Sæsonen 2014/2015

11 år 3 måneder siden #1237 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Sæsonen 2014/2015
Mon ikke det går med enten:

Casillas
Carvjal-Ramos-Varane-Coentrao
James-Kroos-Isco
Bale-Benzema-Ronaldo

Eller

Casillas
Carvjal-Ramos-Varane-Coentrao
James-Kroos-Isco
JESE-Benzema-Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #1238 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2014/2015
I samme omfang som at jeg ikke vil sælge sæsonen, så må jeg da også indrømme, at en skade til Modric er en decideret mavepuster.

Det er vel næsten den værste skade overhovedet - ham eller Kroos. Det er de to, der har styret vores midtbane med hård hånd, og uden en af dem ville vi slet ikke have spillet de to første halvlege mod Barca og Atlético.

Hvad angår kampen på onsdag forventer jeg ikke, at det får enorm indflydelse. Modric er hjernedød til at spille sig ud af pres og flytte bolden rundt, men hvis Atlético kommer til at stå med 11 mand bag bolden, er det ikke en kæmpe forskel fra Modric til Isco. Det bliver dog først gralt, hvis vi skal have Illara og Silva ind.

Det bliver derimod meget dyrt med skaden, når Sevilla og Valencia kommer flyvende i de to kampe. Der skal Isco simpelthen adoptere Modric' plads og samarbejde godt med Kroos.

11 år 3 måneder siden #1239 af zigriaosmani
Besvaret af zigriaosmani på emne Sæsonen 2014/2015
Nu går der rygter omkring at Modric er færdig for sæsonen. Lidt skidt..

11 år 3 måneder siden #1240 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 2014/2015

Ikertheman skrev: Pisse ærgerligt med Modric ja, spillet flyder meget mere igennem ham, hurtigere boldomgang.. Men come on, vi kan squ da ikke give kampen op før den er spillet, lad os i stedet dø med støvlerne på!! Hvor er det tamt at læse at flere personer ligefrem sælger sæsonen - hvis I gør det, så kommer der klart ikke nogen gode resultater - i det mindste tro på det...

Går ud fra, at den her møntet lidt på mig ;-)

Hjertet vil da tro på det til det sidste, men fornuftens tro lider naturligvis et knæk, når vi mister en så central spiller for holdet på så afgørende et tidspunkt. Sidst vi manglede ham så det ikke specielt overbevisende ud, men kan vi få Bale og Benz klar, så er det selvfølgelig bare at bruge midtbanen Isco, Kroos og James og det er jeg rimelig fortrøstningsfuld ved mht. Atletico kampen.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

11 år 3 måneder siden #1241 af Raúl Madrid
Besvaret af Raúl Madrid på emne Sæsonen 2014/2015
Er det bare mig, eller minder denne sæson mere og mere om 06/07 sæsonen?
Der ved vi alle sammen hvad udfaldet blev. Jeg tror på det samme i år. Kamp til stregen og spændingen ekstrem høj.

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #1242 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Sæsonen 2014/2015

Roesen7 skrev:

Ikertheman skrev: Pisse ærgerligt med Modric ja, spillet flyder meget mere igennem ham, hurtigere boldomgang.. Men come on, vi kan squ da ikke give kampen op før den er spillet, lad os i stedet dø med støvlerne på!! Hvor er det tamt at læse at flere personer ligefrem sælger sæsonen - hvis I gør det, så kommer der klart ikke nogen gode resultater - i det mindste tro på det...

Hjertet vil da tro på det til det sidste, men fornuftens tro lider naturligvis et knæk, når vi mister en så central spiller for holdet på så afgørende et tidspunkt. Sidst vi manglede ham så det ikke specielt overbevisende ud, men kan vi få Bale og Benz klar, så er det selvfølgelig bare at bruge midtbanen Isco, Kroos og James og det er jeg rimelig fortrøstningsfuld ved mht. Atletico kampen.

Jeg tænker, at da vi spillede værst havde vi både Modric og James ude.. Nu har vi James og måske Bale med.. Uden Bale tænker jeg:

Ronaldo-Benz
Isco-Silva/Illara-Kroos-James
(Isco/James kan evt. skifte plads)

Med Bale kunne denne være farlig: (selvom jeg selv foretrækker at Bale bliver skiftet ind i stedet, da James er bedre i de små rum):
Ronaldo-Benz
James-Isco-Kroos-Bale

Eller den mere defensivt/fysiske orienterede:
Ronaldo-Benz
Isco/James-Silva/Illara-Kroos-Bale

Isco indskiftningen i CL-finalen tippede kampen til vores fordel - mon han overvejer det igen?
Hvad tænker du/I? Hvad tror du/I Carlo stiller med? :)

11 år 3 måneder siden #1243 af Gray
Besvaret af Gray på emne Sæsonen 2014/2015

Omend forummets debatniveau næppe kan klandres, tror jeg, at du overvurdere dets betydning for Real Madrids resultater.

