Sæsonen 2014/2015
@r-mb-q.
Griezmann er kantspiller, og klart bedst der. På det punkt minder han meget om Ronaldo :).
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Jeg sad for 2 dage siden og genså finalen, da jeg selvfølgelig havde optaget den, men her må jeg give El_Juan helt ret. Jeg sad nærmest og råbte af fjernsynet, og nærmere betegnet Di María fordi han konstant søgte den venstrekant, så de kunne komme i overtal, og 7 ud af 10 indlæg headede Godin og Miranda væk, og resten nuppede Courtois. Der var mange forgæves indlæg, så det siger sig selv vi manglede folk centralt! Derfor blev det også langt bedre med Isco på banen, fordi han netop søger de centrale steder på banen, som Modric f.eks. ikke søger. Altså hullerne imellem midtbane og forsvar. Nu var Atletí på daværende tidspunkt godt møre, men det var klart Marcelo's konstante løb samt Isco's mange placeringer som skabte problemer.
@r-mb-q.
Griezmann er kantspiller, og klart bedst der. På det punkt minder han meget om Ronaldo :).
Tak.. ! :) men så er han vel næppe en vi ville få så meget ud af - kontra en central spiller?
Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
Brug pengene -og spæd til- på Reus, Iñigio Martinez, Moreno og en ny målmand, gerne Courtois, selvom det virker en anelse (Bob ~ Bob) usandsynligt. Så kan vi eventuelt hive Jose Rodrígues op fra Castilla. Så ville jeg blive pis glad jo. Men nej, 2-3 af de 5 bliver højest sandsynligt ikke købt. Men det er alligevel sådan, at jeg inderligt håber det kommer til at se ud. Så hvis du vil bruge tid på at skrive at "mine" indkøb er latterlige. Så stop op -for det her er mit øjeblik;-)
Men når der handles ind skal der også handles ud. Lad os starte fra en ende af.
Jeg vil starte med at give alle spillerne numre i forhold til hvor vigtig jeg ser dem for truppen, nu sammenholdt med fremtiden.
Vores fremragende målmænd:
1)Diego Lopez -Han har vist over det sidste halvandet år at han er en storklub værdig. Selv med udfald i løbet af sæsonen har han stadig været en stabil sidste skanse. Han er min nr. 1 fordi han (imo) er ham som bedst kan sidde på bænken som andetvalg af vores to bedste målmænd. Spørgsmålet er dog om han alligevel er villig til at blive overhalet af en helt tredje målmand (Courtois).
2)Casillas -Verdens bedste målmand i mange år. Men tiden er kommet til at starte på en frisk for Real madrid, og Casillas er ikke manden der skal sidde på bænken i resten af sin karriere. Han skal ud og prøve sig af et nyt sted, i en anden liga. Jeg vil lige pointere at mit valg om, at det er Casillas der skal smutte, intet har at gøre med VMs forfærdelige kampe. Alt held og lykke herfra. You are legend.
3)Jesus -Ja hvad kan man sige om en tredjemålmand. Om han er her, eller om det er en anden er for mig ligegyldigt. Kan ikke erindre, at vi har brugt vores tredjemålmand til noget, ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Dios, det her må være din afdeling. Det er trods alt din søn;-) ej men forstår du hva' jeg mener? Ahaha
Konklusion for manden i målet:
Casillas er for mig den spiller der skal videre. Men hvis Både Lopez og Casillas bliver trykket af, tvivler jeg på om Real Madrid kan være tilfredse med at Jesus bliver andetvalg. Uden at kende hans niveau, da det er en menneskealder siden jeg har set ham spille. Så tvivler jeg ihvertfald på at det bliver tilfældet. Så der skal eventuelt hentes endnu en forstærkning til målmandsfronten. But i have no clue who:)
Forsvaret:
1)Ramos -Når han holder sig fri af psykoserne så er han uden tvivl verdens bedste forsvarsspiller. Hans klubhjerte er en af de mest iøjnefaldene på banen. En spiller som Ramos er eksempelvis guld værd i de forskellige remontadas vi måtte gøre igennem sæsonen. En fantastisk indpisker. Desværre har han sine udfald. Ikke som sådan vanvittige svinestreger, men små dumheder som gang på gang giver kort. Han skal dog ingen vegne.
