Sæsonen 2014/2015

12 år 2 timer siden #325 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2014/2015

Sahinovic skrev: Bliver en spændende sæson, får et lille, men sundt, chok hver gang jeg tænker på alle de verdensklassespillere vi har i truppen og den bredde, det jo helt vildt.

Navas/Casillas

Carvajal/Arbeloa - Pepe/Varane - Ramos/Nacho - Marcelo/Coentrao

Modric/Khedira - Kroos/Di Maria/Isco - Alonso/Illara

Bale/Jese - Benzema/James - Ronaldo

Der er jo ingen der har den trup vi har lige pt. og det er et flot arbejde Florentino og co. har udført i dette pre-season - lynhurtige verdensklasse signings.

Ja godt nok kun 22 spillere, men jeg mener nu alligevel, Khedira eller Di Maria skal væk.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #326 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2014/2015
Kvalitet fremfor kvantitet vil jeg foretrække, og jeg er bestemt uenig, da vi jo kæmper om hele 6 titler, så der er brug for samtlige spillere da jeg håber og går ud fra at man går efter alle 6 titler.

Di Maria kunne jeg godt se smutte, men så heller ikke flere.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 11 måneder siden #327 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2014/2015
SLET

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Sahinovic.

11 år 11 måneder siden #328 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Sæsonen 2014/2015
Khedira skal forhåbentlig ingen steder, hvis Carlo mener der er for mange spillere til midten så vis Illarra hvor døren er :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #329 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2014/2015
Mine forventinger inden sæsonen går i gang i aften:

Uefa Super Cup vinder vi.
Spanske Super Cup taber vi.
FIFA Club World Cup vinder vi 100 % sikkert.
Copa del Rey vinder vi.
La Liga vinder vi.
Champions League tror jeg desværre ikke vi vinder. Men jeg håber selvfølgelig.

James Rodriguez stor flopper big time

Bale kan måske detronisere Cristiano Ronaldo, som flere medier har bragt op til aftens kamp: www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...Carlo-Ancelotti.html

De Maria spiller spiller på et lige så højt niveau sæsonen igennem, som han gjorde i foråret og i Brasilien, hvorfor Rodriguez ikke får lov at starte på midtbanen.

Navas bliver første målmand.

11 år 11 måneder siden #330 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2014/2015

Inspektøren skrev: Mine forventinger inden sæsonen går i gang i aften:

Copa del Rey vinder vi.
La Liga vinder vi.

Bale kan måske detronisere Cristiano Ronaldo, som flere medier har bragt op til aftens kamp: www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...Carlo-Ancelotti.html

De Maria spiller spiller på et lige så højt niveau sæsonen igennem, som han gjorde i foråret og i Brasilien, hvorfor Rodriguez ikke får lov at starte på midtbanen.

Folkeskolen er lige startet igen. Her arbejder man mig bekendt stadig med begrebet 'argumentation'. Prøv det.

Jeg har ovenfor markeret letkøbte udsagn, du bedes komme med bare en snert af saglig begrundelse for.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #331 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2014/2015

DarioGomez skrev:

Inspektøren skrev: Mine forventinger inden sæsonen går i gang i aften:

Copa del Rey vinder vi.
La Liga vinder vi.

Folkeskolen er lige startet igen. Her arbejder man mig bekendt stadig med begrebet 'argumentation'. Prøv det.

Jeg har ovenfor markeret letkøbte udsagn, du bedes komme med bare en snert af saglig begrundelse for.

Mod Sevila, i aften, bør vi vinde udelukkende pga. holdenes trupper. Vores materiale bør gør det. Det samme gælder for VM for klubhold.

Den spanske super cup tror jeg, at Atletico tager, da de har set bedre ud end os i pre-season samt det faktum, at de er sultne efter revanche; de vil vinde dette trofæ mere end vi vil, tror jeg. Desuden, så ved de også godt, hvordan de slår os. Duellen bliver spillet over to kampe, hvor den sidste kampe finder sted på Calderon. Det taler i mine øjne også til Atleticos fordel.

Ligaen og pokalen tager vi. Når først vi er kommet igang med sæsonen og er nået oktober-november måned, så er der ingen fra Spanien der kan stoppe os. Vi har med afstand den bedste trup og det bedste hold i Spanien. Atletico og Barcelona står uden chance der, og det vil I også finde ud af.

Champions League er lidt sværere at spå om, men historien siger, at ingen har vundet Uefa Champions League to år i træk og selvom den ene gang jo skal være den første gang, så tror jeg ikke på, at vi kan udføre den bedrift. Jeg tror simpelthen ikke vi har den samme sult, som den vi havde før La Decima. Desuden, så er vi holdet alle vil gå langt for at slå. Vi er duksene og det er der mange der vil gøre noget ved. Chelsea har jeg personligt som favoriter, da jeg Mourinho er tvunget til at levere og de samtidig har fået den sidste vigtige brik til deres puslespil: En ægte målscorer (Diego Costa).

