Rygtebørsen XIX

12 år 3 uger siden #469 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XIX
Et ventet salg af Ángel di María vil med overvejende sandsynlighed være med til, at betale en stor del af prisen for James Rodríguez, hvorfor det er ikke er videre relevant at snakke om, at klubben skal ud og låne penge for at finansiere endnu en stor handel. Det kommer ikke ligefrem til at vælte regnskabet. I det hele taget forventer jeg ikke, at klubben vil overspendere denne sommer. Det vil blive meget stabilt. Det var det i øvrigt til dels også sidste sommer, trods det markante køb af Bale, ikke mindst efter salgene af Higuaín (37 mio. €) og Özil (50 mio. €).

Nuri Sahin er solgt for 7 mio. € og Álvaro Morata går for 20 mio. €. Det er omkring de 25 mio. € klubben har betalt for Toni Kroos, selvfølgelig foruden de 5 mio. € ekstra i variabler.

Chelsea boss José Mourinho says new left-back Filipe Luís will be his final signing of the summer transfer window. The 28-year-old became the Blues' fourth capture since the end of last season when he penned a three-year deal at Stamford Bridge yesterday. Read more here on his £15million move from Atlético Madrid.

Skal vi stole på Mou, tage ham på ordet og tro på, at han så ikke vil gå efter hverken Khedira eller Varane? ;-)

We're back with another daily helping of transfer titbits and begin with a line from the Daily Mail who are reporting that Arsenal could revive their interest in Southampton's Morgan Schneiderlin should long-term target Sami Khedira opt to open contract talks with Real Madrid.

Og lad os så håbe, at Khedira bliver i klubben! :-)
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #470 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Rygtebørsen XIX
OFFICIELT: Casemiro skifter fra Real Madrid til Porto på en lejeaftale for den kommende sæson.
Porto har en købsoption på ham, mens Real Madrid har sikret sig en tilbagekøbsklausul, hvis altså Porto vælger at gøre brug af deres købsoption.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved mortenj.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 3 uger siden #471 af BillovFO
Besvaret af BillovFO på emne Rygtebørsen XIX
Og så ikke at glemme de 50% vi fik fra salget af Garay til Zenit. Det var vist nok 7,5 mio. €

12 år 3 uger siden #472 af MMM
Besvaret af MMM på emne Rygtebørsen XIX

M_linding skrev: MMM

Nu er kommercielt potentiale jo meget andet, end bare det berømte trøjesalg....Bare lige for at få den med;)

Utvivlsomt, men jeg mener bare at en stor del af debatten om kommercielt potentiale hviler på en række misforståelser, misforståelser som Perez har gjort sit for at udbrede. Han er meget glad for historien om at Beckham havde betalt for sig selv allerede en time efter hans underskrivelse, men i den virkelige verden så var Galacticoprojektet ikke overskudsgivende. Det der sikrede oprydningen i økonomien og finansierede indkøbene var salget af det gamle Ciudad Deportiva, den handel som EU Kommisionen pt. er ved at undersøge for gud ved hvilken gang. Man kan selvfølgelig argumentere for at perioden var afgørende for udviklingen af det økonomiske potentiale i "Real Madrid, the Brand", men så begynder det at blive meget fluffy og man er nødt til at spørge hvorfor det så er, at Bayern München har højere kommercielle indtægter end vi har. Og med den seneste trøjeaftale, så er jeg ret sikker på, at også United er kommet et godt stykke foran. På trods af, at de ikke bryder transferrekorder hver eneste sommer eller legitimere ethvert indkøb med "kommercielt potentiale".

12 år 3 uger siden #473 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XIX
MMM

Det er bare svært at aflæse i et regnskab, hvad klubben rent faktisk tjener ved at have et stærkt brand. Der er selvfølgelig de helt håndgribelige ting som f.eks. den senest indgåede sponsoraftale osv. Men det med stærke brands på et klub, såvel som på et spillermæssigt plan, er bare noget der gennemsyrer stort alle aktiviteter på godt og ondt.

Jeg hæfter mig bl.a. ved, at Forbes netop har udregnet, at Real Madrid er den mest værdifulde klub. Det baserer de i høj grad på den kommercielle værdi.

Når jeg nævner alt det her er det fordi, at jeg tror at James appellerer til et stort sydamerikansk marked, startende med 50 mio. columbianere. Og det er en af grundene til, at jeg slet ikke er bekymret for en pris, som nok lander på 75 mio. euro....:) Kagawa havde sikkert heller aldrig fået flere sæsoner i United, hvis han ikke havde været japaner:)

12 år 3 uger siden #474 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XIX

Paris Saint-Germain remain interested in Real Madrid's Argentina winger Ángel di María and Toulouse's Ivory Coast right-back Serge Aurier but must sell before they can buy due to FFP rules.