2)Varane -Desværre en skygge af sig selv i den netop overstået sæson, kontra 12-13 sæsonen. Men gudskelov med god grund (sin forbandet skade), og ikke grundet et fald i niveau. Dog kom han godt efter det sidst på sæsonen. Lad os antage han bliver/er sin skade helt kvit, og der ikke bliver mere bøvl med det knæ. Så vil Varane som muligvis er det største forsvarstalent set i årtier, blive et kæmpe aktiv for os i fremtiden. Så selvom han ikke er i gear rent spillemæssigt endnu, så er han i den grad værd at satse på for fremtiden.
3)Carvajal -Puha, er du så færdig hvor var jeg bare godt tilfreds med det indkøb, i sidste sæson. Hvor har det bare også vist sig, at være en af de bedste indkøb de sidste par år. Det var virkelig tiltrængt med noget offensivt kvalitet på den højreback. Han fik en lidt usikker start, med en del blundere i defensiven, som i nogle tilfælde kostede mål. Men jeg skal love for at han i den grad er kommet efter det. Med Arbeloas uheldige skade i slutningen af sæsonen, lå der pludselig en fantastisk mulighed for Carvajal til at bevise sit værd over en længere periode, men samtidig også et kæmpe ansvar. Og jeg skal love for at han klarede det med bravur. Stående klapsalver herfra. Jeg er fan.
4)Pepe -Inden sæsonen gik igang var jeg meget skeptisk omkring Pepes fortsætten i klubben. For i sæsonen 12-13 var han fandme elendig. Og jeg tror personligt at hvis ikke Varane var blevet skadet, så var Pepe taget til Manchester for en kæmpe sum penge. Heldigvis, blev det ikke aktuelt. For hold nu op hvor har han da været for sindsyg i denne sæson. Ikke sådan "Pepe sindsyg", nej sindsyg på den fede måde. Hvor har han dog været fantastisk. Desværre for Pepe har han et plettede ry. Jeg er kommet videre efter Pepes vanvids spark i ryggen og andre småting igennem årene. Men det er resten af verden i den grad ikke og det er synd for Pepe og for Real Madrids rygte og ry.
5)Marcelo -Han har mange af de samme kvaliteter som Carvajal. Dog er Marcelo en bedre dribler, og tilfører derfor holdet noget ekstra, ekstraordinært i venstre side. Desværre er det ofte tydeligt at hans defensive opgaver ikke falder ham særlig nært. Det udstilles sommetider.
Desværre for ham selv, har han ikke været helt oppe og ringe det sidste årstid til halvanden, ja faktisk siden sin skade i landsholdspausen i efteråret 2012. Har han ikke været sig selv. Han har dog momenter af absolut verdens klasse. Udover det er han en humørspreder! Hvilket jeg ser som en kæmpe styrke på et hold som vores fyldt med stjerner. Det er dejligt med en som kan tage lidt pis på det hele. Jeg tror på at han kan finde tilbage til sit gamle niveau og bevare sit gode humør.
6)Arbeloa -Alvaro Arbeloa, navnet klinger godt i noget der minder om en besværgelsesformular fra Harry Potter filmene. madridistas.dk darling, og en mand som ikke lægger skjul på noget som helst i medierne. Jeg ELSKER Arbeloas person. Som en anden engang skrev på forummet. Han virker til at være en virkelig fed og sjov person. Nogle af hans Twitter-updates sidder lige i skabet. Spilleren Arbeloa er dog en anden snak. For mange frispark og for lidt offensivt kvalitet, men det han ikke har i offensiven har han i erfaring og i defensive kvaliteter. Derudover er han et ekstra kort at have på hånden, hvis spillet ikke fungerer på banen.
7)Coentrao -Jeg har altid ment at Coentrao er en stabil, habil venstreback. Til tider verdensklasse både offensivt og defensivt. I Marcelos fravær har han været uundværlig. Han har gjort det virkelig godt, og har en stor del af æren for at vi nåede hele vejen til finalen i Champions League. Manden bag afgørende afleveringer i nogle af sæsonens vigtigeste kampe. Coentrao har vist sig som en glimrende reserve. Men der mangler et eller andet før at han kommer helt derop, hvor det bare er verdensklasse. Måske er det hans attitude problem overfor klubben i flere tilfælde som genere mig.
8)Nacho -Den mand kan jeg godt lide. Det er en hård skæbne han har fået i Real Madrid. Sidste mand i fødekæden. Alligevel gør han det godt gang på gang han får chancen. Han er perfekt at have som fjerdevalg. Hvis han vil blive så er det perfekt.
