Rygtebørsen XIX

11 år 2 måneder siden #1417 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Rygtebørsen XIX

Neye skrev:

Pelle skrev: @Neye

Fair nok. Jeg er vild med hurtige forsvarsspillere, og her overstråler Varane vel stort set alle centrale forsvarsspillere i verden. Det er jeg helt tosset med. Jeg mener, at Varane er på niveau med Javi Martinez og Benatia. Men de er hhv. 4 og 6 år ældre end ham.

Helt enig. Han er nok verdens hurtigste centerback

Pelle skrev: Som Rio Ferdinand ganske sjovt kommenterede på sin Twitter sidste år: Mangala solgt for 31 mio euro, David Luiz solgt for 50 mio euro. Gad vi hvad prisen for Varane ligger på? 60-70 mio euro?"

Manden havde en pointe. Den pris er nok ikke blevet mindre.

En god pointe men.....
Jeg tror faktisk, at Varanes markedsværdi ligger på omkring 30-35 mio men at den reelle pris stiger voldsomt, fordi Real vil have rigtig meget for at slippe ham, når nu potentialet er så stort. Så jeg skal ikke kunne afvise, at ville kunne ryge meget højt op. Prisen vil i sidste ende afspejle den estimerede markedsværdi + klubbens vilje til at fastholde spilleren. Om det er 60-70 mio skal jeg ikke kunne sige. Jeg personligt ville sige 50-60 mio €

Der er selvfølglig mange ting, der kan spille ind, når man fastsætter en evt. salgspris for ham. Fremtidsperspektivet, markedsværdi, nuværende niveau og den strategi, klubben nu har for spilleren. For mig er der hvert fald ingen tvivl. Hvis du niveaumæssigt kan sammenligne en 22-årig med forsvarsspille med spillere, der er meget ældre, så skal hans pris være markant højere end deres. Med Varane køber du en fremtidig verdens bedste forsvarsspiller. Og du køber ham ikke for 3-4 år. Du køber ham for 10. Uanset pris skal Varane ikke sælges.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #1418 af Neye
Besvaret af Neye på emne Rygtebørsen XIX
@Pelle

Det er vi heller ikke uenige om

11 år 2 måneder siden #1419 af Abefar
Besvaret af Abefar på emne Rygtebørsen XIX
Varane er verdens bedste forsvarsspiller inden for 3 år. Det sjove er, at nogle folk nævner han godt kunne sælges for et meget højt beløb, for så ville man kunne købe andre verdensklasse midterforsvarere, men kigger man rundt, er der ikke mange CB's på allerhøjeste niveau. Ramos, Thiago Silva, Terry (snart Varane) er vel de eneste der er tilbage? Synes virkelig niveauet for CB's er blevet lavt ift. tidligere, så det med at udskifte ham med en anden klasse forsvarsspillere ser jeg som værende umuligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

11 år 2 måneder siden #1420 af Neye

Abefar skrev: Varane er verdens bedste forsvarsspiller inden for 3 år. Det sjove er, at nogle folk nævner han godt kunne sælges for et meget højt beløb, for så ville man kunne købe andre verdensklasse midterforsvarere, men kigger man rundt, er der ikke mange CB's på allerhøjeste niveau. Ramos, Thiago Silva, Terry (snart Varane) er vel de eneste der er tilbage? Synes virkelig niveauet for CB's er blevet lavt ift. tidligere, så det med at udskifte ham med en anden klasse forsvarsspillere ser jeg som værende umuligt.

Jeg tror ikke der er nogen der kunne finde på at ville sælge Varane for en anden centerback af samme kvalitet. Man ville kunne finde en forsvarspiller med samme kvaliteter men nok ikke med samme potentiale.

