Rygtebørsen XIX
raul7=kongen skrev: Så det tæller ikke at blive årets unge spiller i Portugal(2011-12), komme på årets portugisiske hold to gange(2012+2013, det sidste på trods af blot en halv sæson i ligaen), blive kåret til årets spiller i Portugal(2012) og stå for flest oplæg i Ligue 1(2013-14).
De priser er selvfølgelig er udelukkende på baggrund af VM.
Nej, de priser tæller vitterligt ikke for en skid. Det eneste på den liste, der har nogen substans er oplæggene i Monaco og hvis du mener, det alene er nok til at retfærdiggøre en pris på €85 mil, ok, men så havde du naturligvis ment det samme hvis Colombia ikke havde kvalificeret sig til VM. Klart.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MMM skrev:
raul7=kongen skrev: Så det tæller ikke at blive årets unge spiller i Portugal(2011-12), komme på årets portugisiske hold to gange(2012+2013, det sidste på trods af blot en halv sæson i ligaen), blive kåret til årets spiller i Portugal(2012) og stå for flest oplæg i Ligue 1(2013-14).
De priser er selvfølgelig er udelukkende på baggrund af VM.
Nej, de priser tæller vitterligt ikke for en skid. Det eneste på den liste, der har nogen substans er oplæggene i Monaco og hvis du mener, det alene er nok til at retfærdiggøre en pris på €85 mil, ok, men så havde du naturligvis ment det samme hvis Colombia ikke havde kvalificeret sig til VM. Klart.
Du debatterer jo som et lille barn, lige nu;)
Lad os nu lige se hvad det hele ender med, og lad os huske på, at det er top professionelle mennesker som træffer den endelige afgørelse. De kan selvfølgelig også lave fejl - men alligevel.......
Hvis Real Madrid giver 60+ mio. euro for James tør jeg godt forsikre dig om, at det bl.a. skyldes at man har vurderet, at han har et stort kommercielt potentiale. Det er i øvrigt meget muligt at James har dette!
Og du negligerer også VM helt vildt, synes jeg. Det kræver altså virkelig noget specielt at blive topscorer, især når man spiller for et ikke-top-land og er en ung spiller. Men James er jo ikke engang i søgelyset pga. VM. I så fald kunne man købe 20 spillere som har gjort det godt ved denne slutrunde. James er i kikkerten fordi han blev overvåget inden VM og slog igennem på den helt store scene. Nu vurderer man så at han er værd at købe, samtidig med at han kan bruges på dette Real Madrid-hold.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Offline
- Moderator
-
MMM skrev:
raul7=kongen skrev: Så det tæller ikke at blive årets unge spiller i Portugal(2011-12), komme på årets portugisiske hold to gange(2012+2013, det sidste på trods af blot en halv sæson i ligaen), blive kåret til årets spiller i Portugal(2012) og stå for flest oplæg i Ligue 1(2013-14).
De priser er selvfølgelig er udelukkende på baggrund af VM.
Nej, de priser tæller vitterligt ikke for en skid. Det eneste på den liste, der har nogen substans er oplæggene i Monaco og hvis du mener, det alene er nok til at retfærdiggøre en pris på €85 mil, ok, men så havde du naturligvis ment det samme hvis Colombia ikke havde kvalificeret sig til VM. Klart.
Skal vi ikke lige skrue ned for retorikken.
Jeg kan gå med til at prisen er for høj, men det er jo generelt tilfældet for visse spillere. Jeg mener bestemt at priserne fortæller historien om, at James har holdt niveau i flere sæsoner - hvilket netop må være det du anfægter, når du igen og igen pointerer at VM er det man alene køber på baggrund af.
Selvfølgelig tæller VM. Det er den største scene af dem alle, hvorfor skulle det ikke tælle?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Juventus are on the verge of signing Real Madrid striker Álvaro Morata , according to reports in Italy. Gazzetta dello Sport and Turin-based sports newspaper Tuttosport claim the Spain Under-21 international is set to join the Italian champions on a £17.5million transfer deal.
Sami Khedira ’s agent insists Real Madrid have received no bids for the Germany international midfielder. Khedira has been strongly linked with a summer move to Arsenal, with some reports in Spain suggesting the Gunners had struck a deal with the Champions League winners.
Real Madrid midfielder Casemiro will go on loan to Porto for the coming season. The negotiations for the deal are very advanced and the move could be completed in the next few hours. Madrid’s desire is for the 22 year old, who arrived at the club in January 2013, gets a lot of playing time and new Porto coach Julen Lopetegui seems willing to give him just that.
