Sæsonen 2014/2015
Di María skal nok være reserve for Bale eller Ronaldo, men jeg håber nu man køber ind til bredden på kanten i stedet for midtbanen, og derfor var der også tale om Iturbe, som kan spille alle 3 pladser fremme.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kaspercristiano
- Gæst
-
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: Jeg kan støtte med et køb af Kroos, men jeg kan kun igen sige, at vi altså vandt Chl med denne midtbane, og det var endda rigtig kritisk hvad angår skader. Lad nu vær med at gør spillerne meget dårligere end de er. Der er så meget potentiale i Isco og Illarra, og Khedira er ren verdensklasse, og hvis man så Tyskland forleden, så mangler Khedira altså ikke meget kampform igen. Han får den perfekte opstart på sæsonen med et VM, så ham skal man ikke frygte for.
Di María skal nok være reserve for Bale eller Ronaldo, men jeg håber nu man køber ind til bredden på kanten i stedet for midtbanen, og derfor var der også tale om Iturbe, som kan spille alle 3 pladser fremme.
Det faktum, at vi vandt CL bør ikke have betydning for, hvorvidt vi skal forstærke os eller ej. Det skal ikke blive en sovepude, at vi vandt La Decima. Det her handler ikke om sidste sæson, men om den næste. Vi vandt måske CL med denne midtbane, men det betyder ikke, at den ikke kan blive bedre.
Jeg prøver ikke at gøre dem dårligere, end de er, men Isco og Illarra har altså ikke for alvor leveret noget endnu, men Isco har ihvertfald meget potentiale, lad os se med Illarra. Khedira har aldrig været min kop te, men han er en solid spiller, men det var også tydeligt for enhver, at han slet ikke var skarp i de sidste par kampe i denne sæson. Han ville desuden langt fra være den første atlet, der skulle bruge noget tid på at komme tilbage fra en korsbåndsskade. Hvis du regner med, at han spiller 50 kampe på et højt niveau i næste sæson, så tror jeg, at du bliver skuffet.
Det store spørgsmål i denne diskussion er selvfølgelig også Di Marias rolle. Jeg ser ham uden tvivl som en kantspiller, selv når han spiller centralt, hvor hans hurtighed og aggresive presspil kan være meget effektivt, så udgør han kun en offensiv trussel, når han kommer ud over centrekanten. Det var bl.a. meget tydeligt i CL-finalen, at vi manglede offensive trusler ned gennem midten, indtil Isco kom ind og truede Atleticos centrale midtbane. Di Maria har ikke naturligt evnen til at udgøre samme trussel, og vores spil bliver derfor lidt forudsigeligt, når Di Maria spiller centralt, selvom han individuelt set havde en helt fantastisk sæson. En Isco i topform eller Kroos ville i mine øjne give vores midtbane et andet offensivt aspekt. Da jeg ikke er 100 % sikker på Isco, så ser jeg gerne, at vi henter Kroos ind til fornuftige penge.
Vi har haft de her diskussioner rigtig mange gange, og jeg føler virkelig bare at du altid mener græsset er grønnere over på den anden side, og ingenting er godt nok. Vi har en fantastisk stamme på holdet, hvor ingen udskiftninger er nødvendige de næste par år, hvis ikke flere, og det krydret med en masse unge spillere, hvor stort set alle har potentialet til at blive nogle af verdens bedste.
Det bliver ikke en sovepude, fordi vi vandt Chl, men starten på en ny æra, hvor der er masser af potentiale i holdet endnu, som vi stadig ikke har set. Husk nu på det er første sæson, og ikke 6. sæson med de samme spillere. At vi vandt Chl med netop denne trup fortæller om den kvalitet der allerede er i truppen, også selvom du måske foretrækker hundredevis af andre spillere i andet klubber, så kan man bare ikke benægte den kvalitet som er i truppen nu, og derfor nævner jeg titlen som et argument!
