Sæsonen 2014/2015

11 år 4 måneder siden #1069 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2014/2015

Daniel skrev: Er Bale snart fortid i klubben?

Der er altså alt for mange herinde, der ikke aner en disse om Bale. Fred være med det. Og nej, jeg er ikke Bale-ekspert, men jeg har da fulgt waliseren karriere og det er simpelthen unuanceret at tro, at Bale "giver op" nu. Det er selvfølgelig en anden snak, hvis Real Madrid "giver op", men Bale er Perez' mand, så det er utænkeligt.

Selvfølgelig er det Perez som bestemmer ligesom det også var ham som bestemte, at Hierro og Del Bosque skulle væk fra klubben i start 00'erne. Men det sportslige aspekt er egenligt ret vigtigt, og jeg håber, at Perez ikke vil frede Bale grundet, at "det er hans køb". Så må stoltheden give efter. Hvis du har fulgt Bale tilstrækkeligt i hans tid i Real Madrid, så vil man kunne opdage, at det simpelthen ikke fungerer på det sportslige plan (for det gør det virkeligt ikke). Det er ikke for at give skylden til nogen eller pege fingre, men blot en konstatering af præstationer over godt 20 måneder, hvilket er mere end rigeligt til at vurdere en spiller, som er garanteret en startplads grundet hans status.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #1070 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Sæsonen 2014/2015

Pelle skrev:

Daniel skrev: Er Bale snart fortid i klubben?

Der er altså alt for mange herinde, der ikke aner en disse om Bale. Fred være med det. Og nej, jeg er ikke Bale-ekspert, men jeg har da fulgt waliseren karriere og det er simpelthen unuanceret at tro, at Bale "giver op" nu. Det er selvfølgelig en anden snak, hvis Real Madrid "giver op", men Bale er Perez' mand, så det er utænkeligt.[/

Fuldstændig enig, Bale er her stadig når sommerens transfervindue er forbi. Jeg vil endda gå så langt som at sige, at der er større chance for Ronaldo bliver solgt til sommer - qua hans alder - end Bale.

Fuldstændig enig... Bale er fan af Real Madrid.. Og spiller i hans hjerteklub.. Hvem ville give op og forlade dette.. Selvfølgelig skal han komme sig over al kritikken.. Men ALLE fodboldspillere vil modtage kritik mange gange i deres karriere.. Ronaldo derimod kan sagtens være på vej væk.. Han har modsat ikke altid hjertet med når han tager trøjen på.. Han har selvfølgelig været og er en levende legende i klubben og har hjulpet og sindsyg meget.. Men han kæmper ikke altid for trøjen.. Jeg tror også at Ronaldo har anden (engelsk) adresse efter sommeren ..

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

11 år 4 måneder siden #1071 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015
Selvom jeg ikke er uenig i, at Bale nok har længere snor end de fleste, så skal man alligevel huske at:

Isco og James er også "Perez mænd". Og selvom Isco var "billig", så vejer han tungt; for han er den mest populære spiller i Madrid (og Spanien?)...

Og det vigtigste for Perez er resultaterne. Der er ikke nogen der kan bilde mig ind, at Bale får evig snor, så længe han ikke fører Real Madrid mod titler. Man kan sige at det ser dumt ud for ledelsen, hvis Bale pludselig sidder på bænken. Men når man kigger på alternativerne, så er en Bale-bænkning nok det der ser mindst dumt ud...
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever, Dios, JimmyBroe, andreashn

11 år 4 måneder siden #1072 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2014/2015
Lige en HELT anden ting:

Vi har en HELT skadesfri trup. Det er fandeme optimalt her mod den afgørende del af sæsonen. Vamos!
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, JimmyBroe

11 år 4 måneder siden #1073 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2014/2015

Daniel skrev: Lige en HELT anden ting:

Vi har en HELT skadesfri trup. Det er fandeme optimalt her mod den afgørende del af sæsonen. Vamos!

Der er flere landsholdskampe, som vi skal igennem først. Vi skal ikke glæde os for hurtigt.

11 år 4 måneder siden #1074 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
Kan Bale i teorien ikke ende som Kaká? Kaká var også Perez dyre mand, men han blev bænket og senere solgt. Jeg synes nu alligevel M_linding har en god pointe i, at Bale's konkurrenter også er Perez mænd. Uanset hvad Ancelotti gør, så har han tabt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 4 måneder siden #1075 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2014/2015
Modsat flere af jer, så er jeg temmelig overbevist om, at Bale ikke spiller i den spanske hovedstad efter denne sommer. Det har været ganske tydeligt for gængse fodboldkendere, at Bale simpelthen er fejlcastet til den type fodbold, som Real Madrid spiller. Vi skal have en fløjspiller, der både har hurtighed i støvlerne, men som også kan spille i de små rum.

