Sæsonen 2014/2015

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1165 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2014/2015

Dios skrev: Vi vandt 9-1, men vi spillede jo ikke decideret godt. Vi vandt 9-1, fordi der skal være forskel på top og bund, men at sige vi spillede godt kan jeg ihvertfald ikke genkende. Rosen af James og Bale kan jeg heller ikke helt genkende. Nuvel, så var det langt bedre end hele 2015, hvis vi ser bort fra kampen imod Barca, men synes på ingen måder det var kønt at se på, eller bare generelt flot at se på. Denne her kamp var en typisk Mourinho kamp.

Det er dejligt Bale får lidt selvtillid, og have James tilbage igen, men imponeret det er jeg altså ikke. Jo for selve resultatet, men spillet var langt bedre imod Barca bare for at tage et eksempel.

I skabte uanset vanvittigt mange chancer i kampen. Det betyder trods alt en del for oplevelsen. Barca skabte eksempelvis ikke en skid her til aften, hvilket gør det utroligt kedeligt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #1166 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015
Mit indlæg er mere generelt. Jeg vil ikke udtale mig for meget om selve denne kamp.

@M_Linding
Jeg elsker dine sammenligninger og måde at skrive på:D Keep on, boY!

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 4 måneder siden #1167 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2014/2015

JimmyBroe skrev:

Jaken skrev: @Jimmy

Jeg tror vist at du kom til at overse smiley'en til sidst i SR4s indlæg ;-)

Ups. Ja du har muligvis ret. Jeg ser også "...'erne" nu. Jeg opfangede slet ikke den eventuelle sarkasme som SR4 nok har skrevet det med.

Hvis det er tilfældet, så beklager jeg sgu:D Så må mit indlæg være rettet mod alt fremtidig hetz, mod Ronaldo de næste par dage. :P God påske forresten:)

Haha det iorden.. når man ser på de sindsyge holdninger der er til Ronaldo på trods af hans mange mål så kunne man sagtens tro det indlæg var skrevet oprigtigt :D
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 4 måneder siden #1168 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2014/2015

JimmyBroe skrev:

BBB skrev: Det glæder mig, at vi spiller godt ved at fjerne Isco.
Det glæder mig, at vi spiller bedre ved at fjerne Isco.

Så du mener Isco er "problemet"? Spørsmålet er nok mest af alt hvordan man ønsker at se spillet flyde. Om man ønsker hurtige kanter, eller flotte kombinationer. Nu er det selvfølgelig alt for lidt at konkludere ud fra. Men det kunne jo tyde på ud fra denne kamp, at det er James der gør forskellen.
Så er det hvad man er til af spillestil måske mere, end hvilken spiller man er til.

Ja, Isco er "problemet". Han er rigtig dygtig, men han spiller ikke på en måde, som gør de andre bedre.

11 år 4 måneder siden #1169 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2014/2015

M_linding skrev:

Dios skrev: Vi vandt 9-1, men vi spillede jo ikke decideret godt. Vi vandt 9-1, fordi der skal være forskel på top og bund, men at sige vi spillede godt kan jeg ihvertfald ikke genkende. Rosen af James og Bale kan jeg heller ikke helt genkende. Nuvel, så var det langt bedre end hele 2015, hvis vi ser bort fra kampen imod Barca, men synes på ingen måder det var kønt at se på, eller bare generelt flot at se på. Denne her kamp var en typisk Mourinho kamp.

Det er dejligt Bale får lidt selvtillid, og have James tilbage igen, men imponeret det er jeg altså ikke. Jo for selve resultatet, men spillet var langt bedre imod Barca bare for at tage et eksempel.

Dios

Jeg er - selvom det måske ikke altid virker sådan(?) - faktisk generelt enig, i meget af det du skriver... Men nu er du for langt ude.

