Sæsonen 2014/2015

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1189 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2014/2015
Sikke nogle positive tilbagemeldinger, dejligt at folk gad bruge tid på at læse det :)
Jeg vil lige prøve at svare alle

Raul7-2880 skrev: Fornuftigt indlæg. Jeg er dog ik sikker på om du seriøst mener at vores midtbane er på niveau eller bedre end Busquet,
Iniesta og Xavi for et par år siden. Uden deres topniveau havde Spanien intet vundet. Uden dem havde Guardiola intet vundet (i hvert fald færre trofæer) Med alt respekt til Isco, Modric og Kroos, så er de langt langt langt fra deres niveau. Men da Isco og Kroos er forholdsvis unge kan de forhåbentlig komme i nærheden af deres niveau.

Den linje kom nok lidt med Real Madrid hjertet. Selvfølgelig var Barcelona og Spaniens midtbane en af de bedste vi længe har set og kommer til at se. Jeg er bare af den overbevisning at Isco kan nå et højere topniveau end Iniesta nåede da han var allerbedst. Det er lidt mere en personlig holdning, men hold da op hvor er den knægt dygtig. Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg mener bestemt ikke Iniesta var nær så god som Isco i den alder. Med Modric og Xavi er det lidt anderledes. På den anden side var Xavi jo fremragende da han var allerbedst, sammenligningen ligger mere i konsekvenserne for Barcelona dengang hvis de mistede Xavi og konsekvenserne for os i år da vi mistede Modric, de har lidt samme betydningog jeg synes Modric er utrolig undervurderet. Kroos er en bedre spiller end Busquets synes jeg.

Pelle skrev: Rigtig fornuftigt indlæg, Moohh. Den eneste ændring jeg ville foretage, er, at hente Pogba istedet for Veratti. Pogba kan både spille offensivt og defensivt, han er målfarlig (noget vores midtbane mangler), han er stor og stærk og så er han virkelig ung. Derudover er han for mig at se en kommende Balon D'Or kandidat. Manden bliver verdens bedste midtbanespiller i løbet af 4-5 sæsoner. Der ser jeg alligevel ikke Veratti, selv om jeg elsker den lille italieners arbejdsomhed.

Jeg er stort set enig i resten af dine betragtninger - rigtig godt indlæg.

Jeg kan også rigtig godt lide Pogba. Ud fra hvad jeg har set af de to, så mener jeg Verratti er mere konsistent i sit spil. Altså du kan se det lidt i de kampe jeg nævner omkring ham, det er 2 gange Champions League opgør mod Chelsea, 2 gange Champions League opgør mod Barcelona og 2 gange storkampe i den franske liga (Fransk El Clasico) imod Marseille hvor han performer rigtig flot. De er lidt forskellige typer, men jeg er ikke overbevist om at Pogba kan gå ind og tage over for Modric eller Kroos, der er jeg meget mere tryg ved Verratti og ved det jeg har set til ham. Pogba har ikke været vanvittigt synlig i Champions League mod hverken Atletico i gruppespillet eller Dortmund i ottendelsfinalerne. (Han blev skadet i returkampen)
Udover det kender Ancelotti jo Verratti godt fra sin tid i Paris og har været 'en del' af hans udvikling, så det er kun en fordel at hente ham til under Ancelotti. Pogbas relationer til Benzema og Varane er også gode, og Zidane som er landsmand også.
Ellers er jeg enig med dig, dygtig, kommende Ballon D'or kandidat, som helt klart har en målfarlighed. Synes dog vi får den lidt med James da han også er en målfarlig midtbanespiller. Og den kommende Ballon D'or vinder har vi allerede i Isco ;) hehe.

Hierro skrev: Jeg er så tilhænger af Courtois, hvis vi skifter ud på den post, som efterhånden tiltager i styrke.

Har du fulgt ham i den her sæson? Han har sejlet i nogle kampe. Det er hans første sæson så jeg vil sige det er fair nok men han har slet ikke set så skarp ud som han gjorde for Atletico og De Gea er klart foran ham når årets målmand i PL skal kåres i år.

JimmyBroe skrev: @Moohh

Hold da op:) Det var da en positiv oplevelse at læse sådan et indlæg. Mange rigtig gode "analyser" af vores egne og fremtidige spillere. Jeg er meget enig i hvad du skriver.

Jeg har en/et lille tilføjelse/spørgsmål!? Mener du det er helt utænkeligt at Varene forlader os til sommer? Og i så fald hvem tænker du så kunne være en aktuel erstatning?