Konklusion for forsvaret:
Pepe har været verdensklasse i denne sæson, alligevel er der noget i mig som bare er større fan at duoen Ramos og Varane, de passer bare bedre og komplimentere hinandens styrker og svagheder bedre end eksempelvis Pepe og Ramos gør. Jeg må med sorg i stemmen(fingrene) sige, at Pepe skal skippes videre mens vi stadig kan få en ordentlig skovlfuld penge ind for manden. Alderen er ikke på Pepes side, og jeg er tilhænger af nyt ungt blod på holdet så derfor skal Iñigio tiltræde som tredjevalg og flexe med Varane. Derudover synes jeg at det ville være et godt tidspunkt at få sendt Coentrao videre i sin karriere. Vi får aldrig mere for ham end vi har mulighed for at få nu, med det spil han har leveret i sidste del af sæsonen.
Midtbanen:
1)Modric -Kæmpe stor betydning for Real Madrids succes sidste sæson. Vores midtbane har ikke set så fantastisk ud i mange år. Modrics blik for spillet kan kun meget få spillere matche.
2)Di Maria -Det viste sig efter at han blev rykket ind centralt, at han har været fejlcastet til den højrekant i hele sin Real Madrid tid. Med ham og Modric på midtbanen har vi alt den kreativitet og vildskab som vi har brug for.
3)Jese -My man! Han skal blive rask hurtigst muligt. Han bliver forhåbentlig den næste selvudviklet legende i klubben. Han har noget Xfactor over sig som er meget sjældent. Man ved bare, at der kan opstå et eller anden ekstraordinært hvert øjeblik, når han har bolden.
4)Isco -Lige nu er han ikke så vigtig, men det bliver han på sigt. Når tingene lykkes for ham og hans boldkontrol og driblefærdigheder spiller, så er det kun Messi som kan følge med. Han bliver verdensklasse.
5)Alonso -Vi så hvor vigtig han var for os da han kom tilbage efter sin skade, men samtidig har han heller ikke lang tid tilbage af sit fodboldliv. Ihvertfald ikke på den største scene, Ikke i Real Madrid.
6)Illarramendi -Alonsos arvtager siger nogen. Og ja, jeg er en af dem. Dog synes jeg han er en lidt anden type, noget stærkere defensivt. Men samtidig meget svagere offensivt. Men det er på den ene side slet ikke så nødvendigt at have en offensivt, stærkt tænkende def.midtbanespiller, når man har to så vilde offensive kræfter foran sig i form at Angelito og Luka. På den anden side, kan vi godt blive enige om, at man kan komme til at savne de vanvittige diagonale bolde som Alonso kan levere. Men igen, Illarra skal nok komme efter det. Det er hans første sæson for faen.
7)Khedira -Ja, ham er jeg sgu blevet helt i tvivl om. For jo, jeg savnede ham sgu i starten. Men jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op, hvis han også skal være i klubben. Jeg er fan af Khedira, men jeg er bare mere fan af de andre midtbanespillere.
8)Casemiro -Jeg kan rigtig godt lide Case'. Men han er tydeligvis ikke en som Ancelotti ser den store fremtid i. Men for mig, så er han lidt ligesom Nacho. Hvergang han kommer på banen gør han det pis godt, og man tænker ved sig selv. At han da fortjener langt mere spilletid med de indhop han laver. Så hvis han vil blive og er indforstået med at blive ved med at være 6-7 valg. Så vil han være vores perfekte "fysiske kort på hånden".
Konklusion for midtbanen:
Khedira skal skippes videre, hvis Casemiro kan leve med sin rolle i klubben. Jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op med Khedira på holdet, hvis Reus eller en anden bliver købt. Der skal ikke herske tvivl om at Khedira er klasser bedre end Casemiro. Men af de to er Casemiro den der bedste kan leve et liv på bænken som sidste valg.
Angrebet:
1)Ronaldo -Ord er overflødige. Han er verdens bedste fodboldspiller.
2)Benzema -Den vigtigeste mand i angrebet. Det er ham som fodre vores målslugere og giver plads til dem. Det gør han med høj høj klasse, han er måske ikke den typiske angriber men han er fandens god til det han gør.
3)Bale -Vanvittig første sæson, sender nærmest ene mand både Copa del Rey og Champions League til Real Madrid med to afgørende scoringer. Hvor er det skønt at kunne sige at jeg har været fan af ham siden han første gang blev rygtet til Real Madrid..... Eller noget. Haha jeg var ultra skeptisk overfor en Bale-transfer til kongeklubben. Men hvor er det dog skønt at kunne sige at jeg tog fejl. Feeeedt.:)
4)Morata -Ord er overflødige. Han skal bare videre.
