Rygtebørsen XIX
MMM skrev:
MMM skrev:
Elkrimi skrev: Hvad med (50% af) spillernes personlige indtægter, hvor stor er gevinsten af disse for klubben? Løber det op?
De indgår i de kommercielle indtægter og ja, det løber op. Men langt størstedelen kommer fra de samme få spillere - Iker og Ronaldo spæder godt i kassen, López og Nacho gør ikke.
Ronaldo har alle dage haft et split på 40/20/40 - 40% til ham, 20% til hans agent og 40% til klubben - det var et af de store stridspunkter under sidste sommers kontraktsforhandlinger, han ønskede 80% af rettighederne, klubben ønskede som minimum status quo, helst 50/50 og så måtte han selv finde ud af det med sin agent, da det jo naturligvis er vanskeligt at overbevise resten af truppen om, at de skal opgive deres indtægter når der gøres undtagelser for Ronaldo. Klubben fik fastholdt 40/20/40 splittet mod at Ronaldo fik en (i mine øjne) absurd lønforhøjelse. Men når først der er gjort undtagelser for én spiller, så er det svært at stoppe strømmen - Bale endte med 60% til ham og 40% til klubben og det har ligeledes været et væsentligt argument for Ramos under hans kontraktsforhandlinger. Så Sanchez har travlt med at få stoppet løninflationen i truppen og en måde at gøre det på er at sælge de spillere, der presser for hårdt for en ny kontrakt - farvel til Özil og Dí Maria på vippen. Så det er svært at sige hvor stor gevinst klubben egentlig har af billedrettighederne, hvis spillerene kompenseres med en højere løn i stedet.
Via Jorge Ramos , fordelingen af James billedrettigheder: 40% til spilleren, 20% til hans agent (Mendes, duh) og 40% til klubben. Hvilken overraskelse. Og vel også point of no return for klubben - 60/40 bliver standarden i fremtidige kontrakter og klubbens kommercielle strategi skal tænkes om. Og det samme skal lønpolitikken.
Måske skal lønnen i højere grad udbetales som bonusordninger? Ligesom vi kender det fra Tyskland...
Det havde i hvert fald sparet os millioner, i forhold til en spiller som Kaka;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kasillas skrev: @MMM
Hvad er billedrettigheder for noget? - er det selve billeder som fx Ronaldo på plakater der sælges i "Bog og Ide" der snakkes om?
Og by the way: Jeg kan ikke se hvorfor det er et problem at Bale fik 60%, imens Ramos og Ronaldo fik 40%. - Ret beset fik Real Madrid 40% i alle disse 3 omstændigheder, at så netop Bale så har spillet det rigtigt og fik "overført" de 20% fra agenten til ham selv kan jeg ikke se hvorfor Ronaldo og Ramos skulle kræve mere. Ramos og Ronaldo kunne, hvis de kunne eller turde, nægte at agenten fik de 20%.
Både James og Ronaldo gik efter at sikre 20% af rettighederne til deres agent, det var en væsentlig del af forhandligerne. Eller deres agent, der rent faktisk stod for forhandlingerne gjorde det - grundlæggende har Mendes fået klubben til at betale halvdelen af hans løn, løn som Ronaldo og James istedet skulle have betalt, så spillerne og agenten vinder på det, klubben taber. Hele pointen er, at klubben går fra at have 50% af spillerens rettigheder til kun at have 40% af rettighederne - om de øvrige 60% går til agenten, faren eller velgørende formål, det er irrelevant. Edit for at gøre det eksplicit. Ramos ønsker ikke at 20% af hans rettigheder går til hans agent/bror, han ønsker enten kontrollen med 60% af hans rettigheder ligesom Ronaldo, Bale og nu James har det eller han ønsker en (endnu) højere løn som kompensation for, at hans lavere andel af indtægterne fra hans billedrettigheder sammenlignet med Ronaldo/Bale/James/whomever.
Billedrettigheder. Ok, IPR for begyndere. Billedrettighederne betyder her retten til at kontrollere den kommercielle udnyttelse af ens navns, billede, lighed etc. Når Ronaldo medvirker i en reklame for Coca Cola så betaler Coca Cola en licens for retten til at bruge Ronaldos navn og billede til reklameformål og denne licens hviler på Ronaldos billedrettigheder.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Offline
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MMM skrev: @M_Linding I United er de gået den vej du netop er inde på, eksempelvis er Rooneys nye kontrakt bygget op omkring et kompliceret bonussystem og han skal ud og score afgørende mål i CL finaler hvis han rent faktisk skal have udbetalt de beløb som tabloidpressen fikserer på. Men det lader ikke til det er den vej Madrid er inde op, ihvertfald ikke med de store navne. Hvis du ser på strukturen af Ronaldos kontrakt, så er der nok bonuser for individuelle præstantioner og eventuelle Balon D'Ors, men grundlønnen er stadig over 90% af kontraktens størrelse. Og de store bonusser for titler, dem forhandler kaptajnerne som altid på vegne af hele holdet.