9-1....... Hvordan skulle holdet kunne spille bedre? Der var fuldt fokus, blev skabt masser af chancer, tempo og variation... og 9 fucking mål!:-)

Selvfølgelig var det ikke det smukkeste spil i verdenhistorien: SELVFØLGELIG. Ligesom at Manny Pacquiao boksede en af sine bedste kampe mod Cotto (hvor han fik modspil, og blev presset til at toppræstere) så er det jo det samme i alle andre sportsgrene. Real Madrid spiller bedst når de rammer dagen mod en klassemodstander.

Du ved jo godt, det jeg siger her....:) Så hvorfor overhovedet kritisere spillet?:) Hvad savnede du? Hvorfor skulle spillerne have stoppet op og sagt: "Hov drenge, godt nok fører vi, scorer masser af mål og spiller bolden rundt som det passer os.... Men skulle vi ikke lige prøve, at spille på en helt anden måde?"

En enkelt spiller er aldrig bedre end medspillerne kan gøre ham til - et hold kan aldrig stråle mere end hvad modspillerne gør det muligt. Din kritik virker langt fra gennemtænkt - undskyld.

...........................................

Når modstanderen forsvarer dårligt, presser dårligt og mangler tempo; Så er det svært at spille smukkere end i dag. Du kan heller ikke spille optimal fodbod, ift. det æstetiske, hvis du sætter nogle orange kegler op på en fodboldbane, og lader dem være din modstander.

Vigtig pointe i, at Granadas manglende pres var med til at gøre spillet knap så imponerende. Vi kunne altså nødes med de simple afleveringer for at score. Hvis vi havde mødt en bedre modstander, ville det ligeså præge vores spil og indstilling til kampen. Det var med andre ord ikke en kamp på Kroos og Modric' præciser, men nærmere en kamp for Ronaldo, hvor direkte spil var nøglen til udraderingen.

Var det en god kamp for Real Madrid? Ja.
Var det vigtigt med et selvtillidsboost? Ja.
Ligger James' venstre ben de bedste indlæg? Ja.
Videre, videre, videre.

11 år 4 måneder siden #1170 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015

BBB skrev:

JimmyBroe skrev:

BBB skrev: Det glæder mig, at vi spiller godt ved at fjerne Isco.
Det glæder mig, at vi spiller bedre ved at fjerne Isco.

Så du mener Isco er "problemet"? Spørsmålet er nok mest af alt hvordan man ønsker at se spillet flyde. Om man ønsker hurtige kanter, eller flotte kombinationer. Nu er det selvfølgelig alt for lidt at konkludere ud fra. Men det kunne jo tyde på ud fra denne kamp, at det er James der gør forskellen.
Så er det hvad man er til af spillestil måske mere, end hvilken spiller man er til.

Ja, Isco er "problemet". Han er rigtig dygtig, men han spiller ikke på en måde, som gør de andre bedre.

Og det gør Bale? Han er da manden som om nogen misbruger chancer og har problemer i boldomgangen. Medgivet, Isco halter gevaldigt i kontra fasen. Og argumentet med (det har du ikke skrevet), at Isco ikke søger assisten eller målet betyder vel ikke så meget? Så længe han er fantastisk i det opbyggende spil og har tredjesidste fod på bolden. Det er som sådan lige så vigtigt som assisten og målet.

Jeg er her stadig XOXO

11 år 4 måneder siden #1171 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015

JimmyBroe skrev:

Pelle skrev:

JimmyBroe skrev: Ååh hvor må det bare være surt for Ancelotti, at skulle vælge de XI startende på holdet, de næste par kampe.

Med James tydelige vigtighed, Bales fortsatte måscoringer og Isco som publikums darling, kan Ancelotti kun tage 2 rigtige valg og et forkert. -Uanset hvilken konstellation han end måtte vælge. På den ene side ligner det at Bale har en opadgående formkurve, hvilket næsten er synd at spolere, alt taget i betragtning. På den anden side vil det også være forkert, at tage Isco ud fordi han ikke har levet op til sit vanvittige niveau, for kun få kampe siden. På den tredje side(?), viser James idag at han er sulten og vigtig for holdet.