Derfor er historien ikke den samme som Kaka's. Kaka var som fodboldspiller perfekt til Real Madrid holdet, men han præsterede ikke. Med Bale er det ligegyldigt, om han præsterer, for når vi prøver at praktisere vores 'nye' stil med hurtige kombinationer og boldbesiddende spil, så kommer han til kort. Det så vi i søndags.

Han ryger derfor til United til sommer, og så bliver det spændende, hvem vi hiver ind.

11 år 4 måneder siden #1076 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
Sebberg skrev:

Derfor er historien ikke den samme som Kaka's. Kaka var som fodboldspiller perfekt til Real Madrid holdet, men han præsterede ikke. Med Bale er det ligegyldigt, om han præsterer, for når vi prøver at praktisere vores 'nye' stil med hurtige kombinationer og boldbesiddende spil, så kommer han til kort. Det så vi i søndags.

Hvis der var noget Kaká ikke var, så var det da god i små rum. Han er præcis samme type spiller som Bale, eller de har mange af de samme forcer. Kaká kom til kort, fordi han netop ikke fungerede når modstanderen pakkede sig, eller der skulle spilles hurtigt for at lukke et forsvar op.
Giv både Kaká og Bale 3-4 meter, så er de væk, men de kommer ingen vegne, hvis der ikke er plads at spille på.

Deres drive med bolden er deres kendetegn.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 4 måneder siden #1077 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2014/2015

Dios skrev: Sebberg skrev:

Hvis der var noget Kaká ikke var, så var det da god i små rum. Han er præcis samme type spiller som Bale, eller de har mange af de samme forcer. Kaká kom til kort, fordi han netop ikke fungerede når modstanderen pakkede sig, eller der skulle spilles hurtigt for at lukke et forsvar op.
Giv både Kaká og Bale 3-4 meter, så er de væk, men de kommer ingen vegne, hvis der ikke er plads at spille på.

Jeg vil nu mene, at Bale har en del større bevægelser en Kaka. En ting er, at Bale (og Kaka) var dårlige mod kompakte forsvar, men der hvor Bale fejler mest, det er når han bliver presset - ligesom i søndags. Han mestrer hverken førstegangsberøringer eller det tekniske spil i de små rum, hvilket Kaka gjorde i langt højere grad.

Når det så er sagt, så var det heller ikke det, som jeg mente med sammenligningen. Problemet med Bale og hans spil er jo netop, at vi er begyndt at praktisere en spillestil, som er et fuldstændigt mismatch i forhold til Bales kompetencer. Det var ikke i samme omfang problemet med Kaka, da vi ikke havde en decideret spillestil i de år, han var her. Derfor er det altså nemmere at skippe Bale afsted, da han fodboldteknisk slet ikke passer ind.

11 år 4 måneder siden #1078 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015

Sebberg skrev:

Dios skrev: Sebberg skrev:

Jeg vil nu mene, at Bale har en del større bevægelser en Kaka. En ting er, at Bale (og Kaka) var dårlige mod kompakte forsvar, men der hvor Bale fejler mest, det er når han bliver presset - ligesom i søndags. Han mestrer hverken førstegangsberøringer eller det tekniske spil i de små rum, hvilket Kaka gjorde i langt højere grad.

Når det så er sagt, så var det heller ikke det, som jeg mente med sammenligningen. Problemet med Bale og hans spil er jo netop, at vi er begyndt at praktisere en spillestil, som er et fuldstændigt mismatch i forhold til Bales kompetencer. Det var ikke i samme omfang problemet med Kaka, da vi ikke havde en decideret spillestil i de år, han var her. Derfor er det altså nemmere at skippe Bale afsted, da han fodboldteknisk slet ikke passer ind.

Vores spillestil passer heller ikke til Ronaldo, men han scorer stadig mange mål. Så det argument holder ganske enkelt ikke. Bale og Ronaldo er ens på så mange områder, og det er især, når vi snakker om spillet i de små rum, hvilket ingen af dem magter.

Jeg er også træt af Bale. Men jeg tror stadig på ham. Den dag Ronaldo ikke er i klubben længere, får vi en anden Bale at se.

"Maybe they hate me because I'm too good."

• Hierro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1079 af Hierro
Besvaret af Hierro på emne Sæsonen 2014/2015
Det kan sagtens hænde, at vi ser en anden Bale, men kan vi vente på det?

11 år 4 måneder siden #1080 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015
Det afhænger jo af, hvornår Ronaldo smutter. Personligt tror jeg, det sket til sommer. Perez er all about the money, og skal vi have en realistisk chance for at få en god sum penge for ham, så skal salget falde til sommer. Specielt hans nedadgående formkurve taget i betragtning.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Leveret af Kunena Forum