Varane har været nævnt i forbindelse med De Gea-handlen og igen i forbindelse med Bale-handlen. Dvs før det kommer på tale at sælge Varane, skal der være nogle andre fordele for Real, for der kan blive tale om, at Real ville kunne finde på at sælge Varane. Og Perez vil jo nok ikke så gerne sælge Bale, uden det på en eller anden måde fremstår som en god handel (læs: at hans køb af Bale forrige år var en god ide) Jeg tror det er ideen med de her bytte-bytte-købmand som United er ude i.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Neye.

11 år 2 måneder siden #1421 af Abefar
Besvaret af Abefar på emne Rygtebørsen XIX

Neye skrev:

Abefar skrev: Varane er verdens bedste forsvarsspiller inden for 3 år. Det sjove er, at nogle folk nævner han godt kunne sælges for et meget højt beløb, for så ville man kunne købe andre verdensklasse midterforsvarere, men kigger man rundt, er der ikke mange CB's på allerhøjeste niveau. Ramos, Thiago Silva, Terry (snart Varane) er vel de eneste der er tilbage? Synes virkelig niveauet for CB's er blevet lavt ift. tidligere, så det med at udskifte ham med en anden klasse forsvarsspillere ser jeg som værende umuligt.

Jeg tror ikke der er nogen der kunne finde på at ville sælge Varane for en anden centerback af samme kvalitet. Man ville kunne finde en forsvarspiller med samme kvaliteter men nok ikke med samme potentiale.

Varane har været nævnt i forbindelse med De Gea-handlen og igen i forbindelse med Bale-handlen. Dvs før det kommer på tale at sælge Varane, skal der være nogle andre fordele for Real, for der kan blive tale om, at Real ville kunne finde på at sælge Varane. Og Perez vil jo nok ikke så gerne sælge Bale, uden det på en eller anden måde fremstår som en god handel (læs: at hans køb af Bale forrige år var en god ide) Jeg tror det er ideen med de her bytte-bytte-købmand som United er ude i.

Det ville være et af de dummeste salg i fodboldhistorien hvis de solgte ham. Der er kun få med samme kvaliteter, og ingen med samme potentiale, da niveauet og potentialet hos andre CB's simpelthen er for lavt, til at han kan erstattes. For satan hvor ville jeg ønske han spillede i Barca. Dén hurtighed og Barcas høje backkæde ville klæde hinanden godt. ;-)

11 år 2 måneder siden #1422 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Rygtebørsen XIX

Neye skrev:

Pelle skrev: @Neye

Fair nok. Jeg er vild med hurtige forsvarsspillere, og her overstråler Varane vel stort set alle centrale forsvarsspillere i verden. Det er jeg helt tosset med. Jeg mener, at Varane er på niveau med Javi Martinez og Benatia. Men de er hhv. 4 og 6 år ældre end ham.

Helt enig. Han er nok verdens hurtigste centerback

Pelle skrev: Som Rio Ferdinand ganske sjovt kommenterede på sin Twitter sidste år: Mangala solgt for 31 mio euro, David Luiz solgt for 50 mio euro. Gad vi hvad prisen for Varane ligger på? 60-70 mio euro?"

Manden havde en pointe. Den pris er nok ikke blevet mindre.

En god pointe men.....
Jeg tror faktisk, at Varanes markedsværdi ligger på omkring 30-35 mio men at den reelle pris stiger voldsomt, fordi Real vil have rigtig meget for at slippe ham, når nu potentialet er så stort. Så jeg skal ikke kunne afvise, at ville kunne ryge meget højt op. Prisen vil i sidste ende afspejle den estimerede markedsværdi + klubbens vilje til at fastholde spilleren. Om det er 60-70 mio skal jeg ikke kunne sige. Jeg personligt ville sige 50-60 mio €

Selv 80 mio ville være dumt, når nu det man kun ville have råd til en David Luis og en halv Mangala.

11 år 2 måneder siden #1423 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX
Pelle hold nu op. Der skal mere end bare en venstrekant til før Bale blomstrer. Giv ham frit mål og han vil alligevel brænde ;D

Hvis vi går med kompromis med vores fodbold, så kommer han til at blive god. Men gud forbyde vi igen pakker os, for at være et godt omstillingshold. Det er simpelthen bare ikke Real Madrid værdigt på nogen måde.

