Rygtebørsen XIX
- JJ-86
- Gæst
-
www.bold.dk/nyt/agent-real-madrid-lurer-paa-biglia
Jeg synes vi er godt dækket ind på midtbanen med købet af Kroos, og hvis Khedira bliver. Di Maria Ryger formentligt.
jeg har set få kampe med ham under VM. Men er han bedre end dem vi har på midtbanen, og kan han bidrage med noget andet?
Hvad synes I? er der behov for ham i forbindelse med en bredden i truppen eller bliver rygtet skudt ned?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
JJ-86 skrev: Har vi brug for 28årige Lucas Biglia? Real Madrid har i hvert fald henvendt sig
www.bold.dk/nyt/agent-real-madrid-lurer-paa-biglia
Jeg synes vi er godt dækket ind på midtbanen med købet af Kroos, og hvis Khedira bliver. Di Maria Ryger formentligt.
jeg har set få kampe med ham under VM. Men er han bedre end dem vi har på midtbanen, og kan han bidrage med noget andet?
Hvad synes I? er der behov for ham i forbindelse med en bredden i truppen eller bliver rygtet skudt ned?
Jeg er ikke vild med ideen om Biglia, men vores midtbane har vel kun Illarramendi og Xabi Alonso, der for alvor har defensive kompetencer. Afhængigt af om man har tillid til de to, så kunne man måske overveje at hente endnu en spiller ind. Jeg er personligt tilhænger af at give Illarramendi en sæson mere. Han havde godt nok en katastrofal første sæson, men så længe vi også har Xabi Alonso, så er vi ikke så afhængige af, at han for alvor slår igennem. Måske kan han stadig nå at overraske.
Det forstår jeg ikke helt at Chelsea tillader, han minder meget om deres helt Drogba, men de har eftersigende fået en mere end fornuftig pris. Fint nok at han ikke kommer til Real Madrid, hans type passer ikke så godt ind på et hold der spiller som Real Madrid.
Såfremt han er mulig at hente, ville Agüero i mine øjne være den perfekte angriber til det system og den spillestil Real praktiserer. Jeg har dog også stor tiltro til Karim, så det er måske lidt overkill, og en lignende type ville også kunne gøre det. Eventuelt Jesé, hvis omskolingen til spids stadig er en mulighed man arbejder med, men han gjorde det nok næsten for godt ude på kanten til at man kan "tillade" sig at flytte ham. Og derudover er han vel også et spørgsmålstegn efter den ærgerlige skade.
Spanish daily El Confidencial claims Karim Benzema has agreed a new contract at Real Madrid with the Frenchman expected to sign a three-year deal at the Bernabeu. Benzema, who attracted interest from Arsenal and Paris Saint-Germain this summer, is set to be handed a bumper pay rise in his new deal.
MMM skrev: Bein melder Dí Maria til PSG på en et-årig lejeaftale for €10 mil med tvungen køb næste sommer (€70mil), for at omgå FFP.
Jeg har svært ved at se, hvordan det ikke skulle konflikte med FFP. Dí Marías løn, lejen hos Real Madrid og efterfølgende tvungen køb. Det lyder ret meget som gældsætning. Hvis prisen er 70 millioner euro, så skal Dí María have en 7-årig kontrakt, for at PSG ikke kommer i konflikt med FFP - og det er uden at tælle Dí Marías løn med.
Eller også skal de lave endnu et stunt med turistdollars fra Qatar. Det virker bare usandsynligt, at de ville kunne slippe afsted med det endnu en gang, specielt når det blev gjort så kluntet sidst.
BBB skrev:
MMM skrev: Bein melder Dí Maria til PSG på en et-årig lejeaftale for €10 mil med tvungen køb næste sommer (€70mil), for at omgå FFP.
Jeg har svært ved at se, hvordan det ikke skulle konflikte med FFP. Dí Marías løn, lejen hos Real Madrid og efterfølgende tvungen køb. Det lyder ret meget som gældsætning. Hvis prisen er 70 millioner euro, så skal Dí María have en 7-årig kontrakt, for at PSG ikke kommer i konflikt med FFP - og det er uden at tælle Dí Marías løn med.
Eller også skal de lave endnu et stunt med turistdollars fra Qatar. Det virker bare usandsynligt, at de ville kunne slippe afsted med det endnu en gang, specielt når det blev gjort så kluntet sidst.
Det er ingen af delene, der er deres umiddelbare bekymring - PSG er i denne sæson underlagt en transferrestriktion, ligesom City er det, pga af deres manglende overholdelse af FFP og er begrænset til et nettoudlæg på €60 mil denne sommer. De penge har de brugt på Luiz og de kan ikke sælge spillerene nok til at finansiere Dí Maria denne sommer. Låneaftalen ville omgå transferrestriktionen, hvilket er hvad der er ude efter. Jeg ville dog ikke blive overrasket hvis UEFA bonner dem netop for omgåelse.
El_Juan skrev: Aurier er ligeledes hentet på en lejeaftale med en 'tvungen' købsoption.
Hvad gør, at de omgår FFP ved sådan en aftale. Som sagt har jeg svært ved at se det.
BBB skrev:
El_Juan skrev: Aurier er ligeledes hentet på en lejeaftale med en 'tvungen' købsoption.
Hvad gør, at de omgår FFP ved sådan en aftale. Som sagt har jeg svært ved at se det.
? Som følge af brud på FFP er de underlagt en transfercap på €60 mio netto denne sommer, lejeaftalen med tvungen købsoption betyder af de egentlig køber spilleren i år, men først betaler til næste år og dermed omgår de den pålagte transfercap.
BBB skrev:
MMM har mere eller mindre lige forklaret det. Det er formentlig heller ikke meningen, at det skal være gennemsigtigt og ligetil at forstå, hvorfor du nok ikke er den eneste, der har svært ved at se det. Jeg er i øvrigt sikker på, at de har nogle ganske dygtige advokater og andre sagkyndige på sagen, som ved hvor smuthullerne er og hvordan de skal omgås reglerne.
Jeg forholder mig ikke videre til hvordan. Jeg forholder mig til, at det er sådan de har gjort. Det er ret åbenlyst hvorfor, eftersom de ellers - under "normale" omstændigheder - blot ville have hentet Aurier på almindelig vis. 'Hvorfor' er ret åbenlyst, mens 'hvordan' til gengæld er knap så åbenlyst.