Sæsonen 2014/2015
Kassow-Rossing skrev: Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt holdninger her på forum et år efter Bale købet.
For et år siden var over halvdelen af forum imod købet af Gareth Bale fordi han var 'for dyr' og fordi 'for mange kokke ville fordærve maden'
Spørgsmålet er rettet til den halvdel af forum, der var imod købet: Er I stadig af den holdning?
Jeg var og er egentlig stadig kritisk overfor Bale. Ikke fordi jeg ikke mener Bale er god nok, men mere fordi han er en spiller ligesom Ronaldo som ødelægger spillet, men har så mange andre fantastiske kvaliteter, som i Ronaldo's tilfælde skygger alt andet, bare ikke i mine øjne.
Han har klart gjort det bedre end jeg havde turde håbe på, men spillemæssigt har han været en skuffelse synes jeg. Omvendt, så synes jeg også altid Ronaldo er en stor skuffelse, hvis man udelukkende kigger på hans spil på banen, som også Rasmus skrev i et tidligere indlæg. Med 2 så identiske spillere, så handler det hele om enkeltmandspræstationer, og de er kampafgørende, men flowet i spillet bliver hurtigt ødelagt, fordi de altid skal prøve og gøre tingene selv.
Jeg roder Ronaldo meget indover det, men det var nu også mit kritikpunkt før han kom til klubben. Jeg tager intet fra hans første sæson som var rigtig god, og faktisk fremragende synes jeg, men jeg synes stadig bare ikke han passer ind på holdet sammen med Ronaldo, og det er selvom holdet har succes. Jeg anerkender klart succesen, men personligt er jeg bare til en anden stil.
Nu er jeg også en person som elsker det smukke spil langt højere end selve titlerne, selvom det sidstnævnte er kronen på værket.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Dios skrev:
Kassow-Rossing skrev: Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt holdninger her på forum et år efter Bale købet.
For et år siden var over halvdelen af forum imod købet af Gareth Bale fordi han var 'for dyr' og fordi 'for mange kokke ville fordærve maden'
Spørgsmålet er rettet til den halvdel af forum, der var imod købet: Er I stadig af den holdning?
Jeg var og er egentlig stadig kritisk overfor Bale. Ikke fordi jeg ikke mener Bale er god nok, men mere fordi han er en spiller ligesom Ronaldo som ødelægger spillet, men har så mange andre fantastiske kvaliteter, som i Ronaldo's tilfælde skygger alt andet, bare ikke i mine øjne.
Han har klart gjort det bedre end jeg havde turde håbe på, men spillemæssigt har han været en skuffelse synes jeg. Omvendt, så synes jeg også altid Ronaldo er en stor skuffelse, hvis man udelukkende kigger på hans spil på banen, som også Rasmus skrev i et tidligere indlæg. Med 2 så identiske spillere, så handler det hele om enkeltmandspræstationer, og de er kampafgørende, men flowet i spillet bliver hurtigt ødelagt, fordi de altid skal prøve og gøre tingene selv.
Jeg roder Ronaldo meget indover det, men det var nu også mit kritikpunkt før han kom til klubben. Jeg tager intet fra hans første sæson som var rigtig god, og faktisk fremragende synes jeg, men jeg synes stadig bare ikke han passer ind på holdet sammen med Ronaldo, og det er selvom holdet har succes. Jeg anerkender klart succesen, men personligt er jeg bare til en anden stil.
Nu er jeg også en person som elsker det smukke spil langt højere end selve titlerne, selvom det sidstnævnte er kronen på værket.
Jeg synes at Ronaldo og Bale har været rigtig gode til at supplere hinanden, forstået på den måde at de skiftedes til at præstere, så vi næsten hele tiden havde en til at lave de vigtige aktioner. Der har måske været enkelte kampe (måske der er nogle, men nogle gode eksempler??) hvor de begge præsterede, men der har ikke været nogen periode, hvor det bare kørte for dem begge.
