Sæsonen 2014/2015
JimmyBroe skrev: Ååh hvor må det bare være surt for Ancelotti, at skulle vælge de XI startende på holdet, de næste par kampe.
Med James tydelige vigtighed, Bales fortsatte måscoringer og Isco som publikums darling, kan Ancelotti kun tage 2 rigtige valg og et forkert. -Uanset hvilken konstellation han end måtte vælge. På den ene side ligner det at Bale har en opadgående formkurve, hvilket næsten er synd at spolere, alt taget i betragtning. På den anden side vil det også være forkert, at tage Isco ud fordi han ikke har levet op til sit vanvittige niveau, for kun få kampe siden. På den tredje side(?), viser James idag at han er sulten og vigtig for holdet.
Jeg håber stadig på at Bale og James skal kæmpe om pladsen på "højrekanten". Men jeg forstår absolut dilemmaet i at smide en af de to på bænken også. Det er i sidste ende vores egen skyld, og ej at forglemme et luksusproblem. Vi har stået i modsatte situation på den centrale midtbane for kun en måned siden. Vores nuværende dilemma, må være at foretrække:)
For få kampe siden.. Altså for 7 kampe siden?
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Pelle skrev:
JimmyBroe skrev: Ååh hvor må det bare være surt for Ancelotti, at skulle vælge de XI startende på holdet, de næste par kampe.
Med James tydelige vigtighed, Bales fortsatte måscoringer og Isco som publikums darling, kan Ancelotti kun tage 2 rigtige valg og et forkert. -Uanset hvilken konstellation han end måtte vælge. På den ene side ligner det at Bale har en opadgående formkurve, hvilket næsten er synd at spolere, alt taget i betragtning. På den anden side vil det også være forkert, at tage Isco ud fordi han ikke har levet op til sit vanvittige niveau, for kun få kampe siden. På den tredje side(?), viser James idag at han er sulten og vigtig for holdet.
Jeg håber stadig på at Bale og James skal kæmpe om pladsen på "højrekanten". Men jeg forstår absolut dilemmaet i at smide en af de to på bænken også. Det er i sidste ende vores egen skyld, og ej at forglemme et luksusproblem. Vi har stået i modsatte situation på den centrale midtbane for kun en måned siden. Vores nuværende dilemma, må være at foretrække:)
For få kampe siden.. Altså for 7 kampe siden?
Okay, lad os lege den leg.
For det første, så er bedømmelser subjektive og altid svære at diskutere. Jeg er ikke enig i at Isco skulle have spillet dårligt de sidste (du siger det selv) 7 kampe. Men du har selvfølgelig ret til din mening Pelle. For at finde så objektiv en vurdering som er muligt, så har jeg brugt Madridista.dk bedømmelser over de sidste 7 kampe. James har jeg af gode grunde ikke taget med. Men har taget udgangspunkt i Barca kampen og så seks kampe tilbage.
Mod Barca - Isco: 2,8 | Bale: 1,7
Mod Levante - Isco: 3,0 | Bale: 3,5
Mod Schalke - Isco: 2,3 | Bale: 1,1
Mod Athletic - Isco: 2,3 | Bale: 1,3
Mod Villareal - Isco: 2,8 | Bale: 1,4
Mod Elche - Isco: 4,6 | Bale: 2,2
Mod Schalke - Isco: 3,9 | Bale: 2,6
Ud fra disse tal er der ingen tvivl om hvem der har ret. Men jeg ved godt at de bedømmes udfra forskellige parametre osv. Jeg vil dog stadig påstå at selv med Isco's dalende niveau er han et skridt foran Bale.
Edit: Og James selvfølgelig.
Jeg er her stadig XOXO
Jeg er her stadig XOXO
Det glæder mig, at vi spiller bedre ved at fjerne Isco.
BBB skrev: Det glæder mig, at vi spiller godt ved at fjerne Isco.
