Rygtebørsen XIX
Pelle skrev:
Brylle skrev:
Hvorfor overhovedet sælge en så stabil back-up så længe han er tilfreds med at være i den rolle. Ellers har vi jo stadig Nacho, der altid leverer en god indsats, når han får lov at spille. :)Kassow-Rossing skrev: Hvad har vi som back-up til Marcelo, hvis han skulle blive skadet? (Hvis Coentrao bliver solgt)
Fordi han er skadet 8 ud af årets 12 måneder. Hans fysiske tilstand er ganske enkelt for ustabil.
Vi har Bale
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fondo_Sur skrev:
Pelle skrev:
Brylle skrev:
Hvorfor overhovedet sælge en så stabil back-up så længe han er tilfreds med at være i den rolle. Ellers har vi jo stadig Nacho, der altid leverer en god indsats, når han får lov at spille. :)Kassow-Rossing skrev: Hvad har vi som back-up til Marcelo, hvis han skulle blive skadet? (Hvis Coentrao bliver solgt)
Fordi han er skadet 8 ud af årets 12 måneder. Hans fysiske tilstand er ganske enkelt for ustabil.
Vi har Bale
I don't follow?
"Maybe they hate me because I'm too good."
Kassow-Rossing skrev: Hehe det var alligevel noget af en konspirationsteori :) Jeg tror ikke der er et gram sandhed over det. Jeg tror heller ikke at million dollar business foregår på den måde.
Nej jeg tror at årsagen til at der ikke er blevet købt det samme antal spillere som i tidligere transfervinduer, er fordi vi rent faktisk ser truppen af og Rafa får lov til at finde ud af hvad han gerne vil have.
Det er der jo ingen trænere der har fået lov til de seneste år. Kan ikke se hvad der gør Benitez så special, at han skulle få lov at bestemme?
Fondo_Sur skrev:
Pelle skrev:
Brylle skrev:
Vi har Bale
Og vi har Ronaldo, men hvad pointen? ;)
Vi har Bale som en eventuel venstreback. JA, en super dårlig joke. Jeg undskylder for forvirringen.
- Brylle
- Gæst
-
Han har været klar, når vi skulle bruge ham, så jeg ser ikke problemet. Og hver gang han får chancen i Marcelos fravær, så leverer han perfekt forsvarsspil og støtter rigtig fint offensivt. Ingen grund til at sælge en spiller som altså ikke er skadet 8 ud af årerts 12 måneder.Pelle skrev:
Brylle skrev:
Brylle skrev:
Han har været klar, når vi skulle bruge ham, så jeg ser ikke problemet. Og hver gang han får chancen i Marcelos fravær, så leverer han perfekt forsvarsspil og støtter rigtig fint offensivt. Ingen grund til at sælge en spiller som altså ikke er skadet 8 ud af årerts 12 måneder.Pelle skrev:
Brylle skrev:
Du har vist allerede glemt, at vi flere gange benyttede Arbeloa på venstre back sidste sæson - blandt andet da Marcelo sad ude med karantæne. Netop fordi Coentrao var skadet.
Coentrao er bedre end Marcelo defensivt, men "perfekt forsvarsspil" er nok ikke den betegnelse, jeg ville bruge. Derimod bringer han altså ikke særlig meget offensivt, her er han stadig lysår fra Marcelo.
Pelle skrev: Fordi han er skadet 8 ud af årets 12 måneder. Hans fysiske tilstand er ganske enkelt for ustabil.
Du har vist allerede glemt, at vi flere gange benyttede Arbeloa på venstre back sidste sæson...
Du har vel ikke glemt Marcelos egen skadeshistorik? Sæsonen før den netop afsluttet sæson, var Marcelo ude i 10 kampe, og skadet i 43 dage. Til sammenligning har Coentrao været skadet i 5 kampe og været ude i, ialt 24 dage i sidste sæson. Marcelo har som sådan ikke noget med denne diskussion at gøre, mere for at sætte det i relief. -Slemmere er Coentrao altså heller ikke.
Det store problem med sidste sæson og det store minus ved Ancelottis var jo, at han (mere eller mindre) kun brugte 13 spillere igennem hele sæsonen. Det gik især udover en spiller som den altid stabile Coentrao.
At Coentrao er ringe i det offensive spil mener jeg er en skrøne. Bl.a i forrige sæson hvor Marcelo blev skadet på et afgørende tidspunkt i sæsonens slutfase. Der viste Portugiseren virkelig højt niveau defensivt såvel som offensivt. Vi har set det flere gange i denne sæson også af gode grunde ikke lige så tydeligt da Marcelo ikke har været skadet.
Så igen, det er selvfølgelig svært når Marcelo er det ubestridte førstevalg, selv når niveauet har været pinlig i lange perioder.
Kampe i benene er hvad Coentrao har brug for og så har vi imo, en af verdens bedste andetvalg på venstrebacken.
Jeg er her stadig XOXO
Fra mit ydmyge synspunkt ville det være omsonst at hente en ny venstreback ind. Ja, faktisk spild af penge. Vi mangler en solid midtbanespiller og en bedre målmand. Jeg kan godt tage til takke med offensiven, hvis planen er, at Ronaldo skal spille en fri 9'er rolle.
Jeg synes, at mandens skadeshistorik taler for sig selv. Vi er uenige om hans offensive niveau, men der er ingen tvivl om, at han er dygtigere end Marcelo defensivt.
Når Coentrao spiller, så gør han det som regel godt. Det er bare ubetydeligt, når han så ofte er skadet, hvilket vel også er grunden til, at konkurrencen på positionen ikke er større.
^^ det er ikke et argument, bare for at vise at han altså er ganske habil, selv i de få kampe han har fået.
Den gode periode fra forrige sæson var bl.a. finalen mod Barcelona samt ChL-semifinalen mod Bayern.
Jeg er her stadig XOXO
Pelle skrev: Så Marcelo er mere skadet end Coentrao? Sjovt når han også spiller. Jeg har aldrig oplevet en spiller, som aldrig spiller, være så meget skadet som Coentrao. Og at du bliver nødt til at henholde dig til sidste sæson, siger vel det hele? Tag udgangspunkt i sidste sæson, og giv mig tallene derfra :-)
Jeg synes, at mandens skadeshistorik taler for sig selv. Vi er uenige om hans offensive niveau, men der er ingen tvivl om, at han er dygtigere end Marcelo defensivt.
Når Coentrao spiller, så gør han det som regel godt. Det er bare ubetydeligt, når han så ofte er skadet, hvilket vel også er grunden til, at konkurrencen på positionen ikke er større.
Han er jo netop ikke skadet ofte?
Nu spiller de jo altså også kampe til træning. Det er jo ikke unormalt at spillere bliver skadet til træning? Coentrao er ikke mere skadet end så mange andre. 5 kampe på en sæson er altså ikke meget ud af 59 kampe.
Nååår, jamen Marcelo var ikke skadet sidste sæson. Jeg ville skam blot pointere at han altså har været voldsomt skadet i flere andre sæsoner.
Men det er sådan set underordnet. Mit mål var at modbevise at Coentrao er skadet i 8 ud af 10 måneder eller at han er skadet rigtig meget af sæsonen. For det er faktuelt forkert. Du får ikke et bedre andetvalg som vil være tilfreds med tingenes tilstand i de sidste to sæsoner.
At du så er uenig i at han er god i det offensive spil må vi lade ligge. Der ændre du nok ikke mening ved min argumentation eller youtubevideoer. Så lad os lade den ligge. Jeg vil dog opfordre dig til at se de kampe hvor Coentrao spiller, så vil du ændre
Mening;-)
Jeg er her stadig XOXO