Sæsonen 2014/2015
Jeg skriver ikke, at de ikke kan bruges til noget. Grundlæggende skriver jeg blot, at de ligesom alle andre statistiker, skal tages med forbehold.
Du får i samme ombæring latterliggjort dit første indlæg ved at skrive: "Hvad nogle brugere på et dansk Madridista forum synes og mener har jo intet at gøre med, hvordan spillerne performer. Det er så subjektivt og latterligt, som noget kan være". Pelle for katten, hvis ikke vi kan diskutere subjektive holdninger, så har dette forum intet eksistensgrundlag.
Ja, de spiller på to forskellige positioner og man har forskellige forventninger til hver enkelt spiller. Men derfra og til at skrive at banens -af flere omgange- dårligste spiller (Bale) har gjort det lige så godt som en der ligger over holdets gennemsnit (Isco) hvad angår subjektive vurderinger. Den er altså lidt tynd.
Nej, du har ret det er svært at finde nogen objektiv vurdering på dette emne. Istedet har jeg grebet fat i det næstbedste, og kigget på den brede subjektive vurdering (flertallet på dette site) og ud fra det er det tydeligt at Bale falder igennem gang på gang. Om end han -som jeg også pointere efter kampen- mod Barcelona, havde en rigtig fin første halvleg og igår tilsyneladende gjorde det okay. Deeet kan du sikkert ikke bruge til noget, men det afspejler samtidig min egen holdning. Bale har spillet under sit eget niveau og under et acceptabelt niveau for en Real Madrid-spiller. Isco har spillet gennemsnitligt og hvad der er acceptabelt for en Real Madrid-spiller der har en (forhåbentlig) kortere krise.
Jeg kan blot konstatere at Isco klarer sine opgaver en hel del bedre end Bale klare sine opgaver. De skal jo heller ikke spille samme position. Derfor er det helt naturligt at de bliver bedømt ud fra forskellige parametre. Bale har gjort det dårligt på højrekanten. Isco har spillet gennemsnitligt på midten/venstrekanten. At du er uenig, fair nok, men det er flertallet ikke.
At Isco ikke er god på den sidste tredjedel er noget vås. Hans opgave er ikke at lave mål eller nødvendigvis stå for assisten. Men at få de hurtige kombinationer til at flyde, og få den nødvendige balance. Det klare han til ug. Jeg er enig i at han varmer bolden for længe, han vil engang imellem for meget. Dette ses især i kontrafasen. Dette er dog blevet meget bedre end i sidste sæson, hvor der gang på gang manglede de sidste 10% procent. Det sker ikke lige så ofte mere.
Kampen igår tager jeg som sagt ikke med i min ligning. Men din vurdering er taget ud fra én kamp? Bale har spillet dårligt i 30 kampe. Modsat har Isco spillet 30 gode set ud over hele sæsonen, hvilket igen taler for at det er Isco som bør have længst snor.
Man ser spillet forskelligt. Som jeg skriver i et tidligere indlæg, så ændre spillestilen sig efter hvilke spillere der spiller. Jeg ønsker det flydende spil med flotte kombinationer som kan smadre ethvert kompakt forsvar i verden.
Dette hold leverede det smukkeste fodbold jeg har set i mit liv.
-_-_-_-_-_-Casillas
Carvajal-Pepe-Ramos-Marcelo
-_-_-_-_Kroos-_-Modric
-_James-_-_-_-_-_-_-_Isco
-_-_-Benzema-_-Ronaldo
Et solidt forsvar som har har stor offensiv kvalitet.
En midtbane bestående af to utroligt boldsikre spillere.
Med to meget arbejdsomme kanter, såvel defensivt som offensivt.
To meget frie angribere som flytter sig rundt på hele den sidste halvdel af banen alt efter spillet.
Det får du bare ikke med Bale og James på midten. Da de slet ikke har samme kompetencer. James kan godt spille 10'eren. Men ved at bruge ham på kanten har vi pludselig 4 midtbane-spillere hvor af den ene samtidig er utrolig målfarlig og assist-stærk.