@Neye.

Nu er det jo bare sådan, at det er United som er dårligt stillet og ikke os. Det er ikke Bale der vil væk, men United som er interesseret. Derfor kan United jo ikke sige: Jamen så vil vi også have Varane. Så er svaret jo bare nej.
Nu er jeg selv kæmpe modstander af Bale, og ville personligt være villig til at sælge ham for det halve af hvad vi selv gav for ham, men vi kommer jo som min. til at få det for ham, som vi selv gav.
Vi ville sagtens kunne få en ligeså god forsvarspiller nu som Varane. Men svarer det ikke til at pisse i bukserne for at få varmen? Måske allerede næste sæson er Varane i top 3 over de bedste centrale forsvarspillere. Og mon ikke Benatia og Martínez koster omkring det samme som vi ville få solgt Varane for? Det giver umiddelbart ikke mening, eller faktisk overhovedet ingen.

Alle ser potentiale i Varane. Derfor forstår jeg slet ikke det overhovedet kan komme på tale, at vi sælger ham. Han er allerede verdensklasse, og heldigvis er vi ikke en så lille klub som United, som ikke kan holde på sine store spillere :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 2 måneder siden #1424 af Pelle
@Dios
Det kan hverken du eller jeg spå om. Du kan hvert fald ikke sige, at Bale vil fejle, hvis han ryger på venstrekanten. Jeg synes, at han fortjener en sidste chance i klubben qua hans forrygende første sæson. Men det er en kende arrogant af dig kategorisk at afvise, at Bale bliver en succes på venstrekanten. Time will tell.

Alt det her snak om et salg af Varane er utopi i min verden. Varane har ikke selv ytret, at han gerne vil væk. Og der findes ingen klubber i verden, som vi er tvunget til at sælge nogle som helst spillere til. Ergo bliver Varane. Og Bale. Og De Gea kommer.

11 år 2 måneder siden #1425 af Neye

Dios skrev: @Neye.

Nu er det jo bare sådan, at det er United som er dårligt stillet og ikke os. Det er ikke Bale der vil væk, men United som er interesseret. Derfor kan United jo ikke sige: Jamen så vil vi også have Varane. Så er svaret jo bare nej.

De kan sagtens smide det i puljen men det er alene Real der bestemmer om de vil tage den op.

Dios skrev: Nu er jeg selv kæmpe modstander af Bale, og ville personligt være villig til at sælge ham for det halve af hvad vi selv gav for ham, men vi kommer jo som min. til at få det for ham, som vi selv gav.

Helt enig

Dios skrev: Vi ville sagtens kunne få en ligeså god forsvarspiller nu som Varane. Men svarer det ikke til at pisse i bukserne for at få varmen? Måske allerede næste sæson er Varane i top 3 over de bedste centrale forsvarspillere. Og mon ikke Benatia og Martínez koster omkring det samme som vi ville få solgt Varane for? Det giver umiddelbart ikke mening, eller faktisk overhovedet ingen.

Alle ser potentiale i Varane. Derfor forstår jeg slet ikke det overhovedet kan komme på tale, at vi sælger ham. Han er allerede verdensklasse, og heldigvis er vi ikke en så lille klub som United, som ikke kan holde på sine store spillere :)

Det ville helt sikkert være ret kortsigtet at sælge Varane og det er bestemt ikke det der gør jeg ville overveje et salg. Det er alene gevinsten; salg af Bale, der gør det kortsigtede salg værdigfuldt nok til at overveje.

11 år 2 måneder siden #1426 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX

Pelle skrev: @Dios
Det kan hverken du eller jeg spå om. Du kan hvert fald ikke sige, at Bale vil fejle, hvis han ryger på venstrekanten. Jeg synes, at han fortjener en sidste chance i klubben qua hans forrygende første sæson. Men det er en kende arrogant af dig kategorisk at afvise, at Bale bliver en succes på venstrekanten. Time will tell.