Di María er blevet omskolet til midtbanespiller, og lur mig om ikke også han har en vigtig rolle næste sæson på netop midtbanen! Jeg forstår heller ikke helt din mening omkring ham, for han har vel netop aldrig spillet bedre end dette forår i sin tid i Real Madrid. Spiller han som central midtbane hele næste sæson også, vil du så stadig holde fast i han er kantspiller?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kaspercristiano
- Gæst
-
Jeg giver dig fuldstændig ret. Tror ikke det bliver en sovepude, men vi kan sagtens forstærke os på midtbanen trods, at vi lige har vundet to store titler. Vi kan gøre det af den grund at der skal spilles mange kampe, men også at Xabi er i sin karrieres efterår.
Den vigtigste pointe er for mig så ikke noget af det ovenstående, men fordi jeg finder vores midtbane svag når vi kommer under pres. Der er mange tunge folk på midtbanen i Illarramendi, Xabi og Khedira, derfor kunne det være rart at få noget virkelig verdensklasse ind på den midtbane.
Dios skrev: [...] vi altså vandt Chl med denne midtbane, og det var endda rigtig kritisk hvad angår skader. Lad nu vær med at gør spillerne meget dårligere end de er.
Vores trup var for smal i den forgangne sæson - det så man tydeligt i de 5-10 sidste La Liga kampe. I den kommende sæson står vi overfor to super cup'er og et VM for klubhold udover de normale 3 turneringer - tilmed ligger den efter et VM. Det sætter altså ekstra krav til truppen, så i min optik handler det ikke primært om at det vi ikke har er godt nok, men nærmere at kravene er blevet større...
Man kunne måske bare gardere truppen med et par Castilla-spillere, som Jose R og Llorente, men er de klar til det? Andre spørgsmål til truppens kvalitet melder sig også: Sælger man Casemiro? Hvor usikker er man på Illarra? (Der er ingen garanti for at han laver en Modric!) Holder Xabi niveau?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
For motivationen tror jeg et par nye spillere vil gavne. Nye spillere betyder altid, at andre skal arbejde for at bevare deres plads, at man skal yde sit ypperste og nogle gange kan de tilmed minde en om, at det er fedt at være i Real Madrid og sjovt at vinde. Noget jeg godt kan frygte lidt, at visse spillere i den kommende sæson glemmer.
Selvfølgelig kan man betragte Varane, Jesé, Khedira og Illarra som 'nyindkøb', der vil påvirke den balance - såfremt de kommer i form/finder niveauet, ligesom Carvajal stadig bør være ung og sulten. Ikke desto mindre tror jeg det vil være sundt at hente et par spillere. Ikke noget som vælter balancen, men udskiftning er sundt. Ligesom et fodboldhold skal have balance og definerede roller, skal det også have sult, nyt liv og konstant tilføjes dimensioner.
Spørgsmålet er om Mandzukic og Kroos vil bringe de ting. Jeg synes mindst én af de to er interessante. Min pointe er primært, at Real Madrid er i en situation, hvor de rette personligheder er mindst ligeså vigtige som de rette fodboldspillere i dette transfer-vindue.
Der skal hentes lidt ind. Både for at lukke nogle meget små huller i truppen, men også for at holde dampen oppe, spillerne imellem.
En midtbanespiller, som kan spille Modric/di Marias pladser + En angriber, som også kan spille HW, ville være dejligt. Jeg har lidt fidus til Kroos og Iturbe;)
Ellers ligger meget af arbejdet i, at få overført Isco og Illarra til fase 2, i den proces det er at komme til Real Madrid fra lidt mere ydmyge rammer.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: @RasmusKring.
Vi har haft de her diskussioner rigtig mange gange, og jeg føler virkelig bare at du altid mener græsset er grønnere over på den anden side, og ingenting er godt nok. Vi har en fantastisk stamme på holdet, hvor ingen udskiftninger er nødvendige de næste par år, hvis ikke flere, og det krydret med en masse unge spillere, hvor stort set alle har potentialet til at blive nogle af verdens bedste.