Konklusion for angrebet:
Angrebet skal der ikke ske meget ved Morata skal dog finde en anden klub, gerne med tilbagekøbsklausul. de tre i front er som skabt til hinanden. Ingen kommentarer er nødvendige i denne sammenhæng. Ronaldo får forhåbentlig ro til sit knæ og kommer sig over den skade inden sæsonen for alvor går igang. Så glæder jeg mig til at se en helt fit og udhvilet Bale med fuld optakt. Samtidig bliver det fantastisk at se Benzema med tanken fyldt til renden med selvtillid, for hold da op hvor spiller han godt ved VM. BBC står soleklart som verdens bedste fronttrio.
Sådan her ønsker jeg holdet skal se ud i næste sæson:
Mm: Courtois, Lopez, Jesus
Hb: Carvajal, Arbeloa
Hcb: Varane, Martinez
Vcb: Ramos, Nacho
Vb: Marcelo, Moreno
Cm: Alonso, Illarramendi, Rodrígues
Hcm: Modric, Casemiro
Vcm:Di Maria, Isco, *
Hw: Bale, *
Vw: Ronaldo, *
Ang: Benzema, *
Reus og Jese som reserve på de 4 foreste pladser.
Ud: Casillas, Pepe, Coentrao, Khedira, Morata
Ind: Reus, Iñigio Martinez, Moreno, Jose Rodrígues, Courtois
Avavav. Men ak nej, det forbliver nok ved det tænkte scenarie. Jeg tror dog at det ville blive et vanvittigt hold.
Gud en smøre. Jeg skal da love for at jeg har opbrugt min taletid for idag.:D
Jeg er her stadig XOXO
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Ud: Casemiro, Di Maria, Morata
Ind: Kroos
Derudover, så er der stadig tvivl på målmandsposten, omend jeg ikke tror, der sker det store før næste år. Hvad mangler vi så? jo, jeg mener, vi er så stærkt besat i forsvaret og på midtbanen, at vi skal kigge efter en backup til Bale og Ronaldo, da det stadigvæk er usikkert, hvornår vi får Jesé at se i topform. Derudover mangler vi også en backup til Benzema. Drømmescenariet ville være, hvis vi kan finde en spiller, der både kan agere front angriber og kantspiller, det vil også gøre situationen langt mere optimal for Jesé, når han vender tilbage om et halvt års tid.
Casillas, Lopez, Jesus
Carvajal, Arbeloa, Ramos, Varane, Pepe, Nacho, Marcelo, Coentrao
Modric, Kroos, Khedira, Alonso, Isco, Illarramendi
Bale, Jese, Ronaldo, Iturbe, Benzema
Hvad siger I?
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Iturbe kender jeg dog på ingen måde, men jeg savner også noget bredde på kanterne, og centralt nu her når Morata forlader os.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- KP-Real
- Gæst
-
- Redondo
- Gæst
-
Meget fin gennemgang af spillerne. Er dog ikke helt enig i dine køb og salg.Ud: Casillas, Pepe, Coentrao, Khedira, Morata
Casillas, Khedira og Morata må gerne smutte, enig. Men Coentrao og Pepe synes jeg bestemt skal blive. Coentrao har spillet rigtig godt i Marcelos fravær. Marcelo derimod har slet intet vist, og nu hvor han kun har en sæson tilbage, så er det bare afsted med ham. Pepe har spillet en helt igennem fantastisk sæson både fodboldmæssigt men også uden tåbelige udfald. Om folk ikke har glemt hans tidligere eskapader kan vi være fuldkommen kolde overfor. Ramos og Pepe gør det til UG!
Hvis Casillas smutter så vil du hente Courtois. Ja, han er rigtig god, men hvad så med Lopez? Hvis der var knas på den plads før, så bliver det ikke bedre af at hente en målmand som insisterer på at være 1. valg. Men måske det bare kræver en snak med Lopez, som i mine øjne er den perfekte til at stå vores copa kampe og ikke mere.
- RasmusKring
- Gæst
-
Real Madrid skrev: Følgende er vel Robinho-sikkert på transfervinduet:
Ud: Casemiro, Di Maria, Morata
Ind: Kroos
Derudover, så er der stadig tvivl på målmandsposten, omend jeg ikke tror, der sker det store før næste år. Hvad mangler vi så? jo, jeg mener, vi er så stærkt besat i forsvaret og på midtbanen, at vi skal kigge efter en backup til Bale og Ronaldo, da det stadigvæk er usikkert, hvornår vi får Jesé at se i topform. Derudover mangler vi også en backup til Benzema. Drømmescenariet ville være, hvis vi kan finde en spiller, der både kan agere front angriber og kantspiller, det vil også gøre situationen langt mere optimal for Jesé, når han vender tilbage om et halvt års tid.