Så du mener Isco er "problemet"? Spørsmålet er nok mest af alt hvordan man ønsker at se spillet flyde. Om man ønsker hurtige kanter, eller flotte kombinationer. Nu er det selvfølgelig alt for lidt at konkludere ud fra. Men det kunne jo tyde på ud fra denne kamp, at det er James der gør forskellen.
Så er det hvad man er til af spillestil måske mere, end hvilken spiller man er til.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev:
BBB skrev: Det glæder mig, at vi spiller godt ved at fjerne Isco.
Så du mener Isco er "problemet"? Spørsmålet er nok mest af alt hvordan man ønsker at se spillet flyde. Om man ønsker hurtige kanter, eller flotte kombinationer. Nu er det selvfølgelig alt for lidt at konkludere ud fra. Men det kunne jo tyde på ud fra denne kamp, at det er James der gør forskellen.
Så er det hvad man er til af spillestil måske mere, end hvilken spiller man er til.
Godt at vi tager denne debat op.
Det kan godt være, at Isco er den store åbenbaring osv osv, men det virker som om, at han ikke gør den store forskel i de fleste kampe. Han har ændret hans spil fra at være udfordrende til at spille en mere kontrolerende rolle, hvor han ikke just søger den næste assist. Dette betyder dog ikke at han spiller dårligt, for det gør han i hvert fald ikke. Isco er god og en sikker starter i fremtiden, men det er værd at overveje om ikke James og Bale skal spille, når de virker i så godt et spillehumør.
Af de tre, så er min foretrukne uden tvivl James. Hans ærgerrighed, gyldne venstre ben og evne til at finde rum mellem kæderne er simpelthen så værdifuldt.
Bale spiller bedst når han kan komme i fart mod en modspiller, lad ham spiller mod hold som Barca eller Bayern. De presser højt vil have bolden meget, hvilket vil resultere i flere omstillinger, hvis Bale ellers arbejder dybt på vores banehalvdel.
Isco kan bedre spille mod som Atletico eller Chelsae, hvor vi indtil nu ikke har set det store fra bale. Spillerne skal roteres noget mere og indtil nu har AC åbenbart ikke troet nok på vores reserver, hvorfor ikke udnytte vi har så mange talenter som kan spille forskelligt. Det burde være positivt, men ligenu lyder det virker nærmest dårligt.
- Raúl 7
- Gæst
-
Rasmus75 skrev: Hvorfor ikke bruge Bale/Isco i de kampe hvor de fungere bedst.
Bale spiller bedst når han kan komme i fart mod en modspiller, lad ham spiller mod hold som Barca eller Bayern. De presser højt vil have bolden meget, hvilket vil resultere i flere omstillinger, hvis Bale ellers arbejder dybt på vores banehalvdel.
Isco kan bedre spille mod som Atletico eller Chelsae, hvor vi indtil nu ikke har set det store fra bale. Spillerne skal roteres noget mere og indtil nu har AC åbenbart ikke troet nok på vores reserver, hvorfor ikke udnytte vi har så mange talenter som kan spille forskelligt. Det burde være positivt, men ligenu lyder det virker nærmest dårligt.
Bale var forfærdelig mod Barca i 1-2 kampen. I 3-1 kampen spillede vi glimrende uden ham. Dermed ikke sagt, at vi ikke spillede godt i 1-2 kampen, men det var ikke hans skyld.
Det er dejligt Bale får lidt selvtillid, og have James tilbage igen, men imponeret det er jeg altså ikke. Jo for selve resultatet, men spillet var langt bedre imod Barca bare for at tage et eksempel.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Vi vandt 9-1, men vi spillede jo ikke decideret godt. Vi vandt 9-1, fordi der skal være forskel på top og bund, men at sige vi spillede godt kan jeg ihvertfald ikke genkende. Rosen af James og Bale kan jeg heller ikke helt genkende. Nuvel, så var det langt bedre end hele 2015, hvis vi ser bort fra kampen imod Barca, men synes på ingen måder det var kønt at se på, eller bare generelt flot at se på. Denne her kamp var en typisk Mourinho kamp.
