Sæsonen 13/14

12 år 10 måneder siden #829 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 13/14

GutiHAZ14 skrev: Jeg har et spørgsmål jeg også har stillet mig selv i løbet af den seneste tid.

Hvad vil folks reaktion være hvis vi taber på Camp Nou, og dermed kan være 8 points efter dem. Jeres holdning er selvfølgelig ærgelser, skuffelser osv, men nu tænker jeg hvis i ser bredt på tingene. Jeg venter med at præsentere min egen holdning.

Jeg har med vilje undladt at tænke tanken, men med pistolen for tindingen, ville mit svar være: Jeg kan godt leve med det.

Jeg har længe indstillet mig på (og accepteret) en trofæløs sæson, så hvordan end kampen ender, håber jeg at der efterfølgende er en udbredt forståelse for den situation klubben befinder sig i. Når det så også er sagt, er det ikke utænkeligt, at det er et kampbillede der vil skåne os mere end hvad vi hidtil har set i sæsonen.
Vores store problem er nemlig, som bekendt, de manglende ideer i den opbyggende fase og dét at nedbryde et kompakt forsvar. De mangler burde ikke komme lige så meget til syne mod Barcelona, da vi formentlig vil forfalde til den del af spillet, vi trods alt stadig mestrer: kontraspillet. Barcelona kommer unægteligt til at være mest på bolden og jeg hverken håber eller tror, at Ancelotti vil forsøge at konkurrere med dem på lige netop dét punkt, som omstændighederne er på nuværende tidspunkt.

Og så er det også værd at huske, at vores famøse 5-0 nederlag på Camp Nou var i Mourinhos første Clasico ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Zizou1981
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #830 af Zizou1981
Besvaret af Zizou1981 på emne Sæsonen 13/14
Jeg forstår stadig ikke den generelle holdning herinde omkring at holdet skal spilles sammen, og det et en overgangssæson, osv og der ikke kan forventes store resultater eller pokaler.
Det er Real Madrid vi snakker om. En af verdens mægtigste og rigeste klubber. Bare fordi man skifter træner, betyder det ikke at holdet og spillet et fredet i en lang periode. Vi har en grundstamme af spillere der har spillet sammen i flere år. Om vi så har en træner der hedder mou eller ancelotti er underordnet. Barcelona har også haft 3 trænere på 3 år. Det er ingen undskyldning for at "sælge" en sæson. Det kan man måske hvis man hedder Stoke eller Aston Villa.
Vi skal forvente mere og lade være med at jamre over at mesterskabet er tabt fordi vi skal bruge endnu en sæson på at spille holdet sammen. Jeg forventer minimum uafgjort på Camp Nou og kamp om titlen til sidste spillerunde.

12 år 10 måneder siden #831 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 13/14

Zizou1981 skrev: Jeg forstår stadig ikke den generelle holdning herinde omkring at holdet skal spilles sammen, og det et en overgangssæson, osv og der ikke kan forventes store resultater eller pokaler.
Det er Real Madrid vi snakker om. En af verdens mægtigste og rigeste klubber. Bare fordi man skifter træner, betyder det ikke at holdet og spillet et fredet i en lang periode. Vi har en grundstamme af spillere der har spillet sammen i flere år. Om vi så har en træner der hedder mou eller ancelotti er underordnet. Barcelona har også haft 3 trænere på 3 år. Det er ingen undskyldning for at "sælge" en sæson. Det kan man måske hvis man hedder Stoke eller Aston Villa.
Vi skal forvente mere og lade være med at jamre over at mesterskabet er tabt fordi vi skal bruge endnu en sæson på at spille holdet sammen. Jeg forventer minimum uafgjort på Camp Nou og kamp om titlen til sidste spillerunde.

I det tilfælde må vi skifte træner og trup, til vi er på niveau med Stoke og Aston Villa. Det er åbenbart først der at Real madrid kan få ro til at skabe et verdensklasse hold, uden alt det unødvendige pres fra fans, der tror at et hold kan bygges op på én dag.