Især i starten var der meget snak om at Bale kun præsterede, når Ronaldo ikke var med. Det var ikke lige så tydeligt resten af sæsonen, men der var helt sikkert stadig noget om snakken.
Jeg troede ikke, at der ville være plads til at de begge kunne præstere på et højt niveau, men det må jeg erkende at de kunne, selvom jeg ikke synes de har gjort det ret meget samtidig. Jeg har da også forhåbninger til at det bliver endnu bedre med de to til næste sæson, nu hvor Bale er blevet integreret på holdet.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Sagen for dem begge er dog, at de skal blive bedre til at true med løb uden bold, til tider spille lidt mindre direkte, særligt Bale skal teknisk forbedre sig og Cristiano ligger på grænsen med sit antal af skud. Jeg synes dog - og det håber jeg fortsætter - at vi fra Bales side har set lidt af den britiske arbejdsiver og forståelse for holdets opbygning. Er backen fremme har vi set ham søge tilbage, ligesom han generelt ligger dybere i banen end Cristiano, hvilket er afgørende for holdets balance, netop på det punkt mener jeg ikke Bale har fået nok anerkendelse.
Derudover var Bale kampafgørende i begge titler i sidste sæson, hvilket han skal anerkendes for, selvom han generelt set var langt væk i perioder af CL-finalen.
Det bliver spændende om de kan højne deres niveau, men jeg tror som Raul 4 ever, at det er en vigtig faktor med Bales gode preseason. Forhåbentlig vil vi se perioder med begge i topform, for så er vi tæt på ustoppelige.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Men hvis man bliver ved topic, så siger statistikkerne fra Bales første sæson alt. Han præsterede over det niveau, som mange af de skeptiske eksperter forudsagde, og hans styrke, spilforståelse og kontrol synes at have forbedret sig grundet hans lange pre-season. Tror kun det bliver bedre i 14/15-sæsonen.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
raul7=kongen skrev: Forhåbentlig vil vi se perioder med begge i topform, for så er vi tæt på ustoppelige.
Den her er ret letkøbt med to spillere med så meget flair. Hvis de er i topform, så kan de ikke stoppes, for hvis alt andet fejler, så trækker de ned på midten af modstanderens banehalvdel, og sparker bolden i kassen derfra.
Jeg er enig med Dios og jer andre om, at det kan blive ensidigt, når man fylder sit hold op med flair-spillere, for hvis det går dårligt, så har man ikke det faste spil, fx tiki-taka, som man kan falde tilbage på. Det er reelt samme/modsatte grund til at Neymar/Sanchez ikke har været lige så gode for Barcelona som for deres respektive landshold. De havde et fast/låst koncept, hvor de skulle passe ind.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
BBB skrev:
raul7=kongen skrev: Forhåbentlig vil vi se perioder med begge i topform, for så er vi tæt på ustoppelige.
Den her er ret letkøbt med to spillere med så meget flair. Hvis de er i topform, så kan de ikke stoppes, for hvis alt andet fejler, så trækker de ned på midten af modstanderens banehalvdel, og sparker bolden i kassen derfra.
Jeg er enig med Dios og jer andre om, at det kan blive ensidigt, når man fylder sit hold op med flair-spillere, for hvis det går dårligt, så har man ikke det faste spil, fx tiki-taka, som man kan falde tilbage på. Det er reelt samme/modsatte grund til at Neymar/Sanchez ikke har været lige så gode for Barcelona som for deres respektive landshold. De havde et fast/låst koncept, hvor de skulle passe ind.
Jeg kan godt følge dig og jeg siger heller ikke, at alt er godt med dem. Omvendt er den også let købt, at vi intet har at falde tilbage på, hvis de to ikke fungerer. Det er vel netop her de spillende midtbanespillere Kroos, Modric og James gerne skulle bringe andre elementer ind.
Det er selvfølgelig altsammen en balancegang, noget som er overordentligt svært at finde, netop fordi Cristiano og Bale ofte vil stå for mål selv på deres dårlige dage, men det er vel netop også den opgave Ancelotti arbejder hårdest på at løse, og måske er den mest kompetente mand til at finde løsningen på.
