Sæsonen 2014/2015

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1105 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2014/2015
Det egentlig også sjovt at tænke på hvordan folk hele tiden skal pege fingre af Benzemas antal mål i forhold til Europas bedste angribere men faktum er at han stadig, som tredjeviolin på målfronten efter Ronaldo og Bale ligger nogenlunde med de allerbedste.

Benzema - 20 mål i 41 kampe
Zlatan - 23 mål i 27 kampe (Skader og karantæner)
Aguero - 23 mål i 31 kampe (Har haft en skade eller to i sæsonen)
Cavani - 15 mål i 28 kampe
Falcao - Behøves ikke tal
Rooney - 13 mål i 30 kampe
Carlos Tevez - 24 mål i 28 kampe

Jeg er med på at både Zlatan, Aguero og Tevez' snit er bedre end Benzemas. Men husk nu at de spiller første angribere i deres respektive klubber, de sparker primært straffesparkene og de er hver især de respektive klubbers "Ronaldo" så det er dem der bliver spillet efter. Benzemas kamptotal stiger også gevaldigt fordi han ikke har noget alternativ og ingen til at tage over for ham i nogle af kampene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• D_P_Z
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1106 af D_P_Z
Besvaret af D_P_Z på emne Sæsonen 2014/2015

Dios skrev: Sådan som jeg ser det, så vil det ødelægge Ronaldo's "spil" samt målsnit, hvis han ikke har den frie rolle eller decideret skal ind og lægge centralt. Det er netop hans skærende dybdeløb, eller generelt løb i andenkæden, som gør han kommer i de fantastiske situationer som han gør. Altså hans absolut største force udover hans kynisme foran mål.

Smider man Ronaldo ind centralt, hvem er det så der skal skabe plads til ham? Hvem er det, som skal tage bolden til sig, og trække væk centralt, for at gøre plads til rummet bag forsvarspillerne?
Netop sammenspillet mellem Ronaldo og Benzema er kernen til vores offensiv har været så frygtindgydende de seneste mange år. At folk tager Benzema fuldstændig for givet, fordi han ikke scorer mål ligesom andre top angribere, er mig en gåde.
Jeg vil godt vove den påstand, at Ronaldo på ingen måder havde været så farlig uden en angriber som Benzema. Det er dog ligegyldigt, da det blot er en påstand som ingen ville kunne bakke op, eller modargumentere på nogen måde.

Hvis vi ser på den absolut farligste angriber sidste år Suarez, så taler hans stats for sig selv. Godt nok skal han stadig falde til i Barcelona, men han er på ingen måder den topscorer som han var i Liverpool. Faktisk har han lavet flere assist end mål i Barcelona trøjen hidtil.

Ronaldo inde centralt med ryggen til målet i 8 ud af 10 gange, vil tage livet af ham. Om vi kalder det en 4-3-3 eller 4-4-2 er sådan set ligegyldigt. Det handler om rollen, og den bevægelsesfrihed Ronaldo har nu.

Kan du så forklarer mig hvorfor han sjældent kommer tilbage og udfører noget defensivt arbejde? Det er ret ofte den side modstanderne ser den største mulighed for at angribe og ret så ofte kommer Marcelo til at se dumt ud. Når vi netop spiller 4-4-2 giver det mere balance og vi er ikke så sårbare, når modstandrene angriber os ved kanterne. Ved netop 4-3-3 bliver vi 9 ud af 10 gange undertal på midtbanen, hvis de gode modstanderen vælger at booste midtbanen, som f.eks Atletco madrid netop gør. Der er en grund til vi har tabt så mange kampe til dem. Når vi mister bolden på midtbanen og modstanderen får bolden bliver vi ufatteligt sårbare hvis Ronaldo og Bale ikke hjælper med balancen. Når vi kigger på bayern munchen, som er det hold vi skal sammeligne os lidt med hvis vi sammenligner niveau. De stiller jo med uffatteligt mange offensive spiller pga skader på midtbane-spillerne. Men det ændrer ikke på deres balance, fordi når de mister bolden løber samtlige offensive spiller tilbage og forsvarer. Det giver dem utroligt meget dynamik, og føles som om de aldrig bliver undertallig på midtbanen.
Min pointe er hvis vi skal have en chance for pokal i år, er vi nød til se lidt mere på den midtbane. Tænker vi over det hvorfor taber vi så mange top-kampe i år?
Og fortsætter vi dette koncept frygter jeg lidt for CHL-kvartfinalen.