Alt det her snak om et salg af Varane er utopi i min verden. Varane har ikke selv ytret, at han gerne vil væk. Og der findes ingen klubber i verden, som vi er tvunget til at sælge nogle som helst spillere til. Ergo bliver Varane. Og Bale. Og De Gea kommer.

Hvorfor kan jeg dog ikke sige det?

Det handler jo ikke om hvilken kant han spiller på, men måden vi spiller fodbold på. Bale's kompetencer kommer jo ikke til udtryk, hvis han er mandsopdækket på den sidste 1/3 del af banen, og så er det jo ligegyldigt om han er i højre eller venstre side. Vi er uenige om hans første sæson var god og forrygende, men min pointe kan du ikke sige noget til. Ancelotti's første sæson handlede meget om, at stå kompakt og spille på modstanderens præmisser og leve på deres fejl. Hans anden sæson var jo det direkte modsatte af første, hvor vi nu selv skulle styre kampen, have bolden og skabe spillet.
Godt nok har Barca også ændret deres spillestil, men ellers ses det meget godt på ball possession i vreos 4 indbyrdes opgør sidste sæson og denne sæson. Sidste sæson havde Barca bolden i 56% og 62% af tiden, og denne sæson har vi haft bolden i 54% og 52% af tiden. Opgørene imod Bayern sidste sæson giver også en klar indikation om, at vi overhovedet ikke prøvede at have bolden. 64% og 65% af tiden havde de bolden i.
Det er her jeg mener problemet ligger for Bale, og det var det jeg forudsagde før han blev hentet til klubben. Han vil få utrolig mange problemer imod hold der stod kompakt. Det er jo præcis det samme som med Ronaldo. Ronaldo har bare den fordel, at han er over dobbelt så god som Bale er.

Arrogant eller ej, så har jeg bare styr på det lort ;D :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Dios.

11 år 2 måneder siden #1427 af Pelle
Du har absolut ikke styr på dit lort, for du vrøvler bare derudad. At du vælger at inddrage Barcas possession i en diskussion om Bale giver for det første ingen mening.
Dernæst siger du, at Ancelottis første sæson bar præg af, at vi stod kompakt og spillede på modstandernes præmisser. Så tror jeg, at vi to husker den sæson meget forskelligt. Ancelotti indførte allerede possession-fodbold i sin første sæson. Naturligvis ikke mod Bayern og Barca, som er de to dygtigste hold i verden til netop den disciplin.

Som jeg skrev i et tidligere indlæg omkring Bale, så handler det ikke kun om, at han skal på venstrekanten. Det handler også om, at Rafa - formentlig - praktiserer en anden spillestil end Ancelotti. Så du kan jo passende gå tilbage og læse mit indlæg i denne tråd, inden du kloger dig litterært om noget, jeg allerede har skrevet ;-)

Bale har selv ønsket at komme på venstrekanten. Vi må formode, at Rafa kommer med en anderledes indgang til, hvordan vi skal spille fodbold. Bale spillede - om du vil det eller ej - en rigtig, rigtig flot første sæson for Real Madrid. Lad os nu give waliseren chancen i denne sæson for at vise, hvilket potentiale han egentlig besidder. Så kan vi sælge ham i næste sæson, hvis han sutter ligeså meget røv, som han har gjort i denne.

11 år 2 måneder siden #1428 af anes
Besvaret af anes på emne Rygtebørsen XIX
Real havde til i går til at købe Casemiro retur, og de valgte at bruge den ret. Så nu har vi 4 udlændinge og vi må kun have 3.
Danilo, Lucas Silva, James og Casemiro.

Det kan kun betyde et farvel til Lucas Silva

www.realmadrid.com/noticias/2015/06/comunicado-oficial-casemiro
futbol.as.com/futbol/2015/06/05/primera/1433496805_263141.html

Leveret af Kunena Forum