Rygtebørsen XIX
- RasmusKring
- Gæst
-
mortenj skrev: Coentrao spillede virkelig godt i sidste sæson, og det ville ærgre mig grænseløst hvis han bliver solgt. Han er så undervurderet og efter min mening klart blandt de bedste venstrebacks i verden.
Og så er han vidst heller ikke bedre, hva?
Coentrao er solid, men han er langt fra den bedste venstreback i verden, dertil er hans defensive evner simpelthen ikke store nok. Han spiller ofte for aggressivt og laver dumme og unødvendige frispark, han laver en del placeringsfejl og han er lidt tung i sine vendinger. Det sidste giver ham problemer, når han er isoleret med hurtige dribler på kanten.
Jeg ville personligt begræde det, hvis Marcelo forlod klubben. Jeg elsker simpelthen hans spillestil og humør på banen. Han ligner virkelig en spiller, der bare elsker at spille fodbold og underholde publikum så meget som muligt. Han er indbegrebet af en brasiliensk fodboldspiller og jeg kan ikke få nok af det!
Jeg er dog ikke blind for, at hans afslappede indstilling til tingene måske ikke gør ham til trænerens yndling og han laver da også sine fejl i defensiven, men hans offensive evner og blik for spillet gør ham rigtig god i langt de fleste af vores kampe. Han havde måske ikke sin bedste sæson for Real Madrid, men han havde absolut et solidt VM. Desuden så hænger det ikke på træerne med venstrebacks i absolut verdensklasse for tiden, hvis vi skal have en erstatning. Der er måske omkring 5 venstrebacks i verden, der er bedre end Marcelo - men en ting er sikkert: Coentrao er ikke iblandt dem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- AvatarEyes
- Gæst
-
Real Madrid skrev:
kacperpolakken skrev: Dav allesammen. Jeg har efterhånden fulgt med her på siden i et par år, men har aldrig haft et behov for at bidrage med noget, da jeg oftest kan finde mine synspunkter i mange af jeres indlæg. Dog, for et par dage siden, kom jeg i tanke om en spiller, som ikke er blevet nævnt af nogen herinde. Derfor har jeg besluttet mig for at høre jeres mening om ham.
Der er tale om Salomon Kalou fra Lille, tidligere Chelsea. Jeg kan forestille mig, at mange vil råbe i kor, at han ikke er god nok til Real. Men med de mange offensive kvaliteter vi har i forvejen, vil jeg gerne prøve ham af i Madrid. Han har bevist, at han kan spille på Champions League plan, og han har været vigtig for Lille's avancement til denne turnering i år (16 mål). Han skulle meget gerne koste småpenge, og han har også udtalt for noget tid siden (selvom jeg ikke kan finde artiklen nu), at han gerne vil skifte tilbage til Premier League. Men jeg tror, at han vil gøre sig godt som en breddespiller i en stor spansk klub - ligesom Essien for et par år siden. Jeg ser ham som en afløser for Benzema, men han kan også spille en fin kant.
Ja, han kan erhverves for 66 millioner, ifølge transfermarkt. Men personligt mener jeg, vi har nok kanter i Ronaldo, Bale, Jese og James nu. Inden købet af James, kunne det have været spændende, hvis man kunne finde en angriber, der også kunne spille kant, eller omvendt. Men nu håber jeg, man går efter en decideret angriber, der kan give Benzema modstand, men stadigvæk acceptere at være 2.valg, eller i hvert fald købes ind til det.
Her tænker jeg:
Adebayor
Negredo
Soldado
Doumbia
Gomez
Llorente
Lukaku
Lacazette
Pato
Martinez
Dzeko
Rossi
Aubameyang
Volland
Det sidste vi mangler nu er spillere til de forreste pladser.
Bale
Ronaldo
Jesé
James
di María
Isco
Benzema
Hvis der er behov for det kan James og Jesé kan begge spille CF og "falsk 9er" og Ronaldo kan også spille CF hvor jeg egentlig foretrækker ham da han ikke dræber så meget af spillet fra den position. Jeg regner også med at det er en naturlig udvikling at rykke ham længere ind mod boksen i takt med at han ældes.