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Moohh
- Gæst
-
Og vi har behov for fart og tempo på den sidste tredjedel af banen, det synes jeg bare ikke den lille troldmand bidrager med. Hvis du er af en anden holdning, så fair nok. Isco stopper alt opbyggende spil, da spillet omkring ham går i stå, når han skal have 4-5 berøringer på bolden hver gang, han får den. Han er fantastisk til at holde i den, men det er ikke altid kun dét, vi har behov for. Og det er derfor jeg mener, at James spiller den midtbane væsentlig bedre. Dilemmaet er jo så, st James også er fantastisk på højrekant - så what to do?
Grundlæggende mener jeg bare, at det fodbold som Bale spillede i går, vil jeg gerne se mere til. En kasse og to assists. Det bliver ikke bedre. Medmindre man selvfølgelig er Ronaldo ;-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Moohh
- Gæst
-
Tilføjelser til næste sæson:
- Danilo (Allerede sikret)
Danilo er en fremragende tilføjelse til holdet. En fysisk stærk, komplet højre back. Han minder lidt om Maicon da han var allerbedst. Godt spark, gode indlæg, og solid defensivt på samme tid. Det brasilianske landsholds kommende højre back og mon ikke han kommer til at eje den plads i lang tid. Endnu en fremragende brasiliansk back, hold da op hvor kan de udvikle backs derovre. Med ham og Carvajal har vi Europas to bedste højre backs indenfor de kommende år. Så der er vi utrolig godt dækket ind. De skal nok kunne deles om spilletiden. Arbeloa har altså spillet en del kampe i år. Udover det kan han bruges på midtbanen da han er fysisk stærk og to vejs spiller som har spillet defensiv midt før i sin karriere. Han kan også spille som højre midtbane i en eventuel 4-4-2, som kan bruges imod hold som Bayern München og Barcelona hvor han bidrager med bl.a. fysik og en mere defensiv stabilitet.
- De Gea
Det er på tide at Casillas indser at han ikke har verdens klasse niveau mere. Forstå mig ret, han er en fremragende keeper, men som Real Madris skal vi have det bedste af det bedste på samtlige positioner. Og derfor er vi også nødt til at indse at Casillas ikke længere er på øverste hylde. De Gea er en rigtig spændende målmand. Han er spansk, han er ung og så er han utrolig dygtig. Han ligger vel og kæmper med Courtois om bedste unge målmand lige nu og næste mand på verdensholdet når Neuer engang falder i niveau. Jeg har set ham lave et drop eller to i den her sæson (har jeg i øvrigt også set Neuer lave) og ved et par mål stå lidt fejlplaceret, men han har også leveret en hel masse fantastiske redninger. Han er stadig ung og har slet ikke toppet endnu, så derfor tror jeg han er den både nutidige og fremtidige løsning for os på målmandsposten. Navas er en fremragende reserve som er tilfreds med at få minimal spilletid og forhåbentlig kan han også presse De Gea lidt i fremtiden så han yder maksimalt, men De Gea skal være nummer 1.
- Gaya/Alaba
Her synes jeg helt klart man skal hente Gaya. Han er ung, han er spansk og han er rigtig spændende. Vi ved jo godt alle sammen at Marcelo er vores foretrukne venstre back og når han ikke spiller, kan man tydeligt se han mangler. Alaba er helt klart en fantastisk venstre back og måske den aller bedste på positionen. Han er også stadig relativt ung men skal Marcelo til at dele spilletid med så stærk en konkurrent? Det synes jeg slet ikke er optimalt. Marcelo er første valg og Gaya er fremtiden. Gaya får rigeligt med spilletid igen da vi spiller masser af kampe i løbet af sæsonen. Man kunne også hente en helt tredje spiller eller beholde Coentrao som jeg selv føler vi er fint dækket ind med. Hverken Alaba eller Gaya vil være 100% tilfredse med en rotationsrolle når de er førstevalg i deres egne respektive klubber. Men helt klart Gaya. Alaba er egentlig okay at hente da han jo også kan spille inde centralt og på midtbanen og så sparker han for tiden nogle fremragende frispark.