Det bliver ikke en sovepude, fordi vi vandt Chl, men starten på en ny æra, hvor der er masser af potentiale i holdet endnu, som vi stadig ikke har set. Husk nu på det er første sæson, og ikke 6. sæson med de samme spillere. At vi vandt Chl med netop denne trup fortæller om den kvalitet der allerede er i truppen, også selvom du måske foretrækker hundredevis af andre spillere i andet klubber, så kan man bare ikke benægte den kvalitet som er i truppen nu, og derfor nævner jeg titlen som et argument!
Di María er blevet omskolet til midtbanespiller, og lur mig om ikke også han har en vigtig rolle næste sæson på netop midtbanen! Jeg forstår heller ikke helt din mening omkring ham, for han har vel netop aldrig spillet bedre end dette forår i sin tid i Real Madrid. Spiller han som central midtbane hele næste sæson også, vil du så stadig holde fast i han er kantspiller?
Vi har efterhånden haft lignende diskussioner en del gange, og vi ender sjovt nok det samme sted hver gang :) Jeg er ikke uenig i, at vi har en god stamme, så jeg kræver ikke kæmpe udskiftninger. Der er ikke hundrevis af spillere, jeg ønsker mig til Real Madrid. Det er faktisk en relativt kort liste. Jeg mener bare, at truppen skal være konkurrencedygtige på alle positioner, og sidste sæson viste, at vores midtbane mangler lidt. Som Elkrimi også skriver, så var det meget tydeligt imod slutningen af sæsonen.
Jeg forstår din pointé omkring CL-titlen. Det siger selvfølgelig noget om, at vores trup ikke er elendig, men problemet er, at argumentet kan misbruges i voldsom grad, og jeg er allerede træt at at høre det. Det kan bruges som argument imod enhver ændring i truppen, for "den var jo god nok til at vinde CL". Sidste års præstationer kan ikke nødvendigvis bruges til at forudse næste sæsons præstationer.
Omkring Di Maria, så afhænger det i høj grad af, om han forbedrer sig på midten. Han forbedrede sig klart på pladsen gennem sidste sæson. Han blev bedre til at modtage bolden med en mand i ryggen og bedre til at vende med bolden, men han laver stadigvæk rigtig mange placeringsfejl i det defensive og presser ofte alene og på forkerte tidspunkter. Desuden så disponere han sine kræfter dårligt, så han ert typisk rigtig god den første halve time, hvorefter han falder i niveau. Dette er dog altsammen småting, som kan forbedres. Det største problem er, at han ikke truer rummet mellem modstanderens forsvar og midtbane. Det er specielt tydeligt, når Modric ligger ved siden af ham, og virkelig spiller, som jeg mener, at en centralt midtbanespiller skal. I stedet for at søge de små områder centralt, så bevæger Di Maria sig bredt, hvor der er mere plads og hvor han tydeligt føler sig mere hjemme. Det gør, som jeg tidligere skrev, vores spil meget ensformigt og forudsigeligt. Præcis som man så det i CL-finalen. Hvis nogen kan give mig et eneste eksempel/video, hvor Di Maria skaber en chance i etableret angrebsspil uden at bevæge sig ud på kanten, så vil jeg rigtig gerne se det, for jeg erindrer ikke et eneste eksempel i hele sæsonen. Di Maria har skabt rigtig meget, men det er altsammen kommet fra en position på kanten, ikke centralt.
Omskolingen af Di Maria var en genistreg af Ancelotti i sidste sæson, fordi vi virkelige havde et problem på midtbanen. Di Maria spillede en rigtig fin sæson, men det er virkelig nemt at se god ud, når man ikke har nogen nævneværdig konkurrence. Toni Kroos er en klasse bedre end Di Maria som central midtbanespiller, og et indkøb af ham ville give vores midtbane en helt anden klasse, for slet ikke at nævne bredde.
raul7=kongen skrev: Selvfølgelig kan man betragte Varane, Jesé, Khedira og Illarra som 'nyindkøb' [...]
Lig dertil Isco og Bale med en fuld opstartssæson. Marcelo i fulde omdrejninger ville heller ikke være så ringe endda :-)
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
"Illarra is the future. This is his first year, with big changes. It's a giant leap for him. I have no doubts about him. Real is like a bull and you have to be ready for it, and Asier will be."