Edit: Jeg har desværre ikke selv tiden til at spotte alle talenterne på de andre hold/evt. vores eget Castilla. Så jeg er ikke helt opdateret. Men en ting er sikkert der skal hentes en erstatning ved et evt. salg af Varane. Er Iñigio Martinez stadig hot eller var det kun sidste sommer. -jeg boycuttede La Real efter vi fik tæv i sensommeren:P

Jeg tror ikke det er helt utænkeligt. Varane er kaptajn på det franske landshold, så han er allerede en leder der, måske han kunne tænke sig også at blive en leder på klubplan og i Manchester United har de helt sikkert plads til ham, da han allerede er bedre end de midterforsvarer de har derovre. Jeg håber vores ledelse overtaler ham til at blive da han jo får en masse kampe pga. skader og en masse karantæner til både Pepe og Ramos. Og så er han jo den helt store fremtid i forsvaret.
Men HVIS nu han forlader os, så er Laporte fra Bilbao et godt bud. Han er rigtig dygtig, ikke så hurtig som Varane men fysisk stærkere. At han allerede kender ligaen er et plus. Inigo Martinez er slet ikke så hot som han var før og med god grund. Real Sociedad har ikke haft en særlig god sæson, og det kan meget vel have stoppet hans udvikling lidt.
Kurt Zouma (hold da op hvor kan de franskmænd udvikle midterforsvarer) er også utrolig dygtig. Tror dog han bliver svær at hente. Han er Varanes kommende makker på det franske landshold og det bliver et vanvittigt par hvis de indfrier potentialet.
Marquinhos i Paris er også spændende. Han er lidt i samme situation som Varane fordi han står bag Thiago Silva og David Luiz i hierarkiet. Måske kan han overtales. Dem jeg nævner er de mest talentfulde unge derude. Man kunne også hente en lidt ældre mere erfaren spiller som kan leve med en bænkplads. Eller man kunne skifte Pepe ud med en Hummels måske (Bare en tilfældig tanke) da Hummels er tilgængelig til sommer.
Men jeg håber selvfølgelig man beholder Varane.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1190 af Moohh

asp3200 skrev: Verratti :D:D:D

Endelig en anden der deler min fantasi ;D

Hahaha, jamen han er jo simpelthen så fantastisk at se spille. :D

11 år 4 måneder siden #1191 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Sæsonen 2014/2015
hvordan stiller vi mod Eibar??

Casillas

Dani - Varane - Ramos - Marcelo

Isco - modric - lucas

Jese - Benz - Bale

Det kunne også være frækt med en Marcelo på midten i stedet for lucas.

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

11 år 4 måneder siden #1192 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 2014/2015
Navas får lov til at stå den kamp, men jeg kunne godt forestille mig, at det bliver absolut reservespækket, idet vi skal til Manzanares-floden et par dage senere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1193 af Moohh
Mon ikke det bliver
Navas i stedet for Casillas
Illarramendi i stedet for Kroos
Isco i stedet for James
Jese i stedet for Ronaldo

Eller tror i der går total reserve i den med Lucas Silva og Javier Hernández fra start også?

11 år 4 måneder siden #1194 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015

Moohh skrev: Mon ikke det bliver
Navas i stedet for Casillas
Illarramendi i stedet for Kroos
Isco i stedet for James
Jese i stedet for Ronaldo

Eller tror i der går total reserve i den med Lucas Silva og Javier Hernández fra start også?

Silva er vel ret beset tættere på en startopstilling end Illarra? Personligt ser jeg ham også hellere brugt, da spillet flyder markant bedre med ham ved roret. Han mangler stadig at vise, hvorfor vi købte ham - men i min optik overgår han Illarra på langt de fleste parametre. Det skulle dog lige være den grimmeste tøjstil (her vil jeg gerne henvise til Youtube-videoen, hvor truppen indspiller "Y Nada Mas")

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 3 måneder siden #1195 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2014/2015
Hold nu kæft hvor er jeg spændt forud for morgendagens kamp. Hvad skal vi forvente os?

Nu har jeg lige set highlights for alle vores kampe mod Atlético i denne sæson og udover 4-0 snitteren, så synes jeg, at de vinder på kynismen, mens vi faktisk dominerer kampene og skaber de fleste chancer. Lidt den samme følelse, som man havde i en overgang mod Barcelona, hvor vi skulle bruge fem chancer for at score ét mål, mens de sparkede dem ind HVER gang.

Det skal ændre sig i morgen. Jeg lyder forkælet, men jeg håber fandme på, at vi straffer Atlético på den onde klinge i morgen. Ikke 1-1 eller 2-2, men 2-0 eller 3-0. Vi har holdet til det, og Atlético er ikke nær så stærke i år, som de var sidste år. Opskriften på sådan et drømmescenarie er et hurtigt mål, og det skal vi have. Alle vores spillere skal ramme niveauet - ISÆR Marcelo. Jeg synes ofte, at vi snakker om 4-3-3 eller 4-4-2 osv., men jeg har lagt mærke til en ting. Når vi spiller rigtig godt, så er det ofte med Marcelo i en hovedrolle, der kombinerer sig igennem venstresiden.

Nå. Kom så drengene! Vinder vi med tre, smider jeg et nudepic op af madammen!
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, JimmyBroe

11 år 3 måneder siden #1196 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015

Sebberg skrev: Hold nu kæft hvor er jeg spændt forud for morgendagens kamp. Hvad skal vi forvente os?

