Sæsonen 2014/2015

• Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #1249 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Sæsonen 2014/2015

zigriaosmani skrev:

mohbar skrev: Jaood

Kritisere en spiller der lleverer 2 assists og 1 mål i en kamp der ender 3-1...hmm. synes ikke det er fair.

Ja, ikke nok med det. Blev der ikke også sagt, at han ikke kunne finte også? ikke ifølge det her:

vine.co/v/eztiBLdXVBM

Kæft en lækkerbiksen han fik lavet der. Indlægget er ikke helt tosset hellere efterfølgende, selvom den ikke lige rammer Chicha.

I samme omgang kan vi også rose ham for sine frisparksevner. Det lykkes 1 ud af 50 gange, men det ser det godt ud på YouTube når det gør, and that's all that matters!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #1250 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2014/2015
Kan man forestille sig at Real Madrid kan sadle helt om, nu hvor Modric er ude? Uden Modric virker formel 1 racermaskinen ikke. Har vi holdet der kan stå distancen defensivt og vinde på omstillinger? Jeg synes det ville være smukt hvis vi kunne transformere holdet så vi gik fra at spille det smukkeste fodbold til at spille kynisk og resultatorienteret. Selvfølgelig kun af nød.
Ville en opstilling som denne stå distancen i champions league?

Casillas
Carvajal Ramos Pepe Coentrao
Illaramendi
Isco Khedira Kroos
James
Ronaldo

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #1251 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Sæsonen 2014/2015

Roesen7 skrev:

Ikertheman skrev:

Roesen7 skrev:

Ikertheman skrev: Pisse ærgerligt med Modric ja, spillet flyder meget mere igennem ham, hurtigere boldomgang.. Men come on, vi kan squ da ikke give kampen op før den er spillet, lad os i stedet dø med støvlerne på!! Hvor er det tamt at læse at flere personer ligefrem sælger sæsonen - hvis I gør det, så kommer der klart ikke nogen gode resultater - i det mindste tro på det...

Går ud fra, at den her møntet lidt på mig ;-)

Hjertet vil da tro på det til det sidste, men fornuftens tro lider naturligvis et knæk, når vi mister en så central spiller for holdet på så afgørende et tidspunkt. Sidst vi manglede ham så det ikke specielt overbevisende ud, men kan vi få Bale og Benz klar, så er det selvfølgelig bare at bruge midtbanen Isco, Kroos og James og det er jeg rimelig fortrøstningsfuld ved mht. Atletico kampen.

Jeg tænker, at da vi spillede værst havde vi både Modric og James ude.. Nu har vi James og måske Bale med.. Uden Bale tænker jeg:

Ronaldo-Benz
Isco-Silva/Illara-Kroos-James
(Isco/James kan evt. skifte plads)

Med Bale kunne denne være farlig: (selvom jeg selv foretrækker at Bale bliver skiftet ind i stedet, da James er bedre i de små rum):
Ronaldo-Benz
James-Isco-Kroos-Bale

Eller den mere defensivt/fysiske orienterede:
Ronaldo-Benz
Isco/James-Silva/Illara-Kroos-Bale

Isco indskiftningen i CL-finalen tippede kampen til vores fordel - mon han overvejer det igen?
Hvad tænker du/I? Hvad tror du/I Carlo stiller med? :)

Jeg er meget enig i dine to første opstillinger.
Problemet med den sidste opstilling i mine øjne er, at vi går mere over til at spille på Atleticos præmisser og der vil vi tabe med den opstilling, vil jeg tro. Nøglen til sejr er, at kampen bliver på vores egne præmisser, hvilket har været et problem mod Atletico denne sæson. Vi skal så vidt mulig undgå, at det bliver en kamp på fysik, hvilket er svært mod Atletico, men omvendt er den en streng nødvendig for succes. Atletico er i mine øjne det fysisk bedste hold i Europa og kommer vi til at løbe og slås med dem, så er de ganske enkelt bedre.
Tålmodig og kynisme er nøglen. Lange angreb, som bliver afsluttet er hvad der kan stække Atletico da deres chancer for kontra dermed vil ødelægges. Atletico er desuden ikke gode til at skabe kampen, så at score det første mål bliver afgørende. Det vil tvinge Atletico frem og dermed også give os bedre muligheder for at finde rum mellem deres kæder.
Det er en svær balancegang mellem ikke at stresse, hvis vi ikke kommer hurtigt foran og samtidig satse tilpas på, at få det føringsmål som vil give os roen og fordelen.
Bliver det Isco og Kroos centralt så bliver de nøglespillerne i forhold til at dirigere spillet og lirke den stramme defensiv op. En James i mål form er desuden præcis den X-faktor, som vi mangler da Atletico dermed ikke "bare" skal lukke Ronaldo ned.

