Rygtebørsen XIX
Ved godt, at det ikke rigtigt er hvad diskussionen går på, men af ren nysgerrighed bliver jeg nødt til at spørge hvad der får dig til at tro, at Ronaldo allerede i en alder af 31 vil tage til MLS og dermed nærmest afslutte sin karriere?
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fondo_Sur skrev: @Pelle
Men har vi brug for et mere slutprodukt, når vi har Ronaldo nu? Nej. I øvrigt er Hazards målnæse stærkt overvurderet. Han lavede 14 mål, hvilket ikke er ret imponerende taget i betrækning af at han også tager straffespark. Harzard vandt titlen som den bedste spiller i PL sidste år primært på baggrund af hans evner som playmaker og hér træder Isco-sammenligningen i kraft. Harzard er hurtigere mens Isco er bedst i små rum. Isco lavede 9 i La Liga sidste år - det nøjagtige samme tal som Hazard i Premier League. De er ikke fuldstændige identiske, men vi har altså ikke behov for smide en lille milliard efter Hazard, når vi ikke rigtig efterspørger hans kvaliteter i så høj grad lige nu (det var det jeg debatterede med "Raul-Madrid" om).
At kalde sammenligningen for dum er nonsens. Sorry to say.
Hvor du får dine tal fra, ved jeg ikke - men det er ikke whoscored.com. Isco lavede 4 mål og 9 assists i ligaen i sidste sæson. Hazard 14 mål og 9 assists.
Du forklarer mig ikke, hvorfor der er et sammenligningsgrundlag mellem Isco og Hazard. Jeg har da trods alt gjort mig den umage, at forklare dig hvorfor jeg ikke mener, der er. Du knytter EN linje til. At de begge agerer playmakere. Det er godt nok en tynd sammenligning. Hazard er jo ikke engang playmaker, han besidder bare også nogle af de kvaliteter.
Hvis diskussionen med en anden bruger gik på, om vi har behov for Hazard sæson, så er jeg da helt på linje med dig, der er svaret nej. Men min tese er, hvis du havde læst mit indlæg, at Ronaldo forlader klubben i næste sæson, hvorfor Hazard er mere end velkommen. For mig at se er der både plads til Hazard og Isco på holdet, netop fordi de besidder vidt forskellige kvaliteter.
Roesen: Det er blot en teori, jeg har. Perez er kendt for godt købmandskab, og som jeg allerede sagde i sidste sæson, så tror jeg, at denne sæson er den sidste for Ronaldo, da hans målsnit vil være nedadgående. Og her mener jeg ikke bare 5-10 mål. Derfor tror jeg, at Perez sælger ham. Til den tid har Ronaldo også overhalet Raúl som all-time topscorer i Real Madrid - en titel jeg tror, han gerne vil vinde. Med Manchester Uniteds nye transfer-strategi (hvis man kan kalde den det), tror jeg også det kunne være aktuelt for Ronaldo at tage tilbage dertil. Men en MLS klub vil uden tvivl betale mere for ham. Og jeg tror, at der - for Ronaldo - ville være noget status i, at blive den største stjerne, MLS nogensinde har haft.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Du kan da ikke mene, at der er nogen MLS klub, der vil betale den transfersum, som det vil kræve at hive Ronaldo over atlanten?
De vil nok give ham mere i løn ja, men han kommer ikke dertil endnu. Det er hans ganske enkelt alt for dyr til imo.
Pelle skrev: Hvorfor?
Pga ligaens struktur. For visse typer af spillere er det ligaen (primært Amerikanske landsholdspillere og tidligere MLS spillere) der betaler en eventuel transfer fee og spillere tildeles efterfølgende en klub på baggrund af interne regler og $9 mil for Bradley er rekorden. En spiller som Ronaldo ville en klub skullle underskrive via MLS's Discovery Process og transfer prisen bogført over kontraktens levetid må ikke overstige klubbens "maximum salary budget charge" der pt er på $436,250 pa. Pt er der ganske enkelt ikke en mekanisme der ville muliggøre en underskrivelse af Ronaldo. Det er langt mere sandsynligt at han ryger til PSG for en kæmpe pose penge og efter et par år eller tre slutter af i MLS.
MMM skrev:
Pga ligaens struktur. For visse typer af spillere er det ligaen (primært Amerikanske landsholdspillere og tidligere MLS spillere) der betaler en eventuel transfer fee og spillere tildeles efterfølgende en klub på baggrund af interne regler og $9 mil for Bradley er rekorden. En spiller som Ronaldo ville en klub skullle underskrive via MLS's Discovery Process og transfer prisen bogført over kontraktens levetid må ikke overstige klubbens "maximum salary budget charge" der pt er på $436,250 pa. Pt er der ganske enkelt ikke en mekanisme der ville muliggøre en underskrivelse af Ronaldo. Det er langt mere sandsynligt at han ryger til PSG for en kæmpe portion penge og efter et par år eller tre slutter af i MLS.