Så har Juventus frigivet detaljerne omkring Álvaro Moratas skifte. Han kommer til at koste 20 mio. € (betales over tre år) og ikke 18 mio., mens Real Madrid kan købe ham tilbage ved afslutningen af de kommende to sæsoner (2015/16 og 2016/17) for maks 30 mio. €:

Juventus Football Club can today announce that Álvaro Morata has signed a five-year contract with the club after a fee of € 20 million, to be paid over three years, was agreed with Real Madrid.

The deal includes the option for Real Madrid to reacquire the player’s registration rights at the end of the 2015/16 or 2016/17 campaigns, at predetermined values, up to a maximum of €30 million. These values will be based on the number of matches played by Morata in the relevant season.

FC Porto betaler i øvrigt 1,5 mio. € for at leje Casemiro. Transfervinduet indtil videre:

Ind: Nuri Sahin (Borussia Dortmund - Endt lejeophold), Denis Cheryshev (Sevilla - Endt lejeophold), Toni Kroos (Bayern München - 25 mio. € (+ 5 mio. € i variabler))

Ud: Nuri Sahin (Borussia Dortmund - 7 mio. €), Denis Cheryshev (Villarreal - Lejeaftale), Álvaro Morata (Juventus - 20 mio. €), Casemiro (FC Porto - Lejeaftale (1,5 mio. €))
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved El_Juan.

12 år 3 uger siden #475 af MMM

M_linding skrev: MMM

Det er bare svært at aflæse i et regnskab, hvad klubben rent faktisk tjener ved at have et stærkt brand. Der er selvfølgelig de helt håndgribelige ting som f.eks. den senest indgåede sponsoraftale osv. Men det med stærke brands på et klub, såvel som på et spillermæssigt plan, er bare noget der gennemsyrer stort alle aktiviteter på godt og ondt.

Jeg hæfter mig bl.a. ved, at Forbes netop har udregnet, at Real Madrid er den mest værdifulde klub. Det baserer de i høj grad på den kommercielle værdi.

Når jeg nævner alt det her er det fordi, at jeg tror at James appellerer til et stort sydamerikansk marked, startende med 50 mio. columbianere. Og det er en af grundene til, at jeg slet ikke er bekymret for en pris, som nok lander på 75 mio. euro....:) Kagawa havde sikkert heller aldrig fået flere sæsoner i United, hvis han ikke havde været japaner:)

Forbes vurderinger er nogenlunde ligeså saglige som når diverse brandingeksperter kommer frem til at kongehuset tilfører landet milliarder. Selvfølgelig er Real Madrid et værdifuldt brand, men tallene Forbes ligger på bordet er der ikke meget i - de går ikke engang så vidt som til at operere med et ensartet gældsbegreb når de sammeligner på tværs af landegrænser.

Klubbens samlede kommercielle indtægter i 2012/13 var på €160 mil, faldende fra €162 mil sæsonen forinden. Det inkluderer alle kommercielle aftaler, fra trøjesponsorater til klubbens andel af spillernes indtægter fra billedrettigheder. Til sammenligning var Bayerns kommercielle indtægter i samme sæson på over €200 mil. Det der adskiller os (og Barca) fra Bayern er værdien af tv-rettigheder, herunder særligt værdien af de individuelt forhandlede rettigheder på det spanske marked og det er vist til debat hvor meget fremtid, der er i den plan. Det der adskiller os fra Barca er stadiumindtægterne - VIP bokse og "hospitality services" - og det har mindst ligeså meget at gøre med Perez forsøg på at gøre Bernabéu kunsten efter og gøre boksene til Spaniens politiske centrum, som det har med Ronaldo & Co.

