Sæsonen 13/14

12 år 6 måneder siden #1501 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 13/14

RasmusKring skrev:

BBB skrev:

Kassow-Rossing skrev: Ronaldo. Gang på gang på gang på gang. En af de mest moderne ledere, der giver støtte til hele holdet på banen, binder midten og angrebet sammen og som trækker hele holdet op minutterne før kampen går i gang i spillertunnellen. Han går altid forrest.

Ronaldo har dedikation, men han vejleder og korrigerer ikke ligefrem medspillere, han gestikulerer. Han er ikke en leder.

Han "leads by example" (det lyder bare så meget bedre på engelsk). Man behøver ikke at være højlydt for at være en leder. Ronaldo går forrest i de fleste kampe.

Det var specielt tydligt i perioder sidste år, hvor moralen var lav. Jeg husker en kamp, hvor Ronaldo startede på bænken og holdet spillede fuldstændig fladt og uden energi. Da han så kom på banen, så kom der gang i holdet og vi vandt til sidst.

Leads by example. Ja, det ses tydeligt, når han tager en sprint over en halv banelængde for at tilbageerobre en bold, som han har mistet.

Offensivt er han kongen, men han er stadig ingen leder, og jeg håber, at ingen af de andre spillere lærer noget af ham, bortset fra hans målfarlighed og tekniske egenskaber.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #1502 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14
Cristiano Ronaldo er nu også et forbilled for mange i forhold til hans seriøsitet omkring træning og livsstil, men jeg er da enig i, at han ikke på den måde er anfører-materiale, men man kan godt være en fremragende anfører, selv om man ikke tager en halv banelængde for holdet.

Og jeg må erklære mig enig med Storken i, at Real Madrid måske nok mangler den spiller, som kan formå at trække hele holdet op, når der kommer modgang. Her må rutine og individuelle færdigheder stå sin store prøve i visheden om, at ingen hold kan kværne trykke Real Madrid ned i en hel kamp.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 6 måneder siden #1503 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 13/14

Siempre Madrid skrev: Cristiano Ronaldo er nu også et forbilled for mange i forhold til hans seriøsitet omkring træning og livsstil, men jeg er da enig i, at han ikke på den måde er anfører-materiale, men man kan godt være en fremragende anfører, selv om man ikke tager en halv banelængde for holdet.

Ronaldo tager skam en halv banelængde, til tider endda en hel banelængde. Det er bare oftest fremad. At 'ignorere' defensiven, som Ronaldo gør, er bare ikke at lede med sit eksempel, men det var nu engang det argument, som blev kastet op.

Hans dedikation anerkender alle forhåbentlig, og den del kommer selvfølgelig før både målfarlighed og teknik.

Ultimativt er det dog en diskussion, som vi har haft før, og jeg ser stadig kun én kandidat. Han er måske op i årene og "stille", men jeg har set ham instruere medspillere, og det virker til at falde ham naturligt. Selvom han er nummer 6-7 på anførerlisten, så er han stadig den bedste anfører i klubben.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #1504 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 13/14
Nu lyder det som om, at jeg er kæmpe fan af Ronaldo, hvilket jeg langt fra er, men han imponerede mig virkelig sidste år, da tingene var ved at falde fra hinanden. Alle kan lede et hold i medgang, men det kræver noget specielt at tage holdet på sine skuldre i modgang.

Ronaldo har til tider en dårlig/lad attitude på banen, og jeg grinede da også, dengang Potugal gjorde ham til kaptajn. Men siden dengang har han altså udviklet sig på det punkt. Hans holdkammerater ser op til ham, og han har tidligere vist, at han kan tage holdet på sine skuldre, når det er nødvendigt.

Om han så laver de defensive løb eller ej, er i højere grad en taktisk beslutning. Hvem gider se Ronaldo laver et aggressivt tilbageløb over 50 meter, hvis det betyder, at han så står stille i det næste angreb? Ikke mig ihvertfald. Hans kræfter skal bruges offensivt, og det accepterer hans holdkammerater også.

12 år 6 måneder siden #1505 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Sæsonen 13/14

However, former Madrid president Calderon insists former United manager Sir Alex Ferguson attempted to engineer a move to rivals Barca for the attacker - but Ronaldo refused.

Calderon told talkSPORT: "It is totally true. In the few weeks he tried to avoid him going to Real Madrid, offering him to Barcelona.
"Barcelona were very happy but in that moment it was very crucial as Ronaldo said: 'I'm not going to any other club but Real Madrid.'‏"

www.goal.com/en/news/12/spain/2014/02/28...alderon?ICID=HP_TS_7

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved rezamadridista.

12 år 6 måneder siden #1506 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 13/14
Nå drenge, så er dagen vi har ventet lidt for længe på endelig kommtet! Synes godt nok nervøsiteten er begyndt at brede sig, er jeg den eneste, der har det sådan? Eller er i helt cool og forventer en komfortabel sejr?? :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

• NiklasC
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #1507 af NiklasC
Besvaret af NiklasC på emne Sæsonen 13/14
Glæder mig som et lille barn, men forventer ikke en decideret komfortabel sejr!

12 år 6 måneder siden #1508 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 13/14
Det bliver en hård kamp. Tror desværre den ender uafgjort.

12 år 6 måneder siden #1509 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Sæsonen 13/14
Tror sku ronaldo laver et hattrick i hørte det først. :)

12 år 6 måneder siden #1510 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Det øjeblik, hvor en fodbold-kamp udvikler sig til så ynkelig en affære, at man overvejer om det egentlig er det værd...
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Steen

12 år 6 måneder siden #1511 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 13/14
Et ord:

Remontada...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 6 måneder siden #1512 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14
Vi scorer ikke 2 mål, det tror jeg ikke på. Atletico Madrid vandt kampen før den overhovedet startede.. Hjernedød taktik af Carlo. Hvorfor spiller vi ikke fodbold? Man overlader AL initiativ til Atletico.

Leveret af Kunena Forum