Navas har eftersigende set bedre ud til træningen end Casilas. Ikérs seneste kampe taler heller ikke til hans fordel (Champions League finalen, VM kampene samt kampen mod Manchester United i pre-season.

Jamés har kostet 600 millioner kr. og er derfor også tvunget til at levere på højde med prisen. Det vil altså sige samme niveau som det vi så fra VM eksempelvis. Det nægter jeg personligt at tro kommer til at ske, da jeg er sikker på, at Benzema kommer til at side på den plads, som Rodriguez spillede på under VM, sæsonen ud. Med Benzema i midten mellem Ronaldo og Bale knækkede vi Bayern midt over efter to kampe med 5-0. Why fix something that isn't broken?

De Maria var IMHO den bedste spiller fra sidste sæson, efter Ronaldo, naturligvis :). Hvis Rodriguez, som jeg tror kommer til at spille på De Marias plads, kan arbejde lige så hårdt defensivt såvel som offensivt som De Maria sidste sæson, så vil jeg selvfølgelig ændre holdning vdr. Rodriguez. Jeg tror bare ikke han har samme løbe kapacitet, men jeg kan jo tage fejl.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Inspektøren.

11 år 11 måneder siden #332 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2014/2015
God nyhed: 4 ud af 4 eksperter på Sky har nævnt Real og Bayern som de to favoritter til CL-titlen. En nævnte Chelsea som en mulighed, hvor resten afskrev de engelske hold. Ronald de Boer nævnte PSG.

Dårlig nyhed: De engelske bookmakere mente i øvrigt, at Arsenal er bedre end Dortmund. Dortmund fik samme odds som Liverpool, og Glenn Hoddle nævnte, at Liverpool skulle i semifinalen for at have fået succes. Den mand er så langt væk, og det diskrediterer den gode nyhed...
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved BBB. Begrundelse: præcisering

11 år 11 måneder siden #333 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Det var en fin lille sommerkamp her til aften. Og ganske fint med endnu et trofæ til pokalskabet. Så mangler de kun den spanske Super Cup, VM for klubhold, Copa del Rey, La Liga og Champions League! Det bliver en god sæson! ;-)

For at blive ved kampen, så vil jeg ikke tillægge den enkelte spillers præstation den helt store betydning, hvorfor jeg heller ikke vil lægge det store i James' præstation. Det vigtigste var, at han fik noget kamptræning i benene, akkurat som det for første gang her i indledningen af sæsonen, ligeledes gjorde sig gældende for Kroos, Benzema og til dels Ronaldo.

Vil heller ikke lægge det store i formationen og de 11 udvalgte. Det var oplagt at spille især Kroos og James fra start. For at give dem spilletid, kamptræning og introducere dem på holdet, inden det for alvor går løs.

11 år 11 måneder siden #334 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 2014/2015

El_Juan skrev: Det var en fin lille sommerkamp her til aften. Og ganske fint med endnu et trofæ til pokalskabet. Så mangler de kun den spanske Super Cup, VM for klubhold, Copa del Rey, La Liga og Champions League! Det bliver en god sæson! ;-)

For at blive ved kampen, så vil jeg ikke tillægge den enkelte spillers præstation den helt store betydning, hvorfor jeg heller ikke vil lægge det store i James' præstation. Det vigtigste var, at han fik noget kamptræning i benene, akkurat som det for første gang her i indledningen af sæsonen, ligeledes gjorde sig gældende for Kroos, Benzema og til dels Ronaldo.

Vil heller ikke lægge det store i formationen og de 11 udvalgte. Det var oplagt at spille især Kroos og James fra start. For at give dem spilletid, kamptræning og introducere dem på holdet, inden det for alvor går løs.

Helt enig.

Det mest interessante er vel, at Ancelotti 'genopfandt' 10'er-rollen til James. Foruden mere spilletid til James giver det også Isco større muligheder for spilletid i sæsonens løb. Jeg tror vi vil lignende opstilling i mange af sæsonens kampe mod hold med svage midtbaner, som alligevel vil pakke sig.

Som de nævnte på Sky i går, vil vi dog også få Khedira og Xabi Alonso at se løbende. Særligt imod de stærkere modstandere vil midtbanen nok blive en del mere kompakt og bølgebrydende, end den er det med Kroos-Modric-James.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, El_Juan, andreashn

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #335 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 2014/2015

raul7=kongen skrev: Helt enig.

Det mest interessante er vel, at Ancelotti 'genopfandt' 10'er-rollen til James. Foruden mere spilletid til James giver det også Isco større muligheder for spilletid i sæsonens løb. Jeg tror vi vil lignende opstilling i mange af sæsonens kampe mod hold med svage midtbaner, som alligevel vil pakke sig.