Klubben står stærkt på det sydamerikanske marked i forvejen, et køb af James ville kun marginalt øge interessen og det er ikke sikkert det ville lade sig omsætte til øget indkomst - hvad hjælper det af columbianere køber en trøje med James bag på hvis de alligevel havde købt en Ronaldo trøje - og det sydamerikanske marked er ikke sammenligneligt med e.g. det japanske, dertil er IPR beskyttelsen ganske enkelt for svag. For at vende tilbage til Bale som eksempel - de samlede omkostninger for Bale ligger på omkring €210 mil over seks år (€100 mil i transfer, 6X€10 mil net løn, 53-56% skat og en lavt sat overhead på 25%. Og så har jeg set bort fra hans 60/40 split i billedrettigheder og de heraf afledte omkostninger) eller ca. €37 mil om året eller ca. 140%/23% af årets kommercielle indtægter. EBITDA (before net gains on disposals) lå i 2012/13 på €132 mil og fortsatte dermed den faldende trend. Hvis Bale skal kunne siges at betale for sig selv via hans kommercielle potentiale, så skal EBITDA stige markant og stigningen skal komme fra de kommercielle indtægter, der skal stige med over en fjerdedel. Det sker ikke bare fordi han er populær i England.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

12 år 3 uger siden #476 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Rygtebørsen XIX
Hvad med (50% af) spillernes personlige indtægter, hvor stor er gevinsten af disse for klubben? Løber det op?
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Elkrimi.

12 år 3 uger siden #477 af MMM

Elkrimi skrev: Hvad med (50% af) spillernes personlige indtægter, hvor stor er gevinsten af disse for klubben? Løber det op?

De indgår i de kommercielle indtægter og ja, det løber op. Men langt størstedelen kommer fra de samme få spillere - Iker og Ronaldo spæder godt i kassen, López og Nacho gør ikke.

Ronaldo har alle dage haft et split på 40/20/40 - 40% til ham, 20% til hans agent og 40% til klubben - det var et af de store stridspunkter under sidste sommers kontraktsforhandlinger, han ønskede 80% af rettighederne, klubben ønskede som minimum status quo, helst 50/50 og så måtte han selv finde ud af det med sin agent, da det jo naturligvis er vanskeligt at overbevise resten af truppen om, at de skal opgive deres indtægter når der gøres undtagelser for Ronaldo. Klubben fik fastholdt 40/20/40 splittet mod at Ronaldo fik en (i mine øjne) absurd lønforhøjelse. Men når først der er gjort undtagelser for én spiller, så er det svært at stoppe strømmen - Bale endte med 60% til ham og 40% til klubben og det har ligeledes været et væsentligt argument for Ramos under hans kontraktsforhandlinger. Så Sanchez har travlt med at få stoppet løninflationen i truppen og en måde at gøre det på er at sælge de spillere, der presser for hårdt for en ny kontrakt - farvel til Özil og Dí Maria på vippen. Så det er svært at sige hvor stor gevinst klubben egentlig har af billedrettighederne, hvis spillerene kompenseres med en højere løn i stedet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, Dios, El_Juan, Jaken

12 år 3 uger siden #478 af anes
Besvaret af anes på emne Rygtebørsen XIX
Nåååh det undrer mig at Marca og AS ikke er over den her, meeeeeeen.

Et flertal af twitterkontoer har taget billeder af James Rodriguez i lufthavnen i Columbia på vej mod Madrid
pbs.twimg.com/media/Bs-VgApCAAAljQM.jpg

Han er så siden landet i Madrid. Ikke en mellemlanding, en lille tanketorsk men jeg er også ret træt i dag.

Billede af Hames Rodriguez i Barajas lufthavn i Madrid ved 15:10 tiden

pbs.twimg.com/media/Bs_pD5NIcAEnlrW.jpg
pbs.twimg.com/media/Bs_mHN2CEAASfhs.jpg

Han skulle angiveligt være i selskab med hans kæreste og agent.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved anes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi

• Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #479 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Rygtebørsen XIX

anes skrev: Nåååh det undrer mig at Marca og AS ikke er over den her, meeeeeeen.

Et flertal af twitterkontoer har taget billeder af James Rodriguez i lufthavnen i Columbia på vej mod Madrid
pbs.twimg.com/media/Bs-VgApCAAAljQM.jpg

Han er så siden landet i Madrid, om det er en mellemlanding på vej mod Miami hvor han skal være i morgen for at starte med Monaco eller om han bliver der for at blive præsenteret i morgen er mere interessant.

Billede af Hames Rodriguez i Barajas lufthavn i Madrid ved 15:10 tiden

pbs.twimg.com/media/Bs_pD5NIcAEnlrW.jpg
pbs.twimg.com/media/Bs_mHN2CEAASfhs.jpg

Han skulle angiveligt være i selskab med hans kæreste og agent.

Fra Columbia til Miami med mellemlanding i Madrid.. Aarh den tror jeg ikke helt på.

12 år 3 uger siden #480 af anes
Besvaret af anes på emne Rygtebørsen XIX
Det var transit James Rodriguez var i Madrid, han er på vej til Nice for at få løst sin situation inden han skal begynde i Monaco i morgen.

Leveret af Kunena Forum