På midten af banen synes jeg vi er utrolig godt besat når man kigger på A-holdopstillingen. Jeg synes vi har verdens (kan diskuteres) bedste midtbane lige nu. Altså på niveau med Busquets, Xavi og Iniesta for et par år siden og måske lidt bedre når Isco og Kroos rammer deres absolutte topniveau. Der hvor jeg synes vi halter er helt klart i bredden hvor vi ikke har en eneste kompetent afløser for nogle af de tre. Jeg ved ikke helt hvor vi har James, om han skal spille højre eller på midtbanen. Men i Isco og James har vi verdens to kommende bedste 10'ere. Så på den position føler jeg vi er lige godt dækket ind som på højre backen, altså det bedste af det bedste. Men hvad i alverden gør vi hvis vi mister Modric i 10 kampe igen? Illarramendi? Khedira? Medran? eller Kroos for den sags skyld? Vi er fuldstændig håbløst dækket ind. Løsning:
- Marco Verratti
Han er så fantastisk. Jeg har set ham nøje an i mange kampe i den her sæson, bl.a. mod Barcelona x2, Chelsea x2, Marseille x2, Saint Etienne og jeg er virkelig imponeret. Han kan spille på den defensive midtbane som bagerste mand med to spillere foran sig og oppe på midten med Thiago Motta bag sig. Altså kan han dække både Modric og Kroos' pladser. Han er stadig ung og kan med de to ved sin side udvikle sig endnu mere. Han kan tage over hvis en af dem bliver skadede uden at jeg er nervøs for at holdet falder sammen. Jeg har ingen anelse om hvor længe Modric holder men det ville samtidig være en fremtidig gardering for hvis han pludselig falder i niveau i løbet af næste sæson da han jo efterhånden er 29-30 år. Gå ind og se nogle af hans individuelle highlights fra ovennævnte kampe, han er så god. Minder lidt om en blanding af Modric og Pirlo. Og så er han jo spået som den næste Pirlo i Italien. Han skal hentes før han bliver alt for dyr eller før Juventus henter ham hjem som Pirlos arvtager.
- Casemiro (hentes hjem)
Jeg har set nogle af hans kampe i Portugal og Portos kampe i Champions League og han har virkelig nydt godt af fast spilletid. Han kan spille på den defensive midtbane som bagerste skraldemand og på midtbanen som en lidt mere boks til boks spiller. Han kan tilføre vores midtbane den fysik vi nogle gange savner i de svære kampe og i de kampe hvor vi er fysisk overmatchet.
Med casemiro og verratti synes jeg vi er perfekt dækket ind på midtbanen i forhold til spilletid mellem de 6 spillere, i forhold til styrker og svagheder og i forhold til at variere vores taktik og materiale afhængig af modstanderen.
Længere fremme mangler vi blot et supplement til Benzema. Jese kan dække begge kanter. Han har ikke ramt formen endnu men han skal nok komme i gang, vi ved han har talentet til det. James kan dække højrekanten hvis nødvendigt. Mere behøver vi ikke da Ronaldo og Bale sidder stensikkert på de to pladser og i topform findes der nærmest ikke en bedre duo derude. Hvis Benzema bliver skadet har vi til gengæld et problem og løsning på det hedder, som jeg også har nævnt tidligere herinde: Jovetic.
- Jovetic
Benzemas klon. Han har præcis de samme kvaliteter og han kan hentes til en god pris. Rigtig fornuftig investering hvis i spørger mig. Håber ledelsen kan se det og overvejer ham. Ønsker man en spiller der kan tage over for Benzema så er Jovetic manden. Ønsker man en anderledes type som et alternativ så skal man selvfølgelig kigge mod en lille lynhurtig dybdeløber eller en stor og stærk boksspiller. Men jeg mener Jovetic er det helt rigtige valg.
Ud:
Khedira, Illarramendi, Arbeloa
Javier Hernandez skal selvfølgelig ikke købes, åbenlyst for enhver.
Jeg må indrømme jeg ikke rigtig ved med Lucas Silva. En ide kunne være at leje ham ud til Porto, når nu man henter Casemiro hjem. Og så må vi tage den derfra.