"Vi er Real Madrid, alt andet end sejr hver evig eneste sæson, er uacceptabelt" det er efter min mening en af de mest destruktive og uholdbare holdninger at have som fan.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, rezamadridista, MMM

12 år 10 måneder siden #832 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Målene manglede i den grad (chancer var der nok af), men ellers en udmærket præstation. Det gælder begge halvlege. Pilen peger i hvert fald i den rigtige retning. Forholdsvis god organisation. Fin balance på holdet og kontrol af kampen, men jeg føler mig ikke overbevist om, at 4-3-3 er løsningen, selv om det fungerede bedre i dag - ikke mindst i forhold til balancen på holden og afstanden mellem kæderne - end det tidligere har gjort.

Jeg mener dog stadig ikke, at Isco passer ind på en tremandsmidtbane. Nuvel, han gør det fint i dag, og på sigt kan han sikkert tilpasse sig rollen fint og en blive en god 4-3-3-spiller, men lige nu kommer han alt for ofte til at spille for langt væk fra modstanderens felt. Han er ikke nogen boks-til-boks-spiller. Han er bedst i hullet mellem modstanderens forsvar og midtbane. Det er der, han kan gøre mest skade. Det område kommer han ofte langt væk fra i det system, som man spillede i dag og tidligere har praktiseret. Noget jeg tidligere har været inde på.

Illarra gjorde det dog fint i rollen som den bagerste af de tre på midtbanen, ligeledes gjorde Khedira det godt, men det passer ham også fint, at spille den plads, eftersom han netop er boks-til-boks-spiller. Dog er der stadig lidt med afstemmelsen i forhold til kæderne, især i starten af anden halvleg, hvor Málaga-spillerne fik mere plads, men det er blevet bedre.

Når alt det er sagt, så må spillet stadig gerne blive hurtigere og der må gerne være mere bevægelse på holdet, ikke mindst selvfølgelig oppe foran. Ligeledes på den front var der trods alt forbedring, men de skal stadig blive bedre. Og så skal de for alt i verden være noget skarpere og score på chancerne. Det burde have været 2-0 allerede efter første halvleg - og 6-0 efter slutfløjtet! Når det så er sagt, så stod Cabellero en rigtig fin kamp og havde nogle gode redninger.

Nu gælder det to kampe, som jeg glæder mig rigtig meget til!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Steen, rezamadridista, Jaken, MMM

12 år 10 måneder siden #833 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 13/14
Real Madrid spillede til mere end 2-0 i kampen her til formiddag, men når man står så godt inde på stregen, har man også fortjent at holde sit hold fra et større nederlag. Ronaldo brænder en masse chancer i dag, men jeg synes at det var tydeligt at se, at hans teknik var i verdensklasse og han var mere uheldig end udygtig.

Mht et nederlag til Barcelona? Hmm skidt men jeg har ikke forventet nogle titler i denne sæson.
1. Isco er ny på holdet og han spiller næsten alle kampe = Næsten alle kampe med en ny spiller centralt på banen.
2. Bale er ny og var ikke med i opstarten = En spiller der vil blive presset ind på holdet så meget som muligt der ikke har de optimale forudsætninger.
3. Ramos-Pepe fungerer ikke så godt, som det engang havde potentialet til.

Jeg forventer et nederlag til Barcelona på Camp Nou og en sejr til Real Madrid på Estadio Emirates Bernabeu ;)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

12 år 10 måneder siden #834 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14
Vi beholder rekorden med ni indledende sejre i sæsonen. Fint nok.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, Real Madrid 7, Siempre fiel

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #835 af falle
Besvaret af falle på emne Sæsonen 13/14
'Best case scenario' i næste uge: Mere end det ene ben videre i CL og La Liga dukse!

