Sæsonen 2014/2015

• Hierro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1081 af Hierro
Besvaret af Hierro på emne Sæsonen 2014/2015
Manden er ikke over the hill endnu. At han ikke scorer 3 mål pr kamp er lig med en nedadgående formkurve er absurd. Han har stadig scoret for os. Jeg tror ikke, at han ryger til sommer. For hvis du siger Perez er all about the money, så giver det value for money at have Ronaldo i klubben yderlig et år. Og så længe han er super ærgerrig og vil vinde og scorer, så sker det heller ikke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #1082 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2014/2015
Pelle skrev:

Jeg er også træt af Bale. Men jeg tror stadig på ham. Den dag Ronaldo ikke er i klubben længere, får vi en anden Bale at se.

Sad faktisk og tænkte præcis det samme idag.

Jeg ville foretrække hvis en af dem bliver solgt til sommer og her hælder jeg mest til et salg af Ronaldo, også give Bale en ekstra chance.

Han gør det ihvertfald godt for Wales lige nu, to mål + en assist (det ene mål på et fantastisk frispark).

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Sahinovic.

11 år 4 måneder siden #1083 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg tror i tager fejl når i taler om at Perez tænker så meget over penge man går ind på salg af spillere. Real Madrid sælger aldrig en spiller for at skovle kontanter ind. Man sælger spillere som ikke passer ind i klubben eller spillere som vil væk.

Hvis Ronaldo sælges er det fordi han selv vil væk, eller at klubben vælger at satse på Bale. Aldrig pga. af at man får lidt moneter hjem. Det er selvfølgelig bare min overbevisning. Men kg synes nu at de sidste mange års transfers giver mig ret. Kommecielt og sportsligt er han stadig et kæmpe aktiv for os. Sportligt mindre end han plejer, men stadig en målsluger som i denne dårlige periode, slår selv de fleste andre topangribere.

Jeg ville ikke falde fra hinanden hvis han blev solgt. Men jeg ønsker oftere Bale solgt. Men aller mest ønsker jeg at Ronaldo for lov at køre sin stil, og at Bale får lov at opfylde sine defensive pligter som i første halvleg mod Barca i sidste kamp. Min overbevisning siger mig at Bale kan "se pænere ud" end han har gjort. Blot ved at trække ham længere tilbage på banen. På den måde er et stadig muligt at have begge vores Superkanter på banen.

I min fantasi sælger vi Bale, James overtager. Køber Reus, og sælger Ronaldo næste sæson. Det er drømmen for mig. Selvfølgelig alt efter hvad fremtiden bringer, men set på tingene lige nu. Så er det mit ønske:)

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios

11 år 4 måneder siden #1084 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 2014/2015

JimmyBroe skrev: Jeg tror i tager fejl når i taler om at Perez tænker så meget over penge man går ind på salg af spillere. Real Madrid sælger aldrig en spiller for at skovle kontanter ind. Man sælger spillere som ikke passer ind i klubben eller spillere som vil væk.

Tak, Jimmy, bare TAK!!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 4 måneder siden #1085 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015

JimmyBroe skrev: Jeg tror i tager fejl når i taler om at Perez tænker så meget over penge man går ind på salg af spillere. Real Madrid sælger aldrig en spiller for at skovle kontanter ind. Man sælger spillere som ikke passer ind i klubben eller spillere som vil væk.

Hvis Ronaldo sælges er det fordi han selv vil væk, eller at klubben vælger at satse på Bale. Aldrig pga. af at man får lidt moneter hjem. Det er selvfølgelig bare min overbevisning. Men kg synes nu at de sidste mange års transfers giver mig ret. Kommecielt og sportsligt er han stadig et kæmpe aktiv for os. Sportligt mindre end han plejer, men stadig en målsluger som i denne dårlige periode, slår selv de fleste andre topangribere.

Jeg ville ikke falde fra hinanden hvis han blev solgt. Men jeg ønsker oftere Bale solgt. Men aller mest ønsker jeg at Ronaldo for lov at køre sin stil, og at Bale får lov at opfylde sine defensive pligter som i første halvleg mod Barca i sidste kamp. Min overbevisning siger mig at Bale kan "se pænere ud" end han har gjort. Blot ved at trække ham længere tilbage på banen. På den måde er et stadig muligt at have begge vores Superkanter på banen.

I min fantasi sælger vi Bale, James overtager. Køber Reus, og sælger Ronaldo næste sæson. Det er drømmen for mig. Selvfølgelig alt efter hvad fremtiden bringer, men set på tingene lige nu. Så er det mit ønske:)

Nååh, men nu nævner jeg jo også, at jeg tror han sælges, fordi han er ved at være udbrændt. Ronaldos formkurve er nedadgående - om man vil det eller ej. Den er hvert fald stagneret og ingenlunde på det niveau, som han havde i efteråret. Perez sælger ham netop, hvis flere faktorer opfyldes. De faktorer kunne være en dårligere spiller kombineret med det høje beløb, vi stadig kan få for ham.
Venter man til næste år, og Ronaldo stadig spiller på dette niveau, så kan vi ikke få i nærheden af det samme beløb. Hvis i ikke tror, at Perez tænker over dette, så fair nok. Det er bare naivt i min verden. Perez er en kynisk forretningsmand.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Pelle.