Andre bemærkninger: Morata skal have en sæson mere i Juventus og så må vi se derfra om han har niveauet til klubben.
Det blev et temmelig langt indlæg, haha. Håber da folk vil læse det.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Fornuftigt indlæg. Jeg er dog ik sikker på om du seriøst mener at vores midtbane er på niveau eller bedre end Busquet,Moohh skrev: For lige at skifte emne, har jeg gjort mig nogle overvejelser omkring næste sæson og eventuelle transfers som jeg godt kunne tænke mig at dele herinde.
Tilføjelser til næste sæson:
- Danilo (Allerede sikret)
Danilo er en fremragende tilføjelse til holdet. En fysisk stærk, komplet højre back. Han minder lidt om Maicon da han var allerbedst. Godt spark, gode indlæg, og solid defensivt på samme tid. Det brasilianske landsholds kommende højre back og mon ikke han kommer til at eje den plads i lang tid. Endnu en fremragende brasiliansk back, hold da op hvor kan de udvikle backs derovre. Med ham og Carvajal har vi Europas to bedste højre backs indenfor de kommende år. Så der er vi utrolig godt dækket ind. De skal nok kunne deles om spilletiden. Arbeloa har altså spillet en del kampe i år. Udover det kan han bruges på midtbanen da han er fysisk stærk og to vejs spiller som har spillet defensiv midt før i sin karriere. Han kan også spille som højre midtbane i en eventuel 4-4-2, som kan bruges imod hold som Bayern München og Barcelona hvor han bidrager med bl.a. fysik og en mere defensiv stabilitet.
- De Gea
Det er på tide at Casillas indser at han ikke har verdens klasse niveau mere. Forstå mig ret, han er en fremragende keeper, men som Real Madris skal vi have det bedste af det bedste på samtlige positioner. Og derfor er vi også nødt til at indse at Casillas ikke længere er på øverste hylde. De Gea er en rigtig spændende målmand. Han er spansk, han er ung og så er han utrolig dygtig. Han ligger vel og kæmper med Courtois om bedste unge målmand lige nu og næste mand på verdensholdet når Neuer engang falder i niveau. Jeg har set ham lave et drop eller to i den her sæson (har jeg i øvrigt også set Neuer lave) og ved et par mål stå lidt fejlplaceret, men han har også leveret en hel masse fantastiske redninger. Han er stadig ung og har slet ikke toppet endnu, så derfor tror jeg han er den både nutidige og fremtidige løsning for os på målmandsposten. Navas er en fremragende reserve som er tilfreds med at få minimal spilletid og forhåbentlig kan han også presse De Gea lidt i fremtiden så han yder maksimalt, men De Gea skal være nummer 1.
- Gaya/Alaba
Her synes jeg helt klart man skal hente Gaya. Han er ung, han er spansk og han er rigtig spændende. Vi ved jo godt alle sammen at Marcelo er vores foretrukne venstre back og når han ikke spiller, kan man tydeligt se han mangler. Alaba er helt klart en fantastisk venstre back og måske den aller bedste på positionen. Han er også stadig relativt ung men skal Marcelo til at dele spilletid med så stærk en konkurrent? Det synes jeg slet ikke er optimalt. Marcelo er første valg og Gaya er fremtiden. Gaya får rigeligt med spilletid igen da vi spiller masser af kampe i løbet af sæsonen. Man kunne også hente en helt tredje spiller eller beholde Coentrao som jeg selv føler vi er fint dækket ind med. Hverken Alaba eller Gaya vil være 100% tilfredse med en rotationsrolle når de er førstevalg i deres egne respektive klubber. Men helt klart Gaya. Alaba er egentlig okay at hente da han jo også kan spille inde centralt og på midtbanen og så sparker han for tiden nogle fremragende frispark.
