Sæsonen 2014/2015

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #349 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 2014/2015

Dios skrev: @Rasmus.

Nu så jeg kampen på en mærkelig græsk kanal, men i halvlegen der viste de stort set kun statistikker. Benzema løb 5,6 km i første halvleg, og var den mest løbestærke på holdet. Han endte ud med at løbe 10,7 km og blev kun overgået af Kroos.
Jeg har været meget inde på det før, men lad nu vær med at kald Benzema doven når han gang på gang er en af de mest løbestærke på holdet. Faktisk løb han flere km end Di María i mange CL kampe sidste sæson. Desværre er det stort set umuligt og finde statistikkerne frem, men under kampene vises det oftest.
Man ser bare ikke det løbearbejde Benzema eller Özil for den sags skyld lavede, som var den mest løbestærke på holdet efter Khedira, da han spillede i klubben.

Jeg kan ikke lade være med at se Benzema som doven. Det er måske hans attitude, der bidrager til det, men jeg synes ofte, at han er for stillestående, hvilket dog var et problem med hele holdet i gårsdagens kamp.

Statistikker om antal km. løbet siger ikke nødvendigvis så meget. Typer som Xavi og Pirlo ligger i toppen, fordi de hele tiden er i bevægelse for at kunne modtage bolden på midtbanen, men de laver praktisk talt ingen intensive løb. Det er de intensive løb, jeg savner fra Benzema. Jeg er ligeglad med, at han har løbet en kilometer mere end sine holdkammerater over 90 minutter (11 meter i minuttet btw.). Jeg synes ikke, at han er spilbar nok i løbet af en kamp.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #350 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2014/2015
Kunne en James som falsk 10'er ikke være spændende? Bag benzema som falsk 9'er. Han viste jo sin målnæse til VM

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #351 af RasmusKring

Moohh skrev: Kunne en James som falsk 10'er ikke være spændende? Bag benzema som falsk 9'er. Han viste jo sin målnæse til VM

Du må meget gerne forklare, hvad du mener med både falsk 9'er og 10'er. Jeg er lettere forvirret. Hvis du mener, at han kunne være spændende at se som decideret 10'er bag Benzema, så er jeg helt enig. Han var alt for langt tilbage på banen til min smag i går.

11 år 11 måneder siden #352 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Fandt lige en fin lille artikel med nogle interessante vinkler på observeringer af det taktiske setup i gårsdagens kamp. Et udsnit fra artiklen:

Real Madrid's approach to coping with such attacking riches all at once was very interesting; Carlo Ancelotti has clearly been hard at work trying to find a way to fit them all in without disrupting the balance of the side.

That's a tough ask because last season's 4-3-3 was perfect, but early impressions of this new-look side were: Easy on the eye, dominant after a stodgy opening spell and translatable into competitive league matches too.

The basic shape was 4-4-2, though you need to be thinking more Manchester City 4-4-2 than Atletico Madrid in this case.

James Rodriguez started in a slightly narrow left-wing position, Gareth Bale was much flatter than last season on the right and Kroos/Luka Modric formed a midfield two.

That left Cristiano Ronaldo up front with Karim Benzema, though it's important to stress the numeric labelling of this system—whichever way you put it—will be too crude for accuracy.

Only when dropping into a defensive shell did it truly appear as two banks of four, and we rarely saw that as Sevilla tried so hard to spring counterattacks when los Blancos had six players high up.

[...]

It's unclear, as yet, whether Ancelotti's decision to play with a free-flowing 4-4-2 is because that's his new basic setup, or because Sevilla play such a notoriously cagey game in front of their own defence.

Whatever the long-term plan, the short-term reality is it worked a treat here; Real Madrid played with no No. 10s, but always tried to push a man in the No. 10 space (the area in which a No. 10 would operate) to cause problems.

Hele artiklen kan læses HER .
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved El_Juan.