Som de nævnte på Sky i går, vil vi dog også få Khedira og Xabi Alonso at se løbende. Særligt imod de stærkere modstandere vil midtbanen nok blive en del mere kompakt og bølgebrydende, end den er det med Kroos-Modric-James.

Som jeg så det, så spillede James netop ikke en 10'er, hvilket var en stor del af problemet. Midtbanen så ud ligesom i sidste sæson med Kroos som den bagerste af de tre, Modric til højre og James til venstre. Hans offensive kvaliteter blev ikke rigtig udfoldet på denne position, da han alt for ofte havde bolden meget langt væk fra Sevillas mål. Jeg er personligt skuffet over Ancelotti mangel på kreativitet. Han har fået en ufattelig talentfuld spiller som James, der er en eminent tekniker, dribler og spilfordeler, og så smider han ham bare ind i det eksisterende system. Det virkede selvfølgelig sidste år, men jeg siger det med det samme. James kommer til at skuffe ligeså meget som Isco i sidste sæson, hvis Ancelotti vil bruge ham fast i den rolle.

Derudover så synes jeg, at kampen i dag virkelige viste hvor uopfindsomt vores offensive spil er. Selvom vi spiller med James, Modric og Kroos på midten, så bliver boldene hele tiden ført ud på kanten. Det er ikke nødvendigvis dårligt, men det ville virkelig styrke holdet, hvis vi også evnede at spille folk tynde ned igennem midten af banen - vi har uden tvivl kvaliteten til det med den midtbane. Hvis vi ikke formår at angribe mere igennem midten i løbet af denne sæson, så får vi problemer, når folk begynder at gennemskue det.

Som I måske kan høre, så var jeg langt fra imponeret af kampen i går. Det var forventet, at spillerne ikke var sammenspillede og måske manglede den sidste motivation, men jeg var skuffet over Ancelottis dispositioner på mange fronter. Hele indstillingen lugter af, at hvis tingene virkede i sidste sæson, så virker de sikkert igen. Hvis det er indstillingen, så bliver det en lang sæson, selvom vi nu har vundet vores første "trofæ".

11 år 11 måneder siden #336 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2014/2015

RasmusKring skrev:

raul7=kongen skrev: Helt enig.

Som jeg så det, så spillede James netop ikke en 10'er, hvilket var en stor del af problemet. Midtbanen så ud ligesom i sidste sæson med Kroos som den bagerste af de tre, Modric til højre og James til venstre. Hans offensive kvaliteter blev ikke rigtig udfoldet på denne position, da han alt for ofte havde bolden meget langt væk fra Sevillas mål. Jeg er personligt skuffet over Ancelotti mangel på kreativitet. Han har fået en ufattelig talentfuld spiller som James, der er en eminent tekniker, dribler og spilfordeler, og så smider han ham bare ind i det eksisterende system. Det virkede selvfølgelig sidste år, men jeg siger det med det samme. James kommer til at skuffe ligeså meget som Isco i sidste sæson, hvis Ancelotti vil bruge ham fast i den rolle.

Derudover så synes jeg, at kampen i dag virkelige viste hvor uopfindsomt vores offensive spil er. Selvom vi spiller med James, Modric og Kroos på midten, så bliver boldene hele tiden ført ud på kanten. Det er ikke nødvendigvis dårligt, men det ville virkelig styrke holdet, hvis vi også evnede at spille folk tynde ned igennem midten af banen - vi har uden tvivl kvaliteten til det med den midtbane. Hvis vi ikke formår at angribe mere igennem midten i løbet af denne sæson, så får vi problemer, når folk begynder at gennemskue det.

Som I måske kan høre, så var jeg langt fra imponeret af kampen i går. Det var forventet, at spillerne ikke var sammenspillede og måske manglede den sidste motivation, men jeg var skuffet over Ancelottis dispositioner på mange fronter. Hele indstillingen lugter af, at hvis tingene virkede i sidste sæson, så virker de sikkert igen. Hvis det er indstillingen, så bliver det en lang sæson, selvom vi nu har vundet vores første "trofæ".

Mangel på kreativitet alligevel; det er godt nok noget af en voldsom udmelding om en mand, der netop har vundet CL blandt andet ved at lave en taktisk genialitet omkring skiftet fra 4-3-3 til 4-4-2, hvilket tydeligvis kom bag på flere modstandere.

Og igen - giv nu spillerne en chance. Kroos spillede fremragende, det gør ham lige så meget til årtiets køb, som det gør James til et flop - lad os vente til december med at evaluere på den slags. Det er alt for tidligt på nuværende tidspunkt.

Desuden er jeg ret enig i, at James netop lå længere fremme i banen end fx Dí María/Isco gjorde det i sidste sæson ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Leveret af Kunena Forum