På midten af banen synes jeg vi er utrolig godt besat når man kigger på A-holdopstillingen. Jeg synes vi har verdens (kan diskuteres) bedste midtbane lige nu. Altså på niveau med Busquets, Xavi og Iniesta for et par år siden og måske lidt bedre når Isco og Kroos rammer deres absolutte topniveau. Der hvor jeg synes vi halter er helt klart i bredden hvor vi ikke har en eneste kompetent afløser for nogle af de tre. Jeg ved ikke helt hvor vi har James, om han skal spille højre eller på midtbanen. Men i Isco og James har vi verdens to kommende bedste 10'ere. Så på den position føler jeg vi er lige godt dækket ind som på højre backen, altså det bedste af det bedste. Men hvad i alverden gør vi hvis vi mister Modric i 10 kampe igen? Illarramendi? Khedira? Medran? eller Kroos for den sags skyld? Vi er fuldstændig håbløst dækket ind. Løsning:
- Marco Verratti
Han er så fantastisk. Jeg har set ham nøje an i mange kampe i den her sæson, bl.a. mod Barcelona x2, Chelsea x2, Marseille x2, Saint Etienne og jeg er virkelig imponeret. Han kan spille på den defensive midtbane som bagerste mand med to spillere foran sig og oppe på midten med Thiago Motta bag sig. Altså kan han dække både Modric og Kroos' pladser. Han er stadig ung og kan med de to ved sin side udvikle sig endnu mere. Han kan tage over hvis en af dem bliver skadede uden at jeg er nervøs for at holdet falder sammen. Jeg har ingen anelse om hvor længe Modric holder men det ville samtidig være en fremtidig gardering for hvis han pludselig falder i niveau i løbet af næste sæson da han jo efterhånden er 29-30 år. Gå ind og se nogle af hans individuelle highlights fra ovennævnte kampe, han er så god. Minder lidt om en blanding af Modric og Pirlo. Og så er han jo spået som den næste Pirlo i Italien. Han skal hentes før han bliver alt for dyr eller før Juventus henter ham hjem som Pirlos arvtager.
- Casemiro (hentes hjem)
Jeg har set nogle af hans kampe i Portugal og Portos kampe i Champions League og han har virkelig nydt godt af fast spilletid. Han kan spille på den defensive midtbane som bagerste skraldemand og på midtbanen som en lidt mere boks til boks spiller. Han kan tilføre vores midtbane den fysik vi nogle gange savner i de svære kampe og i de kampe hvor vi er fysisk overmatchet.
Med casemiro og verratti synes jeg vi er perfekt dækket ind på midtbanen i forhold til spilletid mellem de 6 spillere, i forhold til styrker og svagheder og i forhold til at variere vores taktik og materiale afhængig af modstanderen.
Længere fremme mangler vi blot et supplement til Benzema. Jese kan dække begge kanter. Han har ikke ramt formen endnu men han skal nok komme i gang, vi ved han har talentet til det. James kan dække højrekanten hvis nødvendigt. Mere behøver vi ikke da Ronaldo og Bale sidder stensikkert på de to pladser og i topform findes der nærmest ikke en bedre duo derude. Hvis Benzema bliver skadet har vi til gengæld et problem og løsning på det hedder, som jeg også har nævnt tidligere herinde: Jovetic.
- Jovetic
Benzemas klon. Han har præcis de samme kvaliteter og han kan hentes til en god pris. Rigtig fornuftig investering hvis i spørger mig. Håber ledelsen kan se det og overvejer ham. Ønsker man en spiller der kan tage over for Benzema så er Jovetic manden. Ønsker man en anderledes type som et alternativ så skal man selvfølgelig kigge mod en lille lynhurtig dybdeløber eller en stor og stærk boksspiller. Men jeg mener Jovetic er det helt rigtige valg.
Ud:
Khedira, Illarramendi, Arbeloa
Javier Hernandez skal selvfølgelig ikke købes, åbenlyst for enhver.
Jeg må indrømme jeg ikke rigtig ved med Lucas Silva. En ide kunne være at leje ham ud til Porto, når nu man henter Casemiro hjem. Og så må vi tage den derfra.
Andre bemærkninger: Morata skal have en sæson mere i Juventus og så må vi se derfra om han har niveauet til klubben.
Det blev et temmelig langt indlæg, haha. Håber da folk vil læse det.
Iniesta og Xavi for et par år siden. Uden deres topniveau havde Spanien intet vundet. Uden dem havde Guardiola intet vundet (i hvert fald færre trofæer) Med alt respekt til Isco, Modric og Kroos, så er de langt langt langt fra deres niveau. Men da Isco og Kroos er forholdsvis unge kan de forhåbentlig komme i nærheden af deres niveau.
Jeg er stort set enig i resten af dine betragtninger - rigtig godt indlæg.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Hierro
- Gæst
-
Det er helt iorden.:) Jeg tror blot vi er uenige om hvad den smukkeste spillestil indebære, Iscos nuværende niveau og Bales ditto. Der er jo ikke noget facit på det ene, andet eller tredje, så lad os blot blive enige om, at det vigtigeste er at Real Madrid altid ender med de tre point?:)
@Moohh
Hold da op:) Det var da en positiv oplevelse at læse sådan et indlæg. Mange rigtig gode "analyser" af vores egne og fremtidige spillere. Jeg er meget enig i hvad du skriver.
Jeg har en/et lille tilføjelse/spørgsmål!? Mener du det er helt utænkeligt at Varene forlader os til sommer? Og i så fald hvem tænker du så kunne være en aktuel erstatning?
Edit: Jeg har desværre ikke selv tiden til at spotte alle talenterne på de andre hold/evt. vores eget Castilla. Så jeg er ikke helt opdateret. Men en ting er sikkert der skal hentes en erstatning ved et evt. salg af Varane. Er Iñigio Martinez stadig hot eller var det kun sidste sommer. -jeg boycuttede La Real efter vi fik tæv i sensommeren:P
Jeg er her stadig XOXO
Han har spillet 35 kampe indtil videre i denne sæson, og er utvivlsomt fremtiden.
M_linding skrev: Hvorfor pokker skulle man sælge Varane?:)
Han har spillet 35 kampe indtil videre i denne sæson, og er utvivlsomt fremtiden.
Lindiiing for fanden:P
Jeg vil sgu heller ikke slippe franskeren. Men rygterne har været mange. Derfor jeg opsætter dette "skrækscenarie":D
Jeg er her stadig XOXO
Endelig en anden der deler min fantasi ;D
- Gram
- Gæst
-
Er ny herinde og synes det er fedt at læse alle jeres meninger og holdninger, om den største klub I verden ;) Der er mange gode indlæg tak for det.
Er helt enig I, at vi skal beholde Varane, kan ikke lige se, hvem der ellers har kvaliteten til, at løfte holdets niveau I fremtiden. Har også læst om alle rygterne og hvor der er røg er der også ild. Har I nogen bud på hvem der kunne være en værdig afløser?
Synes også vi mangler bredde på midtbanen og I angrebet.
Hvis vi købe Pogba, så er skal han jo nok spille fast, hvem skal på bænken? Kroos, Modric, Isco eller James? synes allerede vi har et luksus problem med at skifte mellem James og Isco, de er begge fremtiden sammen med Kroos, og Modric er stadig I mine øjne en af vores bedste spiller som ihvertfald har 2-3 god år I sig endnu. Pogba er ung, men allerede en etableret stjerne I Juve og vil ikke side på bænken eller rotere I 2-3 år for at erstatte Modric. et ville være et superkøb, men jeg ville også være nervøs for at miste Modric eller en af de andre. der ville Veratti eller Casemiro nok bedre være tilfredse med bænken indtil Modric trækker sig.
I angrebet syne jeg buddet med Jovetic kunne være spændende, tænker dog selv meste på, at vi har brug for decideret boks spiller, så vi kan ændre vores spil, enten op til, eller under kampen, her synes jeg, at typer som Mandzukic, Falcao eller Lewandowski, ville være spændende. Kender ikke lige så mange unge spiller, der minder om disse tre, da de jo nok koster omkring de 300 mil., og ikke er reseve spiller matriale. ville være bedst med ne forholdsvis ung spiller.
Hvis vi blev forstærket med en spiler på hver af de positioner, så er jeg fortrøstnings fuld på næste sæson, og at vi nok skal vinde mesterskabet og CL igen. For vi vinder jo dem begge I år ;)