Morata er på niveau med eller bedre end de angribere du har nævnt, måske med undtagelse af Aubameyang (ikke decideret angriber), Dzeko og Lukaku, så måske skulle man ikke have solgt klubmanden hvis man rent faktisk mener man har brug for et Benz alternativ i den klasse.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid 7
-
- Offline
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
Real Madrid 7 skrev: Måske en ny angriber? as.com/futbol/2014/07/25/primera/1406285761_181745.html
Nu læser jeg ikke spansk, men som jeg forstod, så var der tale om Lukaku til mellem 22 og 30 mio €. Det ville i mine øjne være et rigtig solidt køb. Lukaku er ung og fuld af potentiale - et dårligt VM er ikke nok til at overbevise mig om andet. Han har nogle vanvittige fysiske egenskaber og er kølig foran mål. Hvis han nogensinde sætter det hele sammen, så bliver han blandt de bedste i verden, men selvom han ikke gør, så er han allerede en solid angriber, der ville kunne bidrage til vores trup.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
RasmusKring skrev:
Real Madrid 7 skrev: Måske en ny angriber? as.com/futbol/2014/07/25/primera/1406285761_181745.html
Nu læser jeg ikke spansk, men som jeg forstod, så var der tale om Lukaku til mellem 22 og 30 mio €. Det ville i mine øjne være et rigtig solidt køb. Lukaku er ung og fuld af potentiale - et dårligt VM er ikke nok til at overbevise mig om andet. Han har nogle vanvittige fysiske egenskaber og er kølig foran mål. Hvis han nogensinde sætter det hele sammen, så bliver han blandt de bedste i verden, men selvom han ikke gør, så er han allerede en solid angriber, der ville kunne bidrage til vores trup.
Han er alt for individualistisk i sin spillestil. Jeg har svært ved at se hvordan det skal fungere med Ronaldo og Bale på kanterne. Real Madrid havde to dygtige holdspillere i Benzema og Di Maria i sidste sæson. Jeg ser ikke Lukaku og James som opgraderinger på det punkt. De er derimod et skridt tilbage ift. balancen på holdet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
Storken skrev:
Han er alt for individualistisk i sin spillestil. Jeg har svært ved at se hvordan det skal fungere med Ronaldo og Bale på kanterne. Real Madrid havde to dygtige holdspillere i Benzema og Di Maria i sidste sæson. Jeg ser ikke Lukaku og James som opgraderinger på det punkt. De er derimod et skridt tilbage ift. balancen på holdet.
Jeg godtager din pointe omkring Lukaku. Det er bestemt ikke hans hans styrke at lægge afleveringer og sætte medspillere op. Han er i højere grad en afslutter - også i langt mere udpræget grad end Benzema. Men det kan vise sig at være en fordel at have to forskellige typer. Til en pris mellem 22 og 30 mio. € får man ikke et perfekt løsning, men han er en god mulighed, som jeg ser det.
James derimod excellere derimod i at sætte medspillere op. Hvis du tror, at Benzema lægger gode afleveringer og har et godt overblik, så bare vent til James spiller som angriber. Hans overblik er eminent - også langt bedre end Di Marias.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid 7
-
- Offline
- Platin bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- andersokis
- Gæst
-
Ser ut som også keeperplassen vil være forsterket neste sesong. Lukter medaljer lang vei ;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- JohnJohn
- Gæst
-
Er jeg den eneste der overhovedet ikke kan se hvad fidusen er med Keylor Navas?
Vi har i forvejen en lidt anstrengt målmandssituation, og jeg synes ikke det sådan for alvor ser ud til at Lopez eller Casillas forlader klubben i dette transfervindue.
Og selv hvis en af dem gjorde, hvad er formålet med ham så lige? Er det rent som 2./3. keeper, eller er det meningen han skal overtage om nogle år? For det er da heller ikke fordi han er ung og talentfuld.
Og lad os nu lige få benene på jorden med hensyn til hans niveau. Ja, han stod en glimrende sæson for Levante og et glimrende VM, men så er han vist heller ikke bedre.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Han har ikke vist andet end 1 godt år og jeg synes ikke at han er den rette til på længere sigt at tage over.. Man burde i stedet rette blikket om en ung keeper, som har potentielt til at blive en verdensklasse keeper! Det ville være meget bedre.. Giv Casillas et, max 2 år, og så hent en ung keeper ind! Det synes jeg helt klart ville være den bedste plan..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Samuel Eto'o
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