Jeg vil give dig ret i meget af det du skriver..

Dog ligner det, at Bale ikke bliver klar, så Carlo er enten tvunget til at bruge Jese som kant eller spille enten silva/Illara på midten.. Håber IKKE at det bliver Khedira!!

Så enten
Ronaldo-Benz
eller
Ronaldo-Benz
James-Isco-Kroos-Jese (evt. Jese eller James byttet om)..

Spørgsmålet er for mig at se, om Isco er klar til at svinge taktstokken på midtbanen og fordele boldene hurtigt.. Jeg så ikke kampen mod Malaga - nogen der ved, hvordan han spillede?

11 år 3 måneder siden #1252 af Kroos
Besvaret af Kroos på emne Sæsonen 2014/2015
Når vi angriber:

Ronaldo - Benzema - James
Isco - Ilaramendi - Kroos

Når vi forsvarer:

---- Ronaldo - Benzema --
Isco - Ilarra - Kroos- James.

Så skal vi nok videre til semifinalerne, uden tvivl.

11 år 3 måneder siden #1253 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 2014/2015

Ikertheman skrev:

Roesen7 skrev:

Ikertheman skrev:

Roesen7 skrev:

Ikertheman skrev: Pisse ærgerligt med Modric ja, spillet flyder meget mere igennem ham, hurtigere boldomgang.. Men come on, vi kan squ da ikke give kampen op før den er spillet, lad os i stedet dø med støvlerne på!! Hvor er det tamt at læse at flere personer ligefrem sælger sæsonen - hvis I gør det, så kommer der klart ikke nogen gode resultater - i det mindste tro på det...

Går ud fra, at den her møntet lidt på mig ;-)

Hjertet vil da tro på det til det sidste, men fornuftens tro lider naturligvis et knæk, når vi mister en så central spiller for holdet på så afgørende et tidspunkt. Sidst vi manglede ham så det ikke specielt overbevisende ud, men kan vi få Bale og Benz klar, så er det selvfølgelig bare at bruge midtbanen Isco, Kroos og James og det er jeg rimelig fortrøstningsfuld ved mht. Atletico kampen.

Jeg tænker, at da vi spillede værst havde vi både Modric og James ude.. Nu har vi James og måske Bale med.. Uden Bale tænker jeg:

Ronaldo-Benz
(Isco/James kan evt. skifte plads)

Med Bale kunne denne være farlig: (selvom jeg selv foretrækker at Bale bliver skiftet ind i stedet, da James er bedre i de små rum):
Ronaldo-Benz
James-Isco-Kroos-Bale

Eller den mere defensivt/fysiske orienterede:
Ronaldo-Benz
Isco/James-Silva/Illara-Kroos-Bale

Isco indskiftningen i CL-finalen tippede kampen til vores fordel - mon han overvejer det igen?
Hvad tænker du/I? Hvad tror du/I Carlo stiller med? :)

Jeg er meget enig i dine to første opstillinger.
Problemet med den sidste opstilling i mine øjne er, at vi går mere over til at spille på Atleticos præmisser og der vil vi tabe med den opstilling, vil jeg tro. Nøglen til sejr er, at kampen bliver på vores egne præmisser, hvilket har været et problem mod Atletico denne sæson. Vi skal så vidt mulig undgå, at det bliver en kamp på fysik, hvilket er svært mod Atletico, men omvendt er den en streng nødvendig for succes. Atletico er i mine øjne det fysisk bedste hold i Europa og kommer vi til at løbe og slås med dem, så er de ganske enkelt bedre.
Tålmodig og kynisme er nøglen. Lange angreb, som bliver afsluttet er hvad der kan stække Atletico da deres chancer for kontra dermed vil ødelægges. Atletico er desuden ikke gode til at skabe kampen, så at score det første mål bliver afgørende. Det vil tvinge Atletico frem og dermed også give os bedre muligheder for at finde rum mellem deres kæder.
Det er en svær balancegang mellem ikke at stresse, hvis vi ikke kommer hurtigt foran og samtidig satse tilpas på, at få det føringsmål som vil give os roen og fordelen.
Bliver det Isco og Kroos centralt så bliver de nøglespillerne i forhold til at dirigere spillet og lirke den stramme defensiv op. En James i mål form er desuden præcis den X-faktor, som vi mangler da Atletico dermed ikke "bare" skal lukke Ronaldo ned.