11 år 4 måneder siden #1107 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Sæsonen 2014/2015
Lavede en hurtig youtube søgning efter "Cristiano Ronaldo", den første video jeg faldt over var nedenstående som illustrerer nogle af hans aktioner fra de seneste kampe.

Ingen tvivl om at Cristiano er nede i en bølgedal for tiden hvor det hedder stolpe ud, men hvordan kan man ud fra det tro at det forbliver hans niveau resten af karrieren? Det er altså Cristiano Ronaldo vi taler om, manden som vippede historiens måske bedste fodboldspiller af pinden to år i streg. Hvis der er noget man skal respektere Cristiano for, så er det hans mentalitet, så vær ikke i tvivl, han skal nok vende tilbage, bedre end nogensinde!

Og til dem som kritiserer BBC, ja det har ikke fungeret på det sidste, men husk på at det var samme trekløver som sikrede os the double sidste år. Ikke at det skal være en undskyldning, men jeg er ikke i tvivl om at havde vi undgået skader mere (især Modrics), så havde vi ført ligaen på nuværende tidspunkt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, ZizouMo, andreashn, ElMadrid, Cristiano Ronaldo, Fondo_Sur

11 år 4 måneder siden #1108 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2014/2015

Jaood skrev: Det skal lige siges at man sagtens kan være uenig i ovenstående.

Men 'jeres' metode har ikke fungeret i godt og vel tre måneder. Hvor længe skal vi vente før vi indrømmer at noget er galt?

Eller man har måske allerede slugt 'det er alt sammen Bale's skyld! Død over waliseren!!-svadaen råt?

Nu skal jeg ikke kloge mig på din person, men det kunne godt virke som om, at du har spillet lidt for meget FIFA. For jo, der sprudler Ronaldo, men i virkeligheden vil det ikke være tilfældet.

Du nævner ganske rigtigt, at han scorer mange mål inde i boksen. Det er der to grunde til: 1. Hans positioneringsevne og 2. Hans frie rolle. Det er naturligvis nemmere for forsvaret at opdække Benzema eller en anden statisk frontangriber end Ronaldo, der kan entrere feltet fra alle positioner på banen.

Det er blandt andet grunden til, at Ronaldo så ofte er fri i feltet. Altså at han helt vildt svær at dække op qua hans frie rolle, der smadrer forsvaret. Derfor scorer han så mange mål. Læg også mærke til, hvor mange flere mål Messi begyndte at score, da han stoppede med at være isoleret på højre kanten og i stedet blev sat ind centralt (på papiret) og fik en helt fri rolle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Dios, ZizouMo, andreashn, Cristiano Ronaldo, Fondo_Sur

11 år 4 måneder siden #1109 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
D_P_Z skrev:

Kan du så forklarer mig hvorfor han sjældent kommer tilbage og udfører noget defensivt arbejde? Det er ret ofte den side modstanderne ser den største mulighed for at angribe og ret så ofte kommer Marcelo til at se dumt ud. Når vi netop spiller 4-4-2 giver det mere balance og vi er ikke så sårbare, når modstandrene angriber os ved kanterne. Ved netop 4-3-3 bliver vi 9 ud af 10 gange undertal på midtbanen, hvis de gode modstanderen vælger at booste midtbanen, som f.eks Atletco madrid netop gør. Der er en grund til vi har tabt så mange kampe til dem. Når vi mister bolden på midtbanen og modstanderen får bolden bliver vi ufatteligt sårbare hvis Ronaldo og Bale ikke hjælper med balancen. Når vi kigger på bayern munchen, som er det hold vi skal sammeligne os lidt med hvis vi sammenligner niveau. De stiller jo med uffatteligt mange offensive spiller pga skader på midtbane-spillerne. Men det ændrer ikke på deres balance, fordi når de mister bolden løber samtlige offensive spiller tilbage og forsvarer. Det giver dem utroligt meget dynamik, og føles som om de aldrig bliver undertallig på midtbanen.
Min pointe er hvis vi skal have en chance for pokal i år, er vi nød til se lidt mere på den midtbane. Tænker vi over det hvorfor taber vi så mange top-kampe i år?
Og fortsætter vi dette koncept frygter jeg lidt for CHL-kvartfinalen.

Den mest logiske forklaring på han ikke har noget defensivt arbejde må vel være, at Ancelotti ikke mener han skal have det?