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #353 af Don J
Besvaret af Don J på emne Sæsonen 2014/2015
Altså, de forskellige talformationer kan jo i flere tilfælde ligne hinanden i praksis - det mest afgørende er ideerne i spillet.
Jeg vil nu alligevel mene, at Ancelotti benyttede den vante 4-3-3 igår.
Kroos lå i Alonsos rolle, mens James erstattede Di Maria på venstre side af tremandsmidtbanen.
Jeg synes, man så James, med udgangspunkt centralt, gå mere på ydersiden af forsvaret end omvendt, som man nok i højere grad ville se i en mere flydende 4-4-2. Ligeledes tog Ronaldo udgangspunkt fra sin vanlige venstre wing og lå ikke særlig centralt.

Jeg tror heller ikke, at man skal lægge alt for meget i det taktiske oplæg fra igår. Jeg tror dog, at Ancelottis tanke med at beholde 4-3-3-formationen igår skyldtes, at han gerne ville holde balancen på holdet, samtidig med at James i hans debutkamp ville blive lettere involveret i spillet i en rolle lidt længere tilbage i banen. Han leverede dog langt fra prangende, men han skal nok blive en eminent spiller i Madrid, når han først finder sig til rette på holdet!
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Don J. Begrundelse: Rettelse

11 år 11 måneder siden #354 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg nævnte det også igår inden kampen. Der er mere tale om en 4-4-2 end 4-3-3.

Og opstillingen er jo ikke ny i Ancelotti-regi. Han anvendte den både i finalen i CdR og CL.

Nu hvor Bale er endnu mere en maskine, så er det intet problem er lade ham dække højre midtbane defensivt.

Casillas/Navas
Carvajal/Arbeloa, Ramos/Nacho, Pepe/Varane, Coentrao/Marcelo
Bale/James, Modric/Alonso/Illarra, Kroos/Khedira, James/Isco/Modric
Ronaldo/Jese, Benzema/Bale

Der er nok af muligheder og jeg ser det ikke som et problem at Benzema er den eneste 9'er. Hans primære opgave er som spilstation og oplægger til Ronaldo, som er ved at udvikle sig til den mest komplette angriber nogensinde set. Ronaldo, Bale, Benzema og Jese er nok "angribere" og som oplæggere og spilstationer har vi også rigeligt med våben i James, Bale, Isco, Modric og Kroos. Offensiven er fantastisk.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Elkrimi.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #355 af RasmusKring

Elkrimi skrev: Jeg nævnte det også igår inden kampen. Der er mere tale om en 4-4-2 end 4-3-3.

Og opstillingen er jo ikke ny i Ancelotti-regi. Han anvendte den både i finalen i CdR og CL.

Formationen er helt afgjort en 4-3-3, når vi angriber. Bale og Ronaldo tager position på kanterne 10-15 meter foran de tre midtbanespillere. Når vi så forsvarer trækker Bale med ned, Ronaldo bliver fremme og James trække lidt ud siden - dermed er det en 4-4-2. Vi har to vidt forskellige taktiske former i forsvar og angreb, så jeg ved ikke om man kan sige, at det er mere den ene end den anden. Jeg er dog enig i, at det er præcis samme udgangspunkt som i sidste sæson. Jeg er spændt på at se, om James passer bedre ind i systemet end Isco.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #356 af RasmusKring

Elkrimi skrev: Casillas/Navas

Der er nok af muligheder og jeg ser det ikke som et problem at Benzema er den eneste 9'er. Hans primære opgave er som spilstation og oplægger til Ronaldo, som er ved at udvikle sig til den mest komplette angriber nogensinde set. Ronaldo, Bale, Benzema og Jese er nok "angribere" og som oplæggere og spilstationer har vi også rigeligt med våben i James, Bale, Isco, Modric og Kroos. Offensiven er fantastisk.