Det er dejligt Bale får lidt selvtillid, og have James tilbage igen, men imponeret det er jeg altså ikke. Jo for selve resultatet, men spillet var langt bedre imod Barca bare for at tage et eksempel.
Seriøst. Stop nu bare dig selv, Dios!
Daniel skrev:
Dios skrev: Vi vandt 9-1, men vi spillede jo ikke decideret godt. Vi vandt 9-1, fordi der skal være forskel på top og bund, men at sige vi spillede godt kan jeg ihvertfald ikke genkende. Rosen af James og Bale kan jeg heller ikke helt genkende. Nuvel, så var det langt bedre end hele 2015, hvis vi ser bort fra kampen imod Barca, men synes på ingen måder det var kønt at se på, eller bare generelt flot at se på. Denne her kamp var en typisk Mourinho kamp.
Seriøst. Stop nu bare dig selv, Dios!
Danieel, der gør du ikke dig selv ære. Det kan du gøre bedre.
Jeg så kun kampen halvt, og med et halvt øje. Men det Dios pointere er jo ikke en engangs Forestilling. Under Mourinho scorede vi 1000 mål men spillede kedeligt imo. Jeg vil hellere have vi vinder 2-0 i en kamp spillet så smukt som i det nærmest historiske efterår(:P) end jeg vil vinde 9-1 i en kamp hvor vi får en masse tilfældige mål på en billig baggrund. Jeg vil dog ikke undvære enkeltmands præstationer som Ronaldos idag -og det er selvom han måtte spolere en del af spillet.
Men holdet som helhed skal spille på en måde som gør, at man sidder og siger (selvom man er alene) "hold kæft hvor spiller vi godt".
For 5 år siden havde jeg det omvendt. Der var det kun mål og sejre som gjaldt for mig. Enkelte spillere betød mere for mig end idag. Men med årene er jeg blevet fodboldromantiker, vi skal vinde ja, men det går først op i en højere enhed hvis spillet også er smukt og flydende.
Uden at lægge ord i munden på Dios, så tror jeg han har det på samme måde. En sejr er ikke bare en sejr, uanset antal scorede mål.
Jeg er her stadig XOXO
Dios
Jeg er - selvom det måske ikke altid virker sådan(?) - faktisk generelt enig, i meget af det du skriver... Men nu er du for langt ude.
9-1....... Hvordan skulle holdet kunne spille bedre? Der var fuldt fokus, blev skabt masser af chancer, tempo og variation... og 9 fucking mål!:-)
Selvfølgelig var det ikke det smukkeste spil i verdenhistorien: SELVFØLGELIG. Ligesom at Manny Pacquiao boksede en af sine bedste kampe mod Cotto (hvor han fik modspil, og blev presset til at toppræstere) så er det jo det samme i alle andre sportsgrene. Real Madrid spiller bedst når de rammer dagen mod en klassemodstander.
Du ved jo godt, det jeg siger her....:) Så hvorfor overhovedet kritisere spillet?:) Hvad savnede du? Hvorfor skulle spillerne have stoppet op og sagt: "Hov drenge, godt nok fører vi, scorer masser af mål og spiller bolden rundt som det passer os.... Men skulle vi ikke lige prøve, at spille på en helt anden måde?"
En enkelt spiller er aldrig bedre end medspillerne kan gøre ham til - et hold kan aldrig stråle mere end hvad modspillerne gør det muligt. Din kritik virker langt fra gennemtænkt - undskyld.
...........................................
Når modstanderen forsvarer dårligt, presser dårligt og mangler tempo; Så er det svært at spille smukkere end i dag. Du kan heller ikke spille optimal fodbod, ift. det æstetiske, hvis du sætter nogle orange kegler op på en fodboldbane, og lader dem være din modstander.