Jeg vil give dig ret i meget af det du skriver..

Dog ligner det, at Bale ikke bliver klar, så Carlo er enten tvunget til at bruge Jese som kant eller spille enten silva/Illara på midten.. Håber IKKE at det bliver Khedira!!

Så enten
Ronaldo-Benz
eller
Ronaldo-Benz
James-Isco-Kroos-Jese (evt. Jese eller James byttet om)..

Spørgsmålet er for mig at se, om Isco er klar til at svinge taktstokken på midtbanen og fordele boldene hurtigt.. Jeg så ikke kampen mod Malaga - nogen der ved, hvordan han spillede?

Også bliver det kritisk. Ikke nok med, at det er spillere der ikke har niveau til en CL kvartfinale. Det er også folk der i den grad mangler kamptræning fordi vi stort set ikke har roteret.

Isco spillede vel en jævn kamp som resten af holdet. Ikke noget særligt godt og heller ikke særligt skidt. Men rollen han vil få i Modrics fravær bliver også noget anderledes. Han får dirigentstokken nu sammen med Kroos, hvor han ellers har en noget mere fri rolle på midten.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

11 år 3 måneder siden #1254 af icomeinpeace
Besvaret af icomeinpeace på emne Sæsonen 2014/2015

2:18 skrev: Den skade Modric fik var på grund af en tackling, det har ikke noget med for meget spilletid at gøre

Her er mængden af spilletid nu stadig en ret stor faktor. I slutningen af en sæson, hvor kampene ligger som perler på snor, har man bare ikke det samme overblik man havde tidligere, fordi kroppen er brugt. Og selvom Modric ikke har samme antal kampe i benene som flere andre spillere, og netop denne skade i stor grad må tilskrives uheld, så betyder det meget at have den rette balance i både krop og sind, så man er i stand til at opfange de små signaler der fortæller at en skæv tackling er på vej, samt at sende signalerne ned i kroppen, så den når at korrigere.

11 år 3 måneder siden #1255 af Madridistao
Besvaret af Madridistao på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg mener ikke den kan se meget anderledes ud end
Cristiano - Benzema
James - Kroos - Isco - Jese/Bale
Coentrao - Ramos - Varane - Carvajal

Kroos beholder sin rolle, Isco overtager Modric rolle, Jese overtager Bales rolle hvis han er skadet og James spiller sin "normale" position. Om Jese indgår i et tremandsangreb eller firmandsmidtbane er til lidt fri fortolkning, da vi jo som oftest spiller en hybrid af de to opstillinger. På denne måde undgår vi Illarra og Khedira. Silva kunne jeg godt tænke mig at se når resultatet skal holdes hjem de sidste 20 :)

Jeg mener også at dette hold er konkurrencedygtigt mod atletico. Eneste problem kan være hvis Isco bliver fanget for højt oppe på banen i omstillingerne omend han spillede rollen ret godt under Modric fravær.

11 år 3 måneder siden #1256 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2014/2015

Real Madrid this season...
> WITH Modric (25 matches): 18 wins, 2 draws, and 5 losses
> WITHOUT Modric (25): 19 wins, 2 draws and 4 losses

Real Madrid this season
> WITH Modric (2.000 minutes): score 1 goal every 34 minutes
> WITHOUT Modric (2.500): score 1 goal every 32 minutes

Der er nogle overdrivelser her på forum ift. skadens betydning.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved BBB.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #1257 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg tror Khedira kommer på banen i stedet for Modric.

Jeg tror vi kan klare opgaven med denne opstilling:

Cristiano Benzema
khedira
James Kroos Isco

Caraval og Coentrao skal sikre bredden og Khedira skal overrumple modstanderne centralt. Tænker at Khedira skal spille samme rolle som fellaini gør i united.

11 år 3 måneder siden #1258 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 2014/2015
Tonen er godt nok blevet en anden, siden vi vandt CL, herinde. Eller så er jeg bare blevet ældre og lettere at forage ;-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, JimmyBroe, Vinícius

11 år 3 måneder siden #1259 af DaRamos
Besvaret af DaRamos på emne Sæsonen 2014/2015
Hvis Khedira kan nå op på samme niveau, som man så ved VM, hvor ham og Kroos dominerede midtbanen, ville jeg være ganske fortrøstningsfuld med at starte med ham på banen.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved DaRamos.

11 år 3 måneder siden #1260 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 2014/2015
Det må vist være det for jaood herinde, hva?
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, icomeinpeace

Leveret af Kunena Forum