Sæsonen 2014/2015

• andersokis
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #337 af andersokis
Besvaret af andersokis på emne Sæsonen 2014/2015
Benzema sier i et intervju at det er normalt at Real vil ha enda en angriper, og virker til å være klar for konkurranse.
Leser også Carlo's kommentar om at han mener Real ikke har en første11ver denne sesongen, og at det vil bli rotert mye. Høres ekstremt lovende ut!

Bare å hente en backup til Benzema, og muligens konkurranse til Carvajal (De Sciglio)? ;))

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #338 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2014/2015

RasmusKring skrev:

raul7=kongen skrev: Helt enig.

Det mest interessante er vel, at Ancelotti 'genopfandt' 10'er-rollen til James. Foruden mere spilletid til James giver det også Isco større muligheder for spilletid i sæsonens løb. Jeg tror vi vil lignende opstilling i mange af sæsonens kampe mod hold med svage midtbaner, som alligevel vil pakke sig.

Som de nævnte på Sky i går, vil vi dog også få Khedira og Xabi Alonso at se løbende. Særligt imod de stærkere modstandere vil midtbanen nok blive en del mere kompakt og bølgebrydende, end den er det med Kroos-Modric-James.

Som jeg så det, så spillede James netop ikke en 10'er, hvilket var en stor del af problemet. Midtbanen så ud ligesom i sidste sæson med Kroos som den bagerste af de tre, Modric til højre og James til venstre. Hans offensive kvaliteter blev ikke rigtig udfoldet på denne position, da han alt for ofte havde bolden meget langt væk fra Sevillas mål. Jeg er personligt skuffet over Ancelotti mangel på kreativitet. Han har fået en ufattelig talentfuld spiller som James, der er en eminent tekniker, dribler og spilfordeler, og så smider han ham bare ind i det eksisterende system. Det virkede selvfølgelig sidste år, men jeg siger det med det samme. James kommer til at skuffe ligeså meget som Isco i sidste sæson, hvis Ancelotti vil bruge ham fast i den rolle.

Derudover så synes jeg, at kampen i dag virkelige viste hvor uopfindsomt vores offensive spil er. Selvom vi spiller med James, Modric og Kroos på midten, så bliver boldene hele tiden ført ud på kanten. Det er ikke nødvendigvis dårligt, men det ville virkelig styrke holdet, hvis vi også evnede at spille folk tynde ned igennem midten af banen - vi har uden tvivl kvaliteten til det med den midtbane. Hvis vi ikke formår at angribe mere igennem midten i løbet af denne sæson, så får vi problemer, når folk begynder at gennemskue det.

Som I måske kan høre, så var jeg langt fra imponeret af kampen i går. Det var forventet, at spillerne ikke var sammenspillede og måske manglede den sidste motivation, men jeg var skuffet over Ancelottis dispositioner på mange fronter. Hele indstillingen lugter af, at hvis tingene virkede i sidste sæson, så virker de sikkert igen. Hvis det er indstillingen, så bliver det en lang sæson, selvom vi nu har vundet vores første "trofæ".

Må starte med at give dig ret i, at det godt nok er fejlbedømt, hvis man mener, at James i går spillede 10-rollen. Det gjorde han bestemt ikke. Han spillede faktisk på præcis samme måde som Di Maria sidste sæson. Har sit udgangspunkt i venstre side og agerer i nogle tilfælde også fløj - nøjagtigt som Di Maria.

Jeg synes den manglende opfindsomhed er, hvad man kan forvente. Man vidste, at James var købt til et system, som han faktisk ikke passer ind til. Du kan ikke spille en decideret 10'er i det her system. Ikke når Benzema spiller den falske 9'er, som han gør.

Mit personlige håb er, at James primært skal agere på de forreste 3 pladser (helst fløjene). Der kommer hans individuelle kompetencer simpelthen mere til sin ret.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

11 år 11 måneder siden #339 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 2014/2015
I min optik lå James længere fremme end Di Maria gjorde det i sidste sæson. Derudover vekslede han til tider mere. Om det så er fordi James søger de rum mere end Di Maria, det er så en anden sag.

I det hele taget synes jeg godt man kunne se ændringer. Bale og Cristiano vekslede også mere i gårsdagens kamp, end i store dele af sidste sæson - hvilket blandt andet førte til 1-0-målet.