Angående Modrics skade viste de første par uger af 2015 vist, at der er et hul på midtbanen, som Illarramendi eller andre ikke formår at udfylde.

11 år 3 måneder siden #1244 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæsonen 2014/2015
Det er noget af en mavepuster, og oven i købet endnu en mavepuster udover et spark i skridtet med Modrics skade. Han har været vitalt for os, og sammen med Kroos, vil jeg vurdere disse 2 for at være værende de vigtigste spillere for os. Det eneste positivt ville være at Barca og Atletico kommer til at tro at de ikke vil blive forfulgt længere i tabellen og skruer måske lidt ned for deres spil mod os, men selv her kræver at vi vinder de resterende kampe. - Jeg ved efterhånden ikke hvordan jeg vil vurdere vores chancer I Champions League og LaLiga.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

11 år 3 måneder siden #1245 af Macon
Besvaret af Macon på emne Sæsonen 2014/2015

areal001 skrev: Helt ærligt, hvad er der galt med vores spillere de falder som fluer.
Er det vores lægestab der er galt med eller Carlo,s nærmest ikke eksisterende rotationer, han kunne godt har sparet enten modric eller kroos idag .

Jeg tror vores og Ancelottis problem i denne sæson, er det at reserverne ikke har været gode nok, de har ihvertfald ikke slået til, så han har åbenbart ikke troet nok på dem og derfor har han ikke roteret nok.

11 år 3 måneder siden #1246 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 2014/2015

Ikertheman skrev:

Roesen7 skrev:

Jeg tænker, at da vi spillede værst havde vi både Modric og James ude.. Nu har vi James og måske Bale med.. Uden Bale tænker jeg:

Ronaldo-Benz
Isco-Silva/Illara-Kroos-James
(Isco/James kan evt. skifte plads)

Med Bale kunne denne være farlig: (selvom jeg selv foretrækker at Bale bliver skiftet ind i stedet, da James er bedre i de små rum):
Ronaldo-Benz
James-Isco-Kroos-Bale

Eller den mere defensivt/fysiske orienterede:
Ronaldo-Benz
Isco/James-Silva/Illara-Kroos-Bale

Isco indskiftningen i CL-finalen tippede kampen til vores fordel - mon han overvejer det igen?
Hvad tænker du/I? Hvad tror du/I Carlo stiller med? :)

Jeg er meget enig i dine to første opstillinger.
Problemet med den sidste opstilling i mine øjne er, at vi går mere over til at spille på Atleticos præmisser og der vil vi tabe med den opstilling, vil jeg tro. Nøglen til sejr er, at kampen bliver på vores egne præmisser, hvilket har været et problem mod Atletico denne sæson. Vi skal så vidt mulig undgå, at det bliver en kamp på fysik, hvilket er svært mod Atletico, men omvendt er den en streng nødvendig for succes. Atletico er i mine øjne det fysisk bedste hold i Europa og kommer vi til at løbe og slås med dem, så er de ganske enkelt bedre.
Tålmodig og kynisme er nøglen. Lange angreb, som bliver afsluttet er hvad der kan stække Atletico da deres chancer for kontra dermed vil ødelægges. Atletico er desuden ikke gode til at skabe kampen, så at score det første mål bliver afgørende. Det vil tvinge Atletico frem og dermed også give os bedre muligheder for at finde rum mellem deres kæder.
Det er en svær balancegang mellem ikke at stresse, hvis vi ikke kommer hurtigt foran og samtidig satse tilpas på, at få det føringsmål som vil give os roen og fordelen.
Bliver det Isco og Kroos centralt så bliver de nøglespillerne i forhold til at dirigere spillet og lirke den stramme defensiv op. En James i mål form er desuden præcis den X-faktor, som vi mangler da Atletico dermed ikke "bare" skal lukke Ronaldo ned.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

11 år 3 måneder siden #1247 af 2:18
Besvaret af 2:18 på emne Sæsonen 2014/2015
@ manglende rotation og skadesfrekvenser

Den skade Modric fik var på grund af en tackling, det har ikke noget med for meget spilletid at gøre

Den skade Bale fik, efter to minutter, er også svært at tilskrive manglende rotation

11 år 3 måneder siden #1248 af Macon
Besvaret af Macon på emne Sæsonen 2014/2015

2:18 skrev: @ manglende rotation og skadesfrekvenser

Den skade Modric fik var på grund af en tackling, det har ikke noget med for meget spilletid at gøre

Den skade Bale fik, efter to minutter, er også svært at tilskrive manglende rotation

Nu ved jeg ikke hvad Bales skade er, men det kunne måske være en overbelastningsskade?
Modric: skadet rigtigt grundet tackling, men havde man bedre reserver, træneren troede på, havde man måske kunne sparer lidt på et par spillere, og derfor undgå skade til ham.

Leveret af Kunena Forum