11 år 4 måneder siden #1086 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015
Nååh, men vi kan vel blive enige om at der er stor forskel på at være udbrændt og så en nedadgående formkurve?

Ronaldo er på ingen måder udbrændt. Men helt sandt er det at han befinder sig i en formkrise. Jeg er selv skeptisk om at kommer tilbage på samme niveau. Men det er altså kun et halvt år siden han med længder var verdens bedste. Det taget i betragtning samt hans privat liv + holdets krise. Så er det da absolut nærliggende at tænke at denne "krise" kun er midlertidig.

Jamen det er ikke så vigtigt om han er verdens allerbedste spiller. Så længe han stadig er så kampafgørende og vigtig for Real Madrid som han er så sælger Perez ikke. Uanset beløb og tidligere niveau.

Jeg er her stadig XOXO

11 år 4 måneder siden #1087 af Siempre Madrid
Selv på sit nuværende niveau findes der jo ikke nogen derude, som tilnærmelsesvist når ham til sokkeholderne. Marco Reus eller Raheem Sterling er jo blot omvandrende parodier i den sammenhæng. Førstnævnte er altid skadet og sidstnævnte er Liverpool-spiller.

Der er stadig masser af fodbold i Cristiano Ronaldo, så man behøver ikke at betale i dyre domme, for at få noget, der er væsentligt dårligere.

Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1088 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2014/2015

Siempre Madrid skrev: Selv på sit nuværende niveau findes der jo ikke nogen derude, som tilnærmelsesvist når ham til sokkeholderne. Marco Reus eller Raheem Sterling er jo blot omvandrende parodier i den sammenhæng. Førstnævnte er altid skadet og sidstnævnte er Liverpool-spiller.

Der er stadig masser af fodbold i Cristiano Ronaldo, så man behøver ikke at betale i dyre domme, for at få noget, der er væsentligt dårligere.

Det kan sagtens diskuteres om Robben eller Ronaldo har været bedst spillende i denne sæson. Derudover går der ikke længe inden Hazard er en bedre fodboldspiller end Ronaldo. Han er allerede mere dominerende i kampene, men mangler bare Ronaldos vanvittige målstats.

Ronaldo er en fandens dygtig målscorer. Det kan man aldrig nogensinde tage fra ham. Han har en fantastisk placeringsevne og tager nogle gode løb. Problemet er bare, at disse kvaliteter kendetegner en topangriber og ikke en kant. Han er ærlig talt bedre uden end med bolden. Det medfører ualmindeligt mange dårlige aktioner fra hans side, da han ofte modtager bolden alt for langt væk fra målet.

11 år 4 måneder siden #1089 af Siempre Madrid

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev: Selv på sit nuværende niveau findes der jo ikke nogen derude, som tilnærmelsesvist når ham til sokkeholderne. Marco Reus eller Raheem Sterling er jo blot omvandrende parodier i den sammenhæng. Førstnævnte er altid skadet og sidstnævnte er Liverpool-spiller.

Det kan sagtens diskuteres om Robben eller Ronaldo har været bedst spillende i denne sæson. Derudover går der ikke længe inden Hazard er en bedre fodboldspiller end Ronaldo. Han er allerede mere dominerende i kampene, men mangler bare Ronaldos vanvittige målstats.

Ronaldo er en fandens dygtig målscorer. Det kan man aldrig nogensinde tage fra ham. Han har en fantastisk placeringsevne og tager nogle gode løb. Problemet er bare, at disse kvaliteter kendetegner en topangriber og ikke en kant. Han er ærlig talt bedre uden end med bolden. Det medfører ualmindeligt mange dårlige aktioner fra hans side, da han ofte modtager bolden alt for langt væk fra målet.

Robben er jo helt og aldeles uinteressant og der er ikke nok mål i Hazard til at det kan forsvare prisen - på nuværende tidspunkt.

11 år 4 måneder siden #1090 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2014/2015

Storken skrev:

Mig bekendt handler fodbold dog om at score mål, hvilket Ronaldo i hverfald kan. Også kan du kalde ham hvad du vil.

Hazard er en helt anden spiller med andre forcer end Ronaldo, men han er ikke i nærheden af at besidde Ronaldo evne til at fremtvinge mål. Harzard er egenligt en bedre fodboldspiller end Ronaldo i den forstand, at han er en bedre possessionsspiller, men det er også fuldstændig ligegyldigt, når Ronaldo har de kvaliteter, som han har, som er meget værd end at kunne flytte bolden rundt. Disse slags spillere har vi i øvrigt rigeligt af i Real Madrid i øjeblikket. Man kan spille den nok rundt, men der skal minimum være én på holdet som kan og tør sparke lortet ind. Harzard "mangler ikke bare Ronaldo's målstats" - han mangler også Ronaldo's evner som gør det muligt at få de selvsamme målstats.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn

• Jaood
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1091 af Jaood
Besvaret af Jaood på emne Sæsonen 2014/2015
Men hvis Ronaldo er sådan en ultimativ målscorer, hvorfor spiller han så forhelvede ikke bare angriber og frontmand?