Og meget kan man skyde Ancelotti i skoene, men manglende kreativitet. Det var noget af et postulat. Han har om noget formået at veksle mellem de bedste taktiske muligheder og spillertruppens evner. Det er til tider gået udover enkelte spillere, men i det store hele har italieneren i den grad fået det maksimale ud af truppen.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, andreashn

11 år 11 måneder siden #340 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2014/2015

andersokis skrev: Benzema sier i et intervju at det er normalt at Real vil ha enda en angriper, og virker til å være klar for konkurranse.
Leser også Carlo's kommentar om at han mener Real ikke har en første11ver denne sesongen, og at det vil bli rotert mye. Høres ekstremt lovende ut!

Bare å hente en backup til Benzema, og muligens konkurranse til Carvajal (De Sciglio)? ;))

Jeg vil nu mere, at Arbeloa er fin som konkurrence til Carvajal - niveaumæssigt er der absolut ingen forskel på de to.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn, Rogoshin

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #341 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg postulerer ikke, at Ancelotti mangler kreativitet. Det er bare min personlige holdning, at han manglede det i gårsdagens kamp. Det kan folk så være enige eller uenige i. Jeg havde personligt håbet at se Ancelotti bruge de nye spillere på nye måder fremfor blot at indsætte dem i det eksisterende system. Kroos gjorde det overraskende godt som den defensive midtbanespiller, men James ikke så helt tilpas ud i sin position på midtbanen. Jeg vil dog ikke drage forhastede konklusioner om hverken Ancelotti, James eller Kroos. Der er mildest talt mange kampe tilbage i sæsonen, så meget kan nå at ændre sig endnu.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved RasmusKring.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #342 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 2014/2015
Er det bare mig, eller var Benzema meget stationær (doven) i gårsdagens kamp?

Jeg sad personligt og råbte lidt af ham, fordi han det meste af tiden gik rundt, og det er langt fra første gang. I mine øjne kunne han med fordel bevæge sig lidt mere og lave flere eksplosive løb , og på den måde true modstanderens midterforsvar mere, hvilket skaber plads til hans holdkammerater. Han har en tendens til at gemme sig lidt i perioder. Der er ingen tvivl om, at mit syn på Benzema er rimelig negativt, så jeg ville gerne høre hvad specielt pro-Benzema madridistas siger til dette.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved RasmusKring.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #343 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2014/2015
ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...d/article4962618.ece

Tror I der er noget af det, som der passer?

11 år 11 måneder siden #344 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 2014/2015

Inspektøren skrev: ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...d/article4962618.ece

Vi kan jo starte med at pille det fra hinanden fra en ende af. José Mourinho har ikke talt dårligt om Real Madrid..........så skal man da i hvert fald være ualmindeligt pjevset for at mene det.

Det kan da meget vel tænkes, at Sergio Ramos og Iker Casillas ikke er nære venner, men det er jo ikke ensbetydende med, at de er rygende uvenner.

Jeg er selv arg modstander af Iker Casillas som anfører (læs: oldtids-reglen, der gør spilleren med højest anciennitet til anfører), men han skal nu ikke lastes for ikke at være bedste-ven med alle i truppen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 11 måneder siden #345 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015

raul7=kongen skrev:

El_Juan skrev: Det var en fin lille sommerkamp her til aften. Og ganske fint med endnu et trofæ til pokalskabet. Så mangler de kun den spanske Super Cup, VM for klubhold, Copa del Rey, La Liga og Champions League! Det bliver en god sæson! ;-)

For at blive ved kampen, så vil jeg ikke tillægge den enkelte spillers præstation den helt store betydning, hvorfor jeg heller ikke vil lægge det store i James' præstation. Det vigtigste var, at han fik noget kamptræning i benene, akkurat som det for første gang her i indledningen af sæsonen, ligeledes gjorde sig gældende for Kroos, Benzema og til dels Ronaldo.

Vil heller ikke lægge det store i formationen og de 11 udvalgte. Det var oplagt at spille især Kroos og James fra start. For at give dem spilletid, kamptræning og introducere dem på holdet, inden det for alvor går løs.

Helt enig.

Det mest interessante er vel, at Ancelotti 'genopfandt' 10'er-rollen til James. Foruden mere spilletid til James giver det også Isco større muligheder for spilletid i sæsonens løb. Jeg tror vi vil lignende opstilling i mange af sæsonens kampe mod hold med svage midtbaner, som alligevel vil pakke sig.

Som de nævnte på Sky i går, vil vi dog også få Khedira og Xabi Alonso at se løbende. Særligt imod de stærkere modstandere vil midtbanen nok blive en del mere kompakt og bølgebrydende, end den er det med Kroos-Modric-James.