Read more: Madrid's Casemiro, close to a loan deal with Porto - AS.com (English version)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
raul7=kongen skrev:
MMM skrev:
raul7=kongen skrev: Så det tæller ikke at blive årets unge spiller i Portugal(2011-12), komme på årets portugisiske hold to gange(2012+2013, det sidste på trods af blot en halv sæson i ligaen), blive kåret til årets spiller i Portugal(2012) og stå for flest oplæg i Ligue 1(2013-14).
De priser er selvfølgelig er udelukkende på baggrund af VM.
Nej, de priser tæller vitterligt ikke for en skid. Det eneste på den liste, der har nogen substans er oplæggene i Monaco og hvis du mener, det alene er nok til at retfærdiggøre en pris på €85 mil, ok, men så havde du naturligvis ment det samme hvis Colombia ikke havde kvalificeret sig til VM. Klart.
Skal vi ikke lige skrue ned for retorikken.
Jeg kan gå med til at prisen er for høj, men det er jo generelt tilfældet for visse spillere. Jeg mener bestemt at priserne fortæller historien om, at James har holdt niveau i flere sæsoner - hvilket netop må være det du anfægter, når du igen og igen pointerer at VM er det man alene køber på baggrund af.
Selvfølgelig tæller VM. Det er den største scene af dem alle, hvorfor skulle det ikke tælle?
Hvor er det jeg igen og igen har pointeret, at VM er det man alene køber på baggrund af? Gerne med citat, tak. Min indvending var mod både din påstand om, at James var €45 millioner værd sidste sommer og mod din påstand om at hans CV var et af de bedste. Hulk har vundet prisen som bedste spiller i den portugiske liga to gange, begge gange foran James. Så hans CV må da være endnu bedre. Hvis du følger debatten om det her i den portugiske presse, så mener de fleste at de priser viser endnu mindre end Marcas årlige kroning af Madrid. Det er der masser af årsager til og ja, mange af dem kan føres tilbage til Mendes. Jeg så en masse til James da han spillede i Porto, men jeg har endnu til gode at se noget, der overbeviser mig om at han har mere potentiale end eksempelvis Isco.
@M_Linding. Den der gang appel til autoriteter du er ude i er en kortslutning af enhver debat. De fleste beslutning i fodbold tages af professionelle og hvad så? Vi har alle dage diskuteret de beslutninger og der har alle dage været flere sider af en sag. Og lige netop Florentino Perez har begået flere fadæser på transfermarkedet end de fleste præsidenter kunne drømme om at få mulighed for.
Hvad angår det kommercielle potentiale - det er debatten om, at Bale vil tjene sig selv ind på trøjesalg alene om igen. Nej, han vil ej og nej han har ej og begge dele fremgår entydigt af klubbens årsrapport. Den grundlæggende forudsætning for argumentet om kommercielt potentiale er troen på fremtidspotentialet i Real Madrid, the franchise og den forudsætning har jeg endnu til gode at købe.
Jeg negligere ikke VM, jeg mener bare ikke, at en kort turnering er et lødigt grundlag for indkøb. Ligeså lidt som vi kan forkaste værdien af Iker og Ronaldo fordi de svigtede til VM så mener jeg ikke at fem kampe inden for en kort periode giver det bedste billede af en spiller. Inden VM mente jeg ikke der var noget behov for en spiller af James karakter og det mener jeg stadig ikke. Og slet ikke til de priser der tales om. Dels fordi det endnu engang vil bidrage til en yderligere skævvridning af markedet, dels fordi modsat hvad mange tror så er klubben ikke lavet af penge - vi pantsatte fremtidige tv-indtægter for at undgå at optage finansiering til at betale for Bale, hvad skal vi pantsætte denne gang? I mine øjne er alternativomkostningerne for store, både de sportslige og de økonomiske.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Offline
- Bruger er blokkeret
-
MMM skrev: Hvad angår det kommercielle potentiale - det er debatten om, at Bale vil tjene sig selv ind på trøjesalg alene om igen. Nej, han vil ej og nej han har ej og begge dele fremgår entydigt af klubbens årsrapport. Den grundlæggende forudsætning for argumentet om kommercielt potentiale er troen på fremtidspotentialet i Real Madrid, the franchise og den forudsætning har jeg endnu til gode at købe.
Jeg negligere ikke VM, jeg mener bare ikke, at en kort turnering er et lødigt grundlag for indkøb. Ligeså lidt som vi kan forkaste værdien af Iker og Ronaldo fordi de svigtede til VM så mener jeg ikke at fem kampe inden for en kort periode giver det bedste billede af en spiller. Inden VM mente jeg ikke der var noget behov for en spiller af James karakter og det mener jeg stadig ikke. Og slet ikke til de priser der tales om. Dels fordi det endnu engang vil bidrage til en yderligere skævvridning af markedet, dels fordi modsat hvad mange tror så er klubben ikke lavet af penge - vi pantsatte fremtidige tv-indtægter for at undgå at optage finansiering til at betale for Bale, hvad skal vi pantsætte denne gang? I mine øjne er alternativomkostningerne for store, både de sportslige og de økonomiske.
