Sæsonen 2014/2015

11 år 5 måneder siden #985 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015
www.marca.com/en/2015/03/09/en/football/...drid/1425893203.html

Så er de ved at vågne op i Spanien, og er nået frem til det samme, som flere brugere herinde har sagt i tre måneder:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #986 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2014/2015
as.com/diarioas/2015/03/09/english/1425891580_769428.html

Stort set alle af de adspurgte mener, at man bør skifte formation til 4-4-2.
Derudover mener 46 % af respondenterne, at Bale bør droppes i startopstillingen, mens 32 % mener det samme for CR7.

Hvis I spørger mig, så bør man ikke droppe, hverken Bale eller CR7 i startopstillingen. Men til gengæld mener jeg, at man bør overveje 4-4-2 grundigt med Bale lige bag Benzema på toppen. Der hvor Bale var bedst i Tottenham, var som falsk ni'er/10, lige bag angriberen.

11 år 5 måneder siden #987 af M_linding

Inspektøren skrev: as.com/diarioas/2015/03/09/english/1425891580_769428.html

Derudover mener 46 % af respondenterne, at Bale bør droppes i startopstillingen, mens 32 % mener det samme for CR7.

Hvis I spørger mig, så bør man ikke droppe, hverken Bale eller CR7 i startopstillingen. Men til gengæld mener jeg, at man bør overveje 4-4-2 grundigt med Bale lige bag Benzema på toppen. Der hvor Bale var bedst i Tottenham, var som falsk ni'er/10, lige bag angriberen.

Siger du, at Ronaldo skal ned og spille midtbanespiller?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #988 af Inspektøren

M_linding skrev:

Ja enten på venstrekanten eller højrekanten. Alternativet, så kunne man pille Benzema af fra startopstillingen og kør med CR7 på toppen med Bale bag. Så er alle glade, udover Benzema, men sådan er det bare. Er man ikke god nok, så må man tage plads på bænken.

11 år 5 måneder siden #989 af M_linding

Inspektøren skrev:

M_linding skrev:

Ja enten på venstrekanten eller højrekanten. Alternativet, så kunne man pille Benzema af fra startopstillingen og kør med CR7 på toppen med Bale bag. Så er alle glade, udover Benzema, men sådan er det bare. Er man ikke god nok, så må man tage plads på bænken.

Hvorfor så ikke bare sætte Bale på bænken? Og hvad får dig til at tænke, at det ville fungere godt med Ronaldo som midtbanespiller?

Jeg forstår ikke din logik:-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, MMM

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #990 af Inspektøren

M_linding skrev:

Inspektøren skrev:

M_linding skrev:

Hvorfor så ikke bare sætte Bale på bænken? Og hvad får dig til at tænke, at det ville fungere godt med Ronaldo som midtbanespiller?

Jeg forstår ikke din logik:-)

Benzema spiller allerede på toppen og guess what, han spiller elendigt. Han er en utrolig sympatisk person, men han er simpelthen ikke god nok til at starte for Real Madrid CF. Der bliver brændt til højre og ventre fra hans side. CR7, on the other hand, har med sin utrolige evne til placere sig i feltet og sparke bolde ind i kassen, bevist, at han sagtens kan starte på toppen. Egentlig kan du bare strege det med CR7 på kanten, over. Hans evner kan bedst bruges på toppen.

Bale har kostet 100 mio. euro og han har indtil videre ikke spillet på den position der gjorde, at vi købte ham fra Tottenham for det rekordhøje beløb. Han skal have en chance på sin bedste position, og spiller han stadig dårligt, ja så ved jeg ikke, hvad det skal ende med. United er vidst klar med et bud på 130 mio. euro..

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #991 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 2014/2015
Som udgangspunkt kan jeg godt lide ideen med 4-4-2 og så have en mand, som ligger lidt bag den egentlige angriber. Mit problem er dog, at man med Bale og Ronaldo på toppen ikke vil have den her angriber, der kan spille med ryggen til målet og kombinere med Modric, James og Isco. Den plads, som Bale havde i Spurs får han ikke her og derfor vil han falde igennem, uanset om han skal arbejde i små rum på kanten eller om han skal blive dræbt inde i midten. Lad os da hellere bruge kræfterne på at presse United op i pris til sommer.

