Rygtebørsen XIX
Gåser skrev:
Siempre Madrid skrev: Kevin de Bruyne til Manchester City -> Sergio Agüero til Real Madrid -> Karim Benzema til Arsenal.
I hørte det først her ;-)
Det vil jeg virkelig ikke håbe. Nuvel Agüero er en skarp angriber, men han sidder alt alt for meget ude. Vi vil blive nødsaget til at hente to angribere, hvis El Kun er en af disse grundet skaderne.
Så vil jeg meget hellere have benzen, der er en topangriber, og leveret en masse gode præstationer. Dertil er han langt mindre skadet.
Måske Rafa mener han er dækket godt nok ind med hans tanker om lejlighedsvis at bruge Ronaldo på 9´eren og så også med Jese.
Aquero er i øvrigt den eneste jeg ville kunne leve med som afløser for Benzema men ville af bl.a. samme årsager som dig, også hellere beholde Benzema
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Johnson
- Gæst
-
Johnson skrev: Kan vi bytte Bale med Aguero?
Se det ville være noget man kunne forstå
Neye skrev:
Johnson skrev: Kan vi bytte Bale med Aguero?
Se det ville være noget man kunne forstå
Nu har Bale dog denne sæson til at bevise hans værd. Det er i år eller aldrig for mig selvom han gentagende gange har vist at han ikke passer ind i spansk fodbold. Kan tydeligt huske, at Mourinho i 2010 udtalte, at han ville "få Kaka tilbage" til fordoms niveau. Det skete dog aldrig, og den episode minder meget om Benitez, som nu fokuserer på Bale på samme vis. Mourinho erkendte dog at han ikke passede ind og brugte dermed Özil i stedet. Det håber jeg også, at Benitez kan erkende, hvis Bale stadig ikke viser karakter.
Men ja den byttehandel ville virke meget passende!
- Storken
- Gæst
-
Fondo_Sur skrev:
Nu har Bale dog denne sæson til at bevise hans værd. Det er i år eller aldrig for mig selvom han gentagende gange har vist at han ikke passer ind i spansk fodbold. Kan tydeligt huske, at Mourinho i 2010 udtalte, at han ville "få Kaka tilbage" til fordoms niveau. Det skete dog aldrig, og den episode minder meget om Benitez, som nu fokuserer på Bale på samme vis. Mourinho erkendte dog at han ikke passede ind og brugte dermed Özil i stedet. Det håber jeg også, at Benitez kan erkende, hvis Bale stadig ikke viser karakter.
Vi mennesker har det med at tro, at vi kan løse de problemer vores forgænger ikke kunne. Man kan dog spørge sig selv om ens forgænger har været en idiot, når han nu fik det samme job som én selv.
Det kræver lidt selvindsigt, men Benitez burde indse, at Bale nok ikke lige pludselig blomstrer op under hans regime, når det ikke skete i de to år under Ancelotti. Italieneren var trods alt ikke en idiot.
Storken skrev:
Fondo_Sur skrev:
Vi mennesker har det med at tro, at vi kan løse de problemer vores forgænger ikke kunne. Man kan dog spørge sig selv om ens forgænger har været en idiot, når han nu fik det samme job som én selv.
Det kræver lidt selvindsigt, men Benitez burde indse, at Bale nok ikke lige pludselig blomstrer op under hans regime, når det ikke skete i de to år under Ancelotti. Italieneren var trods alt ikke en idiot.
Nu insisterede Ancelotti jo på, at Bale SKULLE spille den højrekant, hvilket var helt absurd. Det er så også kommet frem efterfølgende, at han slet ikke befandt sig godt derude, hvilket så har fået Rafa til at rykke ham længere ind i banen. Den position virker bedre, omend stadig ikke godt nok.
Rafa udtaler, at han vil lade de 3 forreste rotere som de vil. Hvordan - og hvor godt - dette kommer til at fungere i praksis, ved vi først, når sæsonen går igang.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Nu insisterede Ancelotti jo på, at Bale SKULLE spille den højrekant, hvilket var helt absurd. Det er så også kommet frem efterfølgende, at han slet ikke befandt sig godt derude, hvilket så har fået Rafa til at rykke ham længere ind i banen. Den position virker bedre, omend stadig ikke godt nok.
Rafa udtaler, at han vil lade de 3 forreste rotere som de vil. Hvordan - og hvor godt - dette kommer til at fungere i praksis, ved vi først, når sæsonen går igang.