Jeg håber stadig på at Bale og James skal kæmpe om pladsen på "højrekanten". Men jeg forstår absolut dilemmaet i at smide en af de to på bænken også. Det er i sidste ende vores egen skyld, og ej at forglemme et luksusproblem. Vi har stået i modsatte situation på den centrale midtbane for kun en måned siden. Vores nuværende dilemma, må være at foretrække:)

For få kampe siden.. Altså for 7 kampe siden?

Okay, lad os lege den leg.

For det første, så er bedømmelser subjektive og altid svære at diskutere. Jeg er ikke enig i at Isco skulle have spillet dårligt de sidste (du siger det selv) 7 kampe. Men du har selvfølgelig ret til din mening Pelle. For at finde så objektiv en vurdering som er muligt, så har jeg brugt Madridista.dk bedømmelser over de sidste 7 kampe. James har jeg af gode grunde ikke taget med. Men har taget udgangspunkt i Barca kampen og så seks kampe tilbage.

Mod Barca - Isco: 2,8 | Bale: 1,7
Mod Levante - Isco: 3,0 | Bale: 3,5
Mod Schalke - Isco: 2,3 | Bale: 1,1
Mod Athletic - Isco: 2,3 | Bale: 1,3
Mod Villareal - Isco: 2,8 | Bale: 1,4
Mod Elche - Isco: 4,6 | Bale: 2,2
Mod Schalke - Isco: 3,9 | Bale: 2,6

Ud fra disse tal er der ingen tvivl om hvem der har ret. Men jeg ved godt at de bedømmes udfra forskellige parametre osv. Jeg vil dog stadig påstå at selv med Isco's dalende niveau er han et skridt foran Bale.

Edit: Og James selvfølgelig.

Jeg synes, det er sjovt, at du hiver statistikker frem for så i samme indlæg at tilkendegive, at de ikke kan bruges til noget. Og der må jeg give dig ret i den sidste del. Hvad nogle brugere på et dansk Madridista forum synes og mener har jo intet at gøre med, hvordan spillerne performer. Det er så subjektivt og latterligt, som noget kan være. De to spiller vidt forskellige positioner, har forskellige opgaver, forskellige købspriser, forskellige forventninger. Så den sammenligning er simpelthen til grin, Jimmy - det kan du gøre bedre.

Vi blev allesammen betaget af Isco - jeg selv inklusive. Hans store problem er, at han varmer bolden for meget og ikke er dygtig nok på den sidste tredjedel af banen. Det er han heller ikke, når han spiller en god kamp. Så når han spiller dårlige kampe skinner det virkelig igennem.

Her mener jeg, at James er markant bedre. Han tager nogle helt anderledes løb, og hans offensive tiltag er bare to niveauer over Iscos. Derfor mener jeg, at han skal starte. Tidligere var jeg tilhænger af James på højrekanten, men hvis han spiller, som han gjorde i går fra midtbanepositionen - og Bale ligeså - så lad ham endelig blive.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 4 måneder siden #1172 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015

Daniel skrev:

Seriøst. Stop nu bare dig selv, Dios!

Hvordan var det nu... var det ikke noget med, at man skulle gå i seng inden man skrev et sådan indlæg, eller hvordan var det nu? :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 4 måneder siden #1173 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
M_linding skrev:

9-1....... Hvordan skulle holdet kunne spille bedre? Der var fuldt fokus, blev skabt masser af chancer, tempo og variation... og 9 fucking mål!:)

Jeg troede trods alt du kendte mig lidt bedre. Mål er jo ikke af lig med godt spil. Det så vi jo altid under Mourinho, og det var også derfor jeg refererede til Mourinho. Det er fint vi skabte en masse chancer, og det er i sig selv underholdene, men det var da ligeså meget dårligt forsvarspil/målmandsspil som gjorde vi fik chancerne. James indlæg til Benzema, hvor han desværre ikke fik scoret. Det var et simpelt indlæg, fantastisk slået, som vi har savnet, men intet nyt i vores mange indlæg. Bale's mål, som er på et kæmpe forsvarkiks, Ronaldo's 2. og 3. mål, hvor målmanden ser utrolig ringe ud. Et selvmål etc..
Jeg prøver ikke at tage noget som helst for sejren, eller de mange mål. Jeg siger bare, at holdet ikke spillede specielt godt IMO! Hvorfor var der så mange som var utilfredse med den måde Mourinho spillede på? Vi vandt jo ofte de her sejre, godt nok ikke lige 9-1, men vi vandt da ofte med mere end 4-5 mål, hvor vi skabte så mange chancer, at det kunne have blevet 22-0.

