethed pege fingre af Iker Casillas og sige, at han aldrig har været (eller ER) verdens bedste målmand, når han kun har stået i Real Madrid.

Men Relaños pointe (eller den tanke, han har fået efter en snak med en kammerat) er jo, at Cristiano Ronaldo nærmest egenhændigt sørgede for Portugals VM-billet og at han selv på et svingende Real Madrid-hold har holdt et markant højt scorings-snit.

Ronaldo spillede 1 vidunderlig kamp for Portugal, og det var imod Sverige. Han ramte dagen da den skulle rammes, men Portugal er Portugal og det ændrede Ronaldo altså ikke på i gruppespillet. Elendigt spil og elendige resultater med og uden Ronaldo, men han skal da helt klart krediteres for hans vanvids-kamp imod Sverige, som ikke blot var en duel om deltagelse til Vm, men den direkte duel imellem verdens 2 bedste spillere, som begge levede op til forventningerne!

Ronaldo i Real Madrid er en anden snak, og når jeg har forsvaret Ronaldo overfor diverse Barce-tosser, så har jeg også brugt argumentet med, at Ronaldo præsterede på et dårligere hold end Messi. Omvendt, så kan man ikke bruge det til en skid.
Nr. 2 er bare den første i rækken af tabere, og det har Ronaldo godt nok fået at mærke.

Jeg kan bedst lide Ronaldo af de 2, men jeg ville til hver en tid mene, at Messi's topniveau er højere og faktisk også langt højere end Ronaldo's topniveau, og det er uanset holdet Ronaldo har spillet på. Jeg mener bare, overvej lige Messi's første El Classico. Det er helt uhørt jo!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Leveret af Kunena Forum