Det er edermame også absurd at have den tankegang at skulle Bale rykke sig et par meter til venstre for banen, så ville han lige pludseligt blomstre op, eller at det overhovedet skulle have nogen indvirkning i hans elendige spil, såsom at kunne tæmme en bold og vende uden at se klodset ud. I Tottenham spillede han lige så godt ude på højrekanten som han gjorde på venstrekanten, så skal vi ikke stoppe med at lade som om at alt bliver godt, og at Bale går fra at være elendig til en verdensklasse spiller bare fordi man rykker ham et par meter til venstre.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Pelle skrev:
Det er edermame også absurd at have den tankegang at skulle Bale rykke sig et par meter til venstre for banen, så ville han lige pludseligt blomstre op, eller at det overhovedet skulle have nogen indvirkning i hans elendige spil, såsom at kunne tæmme en bold og vende uden at se klodset ud. I Tottenham spillede han lige så godt ude på højrekanten som han gjorde på venstrekanten, så skal vi ikke stoppe med at lade som om at alt bliver godt, og at Bale går fra at være elendig til en verdensklasse spiller bare fordi man rykker ham et par meter til venstre.
Der er jo absolut heller ingen garanti for, at det bliver en succes med Bale derinde. Personligt tror jeg måske heller ikke nok på det. Jeg tror dog på, at Rafas filosofi med at lade de 3 forreste få en stor grad af bevægelsesfrihed kan bekomme både Ronaldo og Bale godt. De var meget bundet til kanterne i sidste sæson - især Bale. Det vil hvert fald være naivt af os sofa-fans at tro, at vi allerede ved, hvordan sæsonen kommer til at udspille sig. Rafa bliver nødt til at have tid og tillid til at implementere sine ideer, som jeg ser det.
Storken skrev:
Fondo_Sur skrev:
Idiot eller ej, så ser vi bare trænere "ødelægge" spillere med en forkert tilgang til spillerens egentlige kompetencer. Et godt eksempel her er vel Pep i Bayern, som konsekvent bruger Lahm på den centrale midtbane, og spiller med en langt dårligere løsning på højrebacken, hvor Lahm jo var i særklasse, og nok også den bedste højreback sammen med Dani Alves dengang.
Vi så Di María blomstre op på den centrale midtbane under Ancelotti, hvor han under Mourinho og Ancelotti ham selv i sin første sæson spillede på højrekanten, og gjorde det fantastisk dårligt som altid.
De omvendte scenarier er jo også set før, og her gjorde Pep et scoop, som af mange blev set som forkasteligt til at starte med. Nemlig at placere Messi centralt i stedet for på højrekanten. Messi var verdens bedste på højrekanten, men han blev klart bedre inde centralt, selvom det kan være svært i sig selv.
Din tankegang forstår jeg på ingen måder her. Og slet ikke med Benitez kontra Ancelotti. Du mangler i den grad nuancer, og jeg tror helt klart, at grunden til Bale's manglende succes sidste sæson skyldes Ancelotti's ændring af spillestilen. Vi gik fra at være det kompakte hold til at have boldbesiddelsen og spillestyrende.
2-3 hurtige eksempler.
Hjemmekampen imod Bilbao i 2013, som blev vundet 3-1 der havde vi boldbesiddelsen i 53% af tiden. Sæsonen efter havde vi 62% af boldbesiddelsen.
Hjemmekampen imod Barcelona i 2013, som blev tabt 3-4 der havde vi boldbesiddelsen i 38% af tiden, hvor udebanen kampen som blev tabt 2-1 der havde vi boldbesiddelsen i 44% af tiden.
Kigger man igen på sæsonen efter der havde vi i det første opgør på hjemmebanen, som blev vundet med 3-1 en boldbesiddelse på 54%, og i returopgøret, som blev tabt 2-1 en boldbesiddelse på 52%.
Det er en markant ændring, og rent faktisk så er det et mønster som gentager sig kamp efter kamp. Godt nok fik i Enrique, som ændrede jeres hold, men Ancelotti valgte en anden taktik i hans 2. sæson end hans første, og det hjalp på ingen måder Bale, og det skyldes i mine øjne hans store formnedgang.
Inderst inde tror jeg Bale er helt fejlcastet, og det sagde jeg egentlig også før han blev købt. Det er mest sagt med et håb om, at vi fortsat bliver spilstyrende med klar overvægt i boldbesiddelse, hvor der bliver lagt stor vægt på det tekniske spil, men vælger Benitez derimod, at spille som Mourinho, hvor boldbesiddelsen altid var 50/50 og vores farligste våben var omstillinger, så ville jeg sagtens kunne se Bale få stor succes. Bale er ingen dårlig spiller, men han har sine store mangler i det opbyggende spil, og specielt i de små rum. Giv ham nogle meter og løbe og vende på, så er jeg ret sikker på Batra stadig har mareridt om hvad Bale så kan levere.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste mulighed er vel en kombination af de to. Det virker som om, at Rafa har tilliden fra både ledelsen, fans og pressen. Især med den her tydelige forstærkning af defensiven in mente. Men hvor pokker er den røde tråd i det offensive spil? Det mangler jeg stadig at se.
25 mio + Navas = De Gea med et Unitedkrav på 40 mio
www.managingmadrid.com/2015/8/11/9130133...-de-gea-keylor-navas