Undertal på midtbanen siger du? Nu må folk seriøst snart stoppe med at tro det er formationens skyld, at Bale arbejder eller ikke arbejder defensivt! Det hele handler om taktik, og udelukkende taktik! Hvis Bale får ligeså mange defensive pligter i en 4-3-3 som i en 4-4-2, så er det jo fløjtende ligegyldigt, hvis rollen er den samme.
Ja jeg mener også, at Bale skal arbejde mere tilbage i banen, og nej jeg synes ikke Ronaldo skal gøre det samme, ej heller Benzema. De skal i mine øjne dog starte genpresset, som vi desværre ikke praktisere medmindre modstanderen hedder Barcelona.

Vores problem imod Atléti har jeg været inde på før. Vi spiller konsekvent med 9 mand, da både Ronaldo og Bale er spillet fuldstændig ud af kampen før den overhovedet er gået igang. Vi har alle dage været dårlige imod kompakte modstandere. Nu er der bare utrolig stor kvalitetsforskel på Atléti og Cordoba, så vi vil oftest vinde imod Cordoba, selvom de står kompakt, hvor vi derimod oftest bliver slået når vi møder granitten.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Cristiano Ronaldo

11 år 4 måneder siden #1110 af Dios
@Jaood.

Hvorfor er du så aggressiv? :)

Mopset? Er du sikker på det ikke er dig selv du snakker om? :) Hvad tror du der vil ske, hvis man sætter Khedira som playmaker? Om han bliver mopset eller ej, så vil det stadig hæmme hans spil. Det kan man da ikke komme udenom!

Jeg skrev: Det er netop hans skærende dybdeløb, eller generelt løb i andenkæden, som gør han kommer i de fantastiske situationer som han gør. Altså hans absolut største force udover hans kynisme foran mål. Det er altid dejligt nemt, når man tager noget ud af kontekst, synes du ikke? Hvorfor prøver du at få det til at lyde som om, at jeg siger han primært scorer alle sine mål via dybdeløb?

Du har godt nok en sjov og mærkværdig måde at skrive tingene på. Hvorfor skal det være synd for ham, at du vil have ham til at arbejde mere? Jeg vil f.eks. ikke have han skal arbejde specielt meget defensivt. Det er den samme diskussion med Messi, hvor han også heftigt bliver kritiseret for at løbe for lidt.

Og mange tak for, at jeg får retten til at være uenig med dig. Det var sødt af dig :)

Og "jeres" metode. Hvad menes der her?

Ronaldo's formdyk skal Bale ikke have skylden for, ej heller hele Real Madrid's formdyk, men han kan dog passende tage skylden for hans egne latterlige præstationer denne sæson. Og nej ikke død over Bale. Han er trods alt et menneske ligesom alle os andre, men et salg over Bale lyder lækkert i mine øre ;)

Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Dios.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1111 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2014/2015
Statistisk set, så ligger CR7 på en 29 plads i en listen over de bedste angribere indtil videre i 2015 ifølge CIES Football Observatory.
Messi ligger nr. 1.

www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...o-Costa-feature.html

Parameterne man måles på:

"CIES Football Observatory Key Performance Indicators (KPIs) are:
Shooting: ability to take advantage of goal opportunities through accurate shooting
Chance creation: ability to put team-mates in a good position to score
Take-on: ability to create dangerous situations by successfully challenging opponents
Distribution: ability to keep a hold on the game through efficient passing
Recovery: ability to minimise goal opportunities for opponents through proficient interception
Rigour: ability to minimise goal opportunities for opponents through robust duelling"

Marcelo liggger på en flot 1. plads af de bedste backs.

Men deres analyser og konklusion skal selvfølgelig tages med et gran salt. Sahin som den bedste midtbanespiller, uanset hans flotte statistik, i 2015?

11 år 4 måneder siden #1112 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2014/2015

Inspektøren skrev: Statistisk set, så ligger CR7 på en 29 plads i en listen over de bedste angribere indtil videre i 2015 ifølge CIES Football Observatory.
Messi ligger nr. 1.

www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...o-Costa-feature.html

Parameterne man måles på:

"CIES Football Observatory Key Performance Indicators (KPIs) are:
Shooting: ability to take advantage of goal opportunities through accurate shooting
Chance creation: ability to put team-mates in a good position to score
Take-on: ability to create dangerous situations by successfully challenging opponents
Distribution: ability to keep a hold on the game through efficient passing
Recovery: ability to minimise goal opportunities for opponents through proficient interception
Rigour: ability to minimise goal opportunities for opponents through robust duelling"

Marcelo liggger på en flot 1. plads af de bedste backs.