Han laver jo alligevel intet brugbart som en free-roamer (modsat spillere som netop Hazard, Messi, eller, ja, den Bale man ser for Wales), så hvad er egentlig meningen med at han han har sådan en fri rolle, når han alligevel ikke kan finde ud af andet end et par step-overs ude på kanten for så at aflevere den til Marcelo mens han løber ind i feltet med en flagrende hånd: "hoved Marcelo, hoved"...?

Det påvirker hans eget spil, for han spiller ikke den position som han har forcerne til (fysik, målinstinkt, skud, hoved, og, ja, spilintelligens i form af positionering i feltet og løb uden bold). Det påvirker Bale, som låses fast ude på en uvant højrekant, til trods for at han alligevel fungerer bedst på venstre side eller som central offensivspiller. Det påvirker Benzemas spil, for Ronaldo, til trods for at han tager udgangspunkt ude på kanten, alligevel bevæger sig meget ind centralt at han gennemsnitligt står præcist samme sted som Benzema:

www.fourfourtwo.com/statszone/23-2014/ma...#tabs-wrapper-anchor
(det er fra El Clasico, men i kan selv finde de andre kampe: det er et mønstrer som gentager sig igen og igen og igen)

Og selvfølgelig påvirker det hele holdets indsats, for Ronaldo er bare ikke god nok med bolden på fødderne i det frie spil, og så ender det med at fremragende kombinationer mellem Isco, Kroos, Modric og Marcelo på den venstre side af offensiven bliver bremset, for nu skal Ronaldo lige have bolden og spille karlsmart i et par småsekunder. Det ødelægger rytmen og flowet i spillet.

Smid ham nu ind centralt, hvis det alligevel er der han hele tiden søger ind (og rent faktisk gør det godt, modsat ude på kanten), og tag så Benzema ud. 4-3-2-1 med James og Bale lige bag Ronaldo. Evt. 4-4-2 med James og Isco i midten, og Benzema og Ronaldo i front, Bale ude på bænken. (Modric, Kroos, og Isco er selvfølgelig urørlige. De kører den her maskine....)
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Jaood.

11 år 4 måneder siden #1092 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015

Jaood skrev: Men hvis Ronaldo er sådan en ultimativ målscorer, hvorfor spiller han så forhelvede ikke bare angriber og frontmand?

Han laver jo alligevel intet brugbart som en free-roamer (modsat spillere som netop Hazard, Messi, eller, ja, den Bale man ser for Wales), så hvad er egentlig meningen med at han han har sådan en fri rolle, når han alligevel ikke kan finde ud af andet end et par step-overs ude på kanten for så at aflevere den til Marcelo mens han løber ind i feltet med en flagrende hånd: "hoved Marcelo, hoved"...?

Det påvirker hans eget spil, for han spiller ikke den position som han har forcerne til (fysik, målinstinkt, skud, hoved, og, ja, spilintelligens i form af positionering i feltet og løb uden bold). Det påvirker Bale, som låses fast ude på en uvant højrekant, til trods for at han alligevel fungerer bedst på venstre side eller som central offensivspiller. Det påvirker Benzemas spil, for Ronaldo, til trods for at han tager udgangspunkt ude på kanten, alligevel bevæger sig meget ind centralt at han gennemsnitligt står præcist samme sted som Benzema:

www.fourfourtwo.com/statszone/23-2014/ma...#tabs-wrapper-anchor
(det er fra El Clasico, men i kan selv finde de andre kampe: det er et mønstrer som gentager sig igen og igen og igen)

Og selvfølgelig påvirker det hele holdets indsats, for Ronaldo er bare ikke god nok med bolden på fødderne i det frie spil, og så ender det med at fremragende kombinationer mellem Isco, Kroos, Modric og Marcelo på den venstre side af offensiven bliver bremset, for nu skal Ronaldo lige have bolden og spille karlsmart i et par småsekunder. Det ødelægger rytmen og flowet i spillet.

Smid ham nu ind centralt, hvis det alligevel er der han hele tiden søger ind (og rent faktisk gør det godt, modsat ude på kanten), og tag så Benzema ud. 4-3-2-1 med James og Bale lige bag Ronaldo. Evt. 4-4-2 med James og Isco i midten, og Benzema og Ronaldo i front, Bale ude på bænken. (Modric, Kroos, og Isco er selvfølgelig urørlige. De kører den her maskine....)

Her kan du lære noget, Siempre. Hvis du skal give et "tak", så gør det til denne bruger. Fortræffeligt indlæg - spot on!

"Maybe they hate me because I'm too good."

Leveret af Kunena Forum