Jeg ville gerne se Ronaldo spille foran Isco, James, Kroos og Modric eller nogle af de andre reserver vi har til midten. Han har det godt med at spille, hvor han selv føler for det (altså en fri position, hvor han skal placere sig i forhold til at score mål), og kombineret med en kombinationsstærk Benzema tror jeg godt det ville kunne fungere. Samtidig har vi angrebsivrige backs, hvilket gør, at vi sagtens kan få de to kanter (James og Isco, evt. Jese til tider) til at komme ind i banen og udnytte deres teknik uden at vi kommer til at mangler bredde.

Så 4-4-2 har altså virket før, og jeg tror, at det kan virke igen, hvis bare de rigtige spillere befinder sig i de rigtige roller (forudsat, at man tør bænke Bale)

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #992 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg har fulgt med i de fleste store ligaer rundt omkring i Europa i noget tid nu og jeg har spottet en meget spændende spiller i form af brasilianske Felipe Anderson i italienske Lazio. Hold da op en spændende ung spiller. Nu har jeg efterhånden set en del Lazio kampe for at følge ham tættere og han har virkelig evner. Jeg tror han kunne være et fremragende supplement til offensiven hvor han kan spille på begge kanter. Lidt en brasiliansk Bale, fart krydret med god teknik og spil i små rum også, han kan lidt af hvert og han scorer og assisterer også.

6 mål og 6 assists i 11 starter er pæne tal. Niveauet i Italien er ikke vanvittigt højt men jeg synes bestemt han er en spændende spiller.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Moohh.

11 år 4 måneder siden #993 af Madridistao
Besvaret af Madridistao på emne Sæsonen 2014/2015
En god nyhed på en ellers trist fodboldaften;
Casemiro har virkelig blomstret i løbet af denne sæson i Porto, og i aften kroner han det med et frisparksmål, som minder om dengang Cristiano rent faktisk kunne få den over muren.
Han skal helt bestemt hentes hjem som backup til Modric og Kroos, da jeg mener han vil kunne spille 8'eren bedre end Lucas Silva.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

11 år 4 måneder siden #994 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Dagens bedste Real Madrid-spiller: Casemiro. Og hvilket mål han scorede! Eneste lyspunkt på en bizar fodboldaften. Det er lang tid siden jeg har været vidne til en sådan nedsmeltning...

Hvad var det i øvrigt lige for et stunt Casillas sluttede kampen af med? Han var tydeligvis efter Cristiano, da han Cristiano var på vej ned i omklædningsrummet. Det virkede lidt som om de skulle blive på banen for at mærke tilskuernes utilfredshed. Det er fint nok, at Casillas vil gå forrest og lege kaptajn, men det er et lidt sent tidspunkt at gøre det på.

På en aften som i aften var det - i øvrigt nok engang - tydeligt, at der mangler en som Xabi Alonso... En leder med fingeren på pulsen, der evner at tage temperaturen på kampen og tør gå forrest og dirigere...
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, M_linding, asp3200

11 år 4 måneder siden #995 af M_linding
Det virker som om, at der er så mange problemer, at man ikke engang ved hvor man skal starte.... Det vi så i aften var et hold, som var 100% klar over, at der skulle fuld fokus og energi på drengen - jeg har sjældent set noget lignende.

Så jeg vil fokusere på ét aspekt:

Peter Kjær havde et par gode pointer, i aftenens nedtakt. Han snakkede om del Bosque-dagene, og den måde "han bare skulle få spillerne til at være glade, så fungerede det." Han fortsatte med at snakke om Ronaldos spil på det seneste, samt stemningen i Madrid, og påpegede hvor vigtigt det er at Ronaldo er glad.

Peter kjær ved ikke særlig meget om Real Madrid, og følger dem sjældent. Men han inspirerede mig alligevel:)

I efteråret var hele truppen "som en familie", og alt var godt. Og nu........ Hvad skete der med holdet, den dag Real Madrid tabte 4-0 til Atletico, hvorefter samtlige spanske spillere boykottede Ronaldos fødselsdag?

Det vi ser lige nu kan, efter min opfattelse, langt fra forklares ved at snakke om taktisk forberedelse, spillernes individuelle niveau, motivation eller Ancelotti. Jeg tror at der er nogle helt andre ting i vejen...:(

(Og sæt nu Bale af holdet; det her er jo uværdigt for alle parter)
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, JimmyBroe

11 år 4 måneder siden #996 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2014/2015
Kunne være sejt, hvis han ofrede Bale for Jesé i en 4-4-2. Det ville selvfølgelig tage alt selvtilliden fra Bale, men det er en nødvendighed som jeg ser det.

Leveret af Kunena Forum