Rigtig god forklaring, takker. Jeg var ikke bevidst om, at MLS har en anden økonomisk struktur, end de ligaer vi kender fra Europa. Det ændrer dog ikke så meget ved, hvad jeg forsøger at sige. Ronaldo ryger til næste sommer = plads til Hazard :-)
Pelle skrev:
MMM skrev:
Pga ligaens struktur. For visse typer af spillere er det ligaen (primært Amerikanske landsholdspillere og tidligere MLS spillere) der betaler en eventuel transfer fee og spillere tildeles efterfølgende en klub på baggrund af interne regler og $9 mil for Bradley er rekorden. En spiller som Ronaldo ville en klub skullle underskrive via MLS's Discovery Process og transfer prisen bogført over kontraktens levetid må ikke overstige klubbens "maximum salary budget charge" der pt er på $436,250 pa. Pt er der ganske enkelt ikke en mekanisme der ville muliggøre en underskrivelse af Ronaldo. Det er langt mere sandsynligt at han ryger til PSG for en kæmpe portion penge og efter et par år eller tre slutter af i MLS.
Rigtig god forklaring, takker. Jeg var ikke bevidst om, at MLS har en anden økonomisk struktur, end de ligaer vi kender fra Europa. Det ændrer dog ikke så meget ved, hvad jeg forsøger at sige. Ronaldo ryger til næste sommer = plads til Hazard :-)
Jeg var heller ikke inde i de konkrete regler, men vidste bare, at der var nogle regler som man bl.a. ser det fra NFL, NBA osv. ift. økonomiske restriktioner.
Jeg tror / håber dog ligesom dig, at Ronaldo er fortid næste sommer. Han bliver den mest scorende i vores historie, og så håber jeg han kan afhændes enten til United eller anden klub, som fortsat vil betale en fin sum penge for ham.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Pelle skrev: Jeg føler mig fuldstændig overbevist om, at Ronaldo ryger til MLS næste sommer, og vi henter Hazard. Forskellen på ham og Ronaldo er så, at Hazard går meget længere ned i banen og modtager bolden, han er dygtig til at gå med i spillet og samtidig slippe fornuftigt af med bolden igen, uden det skal gå over i step-overs og en kigge-væk aflevering, som ser godt ud for små kinesere, men som egentlig ikke er produktivt. Når Hazard kommer næste sommer, vil jeg tage imod ham med åbne arme.
Forskellen? Som i bestemt ental? Dvs. at det er den eneste forskel? Jeg kan godt komme på flere :) Den ene er den bedste (eller næstbedste) spiller i verden. Den anden er langt fra. Den ene scorer mål på samlebånd. Den anden er meget sparsommelig med målscoringen. Der er mange forskelle :D
Jeg har i fire år sagt at Ronaldo ryger i sommeren 2016, og den tror jeg stadig på. Perez er genial, når det kommer til handler på transfermarkedet. Solgte Özil på det helt rigtige tidspunkt. Solgte di Maria på det helt rigtige tidspunkt. Der er mange mangler ved Perez, men det her er ikke et af dem.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
De Gea må regnes som sikker. Men er det nok "Galactico" for Perez?
Hvem tror i kunne komme i spil? Der har været skrevet lidt om, at jagten på Pogba er taget op igen, men det tror jeg simpelthen ikke på.
Rafa har udtalt, at han leder efter en CF, men alligevel giver han Ronaldo, Benzema, Bale og Jesé fri bevægelsesfrihed, således de kan bytte plads på banen, når de vil. Men hvem skal den CF være? Og bliver det overhovedet en Galactico, når vi har 3 stk. deroppe i forvejen?
Hvad tænker i, drenge?
Det er en meget mærkelig sommer :-)
Reus kan jeg ikke se vi får brug for før Ronaldo smutter men der ville han til gengæld være en super erstatning, når den tid kommer.
Pogba ville jeg godt kunne se indgå i en 3-mand-om-to-pladser-rotation på den centrale/defensive midtbane men prisen er langt over hvad der er rimeligt og det ville også give lidt utilfredshed blandt spillere, vi ikke ønsker er utilfredse.
Jeg tror desværre godt vi kunne risikere at miste Benzema, hvis Arsenal vil betale prisen - og jeg tror de vil gå langt. Hvis det sker, ville jeg mene vi kommer til at mangle en angriber (CF) fra den absolut øverste hylde. Og Aquero falder mig straks i hu ligesom Lewandowski heller ikke ville være uegnet. Men igen, hvorfor så i det hele taget sælge Benzema, der er fra netop øverste hylde?
Vi har aktuelt ikke brug for en Galactico-handel men kunne godt bruge Matuidi som forstærkning som supplement til den centrale og defensive midtbane.
Pelle skrev: Hvor står de rygter omkring Reus? Jeg synes ikke, at jeg kan finde dem nogle steder i de kilder, jeg plejer at benytte.
Ligesom du, så undre det også mig at der er så stille -det er nu helt fint- men De Gea må gerne komme i hus snarest så han får et par uger med af optakten, inden det går løs i ligaen. Så mener jeg stadig vi bør hente en kvalitets-forstærkning til mindtbanen (ikke Pogba). Men det finder jeg dog en smule usansynligt at vi gør.
Nu har jeg ledt det meste af nettet igennem og jeg kan heller ikke finde nogen Reus rygter. Der er denne fra et par dage siden.
Hvor AS Skriver her at han stadig er blandt 10 af "emnerne" som kan signes denne sommer:
as.com/diarioas/2015/08/06/english/1438864347_137046.html
Jeg er her stadig XOXO