Men deres analyser og konklusion skal selvfølgelig tages med et gran salt. Sahin som den bedste midtbanespiller, uanset hans flotte statistik, i 2015?

Statistikkerne siger intet.

Husker også at Messi altid har toppet de statistikker selv der hvor han har spillet dårligt og har fået 10-taller i kampe på baggrund af så nogle statistikker.

Det har nok noget at gøre med at systemet vægter visse ting højere end andre der giver spillere visse spillere fordele ift systemet.

PS: Ja Messi fortjener nr 1, jeg snakker generelt

• Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1113 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Sæsonen 2014/2015

Men 'jeres' metode har ikke fungeret i godt og vel tre måneder. Hvor længe skal vi vente før vi indrømmer at noget er galt?

Eller man har måske allerede slugt 'det er alt sammen Bale's skyld! Død over waliseren!!-svadaen råt?

Bare et tip: Hold dig fra diskussionen om Ronaldo. Han er hævet over al kritik herinde. Det svarer til at diskutere Muhammed med en muslim. Jeg har argumenteret for det samme som dig i over et år og det eneste jeg har fået ud af det er hovedpine. Proceed with caution :)

Dios skrev: Sådan som jeg ser det, så vil det ødelægge Ronaldo's "spil" samt målsnit, hvis han ikke har den frie rolle eller decideret skal ind og lægge centralt. Det er netop hans skærende dybdeløb, eller generelt løb i andenkæden, som gør han kommer i de fantastiske situationer som han gør. Altså hans absolut største force udover hans kynisme foran mål.

Smider man Ronaldo ind centralt, hvem er det så der skal skabe plads til ham? Hvem er det, som skal tage bolden til sig, og trække væk centralt, for at gøre plads til rummet bag forsvarspillerne?
Netop sammenspillet mellem Ronaldo og Benzema er kernen til vores offensiv har været så frygtindgydende de seneste mange år. At folk tager Benzema fuldstændig for givet, fordi han ikke scorer mål ligesom andre top angribere, er mig en gåde.
Jeg vil godt vove den påstand, at Ronaldo på ingen måder havde været så farlig uden en angriber som Benzema. Det er dog ligegyldigt, da det blot er en påstand som ingen ville kunne bakke op, eller modargumentere på nogen måde.

Hvis vi ser på den absolut farligste angriber sidste år Suarez, så taler hans stats for sig selv. Godt nok skal han stadig falde til i Barcelona, men han er på ingen måder den topscorer som han var i Liverpool. Faktisk har han lavet flere assist end mål i Barcelona trøjen hidtil.

Ronaldo inde centralt med ryggen til målet i 8 ud af 10 gange, vil tage livet af ham. Om vi kalder det en 4-3-3 eller 4-4-2 er sådan set ligegyldigt. Det handler om rollen, og den bevægelsesfrihed Ronaldo har nu.

Har Suarez gjort Barcelona svagere? Nej. Fuck hans personlige statistikker, for at sige det rent ud. Du tager udgangspunkt i hvordan Ronaldo scorer flest mål (hvilket ifølge de fleste på madridista.dk er definition på at spille godt når det kommer til Ronaldo), men undlader fuldstændig at forholde dig til Jaoods pointe: HOLDET! Jeg ville for alt i verden aldrig bytte en bedre defensiv struktur og bedre flow i offensiv spillet for at vi kan få Ronaldo's statistikker til at se flottere ud. På det seneste findes der ikke mange eksempler på mål Ronaldo scorer som en anden ikke kunne have scoret. Han har f.eks. en decideret dårlig frisparksstatistik. Til gengæld æder han 5 gange så meget af spillet i forhold til en hvilken som helst anden spiller. Friheden han får kan jeg ikke retfærdiggøre med andet end hans status.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved AvatarEyes.

11 år 4 måneder siden #1114 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2014/2015

Bare et tip: Hold dig fra diskussionen om Ronaldo. Han er hævet over al kritik herinde. Det svarer til at diskutere Muhammed med en muslim. Jeg har argumenteret for det samme som dig i over et år og det eneste jeg har fået ud af det er hovedpine. Proceed with caution :)

Har Suarez gjort Barcelona svagere? Nej. Fuck hans personlige statistikker, for at sige det rent ud. Du tager udgangspunkt i hvordan Ronaldo scorer flest mål (hvilket ifølge de fleste på madridista.dk er definition på at spille godt når det kommer til Ronaldo), men undlader fuldstændig at forholde dig til Jaoods pointe: HOLDET! Jeg ville for alt i verden aldrig bytte en bedre defensiv struktur og bedre flow i offensiv spillet for at vi kan få Ronaldo's statistikker til at se flottere ud. På det seneste findes der ikke mange eksempler på mål Ronaldo scorer som en anden ikke kunne have scoret. Han har f.eks. en decideret dårlig frisparksstatistik. Til gengæld æder han 5 gange så meget af spillet i forhold til en hvilken som helst anden spiller. Friheden han får kan jeg ikke retfærdiggøre med andet end hans status.