Der kan vel være bonusser i forhold til titlerne, ud over de bonusser, der bliver aftalt af kaptajerne.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
HALA MADRID Y NADA MAS
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
SR4 skrev:
MMM skrev: @M_Linding I United er de gået den vej du netop er inde på, eksempelvis er Rooneys nye kontrakt bygget op omkring et kompliceret bonussystem og han skal ud og score afgørende mål i CL finaler hvis han rent faktisk skal have udbetalt de beløb som tabloidpressen fikserer på. Men det lader ikke til det er den vej Madrid er inde op, ihvertfald ikke med de store navne. Hvis du ser på strukturen af Ronaldos kontrakt, så er der nok bonuser for individuelle præstantioner og eventuelle Balon D'Ors, men grundlønnen er stadig over 90% af kontraktens størrelse. Og de store bonusser for titler, dem forhandler kaptajnerne som altid på vegne af hele holdet.
Der kan vel være bonusser i forhold til titlerne, ud over de bonusser, der bliver aftalt af kaptajerne.
Og grundlønnen udgør stadig over 90% af kontraktens værdi - om bonusserne er for individuelle eller for holdpræstationer, det gør ikke den store forskel i den sammenhæng. Klubben er forpligtiget til at offentliggøre potentielle bonusudbetalinger i årsrapporten og da vi sædvanligvis kender størrelsen på de bonuser, kaptajnerne forhandler hjem, så er det til at se hvor store de kontraktslige bonusser er og de er ikke i samme størrelse.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MMM skrev:
SR4 skrev:
MMM skrev: @M_Linding I United er de gået den vej du netop er inde på, eksempelvis er Rooneys nye kontrakt bygget op omkring et kompliceret bonussystem og han skal ud og score afgørende mål i CL finaler hvis han rent faktisk skal have udbetalt de beløb som tabloidpressen fikserer på. Men det lader ikke til det er den vej Madrid er inde op, ihvertfald ikke med de store navne. Hvis du ser på strukturen af Ronaldos kontrakt, så er der nok bonuser for individuelle præstantioner og eventuelle Balon D'Ors, men grundlønnen er stadig over 90% af kontraktens størrelse. Og de store bonusser for titler, dem forhandler kaptajnerne som altid på vegne af hele holdet.
Der kan vel være bonusser i forhold til titlerne, ud over de bonusser, der bliver aftalt af kaptajerne.
Og grundlønnen udgør stadig over 90% af kontraktens værdi - om bonusserne er for individuelle eller for holdpræstationer, det gør ikke den store forskel i den sammenhæng. Klubben er forpligtiget til at offentliggøre potentielle bonusudbetalinger i årsrapporten og da vi sædvanligvis kender størrelsen på de bonuser, kaptajnerne forhandler hjem, så er det til at se hvor store de kontraktslige bonusser er og de er ikke i samme størrelse.
Var heller ikke uenig :)
Og det er nok snare 95% mindst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Fred P og de slemme frø
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Fred P og de slemme frø skrev: Jeg er virkelig stor James fan, men så ham aldrig konkret komme til Real pga. det system som Ancelotti spiller med. Har der været nogle udtalelser om hvor han skal spille? Er det som hængende angriber, eller vil man omskole ham til cm?(Hvilket dog ligner en noget svær opgave) Og hvad mon det betyder for Isco*bekymret smiley*
Hey, long time no see ;-)
Er det ikke et emne vi efterhånden har fået diskuteret et par gange eller tre? James er meget alsidig med mange facetter til sit spil, der i kraft af sine tekniske kundskaber, fart, fattede indstilling og kynisme, i teorien, er en ideel tilføjelse (dog med et noget højt prisskilt) til et hold, der forsøger at være boldbesiddende med en dynamisk, hurtig og afvekslende offensiv.
Han vil vel i langt højere grad være et supplement til de 3 forreste pladser, både som kantspiller eller hængende angriber, hvor omskolingen af Isco til en lidt mere tilbagetrukket midtbanerolle formentlig vil fortsætte. Her bliver det nok mere Kroos/Modric, som Isco skal rette sit fokus på, selvom Isco også i princippet kunne begå sig på en af de forreste positioner.
Men naturligvis er det også med det forbehold, at ingen helt ved hvad Ancelottis planer er - Di Maria som centralmidtbanespiller så jeg ikke i sin tid komme - men ovenstående scenarie ser jeg i hvert fald som det mest logiske.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Karim Benzema has been linked with a move away from Real Madrid this summer, but France Football reports that the striker will soon sign a new four-year contract at the Santiago Bernabéu. Real president Florentino Pérez, coach Carlo Ancelotti and star man Cristiano Ronaldo are all reportedly keen to see Benzema, who is out of contract in 12 months, sign an extension.
Det vil glæde mig, hvis det næste klubben annoncerer, er en forlængelse af Benzema og Khediras kontrakter. Og så lige salget af Di María.
Fred P og de slemme frø skrev: Jeg er virkelig stor James fan, men så ham aldrig konkret komme til Real pga. det system som Ancelotti spiller med. Har der været nogle udtalelser om hvor han skal spille? Er det som hængende angriber, eller vil man omskole ham til cm?(Hvilket dog ligner en noget svær opgave) Og hvad mon det betyder for Isco*bekymret smiley*
Jeg begriber ikke, hvorfor folk ikke bliver klogere efter hver sommer der går, i stedet for at stille de samme (dumme) spørgsmål år efter år (det er efterhånden blevet til uge efter uge og dag efter dag). Du får samme svar som i denne tråd:
www.madridista.dk/index.php/forum/debat/...2015?start=204#52514
PS. Dit gæt er lige så godt som vores og du ved det lige så godt som os andre. Vi ved det ret beset ikke.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