Ved du hvordan Gareth Bale købet blev finansieret?
Du har selvfølgelig ret i at man ikke smider Casillas på porten pga en VM turnering og at man heller ikke bør købe en James pga en VM turnering, men alle kampe tæller vel med? Så langt er vi alle sammen enige?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MMM skrev:
raul7=kongen skrev:
MMM skrev:
raul7=kongen skrev: Så det tæller ikke at blive årets unge spiller i Portugal(2011-12), komme på årets portugisiske hold to gange(2012+2013, det sidste på trods af blot en halv sæson i ligaen), blive kåret til årets spiller i Portugal(2012) og stå for flest oplæg i Ligue 1(2013-14).
De priser er selvfølgelig er udelukkende på baggrund af VM.
Nej, de priser tæller vitterligt ikke for en skid. Det eneste på den liste, der har nogen substans er oplæggene i Monaco og hvis du mener, det alene er nok til at retfærdiggøre en pris på €85 mil, ok, men så havde du naturligvis ment det samme hvis Colombia ikke havde kvalificeret sig til VM. Klart.
Skal vi ikke lige skrue ned for retorikken.
Jeg kan gå med til at prisen er for høj, men det er jo generelt tilfældet for visse spillere. Jeg mener bestemt at priserne fortæller historien om, at James har holdt niveau i flere sæsoner - hvilket netop må være det du anfægter, når du igen og igen pointerer at VM er det man alene køber på baggrund af.
Selvfølgelig tæller VM. Det er den største scene af dem alle, hvorfor skulle det ikke tælle?
Hvor er det jeg igen og igen har pointeret, at VM er det man alene køber på baggrund af? Gerne med citat, tak. Min indvending var mod både din påstand om, at James var €45 millioner værd sidste sommer og mod din påstand om at hans CV var et af de bedste. Hulk har vundet prisen som bedste spiller i den portugiske liga to gange, begge gange foran James. Så hans CV må da være endnu bedre. Hvis du følger debatten om det her i den portugiske presse, så mener de fleste at de priser viser endnu mindre end Marcas årlige kroning af Madrid. Det er der masser af årsager til og ja, mange af dem kan føres tilbage til Mendes. Jeg så en masse til James da han spillede i Porto, men jeg har endnu til gode at se noget, der overbeviser mig om at han har mere potentiale end eksempelvis Isco.
@M_Linding. Den der gang appel til autoriteter du er ude i er en kortslutning af enhver debat. De fleste beslutning i fodbold tages af professionelle og hvad så? Vi har alle dage diskuteret de beslutninger og der har alle dage været flere sider af en sag. Og lige netop Florentino Perez har begået flere fadæser på transfermarkedet end de fleste præsidenter kunne drømme om at få mulighed for.
Hvad angår det kommercielle potentiale - det er debatten om, at Bale vil tjene sig selv ind på trøjesalg alene om igen. Nej, han vil ej og nej han har ej og begge dele fremgår entydigt af klubbens årsrapport. Den grundlæggende forudsætning for argumentet om kommercielt potentiale er troen på fremtidspotentialet i Real Madrid, the franchise og den forudsætning har jeg endnu til gode at købe.
Jeg negligere ikke VM, jeg mener bare ikke, at en kort turnering er et lødigt grundlag for indkøb. Ligeså lidt som vi kan forkaste værdien af Iker og Ronaldo fordi de svigtede til VM så mener jeg ikke at fem kampe inden for en kort periode giver det bedste billede af en spiller. Inden VM mente jeg ikke der var noget behov for en spiller af James karakter og det mener jeg stadig ikke. Og slet ikke til de priser der tales om. Dels fordi det endnu engang vil bidrage til en yderligere skævvridning af markedet, dels fordi modsat hvad mange tror så er klubben ikke lavet af penge - vi pantsatte fremtidige tv-indtægter for at undgå at optage finansiering til at betale for Bale, hvad skal vi pantsætte denne gang? I mine øjne er alternativomkostningerne for store, både de sportslige og de økonomiske.
Godt og indsigtsgivende indlæg.
Jeg må erkende at det kun er enkelte gange jeg har set James spille før VM, men de aktioner og den koldblodighed han viste under VM laver et hvilket som helst talent ikke bare, som jeg ser det. Han er vel i top 5 over talenter sammen med spillere som Pogba, Neymar, Oscar og Gotze.