Uagtet, at jeg er enig i Bale og Cristianos begrænsninger, så kan man altså godt have et koncept foruden de to.
raul7=kongen skrev: Uagtet, at jeg er enig i Bale og Cristianos begrænsninger, så kan man altså godt have et koncept foruden de to.
Den blev sat meget på spidsen før. Vi kan godt have et koncept, men når førsteberøringer ikke er deres stærkeste side - Bale især - så bliver det bare meget sværere, at få Modric/Kroos til at lave noget magi. De kan trods alt ikke spille 1-2 hele vejen igennem modstanderens midtbane og forsvar.
Når Modric/Kroos/James spiller bedst, så behøver de selvfølgelig heller ikke kombinere sig igennem, for de sparker den ind fra kanten af feltet.
Der manglende forresten en " ;-) " efter det afsnit med, at det var letkøbt. Det var skrevet med et skævt smil på læben :-) Anyway, det hele er bygget op på, at både Bale og Ronaldo skal have en dårlig dag, og det sker trods alt ikke særlig ofte. At de så heller ikke spiller prangende på samme tid, gør reelt ikke så meget, for én plejer at være nok.
Jeg synes at Ronaldo og Bale har været rigtig gode til at supplere hinanden, forstået på den måde at de skiftedes til at præstere, så vi næsten hele tiden havde en til at lave de vigtige aktioner. Der har måske været enkelte kampe (måske der er nogle, men nogle gode eksempler??) hvor de begge præsterede, men der har ikke været nogen periode, hvor det bare kørte for dem begge.
Især i starten var der meget snak om at Bale kun præsterede, når Ronaldo ikke var med. Det var ikke lige så tydeligt resten af sæsonen, men der var helt sikkert stadig noget om snakken.
Jeg troede ikke, at der ville være plads til at de begge kunne præstere på et højt niveau, men det må jeg erkende at de kunne, selvom jeg ikke synes de har gjort det ret meget samtidig. Jeg har da også forhåbninger til at det bliver endnu bedre med de to til næste sæson, nu hvor Bale er blevet integreret på holdet.
Helt enig. De har begge vist hvor frygtindgydende de er sammen, ikke bare som en duo, men som en trio med Benzema, for han er om nogen manden som binder dem sammen, og løber de steder på banen, så det bliver muligt for Ronaldo og Bale, og finde huller og plads de rigtige steder, hvor de kan og oftest er kampafgørende.
Det jeg mangler er konceptet som skal få alt op på det højeste niveau, så alt simpelthen spiller. Konceptet som ikke bare går ud på, at man breder spillet ud til Ronaldo eller Bale, og det reelt set kun er Benzema som kan indgå i et samarbejde med dem, fordi resten af holdet stopper op, og forventer de afgøre tingene. Oftest er det netop på omstillinger, og den er blevet for nem af lure, tror jeg.
Der mangler noget små-spil inde centralt, og det er jeg utrolig skuffet over. Troede egentlig at Ancelotti arbejdede på det, men det så ikke sådan ud imod Sevilla, hvor vi igen kun var farlige på omstillingerne.
Bale og Ronaldo kan sagtens fungere sammen tror jeg, og det har de vel egentlig også bevist? men jeg synes stadig de ødelægger for meget af spillet, men forhåbentlig bliver det bedre med tiden.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg tror i øvrigt man skal passe på at lægge for meget i Sevilla-kampen. Så længe har Ancelotti altså ikke arbejdet med truppen efter sommerpausen. Mon ikke det er work in progress. På det punkt spiller sæsonens program dog ikke til Ancelottis fordel, da vi egentlig skal helt frem til november, før man har nogle 'lettere' kampe i træk til at arbejde på systemet.
De personer der havde noget at skulle bevise i dag, viste absolut intet – I ved hvem…
Kiwes skrev: Endelig er dette preseason-helvede overstået!
De personer der havde noget at skulle bevise i dag, viste absolut intet – I ved hvem…
Pas?