Så er jeg nød til at sige det: god var Ronaldo heller ikke i tirsdags. Han er selvfølgelig meget afgørende med de to mål, men han tager altså virkelig mange dårlige beslutninger, når han har bolden. Han bryder rytmen i vores pasningsspil, tager desperate langskud og laver hovedløse driblinger. De to mål kommer af rigtig god bevægelse fra ham uden bold, og det er netop der han er bedst - uden bolden. Real Madrid er et farligere hold, når Ronaldo ikke har bolden. Det er dog ikke nødvendigvis en kritik af Ronaldo. Han er fænomenal i sine dybdeløb og selvfølgelig sine afslutninger.

11 år 11 måneder siden #357 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Guillem Balague har skrevet en fin lille artikel omkring Real Madrid og FC Barcelona her op til sæsonstart. Et lille udsnit fra artiklen kan læses her:

Om Real Madrid:

Real Madrid have always possessed blistering pace and massive firepower up front, and now they have a midfield to rival anyone’s, and in Toni Kroos a natural successor to Xabi Alonso.

[...]

There isn’t a defence in the world that will relish the prospect of facing a front line that comprises the likes of Karim Benzema, Gareth Bale and a rejuvenated, rested and pain-free Cristiano Ronaldo, not to mention new boy James Rodriguez, who still has much to learn, especially without the ball in a new position as a left-sided midfielder, but will have time to adapt. And then there is Jese, who is still to come back from injury!

Luka Modric carried much of the midfield burden for Real last season, but alongside Kroos this year he will probably play a less offensive role. The German’s positional awareness and good passing skills also mean that the front players will not have to track back as much as they did last season and concentrate more on doing what they do best—namely run defences ragged.

... og om vores evige rivaler:

Luis Enrique has only been able to get everyone together this week. As for what system he is going to play, the jury is still out.

The talk is that he is contemplating using three centre-backs either in a 3-4-3 formation, or even perhaps 4-4-2 formation that becomes 3-4-3 when attacking, with a diamond midfield with Messi playing behind the two forwards, and Busquets staying back as the third centre-back.

In any of the formations, the full-backs will have to join the midfield when Barcelona builds from the back, with the three centre-backs in charge of starting the passing game.

Effectively the full-backs will play along the same line as the inside midfielders, with the idea that they can create the necessary width to service Messi around the front of the box just behind Neymar and Luis Suarez.

Hele artiklen kan læses HER .

11 år 11 måneder siden #358 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt holdninger her på forum et år efter Bale købet.

For et år siden var over halvdelen af forum imod købet af Gareth Bale fordi han var 'for dyr' og fordi 'for mange kokke ville fordærve maden'

Spørgsmålet er rettet til den halvdel af forum, der var imod købet: Er I stadig af den holdning?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #359 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Sæsonen 2014/2015

RasmusKring skrev:

Så er jeg nød til at sige det: god var Ronaldo heller ikke i tirsdags. Han er selvfølgelig meget afgørende med de to mål, men han tager altså virkelig mange dårlige beslutninger, når han har bolden. Han bryder rytmen i vores pasningsspil, tager desperate langskud og laver hovedløse driblinger. De to mål kommer af rigtig god bevægelse fra ham uden bold, og det er netop der han er bedst - uden bolden. Real Madrid er et farligere hold, når Ronaldo ikke har bolden. Det er dog ikke nødvendigvis en kritik af Ronaldo. Han er fænomenal i sine dybdeløb og selvfølgelig sine afslutninger.

Hvordan slap du af sted med den uden at få en eneste sviner? Tell me your secrets!

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #360 af RasmusKring

RasmusKring skrev:

Hvordan slap du af sted med den uden at få en eneste sviner? Tell me your secrets!

Hehe, jeg havde heller ikke regnet med det. Det er måske bare fordi jeg er så saglig og velargumenteret? hehe, ej, jeg ved det sku' ikke. Jeg var vidst bare heldig, men fra nu af er jeg sikkert stemplet som Ronaldo-hater, så det kommer nok ikke til at ske igen.

Leveret af Kunena Forum