Ancelotti har givet udtryk for at Isco har sin fremtid på tre-mandsmidtbanen, så derfor tror jeg ikke man skal være nervøs for at Isco overses i den kommende sæson. Han får en masse muligheder i Modric og Kroos´ fravær.
Med Isco i en tilbagetrukket rolle, mangler man en anvendelig spiller til forreste kæde og her ser jeg at James kommer ind i billedet. Han er en smule højere og hurtigere end Isco og jeg ser bedre ham som falsk 9`er og som gennembrudsspiller fra kanten. Ronaldo, Bale, Benzema, Jese, James (og Isco) er fint.
Prisen vil altid være latterlig. Ligesom Bale kun var 500 værd, så er James kun 300-350 mio værd.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nu er kommercielt potentiale jo meget andet, end bare det berømte trøjesalg....Bare lige for at få den med;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Egentlig tror jeg at vi alle hurtigt kan blive enige om at de reporterede 85 mio. euro som udgangspunkt er alt, alt for meget for en 23-årig spiller (netop fyldt) med kun den portugisiske liga og Ligue 1 på CV’et. Derudover mener jeg heller ikke at hverken udbud og efterspørgsel eller Monacos dyre indkøb af ham forrige sommer kan bruges til at retfærdiggøre så monstrøs en pris. Dertil har der simpelthen, som MMM skriver, været for meget Jorge Mendes inde over til at tage seriøst.
Der er dog andre faktorer der skal tages med: potentiale, nuværende niveau (hvilket naturligvis også indbefatter VM-slutrunden) og transfermarkedet som helhed.
Først og fremmest er det vigtigt at pointere, at James trods alt kun er 23-årig gammel og på trods af sin unge alder, allerede har vist store prøver på sit enorme potentiale. Det i sig selv er lovende, men ikke nok til at retfærdiggøre så stor en pris. For at gøre det, er det til gengæld vigtigt ikke at forklejne VM og dets vigtighed.
Jeg var meget imponeret over både hans spil og generelle ageren. Han lod til at tage ansvaret på sine skuldre, var rolig og fattet i undertalssituationer med stort pres, søgte konstant bolden, gled ned på midtbanen og byggede spillet op, søgte ud på kanterne for at skabe overtalssituationer og indgå i kombinationer, trak ned i banen og sendte bolde i dybden, tog selv de dybe løb i feltet for at skabe plads og var mere end habil til også at sparke udefra. Man skal ganske rigtigt passe på med at lægge for meget i 5 kampe, men når det er 5 kampe på dét niveau med dén udstråling, så jeg er sgu solgt. Nogle gange er talent så åbenlyst, at det er nærved umuligt at forbise.
Hvad skævvridningen af markedet angår, er det allerede i fuld gang. Der gives 30 mio. euro (vel omtrent en tredobling af det i Neymars tilfælde) for spillere med 1 år tilbage af deres kontrakter, 32-38 mio. euro for 24-årige baskiske midtbanespillere med erfaring fra få førsteholdssæsoner og u-landskampe, og 50 mio. euro for middelmådige forsvarsspillere. Det er også værd at tage med.
Alt det her kan meget vel være min sommerforelskelse/vildledelse der taler, men jeg har et brændende ønske om at se James i Real Madrid. I år eller næste år. Og det vil jeg egentlig også mene at der er sportslige begrundelser for, da jeg stadig har til gode at blive fuldkommen overbevist af Benzema, og da der var flere tilfælde i sidste sæson, hvor en ekstra kantspiller havde gjort underværker. Gareth Bales skadeshistorik er ikke ligefrem irrelevant, Ronaldos fysik er bekymrende og Jesés ligeså. Jeg kan sagtens se James gøre en forskel både på en af kanterne eller som angriber i en vekslende offensiv.
Den sportslige berettigelse mener jeg i hvert fald godt at kunne se, om end jeg har noget svært ved at sluge prisen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.marca.com/2014/07/18/en/football/rea...drid/1405683217.html
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Offline
- Platin bruger
-
JimmyBroe skrev: Så blev det officielt Morata til Juventus
www.marca.com/2014/07/18/en/football/rea...drid/1405683217.html
Bliver spændende at se, hvem der tager over. Enten kommer James og Jesé til at stå for ansvaret, eller også bliver der købt en ny angriber, og forhåbentlig ikke en stjerne ala Falcao.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så tror jeg godt, at man godt juble over, eller acceptere, at James bliver Real Madrid-spiller i starten af næste uge.
Han har fået en plads i omklædningsrummet, og døren til hans værelse i Ciudad Real er bestilt. Samtidig lyder det som om, at di Maria også skifter til PSG, og de to handler bliver offentliggjort samtidig.
Vær opmærksom på at jeg ikke fatter spansk, så jeg kan have misforstået en detalje;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