Du må da gerne nævne de spillere som du mener kunne have scoret alle de mål Ronaldo scorer for kender ikke mange spillere der har scoret 200 ligamål på under 6 sæsoner. Du får det jo til at lyde så let så du må have mindst et par dosin i tankerne?
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, ElMadrid

11 år 4 måneder siden #1115 af Dios

Fuck hans statistikker? Hvorfor om jeg må spørge? Du misser jo fuldstændig pointen! Når du har spillere som Messi og Ronaldo, så er det simpelthen dem det drejer sig om. Det er de 2 absolut bedste spillere, så derfor gør du også holdet bedre ved at købe spillere om passer dem. Desværre har vi gjort det modsatte med Bale, hvor jeg tror jeg kan tælle på én hånd, hvor både Bale og Ronaldo har spillet godt hvor de har været på banen samtidig. Faktisk kan jeg kun huske 1-6 kampen imod Schalke sidste år.
Men min pointe er, at Suarez nu har en helt anden rolle end den han havde i Liverpool. Messi er stadig målscoreren, og så må Neymar og Suarez "deles" om resten.
Og ja, du har ret angående med, at der er mange herinde som forbinder godt spil med mål eller assist. Jeg er dog bare ikke én af dem ;)

Hvem er det som siger vi skal gøre Ronaldo's statistikker bedre ved at ødelægge al flow og defensiv struktur? Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener her?

Placeringsevne er én af de mange grunde til andre angribere ikke scorer ligeså mange mål som Ronaldo. Også selvom en del af dem har været tap-ins. Det er dog en debat jeg på ingen måder vil ud i. Rent faktisk er jeg rigtig ligeglad.
Hans frispark har været elendige, og i mine øjne burde Bale være skytte nr. 1!

Ronaldo er stadig vores topscorer, så den frihed hjælper jo. Problemet opstod jo først, da Bale fik eller tror han har samme frihed. Kald det en 4-3-3 eller 4-4-2, hvor Bale arbejder ligeså meget defensivt som imod Barcelona, Bayern etc..
Når Bale arbejder så meget defensivt, så får vi en mand mere inde centralt, da Modric så ikke skal ud og dække af i højreside, da Isco i forvejen dækker af i venstre side, så vi kun har Kroos inde centralt. Det var på den måde vi fik det klare overtal på midtbanen i 2-1 nederlaget imod Barcelona.

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 4 måneder siden #1116 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2014/2015

Sådan en helt normal ting, der er bred konsensus om: Diskuterer man et emne med en modpart, skal modparten have en basisforståelse for emnet, ellers er diskussionen dødsdømt fra starten. Du skal som minimum have læst koranen, hvis du skal kloge dig på, hvad Mohammed vil have muslimerne til at gøre. Du skal som minimum have lidt af en psykisk lidelse, hvis du skal kloge dig på, at det er noget vås. Du skal som minimum have en basis fodboldforståelse, hvis du skal deltage i deltaljerede diskussioner om spillet på banen.

Det virker ganske enkelt som om, at du mangler sidstnævnte, når du siger, at der ikke er mange af Ronaldos mål, som andre ikke kunne have scoret. Det er fodboldskoleeksempel på, at de mere "uhåndgribelige" evner som positioneringsevne, aggression, form og lignende bliver taget ud af ligningen. Lidt som når direktionen i en virksomhed vil nedlægge kommunikationsafdelingen.

Ronaldo lukrerer så meget på sin fremragende timing og positioneringsevne. Fortæl mig, hvem der skulle have scoret det andet mål mod Schalke eller udligningen mod Atletico i Cuppen. Det er klasseeksempler på Ronaldos fantastiske uhåndgribelige evner, som du ikke billiger.

Og nå jo, så er der ikke nogen i truppen, der tilnærmelsesvis når hans afslutninger til sokkeholderne.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Sebberg.

Leveret af Kunena Forum