Det er måske lige rigeligt at lægge i det, at han ligefrem 'genopfandt' 10'er-rollen til James. Det synes jeg nu ikke. For mig lignede det den vante 4-3-3, med Modric til højre for Kroos og James til venstre for tyskeren - i en lidt mere advanced rolle - og en anelse længere fremme. Om end det blot er en petitesse af en subjektiv vurderingssag og noget vi hver ser på med forskellige øjne. Du siger det ydermere selv meget rammende senere:

Om det så er fordi James søger de rum mere end Di Maria, det er så en anden sag.

Som sagt, så tror jeg dog stadig ikke, at man skal lægge for meget i denne kamp. Det var den første lille indikator. Der blev fundet plads til Kroos og James, primært for at give dem spilletid for første gang i sæsonen. Om de så spillede 4-3-3, 4-2-3-1 eller 4-2-1-3 og om Ancelotti 'genopfandt' 10'er-rollen eller ej, det er for så vidt ikke så vigtigt lige i denne henseende, i hvert fald ikke efter min mening. Kroos bliver i øvrigt efter min bedste overbevisning sommerens bedste indkøb og et af de bedste indkøb længe. Bare en lille sidenote! ;-)

Ellers er vi for så vidt ganske enige. Og lad os nu se hvad der sker med Khedira og Di María. Der er sikkert mange eksperter, der gerne vil tolke løs på, at Khedira end ikke sad på bænken i går, mens Di María sad på bænken og dog ikke fik spilletid. Mit indtryk er stadig, at klubben og Ancelotti gerne vil forlænge med og beholde Khedira, mens Carletto gerne vil beholde Di María, hvor klubben til gengæld vil lytte til bud på ham. Tiden vil vise hvad der sker på den front.

Jeg er endvidere ikke så bekymret for hverken Isco eller Illarra. Carletto skal nok finde spilletid til de to unge knægte.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #346 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Sæsonen 2014/2015

Inspektøren skrev:
ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...d/article4962618.ece

Nu er EB ikke nogen pålidelig kilde som sådan, og har en tendens til at overdrive.
Jeg tror blot at det er en overdrivelse, for at skabe noget medieomtale.

11 år 11 måneder siden #347 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
Ligesom Rasmus, så var jeg også en anelse skuffet, hvis ikke meget. Jeg havde ikke forventet, at vi ville spille Sevilla ud af banen, men vores kombinationspil er jo decideret dårligt. Vi har ingen gennemspillede angreb, der er for få 1-2 afleveringer og generelt set så er det stadig på omstillinger eller enkeltmandspræstationer vi er farligst.
Opspillet bliver selvfølgelig ødelagt af Ronaldo og Bale som i mine øjne altid tager 4-5 for mange boldberøringer, men havde godt nok forventet noget mere pasningsspil af Kroos, James, Modric og Benzema!
Jeg synes det er synd Ronaldo og Bale er så stationære på kanterne og spillet altid skal spredes ud til at starte med. Lad os nu få 3-4-5 gode kombinationer centralt, og derefter sprede spillet så vi kan køre modstanderne rundt. Det er simpelthen for nemt i sidste ende.

Som sagt, så forventede jeg ikke at vi ville spille sprudlende, men igår var decideret elendigt hvis i spørg mig. Flere folk centralt, og det vil også gøre Benzema langt bedre og så man ikke sidder med følelsen af, at han konstant er alene. Der er virkelig ikke noget hjælp at hente, og det er decideret umuligt for ham at indgå et frækt bandespil og vende spillet hurtigere, da vi har 2-3 offensive spillere på kanten samt vores 2 backs.

@Rasmus.

Nu så jeg kampen på en mærkelig græsk kanal, men i halvlegen der viste de stort set kun statistikker. Benzema løb 5,6 km i første halvleg, og var den mest løbestærke på holdet. Han endte ud med at løbe 10,7 km og blev kun overgået af Kroos.
Jeg har været meget inde på det før, men lad nu vær med at kald Benzema doven når han gang på gang er en af de mest løbestærke på holdet. Faktisk løb han flere km end Di María i mange CL kampe sidste sæson. Desværre er det stort set umuligt og finde statistikkerne frem, men under kampene vises det oftest.
Man ser bare ikke det løbearbejde Benzema eller Özil for den sags skyld lavede, som var den mest løbestærke på holdet efter Khedira, da han spillede i klubben.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 11 måneder siden #348 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015
Alt for ofte bemærker folk kun gode offensive aktioner, hos den spiller der har bolden. Det er lidt det samme i forhold til fysisk arbejde og løbevillighed, hvor højintense løb falder i øjnene, imens konstante kloge positioneringer, som dem Benzema og Alonso laver, er en smule usynlige.

Derfor kommer en spiller som di Maria til, at ligne ham som arbejder mest for holdet: Først ryger han ud af position, og derefter må han sprinte for at rette op på situationen;)
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

Leveret af Kunena Forum