Du ved jo godt, det jeg siger her....:) Så hvorfor overhovedet kritisere spillet?:) Hvad savnede du? Hvorfor skulle spillerne have stoppet op og sagt: "Hov drenge, godt nok fører vi, scorer masser af mål og spiller bolden rundt som det passer os.... Men skulle vi ikke lige prøve, at spille på en helt anden måde?"

En enkelt spiller er aldrig bedre end medspillerne kan gøre ham til - et hold kan aldrig stråle mere end hvad modspillerne gør det muligt. Din kritik virker langt fra gennemtænkt - undskyld.

Når modstanderen forsvarer dårligt, presser dårligt og mangler tempo; Så er det svært at spille smukkere end i dag. Du kan heller ikke spille optimal fodbod, ift. det æstetiske, hvis du sætter nogle orange kegler op på en fodboldbane, og lader dem være din modstander.

Jeg tror du misforstår. For selvfølgelig er jeg tilfreds med vi vinder 9-1, og det kommer på et fantastisk tidspunkt. Så nej drengene skulle ikke stoppe, fordi sejren var sikret? Jeg siger bare, at spillet ikke var specielt godt. Kombinationerne flød ikke rigtig, og de mange chancer kom ikke af gennemspillede angreb, men forsvarsfejl og dårligt målmandsspil. Igen, så er det helt fint vi får sejren, men på nogle herinde lød det bare som om, at vi havde vundet mesterskabet, og vores spillemæssige krise var overstået og jeg ved ikke hvad.

Jeg kommer ikke med kritik. Jeg er tydeligvis bare ikke så begejstret som jer andre. Det er nok mere der den ligger.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Dios.

• guti-madrid
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1174 af guti-madrid
Besvaret af guti-madrid på emne Sæsonen 2014/2015
Please, hvor bliver der diskutere i det samme, om hvorvidt vi spillede bedre mod barca end da vi i går vandt 9-1.. Komplet ligegyldigt.

Det der er mest spændene og irriterende udfra igår, er at barca var så tæt på at smide point.

Er der nogen kloge hoveder der kan fortæller hvilke kampe de skal smide de 4 point så vi kan blive mestre?

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #1175 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Sæsonen 2014/2015

guti-madrid skrev: Please, hvor bliver der diskutere i det samme, om hvorvidt vi spillede bedre mod barca end da vi i går vandt 9-1.. Komplet ligegyldigt.

Det der er mest spændene og irriterende udfra igår, er at barca var så tæt på at smide point.

Er der nogen kloge hoveder der kan fortæller hvilke kampe de skal smide de 4 point så vi kan blive mestre?

Tænker, at det også teknisk set er en ligegyldig diskussion, da man ikke kan sammenligne summen: "om vi spillede bedre" qua det var forskellige modstandere.. Granada stod godt til os og gjorde ikke alverdens modstand, men anerkender også forbedret spil fra holdets side, håber de kan fortsætte i samme stil og tage de 9 sidste kampe! :)

11 år 4 måneder siden #1176 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2014/2015

guti-madrid skrev: Please, hvor bliver der diskutere i det samme, om hvorvidt vi spillede bedre mod barca end da vi i går vandt 9-1.. Komplet ligegyldigt.

Sevilla ude, Espanyol ude, Atletico Madrid ude og Valencia hjemme kunne være potentielle point tab. Men de har en tendens til at tabe point når man mindst venter det, det var de ihvertfald tæt på igår.

Florentino Pérez

Leveret af Kunena Forum