Nu har jeg lige set highlights for alle vores kampe mod Atlético i denne sæson og udover 4-0 snitteren, så synes jeg, at de vinder på kynismen, mens vi faktisk dominerer kampene og skaber de fleste chancer. Lidt den samme følelse, som man havde i en overgang mod Barcelona, hvor vi skulle bruge fem chancer for at score ét mål, mens de sparkede dem ind HVER gang.

Det skal ændre sig i morgen. Jeg lyder forkælet, men jeg håber fandme på, at vi straffer Atlético på den onde klinge i morgen. Ikke 1-1 eller 2-2, men 2-0 eller 3-0. Vi har holdet til det, og Atlético er ikke nær så stærke i år, som de var sidste år. Opskriften på sådan et drømmescenarie er et hurtigt mål, og det skal vi have. Alle vores spillere skal ramme niveauet - ISÆR Marcelo. Jeg synes ofte, at vi snakker om 4-3-3 eller 4-4-2 osv., men jeg har lagt mærke til en ting. Når vi spiller rigtig godt, så er det ofte med Marcelo i en hovedrolle, der kombinerer sig igennem venstresiden.

Haha er hun indforstået med det? Og hvad skal vi forvente os? Fra 1-10?;P

Jeg ser en vis rigtighed i din observation af Marcelo. Nu når jeg tænker mig om så spiller han ofte fremragende i de gode kampe. Så det kan sagtens have noget på sig.

Det som er det allervigtigste mod Atletico, det er at vi ikke kommer bagud. Deres forsvar er suværent og de er dødsensfarlige på omstillingerne.

Jeg er med på den, vinder vi med 3 ændre jeg mit profilbillede til et billede af mine fødder. Jeg har nogle fremragende fusser:)

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Roesen7, andreashn, ElMadrid

11 år 3 måneder siden #1197 af Pelle

Sebberg skrev: Hold nu kæft hvor er jeg spændt forud for morgendagens kamp. Hvad skal vi forvente os?

Reals og Atléticos sæson i år har næsten været identisk. Simeone benytter sig rigtig meget af den samme stamme - præcis som Ancelotti. Atlético har virkelig også været ramt af nogle irriterende skader, så de har bestemt ikke været for heldige. Nu sad jeg og så deres udekamp mod Malaga i weekenden, hvor Atlético egentlig er heldige med at få 2-2. Malaga-spillerne gik sindssygt meget i infight - kæmpede om hver eneste bold, og det frustrerede tydeligvis Atléticos midtbane, som ret beset blev skåret midt over hver gang Malaga erobrede bolden på egen banehalvdel.

Vi har et klart bedre hold end Atlético. Men vi bliver simpelthen nødt til at stoppe med at lade som om, at vi spiller mod Ludogorets, når vi møder dem. Det her er sidste års CL-finalister, og de vil kæmpe med alt, hvad de har. Jeg forventer, at vores spillere - for første gang længe - vil gøre det samme. Jeg vil se midtbanen løbe efter alt! Og mest af alt vil jeg have stoppet Griezmann. Den mand gør præcis hvad han lyster i området mellem vores forsvar og midtbane - i samtlige kampe i sæsonen. Det må stoppe.

Men jeg er enig med dig, Sebberg. Vi er der ikke endnu, men vi er godt på vej til at toppe! Over to kampe tror jeg, vi vinder. Men jeg forestiller mig en 1-1 eller 2-2 i morgen.

EDIT: Og så vil jeg gerne have Fernando Torres kraveben brækket. Men det er blot min egen lille fantasi.

Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Pelle. Begrundelse: Kom i tanke om, at jeg ikke kan lide Fernando Torres.

11 år 3 måneder siden #1198 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Sæsonen 2014/2015

Pelle skrev:
EDIT: Og så vil jeg gerne have Fernando Torres kraveben brækket. Men det er blot min egen lille fantasi.

Haha! Den var alligevel voldsom Pelle!

11 år 3 måneder siden #1199 af Pelle

R7CR7GB11 skrev:

Pelle skrev:

Haha! Den var alligevel voldsom Pelle!

Jeg ved det godt, men jeg har et had til manden. Næsten ligeså meget som til Busquets :-)

11 år 3 måneder siden #1200 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2014/2015

JimmyBroe skrev:

Haha er hun indforstået med det? Og hvad skal vi forvente os? Fra 1-10?;P

Jeg ser en vis rigtighed i din observation af Marcelo. Nu når jeg tænker mig om så spiller han ofte fremragende i de gode kampe. Så det kan sagtens have noget på sig.

Det som er det allervigtigste mod Atletico, det er at vi ikke kommer bagud. Deres forsvar er suværent og de er dødsensfarlige på omstillingerne.

Jeg er med på den, vinder vi med 3 ændre jeg mit profilbillede til et billede af mine fødder. Jeg har nogle fremragende fusser:)

Den krævede lidt overtalelse her til aften, men den er i hus nu. Naturligvis med undertøj på!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum