Rygtebørsen XIX
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Pelle skrev:
Fondo_Sur skrev:
Raul-Madrid skrev: Jeg forstår slet ikke hvorfor folk så gerne vil have Reus istedet for Bale ??
Hvis jeg nogensinde skulle bytte Bale med en spiller er det kun Hazard som ville være aktuel - alt andet vil være at gå nedad.
Det vil jeg nu ikke sige. Jeg kan ikke se hvad Bale har, som Reus ikke har. Hans fart bevares, men fodbold er meget mere end det.
Isco er i øvrigt vores Hazard. De minder (for) meget om hinanden i deres bevægelser.
At Isco og Hazard minder om hinanden, er dog alligevel det dummeste, der er skrevet herinde.
De er da mørkhårede begge to ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har virkelig svært ved at se Bale indfri på 10´eren. Han kan slet ikke udnytte sine styrke på den plads og virker ofte klodset inde på midten
Siempre Madrid skrev:
Pelle skrev:
Fondo_Sur skrev:
Raul-Madrid skrev: Jeg forstår slet ikke hvorfor folk så gerne vil have Reus istedet for Bale ??
Hvis jeg nogensinde skulle bytte Bale med en spiller er det kun Hazard som ville være aktuel - alt andet vil være at gå nedad.
Det vil jeg nu ikke sige. Jeg kan ikke se hvad Bale har, som Reus ikke har. Hans fart bevares, men fodbold er meget mere end det.
Isco er i øvrigt vores Hazard. De minder (for) meget om hinanden i deres bevægelser.
At Isco og Hazard minder om hinanden, er dog alligevel det dummeste, der er skrevet herinde.
Nope! Isco har stort set ikke hår tilbage :)
Neye skrev:
Siempre Madrid skrev:
Pelle skrev:
Fondo_Sur skrev:
Nope! Isco har stort set ikke hår tilbage :)
Jeg tror nu, at Isco selv vælger at klippe sig. Jeg tror ikke, at det er fordi, han taber håret. Tag det fra en, der har erfaring med den slags :-(
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Jeg tror nu, at Isco selv vælger at klippe sig. Jeg tror ikke, at det er fordi, han taber håret. Tag det fra en, der har erfaring med den slags :-(
Det har du ret i, for ellers er det godt nok et hurtigt hårtab :D Omvendt, så minder han på endnu et punkt om Iniesta :)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Neye skrev:
Pelle skrev: Jeg tror nu, at Isco selv vælger at klippe sig. Jeg tror ikke, at det er fordi, han taber håret. Tag det fra en, der har erfaring med den slags :-(
Det har du ret i, for ellers er det godt nok et hurtigt hårtab :D Omvendt, så minder han på endnu et punkt om Iniesta :)
Et andet lighedspunkt med Iniesta: Ingen af dem er anfører for en sympatisk klub ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Neye skrev: Bale skal skynde sig med at præstere, for valget af ham på 10´eren må sætte ham - ja også Rafa - under et massivt pres, hvis man kigger på hvad fansene helst ser.
Jeg har virkelig svært ved at se Bale indfri på 10´eren. Han kan slet ikke udnytte sine styrke på den plads og virker ofte klodset inde på midten
Det er vel fordi, at du har en bestemt forventning til 10'er-positionen? Den vil jeg naturligvis ikke anfægte. Jeg er dog klar på at give Bale chancen på pladsen, da jeg sagtens kan se perspektiverne i Bales kvaliteter centralt på banen.
Daniel skrev:
Neye skrev: Bale skal skynde sig med at præstere, for valget af ham på 10´eren må sætte ham - ja også Rafa - under et massivt pres, hvis man kigger på hvad fansene helst ser.
Det er vel fordi, at du har en bestemt forventning til 10'er-positionen? Den vil jeg naturligvis ikke anfægte. Jeg er dog klar på at give Bale chancen på pladsen, da jeg sagtens kan se perspektiverne i Bales kvaliteter centralt på banen.
Jeg er selv mere for Bale centralt end på kanten, men min begrundelse er, at han er en sikker starter, og man dermed skal finde en plads til ham. Hvilke kvaliteter ser du han har i 10'er rollen? Egentligt er jeg bare nysgerrig :) Man bliver jo mere obs på ting man ved, så måske kan jeg finde bare lidt positivt i knægten :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Pelle skrev:
Fondo_Sur skrev:
Wow. Nå okay, nu er jeg overbevist om at de er to helt forskellige typer. Jeg mener bare at vi ikke har behov for en Harzard, da vi har en dygtig spiller i Isco, som bidrager med, hvad Harzard ellers ville bidrage med. Næste gang kan du evt. argumentere hvorfor du mener, at det jeg skriver er dumt. Det er da ikke til at holde ud, hvis man vil tale i et Ekstra Bladet-nationen-sprog herinde.
Fondo_Sur skrev:
Pelle skrev:
Fondo_Sur skrev:
Wow. Nå okay, nu er jeg overbevist om at de er to helt forskellige typer. Jeg mener bare at vi ikke har behov for en Harzard, da vi har en dygtig spiller i Isco, som bidrager med, hvad Harzard ellers ville bidrage med. Næste gang kan du evt. argumentere hvorfor du mener, at det jeg skriver er dumt. Det er da ikke til at holde ud, hvis man vil tale i et Ekstra Bladet-nationen-sprog herinde.
Haha du har ret, beklager. Men jeg synes virkelig, at det er en absurd sammenligning.
Det er korrekt, at de begge er fantastiske driblere. Men når man ser dem drible, vil man opdage, at de gør det på vidt forskellige områder. Isco er eminent i de helt små rum, og jeg vil endda vove den påstand, at han er bedre end Messi.
Hazard skal have meget mere plads at boltre sig på. Ikke "Bale-plads", det er vist kun Bale selv, der skal det. Men han skal have plads.
Der hvor jeg ser den allerstørste forskel, er hastigheden hvormed de bevæger sig. Isco har utroligt svært ved at sætte end mand, når han rykker frem i banen, medmindre han laver noget ekstraordinært, som en modstander går på. Tilgengæld er han dejlig boldsikker, og mister sjældent bolden. Pånær på omstillinger - det har jeg vist nævnt noget om før.
Hazard derimod har farten til at sætte en, to, tre mand. Som han gjorde i show-kampen mod Barcelona. Den fart han besidder MED bolden er ganske enkelt sublim. Jeg mener kun, at vi ser Messi gøre det ligeså godt eller bedre.
Hazard har mere slutprodukt end Isco. Endnu en ting der er diskuteret rigtig meget herinde, men vi kommer bare ikke uden om det. Er det så måske i kraft af hans mere offensive rolle for Chelsea end Isco har tilsvarende i Real? Måske. Men Hazard er den type spiller - præcis ligesom Ronaldo, Bale, Messi og Neymar - der kan afgøre kampene selv. Det kan Isco ikke - endnu.
Jeg føler mig fuldstændig overbevist om, at Ronaldo ryger til MLS næste sommer, og vi henter Hazard. Forskellen på ham og Ronaldo er så, at Hazard går meget længere ned i banen og modtager bolden, han er dygtig til at gå med i spillet og samtidig slippe fornuftigt af med bolden igen, uden det skal gå over i step-overs og en kigge-væk aflevering, som ser godt ud for små kinesere, men som egentlig ikke er produktivt. Når Hazard kommer næste sommer, vil jeg tage imod ham med åbne arme.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Florentino Pérez
Men har vi brug for et mere slutprodukt, når vi har Ronaldo nu? Nej. I øvrigt er Hazards målnæse stærkt overvurderet. Han lavede 14 mål, hvilket ikke er ret imponerende taget i betrækning af at han også tager straffespark. Harzard vandt titlen som den bedste spiller i PL sidste år primært på baggrund af hans evner som playmaker og hér træder Isco-sammenligningen i kraft. Harzard er hurtigere mens Isco er bedst i små rum. Isco lavede 9 i La Liga sidste år - det nøjagtige samme tal som Hazard i Premier League. De er ikke fuldstændige identiske, men vi har altså ikke behov for smide en lille milliard efter Hazard, når vi ikke rigtig efterspørger hans kvaliteter i så høj grad lige nu (det var det jeg debatterede med "Raul-Madrid" om).
At kalde sammenligningen for dum er nonsens. Sorry to say.