12 år 10 måneder siden #836 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Sæsonen 13/14

falle skrev: 'Best case scenario' i næste uge: Mere end det ene ben videre i CL og La Liga dukse!

Vi er faktisk videre hvis vi slår Juve og FCK spiller uafgjort med Gala.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #837 af falle
Besvaret af falle på emne Sæsonen 13/14

Real-Laudrup skrev:

falle skrev: 'Best case scenario' i næste uge: Mere end det ene ben videre i CL og La Liga dukse!

Vi er faktisk videre hvis vi slår Juve og FCK spiller uafgjort med Gala.

Very nice.

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #838 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Sæsonen 13/14
Jeg ser helst at vi vinder på onsdag, men der skal bestemt også spares nogle kræfter. Barcelona har nemlig vist, at de ikke er ustoppelige.

12 år 10 måneder siden #839 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Sæsonen 13/14

elle44 skrev:

Zizou1981 skrev: Jeg forstår stadig ikke den generelle holdning herinde omkring at holdet skal spilles sammen, og det et en overgangssæson, osv og der ikke kan forventes store resultater eller pokaler.

I det tilfælde må vi skifte træner og trup, til vi er på niveau med Stoke og Aston Villa. Det er åbenbart først der at Real madrid kan få ro til at skabe et verdensklasse hold, uden alt det unødvendige pres fra fans, der tror at et hold kan bygges op på én dag.

"Vi er Real Madrid, alt andet end sejr hver evig eneste sæson, er uacceptabelt" det er efter min mening en af de mest destruktive og uholdbare holdninger at have som fan.

Med Ronaldo og Ramos i deres bedste alder, og med indkøb for langt over 100 mio €, samt en af de mest hæderkronede trænere i Europa er der vel ikke noget at sige til at man forventer mere af holdet, end de har præsteret indtil videre?! I Real Madrid kan man ikke på forhånd sælge en sæson, sådan har det aldrig været, og sådan bliver det aldrig. Der skal sølvtøj på bordet hver eneste sæson, og hvis spillet ikke er godt nok, så er trofæer alene ikke engang godt nok til at tilfredsstille ledelsen (spørg bare Del Bosque og Capello). Med et budget der åbenbart tillader at købe stort set hvem-som-helst, samt en historie med så mange trofæer, er der intet at sige til at klubbens fans er krævende og kræsne. Det er naivt at tro andet i mine øjne.

12 år 10 måneder siden #840 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 13/14

JesperA skrev:

elle44 skrev:

Med Ronaldo og Ramos i deres bedste alder, og med indkøb for langt over 100 mio €, samt en af de mest hæderkronede trænere i Europa er der vel ikke noget at sige til at man forventer mere af holdet, end de har præsteret indtil videre?! I Real Madrid kan man ikke på forhånd sælge en sæson, sådan har det aldrig været, og sådan bliver det aldrig. Der skal sølvtøj på bordet hver eneste sæson, og hvis spillet ikke er godt nok, så er trofæer alene ikke engang godt nok til at tilfredsstille ledelsen (spørg bare Del Bosque og Capello). Med et budget der åbenbart tillader at købe stort set hvem-som-helst, samt en historie med så mange trofæer, er der intet at sige til at klubbens fans er krævende og kræsne. Det er naivt at tro andet i mine øjne.

Jeg siger ikke, at det ikke er sådan det er. Jeg siger at det ikke burde være sådan. Det seneste årti har vist, at selvom man hedder Real Madrid og kan få alt hvad man peger på, betyder det ikke at man samtidig er i stand til at bygge et hold op fra dag ét. Men det tror fans og ledelse åbenbart, og det er derfor der hele tiden er det enorme pres fra alle sider, for dem der arbejder i klubben. Der skal være ro omkring klubben, og folk skal ikke forvente man kan alt, bare fordi det er Real madrid, og her er det naivt at tro andet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, rezamadridista

Leveret af Kunena Forum