Casillas, Lopez, Jesus
Carvajal, Arbeloa, Ramos, Varane, Pepe, Nacho, Marcelo, Coentrao
Modric, Kroos, Khedira, Alonso, Isco, Illarramendi
Bale, Jese, Ronaldo, Iturbe, Benzema
Hvad siger I?
Det ser ikke dårligt ud. Handlerne ud er helt perfekt for mig, specielt med de priser, der nævnes for Di Maria. Hvis man kan få 50-60 mio € for ham, så skal han afsted.
Ud fra hvad jeg ved om Iturbe, så synes jeg dog, at der i denne trup mangler et alternativ til Benzema på toppen. Mit indtryk er, at Iturbe i langt højere grad er kant end decideret angriber. Uanset hvad man mener om Benzema, så skal vi have en brugbar backup i tilfælde af skader og træthed.
KP-Real skrev: Er der nogle som ved hvornår kampprogrammet ca. bliver offentliggjort? Vi er nemlig nogle drenge som skal en tur til Madrid i September, så hvis der er nogle herinde som har gode råd omkring Madrid by og at se fodbold i Madrid tager vi meget gerne imod det.
Fra anden tråd:
MMM skrev:
DarioGomez skrev: Nogen, der ved, hvornår programmet for La Liga ligger klar?
Efter sigende torsdag den 24. Juli.
Jeg er her stadig XOXO
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
:0)
Gode tips til rejsen:
Har været postet en del gange før:
www.madridista.dk/index.php/1748-turiste...re-irriterende-typer
www.madridista.dk/index.php/1761-mad-mennesker-og-madridistas
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Redondo skrev:
Meget fin gennemgang af spillerne. Er dog ikke helt enig i dine køb og salg.Ud: Casillas, Pepe, Coentrao, Khedira, Morata
Casillas, Khedira og Morata må gerne smutte, enig. Men Coentrao og Pepe synes jeg bestemt skal blive. Coentrao har spillet rigtig godt i Marcelos fravær. Marcelo derimod har slet intet vist, og nu hvor han kun har en sæson tilbage, så er det bare afsted med ham. Pepe har spillet en helt igennem fantastisk sæson både fodboldmæssigt men også uden tåbelige udfald. Om folk ikke har glemt hans tidligere eskapader kan vi være fuldkommen kolde overfor. Ramos og Pepe gør det til UG!
Hvis Casillas smutter så vil du hente Courtois. Ja, han er rigtig god, men hvad så med Lopez? Hvis der var knas på den plads før, så bliver det ikke bedre af at hente en målmand som insisterer på at være 1. valg. Men måske det bare kræver en snak med Lopez, som i mine øjne er den perfekte til at stå vores copa kampe og ikke mere.
Tak:)
Vedr. Målmandsdebatten, så foreslår jeg bl.a. at vi skipper begge vores førstemålmænd videre for derefter, at hente en fast førstekeeper og samtidig et ikke så profileret navn til at spille i Coppaen.
Ja, den med Marcelo Vs. Coentrao på venstrebacken var jeg meget i tvivl om, og er det stadig. Men jeg tror på at Marcelo finder sit gamle niveau frem, og så er han ustoppelig.
Mht. Pepe og forsvaret. Så skal han selvfølgelig kun videre hvis vi får købt en potentiel superstjerne eller får fat i en seriøs habil centerback. Grunden til at mit valg er faldet på Pepe, har ikke så meget med Pepes ry og rygte at gøre, men nærmere det faktum at han er en aldrende herre og at flere klubber har givet udtryk for, at ville smide en ordentlig sjat kontanter på bordet for vores stærke brasser.
Lad mig tilføje at jeg er stor fortaler for unge spillere og det bære mit tidligere indlæg præg af. Men det er nu sådan jeg bedst kan lide det. Unge spillere er bedre til at omstille sig forandringer, og med den rette træner og de rette medspillere er det muligt at forme en spiller til at blive fantastisk til lige netop den spillestil, eller den taktik. Det kan nogen gange være sværer med de lidt ældre spillere imo. Verdensklasse fornægter sig dog ikke.
Må jeg i denne sammenhæng ønske Toni Kroos velkommen til klubben, han er en spændene spiller, og jeg glæder mig virkelig til at se ham i den hvide trøje.
Jeg er her stadig XOXO